welk klein setje gebruik jij voor een band. tot ongeveer 50 personen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by Olaf Duffhuës
    Kun je nagaan, hoe de markt hier stuk gemaakt is...
    +1 Is ook de reden dat ik niet ieder weekeind een gig heb, de tijd dat ik voor 400 Euro met een bus vol dure spullen me een nacht in het zweet sta te werken heb ik echt gehad.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Kun je nagaan, hoe de markt hier stuk gemaakt is...In heel veel Europese landen weten de klanten wat ze moeten afrekenen...Moet je hier eens proberen...Beginnen vooral horeca boeren meteen te huilen en stappen ze in hun dikke Benz en rijden hard weg met 4 liter per meter...

Of het boekings kantoor denkt dat ze niks meer verdienen...Daarom wachten ze vaak met betalingen naar de geluidsbedrijven, kunnen ze net rond komen van de rente...

Of de evenement organisatoren, die plenty bier en fris wegtappen op 1 dag, waar wij een jaar van kunnen leven...
      Of hoe de markt hierbuiten geen concurrentie heeft waardoor ze kunnen vragen wat ze willen.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by desolation
        nee, je leest niet goed

in die 4000 USD zit er ook een complete backline inbegrepen (moest je het niet kennen, dat houd in dat de productiefirma ook alle instrumenten en accesoires ala amps/pedalen/etc... levert en bouwt). Daarnaast ook transport, opbouw, afbouw en 2 techniekers. Daarnaast is dit ook, in mijn ogen, gewoon een correcte prijs. Blijkbaar kan je die in de VS nog gewoon rekenen ook, hier zijn we het gewoon van voor 2x niks onze kl*ten af te draaien.
        Komaan zeg. Om te beginnen staat daar Back line "as your request". Wat is dat? Een paar gitaarversterkers, wat pedaaltjes? En dan een middelmatiger PA en FOH in de aanbieding voor 4 ton???
        Last edited by frederic; 16-07-13, 22:59.

Comment

• Ericsamandj
          • Jul 2010
          • 414

Ach, het is niet alleen bij het uitversterken van bands.
          Ook in Dj land wil men bang for buck.
          Ik wil bla bla bla 2 kantjes met gear en heb x budget. (net genoeg voor de benzinekosten)
          Ook ik ondervind er last van, zodoende al veel klussen misgelopen. Maar ik ben ook niet gek genoeg om het voor te weinig te doen.
          Dan maar avond in de stamkroeg.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by MusicXtra
            +1 Is ook de reden dat ik niet ieder weekeind een gig heb, de tijd dat ik voor 400 Euro met een bus vol dure spullen me een nacht in het zweet sta te werken heb ik echt gehad.
            Er is een verschil tussen 400€ en 4 ton medunkt.

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

Originally posted by frederic
              Komaan zeg. Om te beginnen staat daar Back line "as your request". Wat is dat? Een paar gitaarversterkers, wat pedaaltjes? En dan een middelmatiger PA en FOH in de aanbieding voor 4 ton???
              Het is zwaar off topic, sorry. maar een Nexo-set met Digico mixer, middelmatig?
              Ik heb veel Kingsofsoul dingen gevonden, o.a. 1 7-koppige band uit London.
              Helaas geen agenda. had graag gezien waar ze in Italia stonden.

Ecco, va bene,
              a la prossima!

grtz

Nes
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by NesCio01
                Het is zwaar off topic, sorry. maar een Nexo-set met Digico mixer, middelmatig?
                Ik heb veel Kingsofsoul dingen gevonden, o.a. 1 7-koppige band uit London.
                Helaas geen agenda. had graag gezien waar ze in Italia stonden.

Ecco, va bene,
                a la prossima!

grtz

Nes
                Digico SD9 mengtafel: huurprijs 200€, Nexo frontsetje +/- 2-300€? In het duurste geval...

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

Ach, het is niet alleen bij het uitversterken van bands.Ook in Dj land wil men bang for buck.
                  Juist die gasten hebben het veelal stuk gemaakt...Hee DJ, kun jij een artiest mixen voor €50,00 extra op je vraagprijs van € 250,00? Roepen ze bijna altijd ja...Staat er daar een artiest te zingen op een disco mixer...Volgende stap : DJ denkt dat ie een band kan mixen...regelt voor weinig geld spullen en klaar...De klant boeit het niet als het niet helemaal klinkt zoals het hoort, als het maar zo min mogelijk kost...

Of hoe de markt hierbuiten geen concurrentie heeft waardoor ze kunnen vragen wat ze willen.
                  in België zitten meer verhuurders dan in Nederland, om een voorbeeld te geven...Wat ik ooit begrepen heb, pin me er niet op vast...zitten er in Nederland +/- 800 en in België +/- 1200 geregistreerde verhuurders...

bij the way, voor zo'n 50 personen zou ik 2 PRX612 op een paaltje zetten...
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Er is een verschil tussen 400€ en 4 ton medunkt.
                    Euhhhh, 4 ton is geen 4000 maar 400.000 Euro.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ericsamandj
                      • Jul 2010
                      • 414

Euhhhh, 4 ton is geen 4000 maar 400.000 Euro.
                      in kilos niet

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Kun je nagaan, hoe de markt hier stuk gemaakt is...In heel veel Europese landen weten de klanten wat ze moeten afrekenen...Moet je hier eens proberen...Beginnen vooral horeca boeren meteen te huilen en stappen ze in hun dikke Benz en rijden hard weg met 4 liter per meter...

Of het boekings kantoor denkt dat ze niks meer verdienen...Daarom wachten ze vaak met betalingen naar de geluidsbedrijven, kunnen ze net rond komen van de rente...

Of de evenement organisatoren, die plenty bier en fris wegtappen op 1 dag, waar wij een jaar van kunnen leven...
                        En ik maar denken dat ik cynisch ben...

Oh,
                        - 4000 euri = 4 ruggen of 4 rooien,
                        - 400.000 euri = 4 ton,
                        - 4000 kilo = slecht voor je rug.

Blijft het verhaal dat die schaamlip-DJ's inderdaad denken dat ze alles kunnen, en anekdotes te over. Heb er gisteren voor de laatste keer eentje gered van een faillissement, de volgende heeft toch echt pech gehad.

Gezien het tempo waarin boekingsbureau's omvallen / reorganiseren / herstructureren / bezinnen op kernactiviteiten en weet ik wat nog meer : cash bij voorbaat.

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Kun je nagaan, hoe de markt hier stuk gemaakt is...In heel veel Europese landen weten de klanten wat ze moeten afrekenen...Moet je hier eens proberen...

Zie hierboven enkele van de redenen waarom ik uiteindelijk (ondanks de 'mooie' beloften en het 'gegarandeerde' werk) niet voor mezelf begonnen ben!

Veel investeren, lange avonden/nachten, dieselprijs die wel stijgt maar niet doorberekend mag worden (ken contracten/prijsafspraken die al 10 jaar oud zijn en nog steeds voor het oude bedrag gedaan moeten worden om ze te behouden want 'er zijn er zat die het goedkoper willen doen') en ga zo maar door: De tijd dat je als technicus kon leven van je verdiensten in het bandjes & tape-circuit alleen zijn allang voorbij!

Digico SD9 mengtafel: huurprijs 200€, Nexo frontsetje +/- 2-300€? In het duurste geval...
                          D&B op front, Nexo als monitor...

Comment

• Outline
                            • Feb 2006
                            • 1434

Juist die gasten hebben het veelal stuk gemaakt...Hee DJ, kun jij een artiest mixen voor €50,00 extra op je vraagprijs van € 250,00? Roepen ze bijna altijd ja...Staat er daar een artiest te zingen op een disco mixer...Volgende stap : DJ denkt dat ie een band kan mixen...regelt voor weinig geld spullen en klaar...De klant boeit het niet als het niet helemaal klinkt zoals het hoort, als het maar zo min mogelijk kost...
                            Wat te denken van die types die denken dat ze kunnen zingen? Komen voor €150 de hele avond staan te zingen en nemen voor dat geld ook nog zelf geluid mee....

in België zitten meer verhuurders dan in Nederland, om een voorbeeld te geven...Wat ik ooit begrepen heb, pin me er niet op vast...zitten er in Nederland +/- 800 en in België +/- 1200 geregistreerde verhuurders...
                            In Nederland zijn er meer dan in Belgïe, alleen zijn ze hier niet allemaal netjes geregistreerd...

Comment

• desolation
                              • Jun 2012
                              • 706

Duidelijk nog nooit backline gedaan dan. Want als ze vragen voor een '64 Woody of een '63 AC30 Top Boost, dan moet jij hem wel leveren. En die huur je niet in voor 20EUR per jobje hoor.

En wat je hieronder post is net het probleem. 200EUR voor een SD9 met digirack? Economisch rendabel zou je minstens het dubbel moeten vragen daarvoor. 200EUR is GLD-geld. Hetzelfde voor die D&B set, 300EUR is de prijs wat je hoort te betalen voor 2x VRX top + bas per kant.
                              Jammer genoeg zitten er teveel mensen met teveel schulden in de sector, en dus zakt de prijs maar in tot op kermisniveau.

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4516

Het moet allemaal redelijk blijven.
                                Maar de "verpeste markt" kent alleen verliezers maar bestaat ook ongeveer alleen uit schuldigen.

1) Je had bandjes/soundmixers/DJ's die jaren ongelofelijke prijzen aftikten en zich gewoon niet professioneel gedroegen.

2) Een publiek die van alles wil, maar in de praktijk nu per what'sapp besluit waar zij met de hele vriendenkring NU naartoe gaan. Ik heb op dubbele 50 jaar verjaardagen gespeeld waar duizenden euro's voor waren afgetikt. Waar uiteindelijk wegens lekker weer maar een kwart voor kwam opdagen. Of een 100jarig clubfeest waar wegens een verplaatste voetbalwedstrijd alles verziekt werdt. Je KAN sommige risico's bijna niet meer nemen. Want het publiek is te wispelturig.

3) boekers die de verkeerde bands wegstuurden en onmogelijke tijdschema's inplanden voor veel te veel geld. En ongelofelijk rommelen.

4) geluidsbedrijven .... breek me de bek niet open!

Ondertussen komt er elk jaar een paar honderd man van opleidingen geluid, licht, muzikant, muziekmanager af die nog thuis wonen en "nu even onder de prijs werken zodat we ons ertussen wurmen".

Het is makkelijk klagen maar de sector gedraagt zich soms wel een beetje zoals een dodo.

en 4000euro voor die set is teveel. Net zo goed als dat de prijs in nederland soms te laag is.
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...