welk klein setje gebruik jij voor een band. tot ongeveer 50 personen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • desolation
    • Jun 2012
    • 706

Ben ik niet akkoord mee, 3x T10 per kant is gewoon te weinig om een degelijke spreiding mee op te bouwen op zo een terrein

is ook weer een typisch geval "wat in de rider staat moet er staan" waarschijnlijk. al vaak genoeg 2 platendraaiers extra moeten voorzien om rider-conform te zijn en dan elke DJ zien binnenwandelen met Serato of een USB stickje.

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Originally posted by MusicXtra
      Wat Mac al schrijft hoef je er meestal niet mee aan te komen in de gemiddelde buurtkroeg vanwege de slechte isolatie.

Daar ben ik het eigenlijk gedeeltelijk mee eens. Vaak worden voor dit soort avondjes bij de gemeente een ontheffing aangevraagd om wat meer overlast te mogen maken naar de buurt. Dit mag per cafe/ lokatie max 6x per jaar. (als je een goede ondernemer hebt)

Waar wij vaak dan binnen gehaald worden en dan toch met subjes komen. Dit soort avondjes is dan niet regulier in dit soort kroegjes.

Ik zit eigenlijk al jaaaren in dit circuit en bij cafe's waar overlast speelt daar zit max 6x per jaar een bandje of DJ.
      Waar deze overlastzaken niet spelen zie je duidelijk dat men toch een PA met subjes heeft. Wij hebben dit altijd met een HK Actor set gedaan met 2 subs en 1 top per kant.En als het heel klein was een enkele sub en top per kant.
      Maar dat werden ook vaak grotere kroegjes van rond de 300 personen waar de dubbele sub werd gebruikt.

Bij de kleinere kroegjes zie je duidelijk dat als een kroegbaas op die dag wat laat komen het ook direct wel goed moet zijn. altans dat is mijn ervaring. Men wil dan minimaal een goede PA met de kick en bassgitaar uitversterkt.
      Niet omdat het nu zo nodig is maar omdat het kan.

Omdat wij met ons clubje een eigen PA hebben met tops en subs wat ook zacht kan, en kwa podiumgeluid eigenlijk al op fluisternivo te leggen is zien wij dat we juist daarom vaak gevraagd worden. Puur omdat we heel erg zacht kunnen op dat podium.

Ik denk ook dat je bij de kroegjes waar het geluidsaspect speelt met overlast je als band of DJ al op moet letten, Wij hebben 1 keer gehad dat de Omgevingsdienst gingen meten doordat er overlast zou zijn. Sindsdien hebben wij het standaard in het voorwaarden contractje dat wij niet aansprakelijk zijn voor gevolgen van geluidsoverlast (voor wat het waard is).

Al met al is het wel een wereldje op zich, dat kleine kroegjes gebeuren. En de kroegjes met een slechte geluidsisolatie die hebben eigenlijk al niet snel wat staan kwa band of DJ. puur omdat hun horeca vergunning het al niet toestaat zonder begrenzer te werken in de kroeg. En hebben ze dat wel dan blijven dit soort kroegjes al niet lang open omdat ze bij overlast elke keer op de vingers worden getikt door het bevoegd gezag.
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

Dynacord VL262 eventueel met een 15" sub eronder.

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by desolation
          is ook weer een typisch geval "wat in de rider staat moet er staan" waarschijnlijk. al vaak genoeg 2 platendraaiers extra moeten voorzien om rider-conform te zijn en dan elke DJ zien binnenwandelen met Serato of een USB stickje.
          En als je dan ook nog echt een rider hebt van een dj, waarop dit vermeld staat. Dan is het een oude volgens de betreffende dj, waar heb je die toch vandaan?

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by djspeakertje
            Dit zwerft rond op Dodgy Technicians:
            "Please provide a system suitable for a SMALL private party with 20-30 guests. This is what they quoted for..."

Daan
            Lees ik goed? 4000 ballen om dat setje te huren? Daar huur ik een installatie in voor 2000 man

Comment

• desolation
              • Jun 2012
              • 706

nee, je leest niet goed

in die 4000 USD zit er ook een complete backline inbegrepen (moest je het niet kennen, dat houd in dat de productiefirma ook alle instrumenten en accesoires ala amps/pedalen/etc... levert en bouwt). Daarnaast ook transport, opbouw, afbouw en 2 techniekers. Daarnaast is dit ook, in mijn ogen, gewoon een correcte prijs. Blijkbaar kan je die in de VS nog gewoon rekenen ook, hier zijn we het gewoon van voor 2x niks onze kl*ten af te draaien.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by drbeat
                Daar ben ik het eigenlijk gedeeltelijk mee eens.

1 Vaak worden voor dit soort avondjes bij de gemeente een ontheffing aangevraagd om wat meer overlast te mogen maken naar de buurt. Dit mag per cafe/ lokatie max 6x per jaar. (als je een goede ondernemer hebt)

2 Waar wij vaak dan binnen gehaald worden en dan toch met subjes komen. Dit soort avondjes is dan niet regulier in dit soort kroegjes.

3 Ik zit eigenlijk al jaaaren in dit circuit en bij cafe's waar overlast speelt daar zit max 6x per jaar een bandje of DJ.
                .
                1 Laat ik nu net die max 6 evenementen benoemd hebben : "het zoveeljarig jubileum van de kastelein, of de jaarlijkse biljartvereniging-kaartclub-spaarkast-party-barbeque"

2 Vaak de reden voor mij om vroeg af te taaien, of laat binnen te komen. Ik hou van de bruine kroeg met JBL control28 op z'n hoogst (of MM4 - je weet niet wat je hoort)

3 Die overlast-cafe's hebben vaak hardnekkige buren, ooit zat ik savonds rond 11 uur nog in een kroeg met 3 man, waar de installatie al een uur uitstond na een droevige mededeling, maar de buurman belde toch nog ff de politie wegens geluidsoverlast. De politie heeft nog aan de versterkers gevoeld of ze niet nog warm waren... Die kroeg had toen al 4cm glas.

Kortom: de bruine kroeg tot 50 man met dubbelsub is een overbodige luxe. Vind ik.

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Ieder zijn of haar ding. of je dan subjes of niet gebruikt. En natuurlijk interessant om te zien dat er toch overal anders gewerkt wordt. zowel met top als subinzet.

Wel jammer dat er meteen een waardeoordeel wordt gegeven als er wel subjes worden gebruikt. Maar goed. Dat mag een ieder voor zich wel uitmaken, het is jammer dat er zo veel frustratie is bij sommigen en er direct een oordeel wordt gegeven of dat het zonder of met subjes wel of niet zou klinken of dat het te hard of te zacht gaat. En dan ook nog citaten over nemen en aanpassen zodat de wereld er net even wat rooskleurig uit ziet in het voordeel van de citeerder..Maar goed. Ik zal dadelijk wel de volgende zijn die hier met vakantie wordt gestuurd......

Ieder zijn of haar ding en laat elkaar wat meer in de waarde, want daar is niemand mee gebaat om elkaar in de haren te vliegen of te zeggen dat als men een top met een subje per kant in zet dat deze persoon ze niet op een rijtje heeft.

Ik denk dat een form zoals dit niet is om DE oplossing te vragen of DE oplossing aan te dragen, maar meer verschillende meningen en werkwijzen bij elkaar te pakken en te zien hoe anderen dit oplossen of zouden doen.
                  Immers gaan er diverse wegen naar Rome........ Welke weg er gekozen wordt is dan aan hen die de keuze moet gaan maken...

Met deze insteek ben ik dit topic gestart en hoop dat het ook zo blijft en er wederzijds respect heerst.
                  Last edited by drbeat; 16-07-13, 16:04. Reason: Na teruglezen van een aantal aangepaste citaten toch wat bedroefd..
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Originally posted by desolation
                    nee, je leest niet goed

in die 4000 USD zit er ook een complete backline inbegrepen.
                    Misschien lees ik ook niet goed, maar ik zie volgens mij toch echt een euro teken, en geen dollars...

Ik heb het idee, (maar misschien zit ik er naast) dat het meer een zuid europees land is.
                    Evento zou goed italiaans kunnen zijn.
                    Last edited by DJ Antoon; 16-07-13, 16:46.

Comment

• DJ Paul M
                      • Mar 2011
                      • 70

Originally posted by DJ Antoon
                      Ik heb het idee, (maar misschien zit ik er naast) dat het meer een zuid europees land is.
                      Evento zou goed italiaans kunnen zijn.
                      Ook 'Descrizione' (description, beschrijving) is Italiaans, dus ik denk dat je het aan het rechte eind heb. En voor zo ver ik weet gebruiken ze in Italië inderdaad euros, en geen dollars. Of het moet een shady 'zwart geld' dealtje zijn, dat kan natuurlijk ook met heel die maffia daar...
                      Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
                      Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!

Comment

• desolation
                        • Jun 2012
                        • 706

Moet inderdaad EUR zijn, was de hele dag bezig met dollars te goochelen dat het er uit gewoonte uit kwam

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Ook in dollars doe ik het voor dat bedrag.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Paul M
                            • Mar 2011
                            • 70

Originally posted by MusicXtra
                            Ook in dollars doe ik het voor dat bedrag.
                            Helemaal naar Italië? Ach wat zeg ik nou, we zouden allemaal wel op een vet betaalde vakantie naar Italïe willen gaan

(Uiteraard ook alle onkosten inbegrepen in de rekening hè...)
                            Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
                            Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!

Comment

• jadjong
                              • Oct 2003
                              • 654

Welkom in het buitenland waar een extra uurtje lampen richten 1500.- kost. 'Gebruikskosten aggregaat' noemen ze zoiets.

Comment

• Olaf Duffhuës
                                • Oct 2000
                                • 2477

Lees ik goed? 4000 ballen om dat setje te huren? Daar huur ik een installatie in voor 2000 man
                                Kun je nagaan, hoe de markt hier stuk gemaakt is...In heel veel Europese landen weten de klanten wat ze moeten afrekenen...Moet je hier eens proberen...Beginnen vooral horeca boeren meteen te huilen en stappen ze in hun dikke Benz en rijden hard weg met 4 liter per meter...

Of het boekings kantoor denkt dat ze niks meer verdienen...Daarom wachten ze vaak met betalingen naar de geluidsbedrijven, kunnen ze net rond komen van de rente...

Of de evenement organisatoren, die plenty bier en fris wegtappen op 1 dag, waar wij een jaar van kunnen leven...
                                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...