@ Sander, het is een sportdag. Wat ze willen is een achtergrond muziekje en in het begin bij het opwarmen mag het wat harder maar daarna achtergrond. En zo af en toe schreeuw er iemand wat ( team a naar veld 2, enz. ).
Delay vraagje
Collapse
X
-
Speaker kabel is toch voor luidsprekers? Wat maakt het nou uit of die actief of passief zijn? Speaker kabel is kabel voor speakers, we doen weer veel te moeilijk met zn allen hier.
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Je kunt natuurlijk de audiopuritein uithangen, maar acht actieve luidsprekers op rij over 200 meter levert geen enkel probleem op voor de verstaanbaarheid op een sportveld. Als ze ook nog eens aan één zijde staan van het veld en allemaal naar het veld gericht, in welke richting zou je ze dan willen vertragen? Het enige wat je mogelijk nodig hebt, is een monitorspeaker bij de microfonist, als deze wat verder van het veld staat. Veel mensen kunnen niet goed spreken als ze zichzelf wat later terug horen.
Speakertech.Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
Wil je het onverstaanbaar maken kun je er altijd nog een stevige reverb op zetten, hoef je niet zo heel moeilijk te doen met allemaal aparte delays.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Sorry, compleet vergeten te zeggen. De organisatie had dus gebeld, want het zou eerst anders zijn, en met haar kennis zei ze dat sowieso delay nodig was. Ik weet niet wat ze eerst gepland hadden, maar er zou dus delay nodig zijn.
Maar nu dus niet meer. Maar daarnaast was XLR toch nodig!
En we gaan over het veld nog een aantal speakers neerzetten, welke uiteraard wél een delay krijgen!
Hoe dan ook de dcx is weer in gebruik geweest vandaagComment
-
En hoeveel delay zou je die dan willen geven?
Hou het lekker simpel signaal erop, spanning erop en zo richten dat ze elkaar zo min mogelijk in de weg zitten.
Een delay op een sportveld is leuk als je een grote set hebt aan één kant die je naarmate je verder weg komt aanvult met delay stacks.
Meestal worden dit soort dingen opgelost met een 100 V installatie, daar zit ook echt geen delay op.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik zou eerst toch eens gaan kijken of dit inderdaad wel nodig is en of die mevrouw haar kennis wel toereikend is om te kunnen bepalen/beoordelen of er wel of geen delay nodig is. Lijkt me meer de bazin van de kantine van die voetbalclub die een keer het woordje 'delay' heeft gehoord bij de vorige editie van dit evenement en denkt dat ze jou wel eens even raad kan gaan geven... Natuurlijk moet je de klant geven wat ze willen maar onnodig kosten maken is ook weer zoiets hé....
Niks negatiefs, maar dit is wat ik van de situatie begrijp. En ik vind het nogal raar eerlijk gezegd.Je hoort vaak zeggen dat geluk niet zo te koop is
Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is!Comment
-
Ik krijg de indruk dat hier een delay gebruikt wordt om maar een delay te gebruiken....De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik doelde op luidsprekers met ingebouwde versterker.Eindelijk begint mijn website vorm te krijgenComment
-
Gewoon neerzetten en het geen groter probleem maken dan dat het is,
ik doe regelmatig omroep met 4 tot 8 sx200 van ev en
Daar gaat echt geen delay tussen. (Op terreinen 100 à 200mtr)
en dat het af en toe een keer galmt, tja kom je zelf
wel eens op grote sport evenementen?
Hoe hard denk je dat het moet?
het gaat om wat achtergrond muziek met eroverheen
wat spraak.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar met wat voor
speakers ga je dit doen?
Het hoeft echt allemaal niet zo knoerhard te gaan.
Succes ermee.
Gr John.echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!Comment
-
Zeg Gijs,
Weet je al exact wat er nu is bedoeld te zeggen met
2 velden in de breedte?
Het lijkt mij nl. dat dit eerder ± 100 x 100 is dan ±200 x 50 mtr is
(uitgaande van een veld van gemiddeld 100 x 50).
Het kan je zomaar een aantal meters kabel schelen.
grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
Comment