meyer sound LEO

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by Bazeman
    ... Volgens mij is de heer Heil, de grondlegger van de "echte" Line-Source arrays .....
    Als je toch googlet moet je eens op Harry Olson googlen, die heeft in 1838 een boekje geschreven over line-arrays... Elements of acoustical engineering.

Comment

• Bazeman
      • Apr 2004
      • 112

" goh, zit ik me daar de specs van Meyer LEO te bekijken, en dat is dus wel erg eng wat dat ding doet. Zijn de specs overdreven, of zitten we hier in Almere een beetje te slapen?"
      Dan had ik geantwoord : " nee, de spec's zijn niet overdeven - Ja, Almere slaapt. "
      En weer lees ik een aanval, dat SP en de grote rest, het allemaal niet zouden snappen, zonder enige technische uitleg wat betrekking heeft op dit systeem en mijn constatering daarover, die jezelf beweert zo goed onder de knie te hebben. (geen aanval, alleen constatering aan de hand van jou replies)

Als je het over SP wilt hebben en wat daar allemaal dan niet goed aan zou zijn en wat we allemaal niet snappen, heb jezelf een topic geopend (voor mij, waarvoor dank) over Sound Project. Je bent wat mij betreft vrij om in dat topic dan uit te leggen of het vuur aan mijn schenen te leggen wat er mis zou zijn met 1 van de systemen van SP... Ik ga daar dan mijn uiterste best doen om met feitelijke antwoorden te komen om jouw of andere "aanvallen" te verweren. Misschien lukt dit op sommige punten niet, we zien wel, maar dat lijkt me een veel betere invulling van dit forum en van "ons" vak. Of niet?
      Last edited by Bazeman; 22-06-13, 11:15.

Comment

• Bazeman
        • Apr 2004
        • 112

Als je toch googlet moet je eens op Harry Olson googlen, die heeft in 1838 een boekje geschreven over line-arrays... Elements of acoustical engineering.
        Ja maar dat gaat over "simpele" Line-arrays.... Het domweg stappelen van POINT sources en de invloed daarvan op elkaar. Meneer Heil heeft ervoor gezorgd dat er een bruikbare oplossing gekomen is om voor de hogere frequenties waarvan de bron niet klein genoeg meer is tov de weergegeven golflengtes/frequenties een "betere" richtings controle (creatie van "vlak" golf front) is gekomen zodat bij het gebruik van meerdere bronnen in de hogere frequenties minder uitdovingen ontstaan.
        Last edited by Bazeman; 22-06-13, 11:14.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Ja maar dat gaat over Line-arrays.... Het domweg stappelen van POINT sources en de invloed daarvan op elkaar. Meneer Heil heeft ervoor gezorgd dat er een bruikbare oplossing gekomen is om voor de hogere frequenties waarvan de bron niet klein genoeg meer is tov de weergegeven golflengtes/frequenties een "betere" richtings controle (creatie van "vlak" golf front) is gekomen zodat bij het gebruik van meerdere bronnen in de hogere frequenties minder uitdovingen ontstaan.
          Ja, de Heil-wave-shaper. Meyer had een andere idee daarvoor - de REM. Alcons doet dat met de Ribbon. Alle drie gepatenteerd, geloof ik. Maar wat is je punt nu? Heb jij een 4e methode zelf bedacht?

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Dit is op zich een heel interessante discussie, alleen de toonaard waarop die gevoerd wordt lijkt echt helemaal nergens op.....
            Kan dat niet wat vriendelijker?
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Als je het over SP wilt hebben en wat daar allemaal dan niet goed aan zou zijn en wat we allemaal niet snappen, heb jezelf een topic geopend (voor mij, waarvoor dank) over Sound Project. Je bent wat mij betreft vrij om in dat topic dan uit te leggen of het vuur aan mijn schenen te leggen wat er mis zou zijn met 1 van de systemen van SP...
              Neuh, joh, ik hoef niet met mn ellebogen te werken om anderen neer te halen, zodat ik zelf nog wat lijk.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Originally posted by MusicXtra

Neuh, ik heb een hekel aan beschuldigingen in de valsheid-in-geschrifte-sfeer.

Comment

• Bazeman
                  • Apr 2004
                  • 112

Originally posted by MacGyverSounds
                  Ja, de Heil-wave-shaper. Meyer had een andere idee daarvoor - de REM. Alcons doet dat met de Ribbon. Alle drie gepatenteerd, geloof ik. Maar wat is je punt nu? Heb jij een 4e methode zelf bedacht?
                  Was Meyer de eerste??? Of heeft meyer mss ook wel gedacht, shit wij moeten ook met een oplossing komen hiervoor.... Maar ja L'acoustic had het patent al, om eigenlijk even plat te zeggen, een patent is op een natuurkundig gegeven, wat idd al door olson in een ver grijs verleden ontdekt had en eigenlijk helemaal niet kan... Een natuurkundig feit is niet te patenteren. Maar L'acoustic heeft het zo beschreven dat deze natuurwet "beteugelt" kan worden door het gebruik van een "speciaal" gevormde fase plug. Met dit patent was het direct erg lastig voor ander fabrikanten, zoals Meyer, om een apparaat te maken wat ervoor zorgt dat eruit een puntbron met bolvormige afstraling een cilinder vormige afstraling bereikt kon worden, met DEZELFDE meettechnische kwaliteiten in stabiliteit van de afstraling (dus het niet open waaieren van golflengtes/frequenties doordat de fysieke afmeting van de bron onderling of de lengte verschillen in het wave shape apparaat te groot worden.)

En ja, wij hebben een 4e oplossing (afgeleide vorm van het L'acoustic patent, zoals gezegd in dit patent is alleen de vorm en het gebruik van een losse faseplug gepatenteerd omdat het op een natuurkundig wetmatigheid is gebaseerd), die we qua vorm "zelf" uit gedacht hebben en gebruiken in onze "Line-Source" systemen.

Maar volgens mij zitten we weer of steeds meer off-topic wat betreft mijn originele vragen/opmerkingen over het LEO systeem.
                  Last edited by Bazeman; 22-06-13, 12:04.

Comment

• Bazeman
                    • Apr 2004
                    • 112

Heb jij een 4e methode zelf bedacht?
                    Nog even off-topic. Ja ook SP heeft hier ook een patent op (vorm van de hoorn/plug)... Alcons heeft er in principe niet veel aan hoeven doen om de "line-source" eigenschappen te verkrijgen, omdat de ribbon op zich al een cilindrisch golf front heeft, een ander "technisch" feitje. "Probleem" met een ribbon is juist meer dat het erg moeilijk is om überhaupt spreiding en dus "koppeling" te krijgen tussen meerdere kasten, omdat de openingshoek van de driver zelf min of meer 0 graden is door het fysieke vlakke front.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Maar volgens mij zitten we weer of steeds meer off-topic wat betreft mijn originele vragen/opmerkingen over het LEO systeem.
                      heb ze volgens mij voldoende beantwoord.

Comment

• Bazeman
                        • Apr 2004
                        • 112

MUSICEXTRA: Dit is op zich een heel interessante discussie, alleen de toonaard waarop die gevoerd wordt lijkt echt helemaal nergens op.....
                        Als je vind dat ik ergens een "verkeerde" toonaarde gebruik dan hoor ik dat graag hoor... Ik heb ook al op meerdere plekken aangegeven dat ik graag de feitelijke bewijzen zie voor de toegewezen "prestaties" van dit systeem, maar ik heb ze nog nergens echt gezien. Of zie ik dat verkeerd? Gestaafde meningen van andere forum leden zijn welkom hoor

MacGuyver: Neuh, joh, ik hoef niet met mn ellebogen te werken om anderen neer te halen, zodat ik zelf nog wat lijk.
                        Zijn er andere forum leden die hier ook zo over denken? Zou ik jammer vinden, heb volgens mij vrij duidelijk uitgelegd dat dit niet mijn bedoeling is.
                        Last edited by Bazeman; 22-06-13, 11:53.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by MacGyverSounds
                          heb ze volgens mij voldoende beantwoord.
                          heb trouwens net de nieuwe klantversie van MAPP ff opgehaald, ik zie nog geen LEO of 1100 staan. Straks ff de developer-versie oppikken ergens..

Verder nog een verwijzing naar een ander topic alhier..
                          Last edited by Gast1401081; 22-06-13, 11:55.

Comment

• Bazeman
                            • Apr 2004
                            • 112

********: heb ze volgens mij voldoende beantwoord. (meyer sound LEO)
                            Ik heb idd ook de "marketing" verhaaltjes gelezen op de site.. en dat is precies de reden om te vragen naar de feitelijke onderbouwingen op dit forum waarom dit zo zou zijn aangezien ik niets "revolutionair" zie in de echte specs die er maar mondjesmaat vermeld staan op de site van meyer.

Je hebt geloof ik al meer dan 5 website links aangehaald die allemaal van meyer afkomstig zijn, en die geen van alle een technisch/objectieve omschrijving geven als antwoord op mijn vragen. Ik als "SP" verkoop slaaf...(sorry bij deze voor de toon, maar het is gericht naar mezelf dus mag het volgens mij) heb geloof ik welgeteld 0 links aangehaald gerelateerd naar SP.... Wie is er dan de "verkoop" man van ons 2?

Comment

• Olaf Duffhuës
                              • Oct 2000
                              • 2477

Ik zou dat sowieso doen uit commercieel oogpunt...

Maarja...Brabanders zijn achterlijk en Randstadters en Oosterlingen weten het altijd allemaal heel goed...

Als ik een potentiële klant zou zijn, zou ik om dit geneuzel al opzoek gaan naar een ander merk...O, shit, dat heb ik al gedaan...;-)

Dan maar met een beetje geluk maar meer wijsheid gaan brengen in het Oosten, beter nog, meer Noord-Oosten..
                              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

********: heb ze volgens mij (meyer sound LEO)voldoende beantwoord. (meyer sound LEO)

Ik heb idd ook de "marketing" verhaaltjes gelezen op de site..
                                kijk, dat bedoel ik dus met ellebogen werk. Het gaat er niet om of jij vindt dat je een elleboog geeft, het gaat erom dat ik dat als elleboog voel.
                                Ik heb je openingspost gekopieerd, toen bewerkt, toen van de nodige antwoorden voorzien, en jij stapt daar als "marketing" overheen.

Voor alle duidelijkheid :
                                - ik werk niet voor Meyer,
                                - ik heb zakelijk helemaal niks - maar dan ook niks, geen vrede en geen oorlog - met AEM, vertegenwoordiger van Meyer alhier ten lande
                                - ik heb wel een enorm respect voor de truuks die ze in Berkeley bedenken
                                - en ik heb het nodige M in de schuur staan.
                                - en ik heb onlangs nog weer genoten van een Krezip-liedje uit een UPA op 150 meter afstand- een 35 jaar oud speakerontwerp.

Voor alle duidelijkheid: als je iemand - welk merk dan ook, zelfs DAP - hier beschuldigt van aanpassing van hun meetgegevens krijg je ruzie met me. En zul je je gelijk moeten aantonen.

Gauw weer terug naar je eigen topic, en snel wat.

Comment

Working...