meyer sound LEO

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bazeman
    • Apr 2004
    • 112

meyer sound LEO

Ga denk ik een "gevaarlijke" vraag stellen, maar doe het toch....

Ik zat net pas even goed in de specsheet van het LEO systeem van Meyer te kijken en eigenlijk viel mijn mond open van verbazing.... De LEO kast telt welgeteld 2x15" speakers en 2x compresiedrivers met een 4" diafragma. Mag ik vragen wat daar revolutionair aan is en hoe er gedacht wordt dat daar het beste geluid tot nu toe uit gerealiseerd kan worden???

Ik zie hier vaak leden die al helemaal uit hun dak gaan van een kastje van 45kg of minder, terwijl deze kast met welgeteld 4 speakers 120kg schoon aan de haak weegt.

Ook vindt ik het nog steeds heel bijzonder dat Meyer sound blijkbaar niet onderhevig is aan het feit dat hoog hoorns in een line array een maximale afstand van elkaar mogen hebben, doordat ze rechthoekige platte kasten hebben, zodat ook voor de hogere frequenties (~8kHz en hoger) de benodigde aansluiting tussen de hoorns er nog steeds is. Dat Meyer nog nooit "echte" gemeten 2 en 3D spreiding plots vrijgegeven heeft zegt volgens mij al genoeg. (Correctie: Er zijn geen "plots" beschikbaar van een losse gemeten kast, EASE data is er inmiddels inderdaad wel) De gegevens in mapp zijn in ieder geval niet direct afkomstig van high-res metingen dwz in ieder geval gesmooth / aangepast om "mooiere" plaatjes te genereren.

Horizontaal kan de spreiding van deze kast (verre (mijn mening)) van ideaal en contant zijn. De 2x 15" speakers zitten zover uit elkaar dat 90 graden spreiding alleen nog bereikt kan worden als het crossover op 500Hz of lager zit. Dat betekent dat de drivers alles er boven moeten doen..... Echt mooi HIFI top hoog heb ik ook nog nooit uit een driver gehoord met een 4" diafragma. De bovenstaande "aannemingen" baseer ik op het feit van de natuurkundige wetten die volgens mij voor iedereen gelden.

Kom maar met het relaas zou ik zeggen.....
    Last edited by Bazeman; 23-06-13, 15:59. Reason: "verzachting" van kritisch gestelde vragen en verwijdering van "niet direct bewijsbare" verwijten
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by Bazeman
    Ga denk ik een "gevaarlijke" vraag stellen, maar doe het toch....

Ik zat net pas even goed in de specsheet van het LEO systeem van Meyer te kijken en eigenlijk viel mijn mond open van verbazing.... De LEO kast telt welgeteld 2x15" speakers en 2x compresiedrivers met een 4" diafragma. Mag ik vragen wat daar revolutionair aan is en hoe er gedacht wordt dat daar het beste geluid tot nu toe uit gerealiseerd kan worden???

Ik zie hier vaak leden die al helemaal uit hun dak gaan van een kastje van 45kg of minder, terwijl deze kast met welgeteld 4 speakers 120kg schoon aan de haak weegt.

Ook vindt ik het nog steeds heel bijzonder dat Meyer sound blijkbaar niet onderhevig is aan het feit dat hoog hoorns in een line array een maximale afstand van elkaar mogen hebben, doordat ze rechthoekige platte kasten hebben, zodat ook voor de hogere frequenties (~8kHz en hoger) de aansluiting tussen de hoorns er nog steeds is. Dat Meyer nog nooit "echte" gemeten 2 en 3D spreiding plots vrijgegeven heeft zegt volgens mij al genoeg. De gegevens in mapp zijn in ieder geval niet direct afkomstig van high-res metingen of in ieder geval zwaar gesmooth en aangepast.

Ook horizontaal kan de spreiding van deze kast verre van ideaal en contant zijn. De 2x 15" speakers zitten zover uit elkaar dat 90 graden spreiding alleen nog bereikt kan worden als het crossover op 500Hz of lager zit. Dat betekent dat de drivers alles er boven moeten doen..... Echt mooi HIFI top hoog heb ik nog nooit uit een driver gehoord met een 4" diafragma.

Kom maar met het relaas zou ik zeggen.....

Is vrij gemakkelijk... weekje Magu of 6o6 doen... weet je meteen waarom ze het kunnen.

Heb vanmiddag hier nog weer lesgegeven in het denkfouten in line-achtige opstellingen. Laten we het erop houden dat die dubbele 15"s - net zo als de MidLow's in Kloing&Freitag Line212 en daarvoor de Meyer UPM overigens - natuurlijk niet hetzelfde signaal hoeven te hebben. Laten we het erop houden dat de ene iets eerder stopt, en de andere iets verder doorloopt.

Leuke aanname dat ze hetzelfde doen, voor een verkoper die het niet snapt een standaard denkfout. Die 3-d-plots zijn argumenten om die verkoper te ondersteunen in z'n wankele verhaal - dat overigens door iedereen die Magu of 6o6 wel eens voor een week op de koffie heeft gehad meteen ontkracht wordt - dat bijvoorbeeld de inkoppelafstand 1/2 lambda is. Meteen zijn dan de rapen gaar, en krijgen we de bloedgroepentheorie tussen de 2 teams mannen die de markt "bepalen", want anderen vinden daar een 1/3 lamda al genoeg om af te koppelen.

Verder heeft Meyer 1 (ik zeg één !) truukje wat niemand opvalt, en iedereen veronachtzaamt - inclusief een paar serieuze copy-cats uit voorbij het oosten van de landsgrens- en dat gaat over analoge filtering. Een filter is tijd, en tijd is filteren in de wisselstroomtheorie.

Als jullie een serieus meetsysteem hebben mag je de HD-1 wel komen lenen hier, de rest is namelijk nog steeds een afgeleide van dat dingetje. Terug in de tijd, zeg maar.

oh ja.... mooi top hoog op hifi-niveau uit een 4x2" wordt vernaggeld door de hoorn, tenzij je die hoorn compenseert.
    Aangezien iedereen die 4x2"compressiedriver bij James B Lansing koopt, en, omdat die gokkastenboer uit het zuiden des lands ieder jaar de AEG - later de HarmanKardon club- volledige complete stand op de Music en HArmony opkocht, ---- een stand waar alle 2450's met hoorns etc overvloedig op voorraad waren, maar de bijbehorende hoorncompenserende processoren nooit. --- zijn de meest gebruikte drivers en hoorns nog nooit goed gecompenseerd in de handel gekomen. Vorige week nog 4 kasten weggehangen met 2450's erin, en deugdelijke processing. Toppie.

Ook de DH1A van EV -- de meest onderschatte 4x2driver ooit - betrouwbaarheid was minder, misschien door de kast en systeem waarin hij hing, maar - klonk altijd helemaal te gek.

Last but not least heb ik al meer mensen met behoorlijke theorieën over geluid ( ex BritRow, en nog wat andere serieuze mega-watt-plus-clubs - maar nog nooit van Meyer gehoord hebbend) op een zondagavond in juli op een open-air feestje bekeerd. Sterker nog : die zetten nu hun voet tussen je deur.................
    Last edited by Gast1401081; 21-06-13, 23:03.

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Dat Meyer nog nooit "echte" gemeten 2 en 3D spreiding plots vrijgegeven heeft zegt volgens mij al genoeg. De gegevens in mapp zijn in ieder geval niet direct afkomstig van high-res metingen of in ieder geval zwaar gesmooth en aangepast.
      Nee hoor, sterker nog, zo de waard is vertrouwt-ie zn gasten?

.....of in ieder geval zwaar gesmooth en aangepast.
      dit zou ik aanpassen, dit kon je wel eens een kort geding opleveren, ....

Comment

• Bazeman
        • Apr 2004
        • 112

Leuke uiteenzetting maar ik lees geen enkel goed onderbouwd en feitelijke uitleg waarom dit systeem zo bijzonder en revolutionair is.

Dat de 2 15" speakers niet hetzelfde gefilterd zijn prima. Juist daarom kan het systeem nooit een fatsoenlijk en gelijkmatige spreiding hebben. Zeker niet met de fysieke afstand tussen de drivers. De spreiding is dan direct niet meer symmetrisch namelijk.... of hangen ze aan 1 kant de kasten op zijn kop neer?. Lekker handig.

Ook de output kan verre van revolutionair zijn, zeker als het "truukje" met de filtering van de 15" uitgevoerd wordt... hoeveel 15" speakers doen dan het mid deel??? Juist 1... Hoeveel dB rendement heeft 1 15" max, 97dB? Hoogstwaarschijnlijk lager in deze kast aangezien de speakers tot 50Hz doorlopen en dus ook slag moeten kunnen maken en dus slaper opgehangen zijn en dus een lager rendement hebben. Deze ene 15" gaat het never ever beter doen dan in een systeem met 4x6,5" of 4x8" merken even buitenwege gelaten..

Nog even tussendoor gezegd, ben ik zeker geen verkoper maar ben ik al 15 jaar dagelijks bezig met metingen en instellen van speakers op component niveau en het ontwikkelen van filter en versterker elektronica. Gebruikte meetsystemen zijn van mlssa en Monkey Forrest waarmee ik metingen kan doen op 1 graden nauwkeurig (automatische draaitafel) en daarmee de "echte" spreiding plots van diverse systemen heb blootgelegd. Ook heb ik regelmatig contact met anselm goertz van de universiteit Aachen die al veel metingen heeft gedaan en gepubliceerd van allerlei merken, maar meneer Meyer is hier niet van gediend...Ook heb ik seminars gevolgd van klippel, metingen gedaan en meet resultaten geanalyseerd van zijn systeem. Ik vertrouw de expertise van deze "niet commerciële" natuurkundige professoren toch wel boven de "commercieel" en aan meyer gelinkte meneer magu of 6o6...

Nog even ter verduidelijking, het is niet mijn doel om meyer of dit systeem af te kraken of er tegen te schoppen alleen in of voor mijn eigen belang. (nogmaals ik schrijf dit onder mijn persoonlijke titel) Ik wil graag van de "kenners" een onderbouwd verhaal horen, hoe meyer de natuurwetten weet te omzeilen in hun systemen tov alle andere. Misschien kan 1 van jullie mij wel "bekeren"...
        Last edited by Bazeman; 22-06-13, 00:41.

Comment

• Bazeman
          • Apr 2004
          • 112

Dit zou ik aanpassen, dit kon je wel eens een kort geding opleveren, ....
          Heeft meyer iets te verbergen dan? Met dit soort "dreigementen" ga je het bijna vermoeden. Ik zeg bij deze dat ik deze uitspraak op persoonlijke basis en ervaring doe en dat mijn toevallige werkgever hier niets mee te maken heeft.

Comment

• Bazeman
            • Apr 2004
            • 112

Wat betreft het hoog uit een driver met 4" diafragma. Je kan je helemaal een ons compenseren (eq) maar feit blijft dat in een 3" of kleiner met een 1,5" of 1" exit toch echt minder vervorming optreedt in het top hoog met hoger rendement. Het diafragma is namelijk veel lichter. Of vindt je dat er uit een 4" breedband HIFI speakertje ook net zo mooi hoog komt als een 1" tweeter? Feitelijk heb je het over hetzelfde verhaal.

Compensatie voor de hoorn... kun je dat uitleggen? Je kunt namelijk alleen, lineaire compensatie gebruiken hiervoor, dus eq, net als iedereen... vervorming die fysiek optreedt kun je nooit weghalen, of alleen door de grond toon te verwijderen..... zelfs als dat zou kunnen met de meest complexe dsp oplossing dan zou dit voor zoveel delay zorgen dat de systemen voor live toepassingen onbruikbaar zijn...
            Last edited by Bazeman; 22-06-13, 00:29.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Leuke uiteenzetting maar ik lees geen enkel goed onderbouwd en feitelijke uitleg waarom dit systeem zo bijzonder en revolutionair.

Dat de 2 15" speakers niet hetzelfde gefilterd zijn prima. Juist daarom kan het systeem nooit een fatsoenlijk en gelijkmatige spreiding hebben. Zeker niet met de fysieke afstand tussen de drivers. De spreiding is dan direct niet meer symmetrisch namelijk.... of hangen ze aan 1 kant de kasten op zijn kop neer?. Lekker handig.

Ook de output kan verre van revolutionair zijn, zeker als het "truukje" met de filtering van de 15" uitgevoerd wordt... hoeveel 15" speakers doen dan het mid deel??? Juist 1... Hoeveel dB rendement heeft 1 15" max, 97dB? Hoogstwaarschijnlijk lager in deze kast aangezien de speakers tot 50Hz doorlopen en dus ook slag moeten kunnen maken en dus slaper opgehangen zijn en dus een lager rendement hebben. Deze ene 15" gaat het never ever beter doen dan in een systeem met 4x6,5" of 4x8" merken even buitenwege gelaten..

Nog even tussendoor gezegd, ben ik zeker geen verkoper maar ben ik al 15 jaar dagelijks bezig met metingen en instellen van speakers op component niveau. Gebruikte meetsystemen van mlssa en Monkey Forrest waarmee ik metingen kan doen op 1 graden nauwkeurig en daarmee de "echte" spreiding plots van diverse systemen heb blootgelegd. Ook heb ik regelmatig contact met anselm goertz van de universiteit Aachen die al veel metingen heeft gedaan en gepubliceerd van allerlei merken, maar meneer Meyer is hier niet van gediend...
              sjammer. Volgens mij sta je je zelf nu zwaar te diskwalificeren.

Meneer Goertz ken ik niet, alhoewel ik graag zijn meetmike's eens ijken zou - daar zit af-fabriek bij DPA en B&K zomaar een 50% afwijking in... Een van de redenen dat Meyer zijn systemen daarvoor niet beschikbaar stelt (-en als je dan toch wilt meten: huur toch fijn een set voor een week...)

Verder ben ik niet onder de indruk van melissa - werd door AEG al gebruikt in de PWA in HCC denhaag - maar 1 graad nauwkeurig is een heftige tolerantie : 1/360 = 0,27 % - erg weinig voor een meetsysteem, en al helemaal op 10kHz. Dr. Fluke haalt dat alleen in de hele zware klasses...

Maar coherente trillingsbonnen hebben natuurkijk sinds Christiaan Huygens (1692) al een aantal wetten, waaronder die 1/3e lambda. Blijf je daar vandaan, dan gaan ze als punt fungeren op grotere afstanden in het gehele veld. Kom je daar boven dan filter je er eentje af. Mijn oren - op 20 of 40 of 80 meter horen dat echt niet. En de denkfout is dat daar op 1 meter wel wat te horen is. Maar daar woont niemand, dus dat zal me ... roesten.

Ik denk dat we hier meteen de oorzaak van het succes van SP zien. Net zoals bij KlingFreitag en KS Bell en PSE en nog 12 van dat soort noord-Europese CAO-speakerbouwertjes: als ze er 20 per week verschepen gaat de vlag uit. Als een Meyer / of R&H / of RCF / of EV of JBL er geen 100 per dag doen gaat de stormbal omhoog.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Heeft meyer iets te verbergen dan? Met dit soort "dreigementen" ga je het bijna vermoeden. Ik zeg bij deze dat ik deze uitspraak op persoonlijke basis en ervaring doe en dat mijn toevallige werkgever hier niets mee te maken heeft.
                Ik weet een club die een paar Amerikaanse advocaten in de nek kreeg na het kopieren van een MSL-systeem. Gewaarschuwd mens telt voor 2. Leef je uit.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

.... compenseren (eq) ...
                  eh, eq, toch niet zo'n fase-verkruimelend onding? Op z'n minst dan een looptijd-gecorrigeerd - ComplementaryPhase - eq?
                  CP10 googlen, en dan terug komen.

Je moet looptijd corrigeren, en de filters buitenboord houden in je responsie. Ik ga morgen - from scratch - met 2x15 + 2x7 + 2425J in 1 kast klooien, en alleen met delaytijden en volume proberen in de buurt van een HD-1 te komen.
                  Die grondtoon eruit halen dmv analoge filters heb je nog nooit van gehoord dus. Ik zou dit topic vooral aan mn baas laten lezen.
                  CP10 is toch echt te vinden met google...

Maar aangezien er bij/voor Meyer wereldwijd over de 1000 man/vrouw werken, en ze minstens 30 man op het eigenlijke MeyerSoundLabs service en onderhoud hebben zitten in de USA alleen al - denk ik dat ze er geen zak van snappen. Het is - na een paar hele grote jongens -- die ook auto-speakers en laptop-speakers bouwen-- de eerste compleet onafhankelijke speakerbouwer die niet hoeft te liften op de versterker-tak, de microfoontak, de galmtak, of de mengtafeltak van de holding.

Sta ik laatst weer op LasVegas McCarann - en daar hingen per monitor voor vluchtgegevens - weer geen SP mini's... en ik heb ook nog geen Chinese imitatie van de UPM-1P gezien. Verder zie ik weinig SP bij de shows daar, ook de bars en clubs doen het schijnbaar prima zonder SP. Wel kom ik dvd's tegen waar ome John persoonlijk bedankt wordt voor zijn inbrengdoor de artiesen in kwestie.

Ikke dus ff niet consternatie begrijp??? LEO is de 15" versie van de Milo en dus eigenlijk de grote broer. Of, waar Milo als 12" ooit tot grote neef van M3D werd benoemd, hebben ze nu de lijn uitgebouwd met een erg grote neef.
                  En ja, het gaat hard. En nee, het klinkt niet. Okee, alleen 800 meter verderop, waar een taxichauffeur mij later een biertje over aanbiedt, en me bedankt voor de sound van een fatsoenlijk time-gecorigeerd setje.

Voor de goede orde, ik heb ooit een avond genoten van de ShowBand SP-mini's in Amsterdam.
                  Maar Spijker moet niet tegen Ferrari zeuren, en al helemaal niet als je een kijkje in de keuken daar kunt krijgen...
                  Last edited by Gast1401081; 22-06-13, 00:55.

Comment

• Bazeman
                    • Apr 2004
                    • 112

Nou nou, wat een heftige reacties... Niet dat ik verbaasd ben gezien mijn openingszin in de topic opening

Ik heb net duidelijk vermeld dat ik dit op persoonlijke basis schrijf, en ik heb geen enkel verwijs zelf naar SP gemaakt dat wij zoveel beter zouden zijn. Ik heb alleen gevraagd om uitleg, op basis dat de "kenners" dit systeem toch zelf als revolutionair in de markt zetten en de meest fantasierijke performance toedichten. (geen last van het "verwaaien" van het geluid door de wind bv waardoor je geen of pas later delays nodig hebt.)

Het grotendeel van je antwoorden zijn regelrechte aanvallen tegen andere partijen en weinig technische en feitelijke uitleg over het systeem zelf. beetje jammer.

Wat betreft de spreidings meting, beweer je dat meyer nauwkeuriger dan 1 graden meet? Ik heb nog nooit ergens gelezen in technische specificaties waarin dat vermeld wordt. Sowieso als je je systeem niet nauwkeurig genoeg kan meten met 1 graden, of als je binnen die 1 graden blijkbaar zoveel afwijking verwacht dat je die wilt meten zit er toch echt iets zwaar fout in je ontwerp...

Dan je opmerking over de afwijking in meet microfoons.... Ja, deze "hoog leraar" die een eigen meetsysteem heeft ontwikkelt die door meerdere A merken gebruikt wordt oa om de uitgebreidste EASE data te genereren, heeft de apparatuur en kennis in huis om een meet microfoon te ijken. En dan nog, een meet microfoon die meer dan 0,5dB afwijking heeft is geen meetmicrofoon. 50% afwijking levert dan wel een verschil van 0,25dB op

De MSL opmerking vindt ik wat vreemd. Heeft SP iets gekopieerd (van meyer?) dan?

Maar goed. Als iemand nog echte technische feiten gebaseerd op dit systeem openbaar wil maken hoor ik die graag. En ik hoop dat de rest, mij en mijn werkgever van elkaar kunnen loskoppelen in dit topic.
                    Last edited by Bazeman; 22-06-13, 01:27.

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Heeft Meyer iets te verbergen dan? Met dit soort "dreigementen" ga je het bijna vermoeden.
                      Originally posted by MacGyverSounds
                      Nee hoor, sterker nog, zo de waard is vertrouwt-ie zn gasten?

Sterker nog, ik ken maar weinig geluidsboeren waar ze 10 man in dienst hebben om de opleidingen te verzorgen over de hele wereld. Ook voor de concurrenten... Ben ineens benieuwd naar je opleiding. Maar valsheid in geschrifte moet je een Amerikaan niet van beschuldigen. Worden ze nooit vrolijk van. Nogmaals : leef je uit.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Nou nou, wat een heftige reacties... Niet dat ik verbaasd ben gezien mijn openingszin in de topic opening

Ik heb net duidelijk vermeld dat ik dit op persoonlijke basis schrijf, en ik heb geen enkel verwijs zelf naar SP gemaakt dat wij zoveel beter zouden zijn. Ik heb alleen gevraagd om uitleg, op basis dat de "kenners" dit systeem toch zelf als revolutionair in de markt zetten en de meest fantasierijke performance toedichten. (geen last van het "verwaaien" van het geluid door de wind bv waardoor je geen of pas later delays nodig hebt.)

Het grotendeel van je antwoorden zijn regelrechte aanvallen tegen andere partijen en weinig technische en feitelijke uitleg over het systeem zelf.

Wat betreft de spreidings meting, beweer je dat meyer nauwkeuriger dan 1 graden meet? Ik heb nog nooit ergens gelezen in technische specificaties waarin dat vermeld wordt. Sowieso als je je systeem niet nauwkeurig genoeg kan meten met 1 graden, of als je binnen die 1 graden zoveel afwijking verwacht blijkbaar dat je die wilt meten is er toch echt iets zwaar fout in je ontwerp...

De MSL opmerking vindt ik wat vreemd. Heeft SP iets gekopieerd (van meyer?) volgens jouw dan?
                        Maar goed. Als iemand nog echte technische feiten gebaseerd op dit systeem openbaar wilt maken hoor ik die graag. En ik hoop dat de rest, mij en mijn werkgever van elkaar kunnen loskoppelen in dit topic.
                        Eh, wie begon er dan, met plotjes die al dan niet aangepast en opgepoetst vrijgegeven zijn?
                        beetje eigen borstklopperij : staat er SoundProjects op jouw onafhankelijk meetsysteem?
                        En ja, ik wil graag het systeem zien dat op 1 graad nauwkeurig meet.

Mijn "aanvallen" zijn geen aanvallen, maar vragen aan iemand die eerst een belediging doet, en daar vervolgens een vage Duitse geleerde bij haalt die notabene nog in de verkeerde stad woont ook, (de Kölner TonMeister opleiding is wel bekend hier), uitgebreid over 1 graad nauwkeurig opschept ( ik wil een door TUV-Nord of TUV Rheinland erkend calibratiecertificaat zien- ze liggen hier wel ter voorbeeld ) ....
                        En dan lief zijn voor iemand die een fasegecompenseerde eq niet kent en die een hoorncompensatiefilter niet voor mekaar krijgt... eh, deze week al weer 4 kastjes geleverd? Of toch 5, zodat de huur ook weer betaald kan worden?

Die LEO is de MILO-gedachte maar met M3D-achtige componenten. En dat gaat Hard. En dat gaat Ver. en dat kun je gewoon in Duivendrecht leren. Zelfs als je je nieuwe systemen moet verkopen onder de prijs van de 2ehands Meyer systemen, onder de smoes van ex-demo.
                        Last edited by Gast1401081; 22-06-13, 01:36.

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

..... (geen last van het "verwaaien" van het geluid door de wind bv waardoor je geen of pas later delays nodig hebt.)

...

aha. We zijn er al. Dit gebrek aan opleiding had ik even gemist. Heb hier pas een stuk of 300 posts over geplaatst. Samenvatting:

1 een geluidssysteem kan een paar meter vooruit. Daarna houdt het op.
                          2 als het geluid ophoudt zijn er vaak nog mensen -die een kaartje hebben gekocht- die dan nog wel graag wat willen horen.
                          3 in 1994 hebben we daar onder andere de sb1, de frequentie-afhankelijke delay-stack en nog wat dingen voor uitgevonden, waaronder het Line-aray,. Nogmaals, om het bereik van bestaande conventionele systeem te verlengen.
                          4 daarbij bleek - als je het line-array per kast een plaats in een rechte lijn kon geven- er een paar grappige dingen aan de hand te zijn.
                          5 daarmee kun je alle speakers op 1 fictief punt vastzetten, waardoor het faseverschuivingsprobleem van de ouderwetse delaystack tot het verleden behoorde, en deze delay dus afgelopen / einde was.

En jij hebt het lef, om anno 2013, eind juni, nog over delay-stacks te beginnen..... lees je alsjeblieft eerst ff in. Voor een serieuze speakerbouwer is dit een erg domme vraag.

Comment

• PvG
                            • Sep 2012
                            • 979

Mac, het zou mij helpen als je het een en ander kunt uitleggen in (middelbare school) natuurkundige termen ipv zaken te bewijzen middels "volledige intimidatie" (dat is een techniek die je gebruikt om iets te bewijzen als "volledige inductie" niet werkt... universitair grapje ;-) ).
                            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Bazeman
                              • Apr 2004
                              • 112

Originally posted by PvG
                              Mac, het zou mij helpen als je het een en ander kunt uitleggen in (middelbare school) natuurkundige termen ipv zaken te bewijzen middels "volledige intimidatie" (dat is een techniek die je gebruikt om iets te bewijzen als "volledige inductie" niet werkt... universitair grapje ;-) ).
                              Ik snap hem...

Comment

Working...