Presonus studiolive 24.4.2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

Originally posted by MusicXtra
    Mixen op een digitale tafel is echt niet secuurder dan op een analoge tafel, waar je analoog 0 dB aanhoudt moet je nu gewoon -18 dB aanhouden, thats all!
    Is dus niet meer dan een andere schaal aanhouden waarbij 0dB de overstuur grens is.
    Ben ik gedeeltelik met je eens.... waar ik wel eens een probleem heb gehad was met een toetsenist die steeds zijn schuifje harder zette en als t dan begint te kraken en overstuurt is het wel ander dan een analoge omdat alles boven 0 en er op gewoon krrrrr is, altans bij mijn tafel...er net onder is er niets aan de hand en ga je er overheen is het krrrrr...of tiktiktik...ondanks een compressor die er dan op zit...

En dat had ik met mijn mackie weer nooit.....

Of dat met de presonus ook is weet ik niet maar het zou zo maar kunnen...

En vergeet niet, een roland van een 10.000 of de presonus is wel een klein verschilletje.......niet dat presonus slecht is maar het moet ergens vanaf komen...
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Als je alles gewoon netjes op -18 dB gaint moet die toetsenist wel erg door gaan duwen wil het echt gaan vervormen, tegen die tijd mag ik hopen dat degene achter de tafel al lang terug aan het gainen is.
      Verschil is wel dat je bij sommige analoge tafels (Midas) echt een lekkere klank krijgt als je de ingangstrafo's flink in de verzadiging jaagt, dus rood. Dat moet je bij digitaal zeker niet doen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Trucje: Je vraagt gewoon voor de soundcheck aan de toetsenist of ie zn schuifje helemaal omhoog wil zetten. Vervolgens gain je daarop. Als ie de boel voor de gek denkt te kunnen houden door toch terug te draaien hoor je in de zaal maar geen toetsen, helaas.
        Overigens kan het ook een signaal zijn geweest dat ie niet genoeg monitor had, tussen de nummers door even door je talkback mic lullen kan nooit kwaad.

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• metalteacher
          • Dec 2007
          • 467

hoe laat ik bij de tafel de geselecteerde fx staan. steeds als ik een fx preset selecteerde en later weer terugkeek, was ie weer teruggegaan naar de eerste. hij wil de geselecteerde dus niet zomaar vasthouden
          Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• Roeltej
            • May 2001
            • 761

Recall drukken om te laden
            Vitality Show

Comment

• metalteacher
              • Dec 2007
              • 467

Er gebeurt me nu iets vreemds met de Presonus. Als ik hem opstart komt er geen geluid uit. Als ik een opgeslagen scene tevoorschijn haal doe hij het wel weer. Als ik m een tijdje stil laat staan, moet ik eerst een aantal verschillende knoppen indrukken en dan op een gegeven moment gaat ie weer. Vandaag bleef kanaal 20 gewoon aanstaan, reageerde alleen op de mute. Nadat ik op de input knop drukte was alles weer goed. Soms doet hij het maar op een kanaal, en het lijkt ook net of een kanaal continu zachter staat dan de andere.

Comment

• metalteacher
                • Dec 2007
                • 467

Probleem getraceerd tot het rechterkanaal. hij geeft wel met ledjes aan dat hij m uitstuurt, maar er komt geen signaal uit de rechterkant. uitzetten en weer opnieuw opstarten helpt, maar moet ik de versterkers uitzetten want dat wil nog wel met een knal gebeuren

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

firmware eens updaten

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Over het algemeen maken XLR connectoren geen lawaai bij het prikken, tenzij er 48V op staat. In plaats van het uitzetten van je versterkers kan je ook de XLR lijnen uit de tafel halen, scheelt een boel heen en weer lopen.

Daan

Comment

• stamgast
                      • Feb 2010
                      • 253

Originally posted by djspeakertje
                      Over het algemeen maken XLR connectoren geen lawaai bij het prikken
                      Je verandert de impedantie dus dat kan wel degelijk een knal of tik geven (en alles wat daar tussenin zit).
                      Zelfs de kabel heeft weerstand dus een lege XLR-kabel van een paar honderd meter lang kun je ook horen.

Comment

• djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

Originally posted by stamgast
                        Je verandert de impedantie dus dat kan wel degelijk een knal of tik geven (en alles wat daar tussenin zit).
                        Zelfs de kabel heeft weerstand dus een lege XLR-kabel van een paar honderd meter lang kun je ook horen.
                        Maar over het algemeen... (dat heeft het merendeel van de technici ondertussen zelf empirisch bewezen )

Daan

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by djspeakertje
                          Maar over het algemeen... (dat heeft het merendeel van de technici ondertussen zelf empirisch bewezen )
                          Daan
                          Wat dacht je van een potentiaal verschil?
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• metalteacher
                            • Dec 2007
                            • 467

Ik heb de afgelopen twee keer de leadzang behalve op de normale fader ook doorgelust naar een subgroep, beide faders gaan dan naar de main out. ik merk dat ik een krachtiger mix krijg van de zang. kan dit, of doe ik nu iets totaal verkeerds?

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Je verdubbeld het signaal, dus ja... logisch dat je meer zang krijgt.
                              Oud trucje overigens, als ik de zang ergens niet uit krijg dan route ik hem naar zowel L/R als een subgroep, en die subgroep gaat weer naar L/R.
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MarkRombouts
                                • Jan 2005
                                • 1391

Wel klein beetje gevaarlijk op digitale tafels tegenwoordig. Je moet wel zeker weten dat er geen verschil in latency is tussen de verschillende signaalpaden.

Gezien je positieve ervaring hiermee lijkt het op de Presonus dus goed te gaan.

Comment

Working...