Ik heb nog nooit met een digitale mixer meegemaakt dat er intern latency optreedt met deze manier van subrouting. Zou niet weten waarom dat gevaarlijk kan zijn.
Presonus studiolive 24.4.2
Collapse
X
-
Als de subgroep processing 1ms duurt, komt het directe signaal dus 1ms eerder op de masterbus dan het signaal uit de subgroep. Je krijgt dan een mooi kamfilter: in dit voorbeeld van 1ms zou een 500Hz frequentie uitdoven (als de amplitudes gelijk zijn). Verder is het niet "gevaarlijk".
Om dit te voorkomen zou de mixer dus alle directe signalen moeten delayen (1ms in dit voorbeeld). Dat kost geheugen en processing power en dus ook geld.
Of de Presonus dit doet, weet ik niet. Zou best kunnen zijn dat de delay maar enkele samples is (@44.1/48kHz) waardoor het kamfilter niet in de goed hoorbare frequenties zit.Last edited by PvG; 16-09-13, 20:57.As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Je hoort het snel genoeg als het niet goed gaat.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Dan denk ik dat het wel goed zit. Klonk super, heb het later nog een keer herhaald en iedereen is er blij mee.Steelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Comment
-
De huidige versie gebruik ik ook met ipad en iphone, maar dan via de laptop. Zal niet veel verschillen qua bediening denk ik.
Alleen het grote voordeel van directe wifi uit de tafel... (en natuurlijk alle nieuwe functies en zo...)
De ipad/iphone apps hebben een probleem met IOS-7. Wordt hopelijk snel opgelost
PaulGeluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
Ik heb afgelopen vrijdag de eerste avond gedraaid met meerdere bands met zeer korte ombouwtijden, daarbij vallen mij de volgende zaken op:
1) de presonus onthoudt de positie's van de gain regelaars niet, dat is lastig, de herkenning van de faders is goed mee te leven.
2) de 31 bands EQ werkt raar in mijn ogen. je stelt hem in en dan regelt hij hem zelf weer bij. presonus zegt dat onder de 31 bands een 128 bands EQ zit die hij computermatig aanstuurt.
naar aanleiding van punt 1: de vraag, zijn er tips hieromtrent?
naar aanleiding van punt 2: hoe doen jullie de EQ van de monitoren. ik vind de 31 bands erg onprettig. ik had hem eerst met de 4 bands para EQ gedaan, en dat ging eigenlijk meer dan prima. moet ik het daarbij laten, of de para EQ gebruiken om gebieden te accentueren in het monitorgeluid?Steelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
frederic: ik heb de 31 bands EQ's toegewezen aan aux 1,2,3 en 4 op dezelfde auxen zit ook een para EQ in de fat channel.Steelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Je moet zoveel gebruiken als je nodig hebt en niet meer dan dat.
Als je genoeg hebt aan peq, is dat prima. Ik gebruik ook nooit geq. Kwestie van zorgen dat je monitorspeakers/processing van zichzelf al recht zijn. Dan heb je aan wat peq op de mengtafel voldoende om "plaatselijke" problemen op te lossen.
Vwb recallable gains... Tja, één van de redenen dat de Presonus erg snel terrein verliest aan de X32.Last edited by PvG; 27-10-13, 20:28.As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Ik wil een laptop kopen om bij klussen aan te sluiten op de Presonus. omdat ik niet veel geld heb, wou ik een tweedehands zoeken. Nou loop ik er echter tegenaan dat de meeste laptops geen firewire aansluiting hebben. Mij is verteld dat die ook niet in te bouwen is in een laptop. Heeft iemand een suggestie voor een oplossing van dit probleem?Steelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Sommige laptops hebben een expresscard slot, er zijn kaarten verkrijgbaar waarmee je van zo'n slot een firewirepoort maakt. Het ding zal wel een stukje uit de laptop steken.

DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment

Comment