Totnutoe kan ik de handleiding redelijk volgen. Ik maak me echter wat zorgen over de volumeknoppen op de achterkant. Hoe stel ik die in. Nergens wordt daar enige uitleg over gegeven. Rare feature als je t mij vraagt...... Kan ik die gewoon op 0 dB instellen? Iemand ervaring hiermee?
Presonus studiolive 24.4.2
Collapse
X
-
Labels: None
-
1ste keer ermee gedraait in een oefensetting. gelukkig maar, want het kostte mij nog zat moeite. misschien zijn er mensen die mij kunnen uitleggen waarom je het apparaat op de ingang niet op 0dB kan zetten, blijft nu schommelen op de -10dB en op de main out zit je bij -10 al voorbij de 0dB op de meter. de uitgang level draaiknop op de achterkant leek hier geen invloed op te hebben. ik had ook moeite om een goede fx op de zang te krijgen. daanbaast de stappen eq vind ik nog niet helemaal prettig, maar dit vergt misschien ook gewenningSteelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Ik val wel eens in voor een vriend van me, en die werkt ook met de presonus lijn maar ik heb heel veel gehad aan de filmpjes op de website..en Youtube natuurlijk...ik vind hem kinderlijk eenvoudig.maar ik blijk met mijn roland vs2480 met een erg complexe tafel te werken...1ste keer ermee gedraait in een oefensetting. gelukkig maar, want het kostte mij nog zat moeite. misschien zijn er mensen die mij kunnen uitleggen waarom je het apparaat op de ingang niet op 0dB kan zetten, blijft nu schommelen op de -10dB en op de main out zit je bij -10 al voorbij de 0dB op de meter. de uitgang level draaiknop op de achterkant leek hier geen invloed op te hebben. ik had ook moeite om een goede fx op de zang te krijgen. daanbaast de stappen eq vind ik nog niet helemaal prettig, maar dit vergt misschien ook gewenning
En wat met dit tafeltje wel is, ken je 1 kanaal goed..dan ken je heel de tafel..kwestie van veeeeeellll oefenen....
Als je de tafel een beetje kent dan kun je met het principe al veel digi tafels snel een mix wegzetten...
Al vind ik deze presonus nog steeds erg analoog aanvoelen...wat ook de bedoeling is van t ontwerp.
Jammer dat je zo ver van me af woont anders had je zo door mogen prikken met een repetitie van mijn bandje.kon je lekker een avond oefenen...Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
hoe ervaar jij dan de stapsgewijze frequentiekeuze bij de eq. ik vind hem leuk vanwege de overlap, maar de stapsgewijze frequentiekeuze vind ik toch wat minder. met een beetje spelen met de q factor kom je er wek uit. maar toch.....Steelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
de parametrische eq? Volgens mij is die redelijk standaard.
Op je auxen en masters heb je als het goed is ook nog een 31 bands eq.
Verder moet je eens kijken naar je in en output signaal per kanaal, zit knopje in en out onder je display, dan kan je zien of je er in het 'fat channel' teveel bij aan het duwen bent, dat kan zomaar verschil tussen ingang en master verklaren.
Snap ook niet dat je signaal op de ingangen niet hard genoeg kan krijgen, wij hebben daar nooit last van gehad?
Tis even pielen, maar tafel werkt wel redelijk simpel, je hebt iig geen gedoe met verschillende lagen enzo.
Zag je ook al over die instelbare Q, dacht huh, maar dat is idd iets wat de 24 kanaals wel heeft en de 16 niet
Vitality ShowComment
-
De PEQ per kanaal is niet staps gewijd maar per hele of halve freq in te stellen. Net als de Q factor en de gain van je EQ punt. Hang hem maar eens aan de interface, dan kun je ook iets makkelijker zien hoe de tafel werkt en reageert. Vaak gooi ik voor de soundcheck ff de laptop er aan met interface. Vind het wel fijn de grafiek van de PEQ en GEQ te zien. Maar als je eenmaal weet hoe hij reageert is het easy. Als het dat nog niet was :-p
Effect op vocal oid is ook zeer eenvoudig, via je fx knop kom je bij je fx opties, stel bij fx 1 bijv je gewenste galm, rechts boven in naast de aux staan de potmeters van je fx 1 en 2. Druk op de blauwe select knop, net boven de faders kun je dan aangeven waar je hem naar wil routen. Druk de master uit en druk op sub 1. Druk vervolgens bij sub 1 op de select en route hem naar se master. Je fx return komt nu terug op sub groep 1. Door weer op select van d'r fx1 te drukken draai je met de draaiknoppen net onder alle meters je aux sent per kanaal in. Elke potmeters komt overeen met het onderliggende kanaal en bovenliggende ledbalkje.Last edited by knorrepot; 28-05-13, 10:57.Comment
-
Zoals ze al vertellen is een laptopje er aanhangen ideaal..wat dat betreft ben ik erg visueel ingesteld. Ook omdat mijn eigen tafel voorzien is van een scherm waar alles op te zien is wat je doet en je instellingen.
Dit helpt ook beter om je tafel te leren kennen en te begrijpen..het visuele aspect helpt je zaken te begrijpen en te onthouden.
Wat frequentiekeuze moet ik je gelijk geven...maar vind het geen probleem worden in het mixen.
Kwa fx is het gewoon even door hebben...
Denk dat je gewoon moet wennen aan de tafel..hij voelt en bedient nog analoog maar onder de motorkap zit toch echt een digitaal tafeltje...en denken doet hij dus digitaal...Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
ik ben ook visueel ingesteld, ik moet er denk ik ook even een pc aanhangen zodat ik zie wat ik doe, ik denk dat een grote hulp zal zijn in het bgrijpen van de tafelSteelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
ik heb nu de ingang afgesteld op -24dB, als je dat doet dan kan de uitgang op 0dB staan voor 0dB bij de signaalleds, maar ik vind het een beetje gek om een ingang zo laag af te stellen, het zijn maar vijf ledjes op de ingang. ik heb moeite eraan te wennen dat hij op de ingang geen 0dB aangeeft. dat maakt je wat onzeker in het mixen omdat je bij het afstellen gewoon heel goed en nauwkeurig moet kijken, dat haalt de snelheid er een beetje uitSteelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Vergeet niet dat je nu digitaal mixt..
Bij een analoge tafel kun je gerust wat meer uitsturen dan 0 dB...bij een digitafel kan dit niet en is 0 ook echt nul en kun je daar niet omheen wil het gaan kraken...digitaal komt in dat opzicht veeeeeel secuurder dan analoog kwa insturing...
Het is wennen maar als je de handigheid hebt gevonden werkt het net zo snel straks...
Ik heb daar ook aan moeten wennen bij mijn digitale tafel maar weet nu niet beter dan dat het zo werkt...
Werk je nu met een pc er aangeknoopt?
Best een lekker werkend tafeltje toch?Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Kan hij bij de uitgang dan nog wel tot het laatste gele streepje, net voor de rode? of moet je de tafel gewoon helemaal in het groen houden. Ja ik moet er nog wel even aan wennen, tis een totaal andere manier van mixenSteelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Mixen op een digitale tafel is echt niet secuurder dan op een analoge tafel, waar je analoog 0 dB aanhoudt moet je nu gewoon -18 dB aanhouden, thats all!
Is dus niet meer dan een andere schaal aanhouden waarbij 0dB de overstuur grens is.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment

Comment