wat te doen EV sets...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Originally posted by Ws Soundexpresse
    dvx kan ik niet oordelen, vond het DVA beter klinken dan PX. met namen de helderheid en het recht-to-face geluid sprak mij aan.

Ik zou toch nog één paar andere merken gaan luisteren als ik jou was..

Comment

• desolation
      • Jun 2012
      • 706

gaat het eigenlijk om DVA T4 of T12 ?

Comment

• Ws Soundexpresse
        • Jun 2001
        • 1007

Originally posted by Hansound
        Ik zou toch nog één paar andere merken gaan luisteren als ik jou was..
        ga ik ook zeker doen, nog geen knopen doorgehakt... heeft ook geen haast, wat we hebben werkt goed.

het gaat om t4 overigens.

Wat voor ons dus belangrijk is: het moet goed klinken, makkelijk te hanteren zijn, ridervriendelijkheid niet belangrijk, en de prijs moet natuurlijk ook ok zijn, l'acoustics valt echt buiten budget.
        Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• desolation
          • Jun 2012
          • 706

T4 zou ik niet kunnen vatten dat je daar in investeert, 128db spl max per kast moet je er gewoon een berg van hangen voor het presteert. Hang ik liever 4 kastjes VRX-932LAP met een goede processor voor. 8db extra per kast is geen klein bier.

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Dva t8

Ik zou nog heel even wachten voordat je geld uit gaat geven: De zwaardere broer van de T4 (de T8 dus) zit er aan te komen en alhoewel die wat duurder zal zijn, zou mijn voorkeur toch daar liggen: Zelfde formaat en zelfde drivers als T4 MAAR meer vermogen (dus meer dB's) en aanstuurbaar met RDnet.

Alle info: http://www.dbtechnologies.com/EN/Pro..._t8_p1091.aspx

Comment

• Ws Soundexpresse
              • Jun 2001
              • 1007

na veel wikken en wegen, navragen bij collega's en natuurlijk de input van dit forum, ziet het ernaar uit dat we het volgende gaan doen:
              we gaan het hele Phoenix systeem verkopen, excl. versterkers, er komen 12 XLD218 toppen, 6 xubs en nog 2 qrx 153 toppen.
              Versterking hebben we voldoende om deze systemen te gaan laten draaien, en dit lijkt me de beste keuze om toch iets flexibeler te worden en dan kan ik toch wat beter combineren, zeker ook met het oog op buiten evenementjes van +/- 1000 tot 1500pers die er deze zomer toch n aantal staan op de agenda.

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

er komen 12 XLD218 toppen
                Blijft EV dus?
                Bedoel je niet XLD281?

Comment

• Ws Soundexpresse
                  • Jun 2001
                  • 1007

excuses typfoutje natuurlijk... XLD 281 dus

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

excuses typfoutje natuurlijk... XLD 281 dus
                    Tja gebeurd mij ook, misschien was er een nieuwere versie.
                    Ik ken de set niet, maar ik lees / begrijp dat er 1x 8" voor het laag gebruikt word en 1x 8" voor het mid. Of kun je het ook gekoppeld gebruiken?

Comment

• jadjong
                      • Oct 2003
                      • 654

Originally posted by DJ Antoon
                      Tja gebeurd mij ook, misschien was er een nieuwere versie.
                      Ik ken de set niet, maar ik lees / begrijp dat er 1x 8" voor het laag gebruikt word en 1x 8" voor het mid. Of kun je het ook gekoppeld gebruiken?
                      Beide drivers beginnen bij 100Hz, de ene stopt bij 160Hz, de andere pas bij 2K. Je kan ze beide hetzelfde laten weergeven, maar dan moet je even klooien met level en eq. Ook off-axis wordt je er afhankelijk van de opstelling wel/niet blij van.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Niet beide drivers hetzelfde laten weergeven, dan krijg je in het hogere deel een enorme bundeling en moet je het tekort wat dan in het laag ontstaat erbij tweaken met de EQ.
                        Gevolg is dat de belastbaarheid daarmee weer terugloopt en je uiteindelijk niets op bent geschoten.
                        EV heeft het echt met een duidelijke reden zo ontwikkeld.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

is het geen nadeel dat je met een arsenaal aan toppen zit met een horizontale spreiding van 120°?
                          Voor downfillkasten is dat super, maar voor de long throws in je line array heb je toch liever een smallere bundeling lijkt me

lijkt me toch dat je beter af bent met 2x 281 per kant en de rest 291

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Dan rijst de vraag in hoeverre je met een dubbel 8" line-aray met 6 toppen per kant al spreekt over een long-throw systeem?
                            In feite zijn 6 toppen per kant het absolute minimum om als line-array te worden bestempeld (het gaat eigenlijk niet om het aantal kasten alswel om de totale array lengte) en dan nog pas vanaf pakweg 200 Hz, daaronder gedraagt het zich door de korte array lengte absoluut niet als line-array. Dat lossen veel fabrikanten op door mee te vliegen low kastjes die als grote nadeel hebben dat de line-array zelf weer lager komt te hangen en er op veel plaatsen simpelweg te weinig hoogte is om ze in te kunnen zetten.
                            De truc waardoor een line-array voordeel pakt t.o.v. conventioneel is dat je meerdere kasten op het farfield richt zodanig dat je, naarmate je meer naar het nearfield komt, steeds minder kasten tegelijk hoort tot je vooraan nog slechts 1 kast hoort. De optelling van de farfieldkasten is in het nearfield door minieme verticale spreiding niet hinderlijk, het geluid gaat over het publiek heen.
                            Hierdoor is de natuurlijke afval van 6dB per afstandsverdubbeling te reduceren tot pakweg 3 dB per afstandsverdubbeling waardoor het publiek vooraan niet gelijk bloed uit de oren krijgt wanneer je achteraan toch voldoende druk krijgt.
                            Voorwaarde voor een goed gebruik is dat je vooral veel hoogte nodig hebt en liefst meer dan 6 kasten per kant om een mooie verdeling te krijgen waardoor de geluidsdruk in het hele veld zo gelijkmatig mogelijk is.
                            En dat is ook de reden dat het gebruik van prediction software een absoluut vereiste is om een line-array goed tot zijn recht te laten komen.
                            Bij gebruik als ground-stack gedraagt een dergelijk systeem zich dus als een conventioneel systeem alle mogelijke voordelen die een line-array heeft kun je dan niet benutten.
                            Nadelen heeft een line-array te over; je zult altijd moeten meten om het systeem op tijd te zetten met de subs, bij 6 kasten per kant heb je bijna altijd front-fills nodig en je zult voor voor het far-field de afval in het hoog moeten compenseren middels een hi-shelf. Meten op meerdere plaatsen is dus altijd nodig en je kunt het systeem niet zomaar ff ergens neerknallen zonder iemand met kennis van zaken erbij. Heb je dit allemaal voor elkaar dan krijg je echt waar voor je moeite, een geweldig egale spreiding, zelfs op grote afstand nog een 'in your face geluid' alsof je vlak voor het podium staat en een genot om op te mixen. Heb je dit niet voor elkaar dan klinkt het al snel nergens naar en zal het systeem alleen maar teleurstellen.
                            Voordat je overgaat tot de aanschaf van een line-array zou ik me nog eens goed achter de oren krabben of dit wel de juiste keus is, zelf zet ik line-array alleen nog maar in op locaties waar ik kan vliegen en dan liefst nog als de locatie een verre worp vereist van in ieder geval meer dan 30 meter.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• knorrepot
                              • Oct 2009
                              • 234

na veel wikken en wegen, navragen bij collega's en natuurlijk de input van dit forum, ziet het ernaar uit dat we het volgende gaan doen:
                              we gaan het hele Phoenix systeem verkopen, excl. versterkers, er komen 12 XLD218 toppen, 6 xubs en nog 2 qrx 153 toppen.
                              Versterking hebben we voldoende om deze systemen te gaan laten draaien, en dit lijkt me de beste keuze om toch iets flexibeler te worden en dan kan ik toch wat beter combineren, zeker ook met het oog op buiten evenementjes van +/- 1000 tot 1500pers die er deze zomer toch n aantal staan op de agenda.
                              Ik krijg toch een beetje het Synco STS idee of Nexo STM systeem in gedachten! Al verwacht ik dat je met de GEO S12 van Nexo ook al een heel eind komt!

Zelf draaien we dit soort "problemen" met de oude EV sets. De Deltamax set, evt dubbel, MT2 met dubbele sub, of MT4 met dubbele sub. Daarmee spelen we toch alles tussen de 150 tot 2000 man? Oude set.. klopt ja, maar de Delramax en MT2 set kan nog prima mee komen ala 2013. Recent opnieuw ingeregeld bij Sander.

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

Originally posted by Hansound
                                Is de klank van Db dan beter dan de Ev sets ?
                                We hebben de DVX wel eens naast een RCF tt22a gehad, en eerlijk gezegd vonden we het helemaal niets.
                                Ik vind de RX212 helemaal geen slechte kast.
                                Eh, gaan we appels met peren vergelijken?

Mits alles goed ingeregeld staat is D&B top 3 wereldwijd, met als enige serieuze concurrent MS. EV is echt niet slecht, maar moet het vooral qua processing afleggen. Of was dbTechnologies de bedoeling? Dan richting rookies met dit topic...

Verder hoor ik iets van Line-array.

Jongen, zou je dat nou wel doen, zou m'n pa zeggen... Binnen een paar jaar kun je de lineArray's voor kiloprijzen meekrijgen, en gaat 80% weer terug naar de aloude top-sub combi. De trend is daar wel vanaf.

Temeer daar die 80% extra takels en hijstroep mee moeten slepen, en er maar weinig zijn die het ook echt kunnen toepassen. Een stapel hout aan elkaar klikken is iets anders als een line-array inregelen.

Wijsheid gewenst.

Comment

Working...