wat te doen EV sets...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ericsamandj
    • Jul 2010
    • 414

Dank jullie voor de opheldering.
    Altijd fijn om wat bij te leren.
    Is er trouwens een soort van vraagbaak topic waar dergelijke vragen kunnen worden gesteld, of moet dit in een apart topic?
    Heb namelijk nog wel een aantal brandende vragen.

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Gebruik de zoekfunctie, of maak een draadje in het "newbies" gedeelte van dit forum. Wees dan wel zo vriendelijk om al je vragen in één topic te stellen, in plaats van een nieuw topic voor elke vraag, dat vinden we hier iets minder leuk.

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

monitors idd, wordt hier eigenlijk losjes door mekaar gebruikt hoewel niet elke monitor een wedge is (denk bv aan studio monitoren)

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

bedankt tot zover met het meedenken, ik ga er eens over brainstormen, en kijken wat we ermee gaan doen, ik laat het nog weten!
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• BlackLight_Frank
            • Feb 2004
            • 143

Even snel opgesomd, hebben we bijna net zo'n soort verzameling ;

6* Electro Voice RX-118
            4* Electro Voice RX-212/75
            4* Electro Voice ZX-5
            4* Electro Voice PX-2122
            6* Electro Voice PX-2181
            2* Electro Voice PX-1152 (monitoren, of moet ik ze wegdes noemen….)

Elke set heeft zo zijn eigen toepassingsgebied, wat voor ons betekent dat de PX bijna alleen in de zomer de stalling uitkomt voor de feesttenten. De RX is de meest gebruikte voor ca. 100 tot 800 personen. Daarboven komt de PX pas in beeld. De ZX is vooral voor kleine buitenactiviteiten en af en toe delay of infill werk.

Net als onze collega's van WS Soundexpresse zijn wij ook erge tevreden over de EV sets. Het komt nogal eens voor dat technici sceptisch zijn bij het zien van de EV logo's. Maar tot nu toe zijn ze na de klus allemaal toch wel onder de indruk.
            Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Originally posted by Ws Soundexpresse
              bedankt tot zover met het meedenken, ik ga er eens over brainstormen, en kijken wat we ermee gaan doen, ik laat het nog weten!
              Zo te zien, het ev spul verkopen?

Comment

• BlackLight_Frank
                • Feb 2004
                • 143

Ik kan het me niet voorstellen, maar mocht dat toch de uitkomst zijn, laat het dan even weten.....
                Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

Originally posted by BlackLight_Frank
                  Ik kan het me niet voorstellen, maar mocht dat toch de uitkomst zijn, laat het dan even weten.....

Advertenties:
                  44288
                  44286

Comment

• Ws Soundexpresse
                    • Jun 2001
                    • 1007

klopt... eens kijken wat we kunnen doen.
                    Heb ondertussen verschillende demo's gehad, en ben zéér te spreken over het DVA systeem van DB.
                    Demo gehad, genoeg headroom, spul al verschillende keren live gehoord, en zéér aantrekkelijk geprijst.
                    Heb nu een aantrekkelijke offerte liggen voor 16DVA toppen, 8 subs, vliegframes en wat actieve DVX 12" toppen.
                    Wat eruit gaat is Phoenix en QRX. Als RX nog wat opbrengt, mag het ook weg, dan vervang ik dat voor wat extra subs en toppen.

Wacht nog even wat andere aanbiedingen af (oa. RCF TT), maar er gaat zeker wel een andere set komen.
                    Het gaat zeker niet weg vanwegen de klank, maar puur omdat ik flexibeler wil zijn (anders had ik wel XLD gekocht...).

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Met een line-array lever je veel flexibiliteit in, die is voornamelijk inzetbaar voor grotere klussen waarbij je mogelijkheid hebt om te vliegen, en dan liefst ook nog eens hoog.
                      Dus vanwaar de keus voor DVA?
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

klopt... eens kijken wat we kunnen doen.
                        Heb ondertussen verschillende demo's gehad, en ben zéér te spreken over het DVA systeem van DB.
                        Demo gehad, genoeg headroom, spul al verschillende keren live gehoord, en zéér aantrekkelijk geprijst.
                        Heb nu een aantrekkelijke offerte liggen voor 16DVA toppen, 8 subs, vliegframes en wat actieve DVX 12" toppen.
                        Wat eruit gaat is Phoenix en QRX. Als RX nog wat opbrengt, mag het ook weg, dan vervang ik dat voor wat extra subs en toppen.

Wacht nog even wat andere aanbiedingen af (oa. RCF TT), maar er gaat zeker wel een andere set komen.
                        Het gaat zeker niet weg vanwegen de klank, maar puur omdat ik flexibeler wil zijn (anders had ik wel XLD gekocht...).
                        Overstappen van EV naar Db lijkt me echt geen stap vooruit,
                        Bovendien zal je EV eerder geaccepteerd worden dan Db..

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

Och acceptatie, tegenwoordig zo overroepen als maar kan zolang je niet op topniveau draait waar je echt je rider kan afdwingen.
                          De DVA set is eerlijk gezegd niet mijn primaire keuze, maar hij klinkt best goed. Beter dan wat hij nu heeft staan.

Als je een echte line array wilt, kijk eens naar CODA ViRay, in dat formaat de beste line array die ik tot nu toe gehoord heb.

Comment

• Ws Soundexpresse
                            • Jun 2001
                            • 1007

Het blijven lastige keuzes natuurlijk, maar waarom ik het dva systeem interessant vind
                            is de klank, de gebruiksvriendelijkheid, flexibel en actief. Voor ons dus breed in te zetten.
                            Mede door de makkelijke manier om oa. Ook te groundstacken.

wij doen heel veel verschillende klussen, van bandjes tot tapeactje en van kermis tot bedrijfsfeest.
                            De knoop is nog niet definitief door, maar voorkeur is wel aanwezig.

prijs speelt natuurlijk ook mee...

Comment

• Hansound
                              • Apr 2006
                              • 832

Het blijven lastige keuzes natuurlijk, maar waarom ik het dva systeem interessant vind
                              is de klank, de gebruiksvriendelijkheid, flexibel en actief. Voor ons dus breed in te zetten.
                              Mede door de makkelijke manier om oa. Ook te groundstacken.

wij doen heel veel verschillende klussen, van bandjes tot tapeactje en van kermis tot bedrijfsfeest.
                              De knoop is nog niet definitief door, maar voorkeur is wel aanwezig.

prijs speelt natuurlijk ook mee...
                              Is de klank van Db dan beter dan de Ev sets ?
                              We hebben de DVX wel eens naast een RCF tt22a gehad, en eerlijk gezegd vonden we het helemaal niets.
                              Ik vind de RX212 helemaal geen slechte kast.

Comment

• Ws Soundexpresse
                                • Jun 2001
                                • 1007

dvx kan ik niet oordelen, vond het DVA beter klinken dan PX. met namen de helderheid en het recht-to-face geluid sprak mij aan.

Comment

Working...