wat te doen EV sets...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Als je echt goed had gelezen had je gezien dat MarkRombouts met de Prospect set aankwam, waar ik op reageerde:
    "Er zijn niet veel merken die hiervoor een kant en klare oplossing hebben. Sander is er een van."

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Klopt, denk dat het ook meer in algemene zin bedoeld is. En eigenlijk geldt het voor veel topics, we dwalen snel af van de vraagstelling. Zoals ik nu......
      Heerlijk die stilte

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

Om terug te grijpen naar mijn eigen "gouwe ouwe": waarom kijk je niet gewoon naar een compleet alternatief geluidssysteem?

Met onze VRX+SRX combinatie kon ik eigenlijk alles doen met dezelfde kasten.
        Onze set bestond uit:

8x VRX-932-LA1
        4x JBL CSR-82L
        8x SRX712M (want voor PA heb je wedges nodig, maar het is ook een leuke topkast)
        2x custom built dubbel 15" kast (te vergelijken met 3x SRX718S/VRX918S)

Voor de kleinere discosetjes (200-400 man) werd er meestal een set neergeplant van de dubbel 15" kasten en daarop 2x of 4x SRX712M, maar eigenlijk kan je hiervoor ook al gewoon prima 1 of 2 VRX topjes per kant gebruiken.

Alles daarboven werd met de VRX gedaan, met de SRX'en of heel af en toe inhuur VRX'en als delaykastjes.
        Met 4x 932, 3x 718/918S en 2x CSR82L per kant kan je echt serieuze jobs doen. Met een delaystackje draai je daar goed 2-3000 man mee zonder dat je ligt te pushen.

Fijne aan het hele gebeuren is dat je met al je componenten overal terecht kan. Voor een 100man setjes poot je een baskast en een 712M neer, voor 1000 man knal je 3x 932 + 3x 918S + 1x CSR82 per kant neer en voor alles daarboven de volledige set met delays.
        Daarnaast is het heel goed in te huren en te verhuren en heeft het een goede marktacceptatie.

Comment

• Ws Soundexpresse
          • Jun 2001
          • 1007

kijk dat zijn dingen waar ik wat mee kan...

zit er ook over te dubben natuurlijk, maar ben altijd wel tevreden geweest met mn ev, maar zomers staat eigenlijk al het klein spul veel stil, en in de winter al het groter spul, gewoon zonde.....

Uiteraard moet alles wel n beetje betaalbaar blijven, dus l'acaustics ed zijn niet direct aan de orde.

heb ook al wat gelezen over het DVA van db (moet zelf bekennen dat ik niet zo kapot ben van de VRX setjes, die ik tot nu toe gehoord heb), voordeel wat in DVA zie is dat het actief is, en door bijna iedereen goed neer te zetten is, na het vergaren van wat basis kennis.....
          Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Je zou ook kunnen overwegen voor je huidige sets presetjes te laten maken waardoor het fasegedrag met elkaar matcht, hierdoor wordt het mogelijk de verschillende kasten met elkaar te combineren.
            @Hansound; je leest toch echt niet goed, ik beperk me zoveel mogelijk tot het BA topic waar het om BA producten gaat.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

Originally posted by MusicXtra
              Je zou ook kunnen overwegen voor je huidige sets presetjes te laten maken waardoor het fasegedrag met elkaar matcht, hierdoor wordt het mogelijk de verschillende kasten met elkaar te combineren.
              @Hansound; je leest toch echt niet goed, ik beperk me zoveel mogelijk tot het BA topic waar het om BA producten gaat.
              Sander, op deze manier is het geen merk onafhankelijk forum. en dat vind ik jammer...

Maar back on topic, als je zou besluiten om helemaal over te stappen op een ander systeem ben je natuurlijk wel weer een smak centen kwijt..
              En op dit moment lopen de 2de hands sets ook niet denderend hard..

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

Wel, de "basis" klank van een VRX ben ik eerlijk gezegd ook niet wild van. Onze eigen set was de processing van ingeregeld om alles te time alignen en phase matchen, inclusief een goede setting voor de EQing. In combinatie met een goede processor (hadden een Soundweb9088 en nog steeds een Intelli-X48 nu) gaf dit een erg mooie klank, alleszins veel beter dan stock settings.

DVA is een leuk systeem ja, maar wat ik altijd zo fijn vond aan onze VRX was dat zelfs 1 persoon het goed kan riggen. Zelfs gevlogen als je wat speelt met je takel. Je hebt geen rigging accesoires mee te sleuren, gewoon koppelaar openklikken in de volgende kast en pen erin duwen.
                DVA is een echte line array, en sorry dat is helemaal niet neer te poten door iedereen want dingen als splay angle tussen de cabs maken het verschil tussen een goede coverage en een shitty coverage. Dat heb je met VRX dus niet omdat het constant curvature is.
                Actief bestaat ook in de VRX, namelijk de 932LAP en de 918SP. Werkt evenzeer prima, maar ook hier is een goede processor belangrijk om zelf fasecorrectie en EQing te kunnen doen.

De suggestie VRX kwam omdat je zelf aanstuurde op geen line array erbij te willen nemen, en dat doe je met DVA wel.
                Hangt er een beetje vanaf waar je naartoe wilt in mijn ogen. Met een echte line array kan je in de toekomst makkelijk nog verder uitbreiden naar sets voor écht veel personen (16 DVA's per kant kan je al dikke openluchtfestivals mee doen), maar het is voor mij nog steeds minder geschik voor kleine jobs omdat de kasten gewoon niet ontworpen zijn voor polemounts of stacks.

Comment

• theo
                  • Nov 2001
                  • 503

Met ditzelfde verhaal hebben we hier ook lopen stoeien.
                  Had veel verschillende kasten van Meyersound.
                  Draai nu met een cobra4 sysyteem van Dynacord, Heb 2 versterker racken waar labgruppen in steekt met een dsp600 processor.
                  Met 1 druk op de knop draait mijn klein setje, basje topje ,3 weg.
                  En met de andere instelling draai ik cobra.
                  2 pwh subjes op elkaar 1 topje erop en t draait vanaf 250 man, waarna we uit kunnen bouwen naar 12 subs en 10 toppen.
                  Voor een volwassen feesttent met 2 schuinstellers komen we prima bij t tentzeil weg.
                  De dsp processor heeft 6 uit dus een infill of delay is zo gemaakt.
                  En nadat Timo Heeft lopen meten en stoeien in mijn processor klinkt alles heel behoorlijk.

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Originally posted by MusicXtra
                    Nee maar het scheelt nogal in vergelijking met een hoorn die volgas tegen het tentdak staat te tetteren.
                    Wil je hetzelfde effect bereiken met een willekeurige 60*30º hoorn dan zul je de top al minstens 20º moeten tippen waar je met de Prospect aan 5º al genoeg hebt.
                    De RX toppen hebben een a-symetrische hoorn en stralen dus minder naar boven af. Enne, een 30 graden hoorn straalt dus 15 graden naar boven (indien symetrisch) en geen 20. Veel belangrijker is natuurlijk ook dat de openingshoeken worden gedefinieerd op -6dB tov onaxis. Bij een niveau van -zeg- 120 dB op 3 meter, dan zal de hoorn aldaar dus nog minstens 110dB naar het doek tetteren....
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by SPS
                      De RX toppen hebben een a-symetrische hoorn en stralen dus minder naar boven af. Dat was mij niet bekend, slimme oplossing. Enne, een 30 graden hoorn straalt dus 15 graden naar boven (indien symetrisch) en geen 20. Dan klopt mijn rekensom dus precies.(Verschil tussen 0° omhoog en 5° naar beneden is 5°, verschil tussen 15° omhoog en 5° naar beneden is zelfs bij herhaaldelijk opnieuw berekenen nog steeds 20°) Veel belangrijker is natuurlijk ook dat de openingshoeken worden gedefinieerd op -6dB tov onaxis. Bij een niveau van -zeg- 120 dB op 3 meter, dan zal de hoorn aldaar dus nog minstens 110dB naar het doek tetteren....10 dB minder is toch heel erg veel verschil, meer dan genoeg om het verschil te maken tussen goed en slecht geluid.
                      Zie blauwe tekst.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ericsamandj
                        • Jul 2010
                        • 414

Originally posted by desolation

wedges

Mag ik even op de discussie inhaken en vragen wat met wedges word bedoeld?
                        Deze term nog niet eerder voorbij zien komen.

Comment

• Hansound
                          • Apr 2006
                          • 832

Originally posted by Ericsamandj
                          Mag ik even op de discussie inhaken en vragen wat met wedges word bedoeld?
                          Deze term nog niet eerder voorbij zien komen.
                          Dat zijn een soort schoenen waar dames nogal eens op plegen te lopen...

Comment

• Ericsamandj
                            • Jul 2010
                            • 414

Originally posted by Hansound
                            Dat zijn een soort schoenen waar dames nogal eens op plegen te lopen...
                            Heel verhelderend ook.

Nu een antwoord van iemand die geen zonnesteek heeft?

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

monitoren, die de vorm hebben van een taartpunt..

Comment

• Hansound
                                • Apr 2006
                                • 832

Originally posted by Ericsamandj
                                Heel verhelderend ook.

Nu een antwoord van iemand die geen zonnesteek heeft?
                                sorry.. Het is ook zo heet.. Het zijn monitoren idd.. Dit is een stoere benaming

Comment

Working...