Live digitaal opnemen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Podium Verhuur
    • Mar 2012
    • 480

Originally posted by FOHje
    of dan toch een us-2000 met een krachtige laptop.
    Deze is op dit moment nergens leverbaar.

Comment

• Podium Verhuur
      • Mar 2012
      • 480

Originally posted by NesCio01

Da's wel erg jammer, want bijna de hele professionele geluidswereld werkt
      met Apple. Je hebt dan iig firewire ter beschikking op een behoorlijk betrouw-
      baar systeem. (Reaper is vrij verkrijgbaar en neemt uitstekend op).
      Tenzij je met de harman producten werkt, dit werkt allemaal niet met apple samen. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik geen geluidsman ben. Ik weet hoe ik een bandje moet uitversterken, maar dan houdt het ook echt op, de rest ligt echt in handen van de freelancers. Vandaar ook mijn onwetendheid en onzekerheid op dit gebied.

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Originally posted by Podium Verhuur
        Ok dank je wel, deze zijn ongeveer dezelfde prijs, wat geef ik dan aan de klant, gewoon de harde schijf? En kan zijn die dan gewoon inlezen in haar laptop?
        Harde schijf van de HD24 uitlezen met HD24tools (http://ringbreak.dnd.utwente.nl/~mrj...ols/index.html) en dan de boel converteren naar standaard .wav files. Die kun je dan op een schijf, USB stick of via internet bij jouw klant bezorgen. Die .wav bestanden kunnen vervolgens in elke DAW weer worden ingeladen.

Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

volgens mij is het handiger om een tafel in te huren waar alles al standaard opzit, en je met één kabeltje aan een mac kunt hangen.
          Zoals je zelf al aangaf, je wilt de rest van de klus niet mislopen op dit lulligheidje, dus waarom het paard niet voor de wagen, en kant en klaar laten invliegen?

Comment

• PvG
            • Sep 2012
            • 979

Een gasttech die niet op een digitafel wil werken en een opdrachtgever die een meer-sporenopname wil.
            Wie bepaalt nu wat? Wie betaalt wat?
            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• Podium Verhuur
              • Mar 2012
              • 480

90% van onze gasttechnici willen niet op digitaal werken, daar is niets mis mee. Daarom hebben we onlangs nog een aantal analoge tafels gekocht.
              Mijn opdrachtgever bepaald en betaald. Zij bepaald ook dat we aan de wensen van de technicus moeten voldoen. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor. Inmiddels is ze akkoord gegaan met de opname via een HD24. Die ik dus vanavond of morgen ga kopen.
              Allemaal bedankt voor de informatie.

Comment

• Podium Verhuur
                • Mar 2012
                • 480

Originally posted by hugovanmeijeren
                Harde schijf van de HD24 uitlezen met HD24tools (http://ringbreak.dnd.utwente.nl/~mrj...ols/index.html) en dan de boel converteren naar standaard .wav files. Die kun je dan op een schijf, USB stick of via internet bij jouw klant bezorgen. Die .wav bestanden kunnen vervolgens in elke DAW weer worden ingeladen.

Groeten Hugo
                De opdrachtgever krijgt dan per track 24 bestanden toch? (er even van uitgaande als je 24 kanalen zou gebruiken.

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Dat is correct.
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Je kunt nog overwegen om toch te investeren in een digitale tafel?
                    Via de direct outs van de analoge tafel ga je dan de digitale
                    tafel in en kun je de opname regelen.

Na deze klus ben je dan toch een digitale tafel rijker.

Ik vind het overigens wel leuk te lezen, dat jij iig nog wordt
                    ingehuurd door jouw klanten, ze hebben dus vertrouwen
                    in je, terwijl jij je collega's niet (meer) vertrouwt en (bijna)
                    niet inhuurt.
                    Dit is trouwens je goed recht hoor!

grtz

Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Podium Verhuur
                      • Mar 2012
                      • 480

Dit is een club waar wij alles leveren (zelfs de reclameborden). De organisator van dit feest is echter van buiten de club. Ik heb zojuist een hd24 gevonden, voor een mooie prijs, ik ga na deze week wel eens duiken in die digitale tafels, ik geloof dat wij er nu ook wel aan hangen.

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

Mijn opdrachtgever bepaald en betaald. Zij bepaald ook dat we aan de wensen van de technicus moeten voldoen. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor. Inmiddels is ze akkoord gegaan met de opname via een HD24. Die ik dus vanavond of morgen ga kopen.
                        De opdrachtgever krijgt dan per track 24 bestanden toch? (er even van uitgaande als je 24 kanalen zou gebruiken.
                        doe jezelf een lol. Controleer voor opname de instelling. Anders zit je met een harddisk vol verkeerd format voor zijn mix thuis. Via .WAV krijgt de ontvanger weinig info mee in de files namelijk.

Voorbeeld uit eigen ervaring : 48kHZ terwijl je 44.1 nodig hebt. "hee mijn muziek loopt de verkeerde snelheid"
                        Last edited by showband; 16-04-13, 08:52.
                        lekker belangrijk!

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

En elke nummer op 'new song', alle tracks 'armed' zetten, priklijst bijleveren (wat zit op welke track) en een songlist is dan ook wel fijn
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• bones2001
                            • Aug 2003
                            • 741

En elke nummer op 'new song', alle tracks 'armed' zetten, priklijst bijleveren (wat zit op welke track) en een songlist is dan ook wel fijn
                            Dat ga je bij een regulier live optreden nooit redden !!
                            New song, yes/no, 16/24 tracks, yes/no enz. Alle tracks armen, rec and play drukken ppfff.

Ik laat het ding gewoon de hele set doordraaien, en later in Protools de boel knippen.
                            Mixen is net als schilderen.
                            Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Podium Verhuur
                              • Mar 2012
                              • 480

De freelancer die dit gaat bedienen is behoorlijk bekend met de werking van dit ding. Ik laat dit verder aan hem over, zal wel eens vragen wat zijn mening over jullie voorstel is. Mijn ervaring met hem is dat hij dit soort zaakjes altijd prima in orde weet te brengen. Wel weer bedankt voor de tip. Ben erg benieuwd naar het apparaat.

Comment

• djspeakertje
                                • Oct 2008
                                • 1912

Tip: koop er 3 van dit soort kabeltjes bij: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-10...e-3-meter.aspx

Kost geen drol (vergeleken met een HD24), en het scheelt je 24 losse kabels trekken (= een gigantische zooi in je doghouse). Nu kan je gewoon 3 kabeltjes van je tafel naar de HD24 leggen, en je kan heel makkelijk inputs omwisselen voor outputs, zodat je analoog af kan mixen op de tafel waarmee je de opname hebt gemaakt. (kan makkelijk zijn om snel een mix in elkaar te draaien, eventueel op een meerdaags festival 's ochtends de show van gisteravond mixen, etc.)

Daan
                                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...