Behringer IQ Turbosound

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Behringer IQ Turbosound

Kon niet zo vlug terugvinden of hier al een topic over was vandaar dit topic.

Ben benieuwd wat dit gaat worden. Net als de X32 ziet er dit op papier toch heel behoorlijk uit! Nu alleen nog een cat5 kabeltje van je X32 naar je speakers. Alle muzikanten een eigen P16-M als monitor krijgen we straks heel wat minder audiokabels on stage. Oogt zeer belovend nu ook Turbosound geïntegreerd wordt naast Midas en Klark.

Komen in de volgende varianten:

10" Top
    12" Top
    15" Top

15" Sub
    18" Sub
    Last edited by Hitvision; 27-03-13, 22:48.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by Hitvision
    Kon niet zo vlug terugvinden of hier al een topic over was vandaar dit topic.

Ben benieuwd wat dit gaat worden. Net als de X32 ziet er dit op papier toch heel behoorlijk uit! Nu alleen nog een cat5 kabeltje van je X32 naar je speakers. Alle muzikanten een eigen P16-M als monitor krijgen we straks heel wat minder audiokabels on stage. Oogt zeer belovend nu ook Turbosound geïntegreerd wordt naast Midas en Klark.

Komen in de volgende varianten:

10" Top
    12" Top
    15" Top

15" Sub
    18" Sub
    * Ze hebben goed naar QSC (K/KW) gekeken; iets in mij roept Duitse kopieerchinezen
    (Net als dat ze de Roland interfaces hebben nagekloond en tevens de Mackie iPad mixer hebben geript :r)
    * Vergeet niet dat een 2500W eindtrap ook stroom nodig heeft; dus het trekken van een UTP kabeltje is al evenveel werk als het goede oude XLR lijntje. Doe mij maar lekker m'n amps bij m'n voeten en met 1 NL4 kabeltje naar m'n luidsprekers toe!
    * Leverbaar in 2015?
    * Met Turbo drivers heb je nog niet gelijk een goed klinkend kabinet. Er zijn zat merken die toevallig dezelfde drivers gebruiken of kunnen gebruiken; echter zegt dit niks.
    * 'High acceleration 12" low frequency driver' & 'State of the art titanium diaphragm' klinken als prachtige marketing termen. Ze willen graag met de grote jongens mee; nu de marketing nog op serieus niveau. Dit is voor klanten die op basis van ge*le specs beoordelen of iets 'Okey' is.
    * More critisism...

Leuk kastje; niks nieuws op de Ethernet poort na dan..
    Last edited by MusicSupport; 27-03-13, 23:01.
    d&b Audiotechnik

Comment

• PvG
      • Sep 2012
      • 979

Ethernet zonder Ethercon in dit geval...
      Ethernet = ultranet in dit geval (geen AES50!), dus minimaal 2 kanalen minder voor de P16's...

Verder blijft cat/ethernet kwetsbaarder dan een standaard XLR/DMX/AES EBU kabel, dus wat mij betreft cat-kabel alleen daar waar het meer voordelen heeft dan nadelen (= multi ivm gewicht en kosten). Op het podium gewoon good-old XLR.
      As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4516

behringer zat al een paar jaar geleden trots te roepen dat ze enorm aan het investeren waren in een eigen driver fabriek. ( http://www.behringer.com/EN/Category...rs.aspx?s=B900 ) Net zoals uli een tijdje terug midas heeft gekocht om kennis in zijn bedrijf te halen heeft ie kennelijk turbosound gehuurd voor zijn driver fabriek.
        (en ik begrijp uit de reclame babble ook de designer/oprichter van KRK heeft gehuurd)

Dat is gemixt nieuws.
        Daar waar line6 hoopt nu de grote klapper onder de bandjes met eigen geluidssysteem te maken.... Lijkt het er op dat een behringer totaalsyteem misschien makkelijker te gebruiken en aansluiten gaat worden. Maar het dwingt je spullen van de MUSIC Group IP Ltd te kopen waar onderdelen misschien niet optimaal presteren.

Overigens QSC is wel als een dolle gaan verkopen de laatste twee jaar, maar ik heb er niets van gehoord wat ze boven een tweedehands a-merk set uit doet tillen. Behringer lijkt slimmer te werken. Gewoon een CAT ringleiding zonder nadenken naar alles trekken snapt zelfs de domste muzikant nog.

Dat is echt een oplossing voor een bestaand probleem.
        -geen onderscheid tussen in en uitgangen
        -geen onderscheid tussen line, microfoon, 4 of 10 dB, fantoom enz
        -geen onderscheid tussen send, pre/post, instrument enz.
        gewoon elk apparaat een (1) standaard kabel en klaar.

Mij spreekt dat wel heel erg aan. Dat haalt wel een deel van het nut van een technicus weg... Kun je meer focussen op kwaliteit van de mix dan op technische ervaring.
        (zonder te liegen sta ik de D112 nog steeds soms voor de kick om te draaien omdat de dienstdoende podiumhand / technicus niet wist welke kant het geluid in moest...terwijl hun PA normaal shure gebruikt. Dus hij is hem nooit tegengekomen)

binnenkort microfoons met ID setting en zo een kabel?
        Last edited by showband; 28-03-13, 10:34.
        lekker belangrijk!

Comment

• Hitvision
          • Jun 2003
          • 388

Ik ga zeker niets uitspreken richting mogelijke klank. Op papier ziet het er wat mij betreft veelbelovend uit. Ik gebruik voor kleine set-ups ook gewoon simpele 12" actieve behringer speakers als minitoren. En nee het is niet subliem. Gebruik ze ook niet als Main speakers maar voldoen prima voor dat doel.

Wat Ultranet betreft is het wel een gemis inderdaad om geen ethercon te gebruiken. Komt wellicht in een nieuwe serie. Goede vraag is ook of het een toegevoegde waarde heeft straks. Bij gecombineerde power / ehternetkabels kan het best wat zijn wat mij betreft. Maar inderdaad dan wel met Ethercon. Is een gemiste kans.

Het lijkt er in ieder geval op dat Behringer met zijn hele X32 en nu het IQ programma toch op en wat hoger segment gaat mikken. Mensen met een top-segment budget gaan hier vooralsnog niet voor. Ook voor de X32 geldt dat er veel beters te verkrijgen voor een 10 voudige prijs. Qua prestaties is het alleen niet het 10 voudige. Is het beter? O zeker wel en een heel stuk ook. Maar qua prijs / prestatie ligt dit zeer goed in de markt.

Dit geldt wat mij betreft denk ik voor deze speaker lijn. Als de klank net zo veelbelovend is als de info die nu tot ons komt hebben ze weer een prima product qua prijs / prestatie. Hiervoor zullen we moeten wachten tot we de setjes ook daadwerkelijk kunnen horen maar het wekt mijn belangstelling.

Tsja blijft alleen 1 ding over en dat is Marktacceptatie. Wellicht is de acceptatie over een paar jaar een stuk beter als de X32 en de IQ-serie ook op langere termijn een prima product blijken te zijn.

Nu heeft Behringer een aantal producten die prima hun werk doen (AD/DA Converters / XM8500 microfoon enz) maar het grote deel van het budget spul vind ik nou niet echt iets om over naar huis te schrijven. Hier lijkt een beetje verandering in te komen en ben benieuwd wat dit in de toekomst gaat worden.
          Last edited by Hitvision; 28-03-13, 14:18.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

toch, als een bedrijf bereid is te investeren in kennis en productietechnieken.

en ze daarmee schaalvoordeel bij de klant neerzetten. Dan wil ik ook de rotste niet zijn.
            Ik bedoel, ik koop al 30 jaar spul van yamaha. Het is betrouwbaar maar reteduur. En vooral service heb ik nooit kunnen krijgen.
            Ik heb op amerikaanse spullen nooit een redelijke prijskaart gezien behalve bij mackie. En de grootste problemen meegemaakt.
            andere dure spullen (bv steinberg) uit europa waren te duur, en binnen no time onbruikbaar.
            Lem, Gen, enz? HAHAHAHAHA

Als ik dan kijk naar een prettige gebruikerservaring.... Sound projects X-act, roland benelux daar kun je geld mee verdienen.

Het hoeft voor mij niet duur. Maar prijs/prestatie moet wel kloppen. Submixertjes van mackie, DI box van behringer, EV S200, Shure/sennheiser microfoons, prolyte truss enz. Dat zijn dingen waar je winst op kan maken.
            lekker belangrijk!

Comment

• Hitvision
              • Jun 2003
              • 388

Originally posted by showband
              Het hoeft voor mij niet duur. Maar prijs/prestatie moet wel kloppen.
              Mee eens dit is voor mij naast marktacceptatie een zeer belangrijk criterium. En met name op het prijs / kwaliteit zijn ze behoorlijk mee aan de slag gegaan. Klark / Midas / Turbosound / kennis van KRK. Klark Midas en Turbosound zullen in mijn beleving blijven innoveren voor dezelfde 'innovatieve' prijs. Daarna zal Behringer met die kennis, prijstechnisch weer leuke producten kunnen wegzetten zonder dat de prijs skyhigh wordt gezien het feit dat er geen ontwikkelkosten hoeven worden doorberekend. Dat doen Turbosound, Klark en Midas wel.

Strategisch maken ze een grote stap imo.

Comment

Working...