Nieuwe amps Lab.Gruppen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • desolation
    • Jun 2012
    • 706

Originally posted by MusicXtra
    Kennelijk heb je er zelf geen ervaring mee, voor mij is er geen betere amp voor het sub dan die FP10.000.... Dat geldt trouwens ook voor het mid en hoog.
    Toch wel, zowel met klonen als met een orginele FP10000Q en FP14000+. Hele mooie versterkers met een zeer nette klank, maar de Powersoft K6 en K10 die ik recent heb geprobeerd op dezelfde kasten zijn een verdomd stuk strakker en krachtiger en nog goedkoper ook (dan de orginele).
    Lab kopies zal je me geen slecht woord over horen geven, simpelweg omdat je daar wél veel waar voor je geld krijgt, héél veel waar voor je geld zelfs. Een orginele Lab is echter belachelijk duur voor wat er uit komt. Hang er per kanaal een mooie 2Ohm load aan op bassen of sub en het ding gaat dik door zijn knieën, zelfs in de 14000+.
    Nee, wat ik heb gezien en gehoord van de Italianen, gekoppeld aan wat ze "maar" (is relatief natuurlijk, maar de M(Q) series bv is goed betaalbaar) kosten is wel een heel andere verhaal dan wat er bij LAB buiten rolt.

Comment

• Jerronimo
      • Jul 2009
      • 31

Op het bekende engelse forum zijn er ook veel goede ervaringen met PKN versterkers.
      1HE en een enorme bak vermogen.
      Dus zo speciaal is dit allemaal niet.

Comment

• drbeat
        • Jun 2012
        • 671

Die powersoft versterkers zijn idd mooie versterkers, zeker met de processor er in.al zou ik daar volgens mij niet zo snel voor kiezen puur omdat ik liever beiden los zie, versterker en professor....

TW audio wordt toch geadviseerd met powersoft? Mij lijkt het ook een fijn versterkertje.

Al vraag ik me af of er nog zo'n grote klankverschillen tussen de digi versterkers zit..volgens de testdag was dit relatief minimaal voor wat ik gelezen heb maar echt gehoord in een test heb ik zelf dat nog niet..helaas...

Wel digi tov een analoog, en dat verschil is beduidend aanwezig..ik was zeer te spreken over mijn crest...maar na dat ik goedkoop aan een inuke kon komen en ze vergeleek was ik toch wel verdrietig dat de behringer gewoon veel strakker klonk..en niet alleen op de subs...ook het mid en hoog is veeeeeell strakker...
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• desolation
          • Jun 2012
          • 706

Originally posted by Jerronimo
          Op het bekende engelse forum zijn er ook veel goede ervaringen met PKN versterkers.
          1HE en een enorme bak vermogen.
          Dus zo speciaal is dit allemaal niet.
          Bwa, zo onspeciaal is het ook niet. PKN maakt inderdaad ook zeer mooie versterkers, de dempingsfactor is echter wel stukken lager dan bij Powersoft.
          Wat me vooral opvalt is dat het bij deze 2 wel prima lukt en ergens anders niet, en dat ze vaak nog duurder zijn ook. Nieuwe Itech 4X3500 is daar een prima voorbeeld van. Ontieglijk duur en eigenlijk niet wauw veel vermogen.

Comment

• stamgast
            • Feb 2010
            • 253

Schop.

Heeft iemand al een demo van de IPD-serie mogen krijgen?

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Heel verhaal getikt over dat Powersoft al ver voor het millenium lekker digitaal bezig was, Outline dit in die tijd al omarmde en de Powersofts onder eigen naam op de markt bracht en daarmee bij mijn weten de eerste speakerfabrikant was die dat deed omdat ze daar toen al wisten dat die steeds hogere vermogens niet meer op een normale manier uit de conventionele techniek gehaald konden.

En dan ook nog een stukje over de reden waarom TW Audio tegenwoordig met Powersoft ipv Hoellstern geleverd wordt (officieel geluidskwaliteit) maar dat dit niet de echte reden is (echte reden is leverings- en kwaliteitsproblemen en de onwil van Hoellstern om de geïntegreerde processor vanaf het front bedienbaar te maken), dat ik dit uit ZEER betrouwbare bron heb en dat dit bij Tobias oud zeer heeft opgeleverd enz.

Maar wat denk je? Alles naar het digihella! Bedankt forumsoftware/server! Kreeg 'n foutmelding en weg was alles! En denk je dat de autosave-functie geholpen heeft?...
              Last edited by Outline; 23-05-13, 04:12.

Comment

• jop
                • Jun 2002
                • 92

Wat gaat 'ie kosten?
                Powerd by MB-Audiosystems

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Hij staat al in webshops! Maar dat is natuurlijk een consumentenprijsje incl btw

Mvg,

Teun
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                  Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

1600€ BTW incl.

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Zijn er al meer ervaringen met de IPD versterkers van LabGruppen ?

En dan ook met de beschikbaar gekomen presets voor diverse merken ??

Ik heb nu een aantal Powersoft M serie versterkers met DPS erin in gebruik voor onder andere L-Acoustics 12XT, mtd108a en nog wat andere luidsprekers. Er zijn echter helaas vrijwel geen presets beschikbaar voor de Powersofts. De Loadlibrary voor de IPD's begint zich langzaam te vullen met interessante presets.

Hoor graag of er ervaringen zijn. Ook of mensen vergelijkingen gedaan hebben tussen de Powersofts en de IPD's.

Comment

• basspeaker
                        • Nov 2006
                        • 39

Originally posted by MarkRombouts
                        Zijn er al meer ervaringen met de IPD versterkers van LabGruppen ?

En dan ook met de beschikbaar gekomen presets voor diverse merken ??

Ik heb nu een aantal Powersoft M serie versterkers met DPS erin in gebruik voor onder andere L-Acoustics 12XT, mtd108a en nog wat andere luidsprekers. Er zijn echter helaas vrijwel geen presets beschikbaar voor de Powersofts. De Loadlibrary voor de IPD's begint zich langzaam te vullen met interessante presets.

Hoor graag of er ervaringen zijn. Ook of mensen vergelijkingen gedaan hebben tussen de Powersofts en de IPD's.
                        Ik ben de gelukkige eigenaar van de IPD2400.
                        vergelijking met een fp3400 en van beide kanalen 2 ohm belast door subs gaat de ipd 3db zachter.
                        dit heb ik zelf gemeten.

het enige waar je hoort dat de ipd iets minder scoord kwa vermogen is als je sinus achtige bassen alla dubstep herrie draaid. Ook lange noten van een bas gitaar.
                        piek vermogens zoals een kick drum is er weinig onderscheid te merken.
                        3db klink misschien veel maar weinig merkbaar met muziek.

klank matig is er geen onderscheid te vinden.

getest op

Subtest 4x Martin audio s218/ 4x Kroes Audio D18.
                        stereo: 2x Martin audio f12/15.

het besturen met laptop in netwerk op WiFi werkt zeer gemakkelijk.

groet,

Kroes
                        Martin Audio, Kroes Audio en Lab Gruppen!

Comment

Working...