Nieuwe amps Lab.Gruppen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by frederic
    Voor monitors hebben ze voldoende vermogen.
    Voor frontspeakers vind ik ze wat tegen vallen.
    ROFL, niet voldoende vermogen. 5 jaar geleden mocht je hopen dat dit mogelijk was en nu is het zover en dan zit er voor meneer niet genoeg vermogen in: 2*1200W op 4Ohm in 1HE; hallo
    2*1800W was wel voldoende voor je geweest? Meer komt er niet uit een 16A groepje hoor.

Het gaat om rendement bij fatsoenlijke luidsprekers en niet om vermogen dus dit lijkt me voor 75% van de frontluidsprekers meer dan voldoende.
    Last edited by MusicSupport; 10-04-13, 23:18.
    d&b Audiotechnik

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

1200w bij 4ohms? Voor dubbele 18" subs met 2x 600w bij 8 ohms toch wat te weinig.
      Voor enkele subs van 1000w 4ohms dan weer wel goed.

het is kwa vermogen geen vervanger voor hun andere amps.
      En dat is volgens mij een duidelijke commerciele strategie om hun andere modellen neit in gevaar te brengen.

Maar ze zetten wel de deur open naar andere merken om ook met verglijkbare modellen te komen.
      Crown kan met gemak voor het zelfde geld een D versterker bouwen met dubbel zoveel vermogen.

En ik blijf erbij: We betalen voor onze D versterkers schandalig veel geld.
      Last edited by frederic; 10-04-13, 23:28.

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by frederic
        1200w bij 4ohms? Voor dubbele 18" subs met 2x 600w bij 8 ohms toch wat te weinig.
        Voor enkele subs van 1000w 4ohms dan weer wel goed.

het is kwa vermogen geen vervanger voor hun andere amps.
        En dat is volgens mij een duidelijke commerciele strategie om hun andere modellen neit in gevaar te brengen.

Maar ze zetten wel de deur open naar andere merken om ook met verglijkbare modellen te komen.
        Crown kan met gemak voor het zelfde geld een D versterker bouwen met dubbel zoveel vermogen.

En ik blijf erbij: We betalen voor onze D versterkers schandalig veel geld.
        Met dat laatste statement ben ik het helemaal eens!

Uiteraard moeten ze deze serie commercieel uit het vaarwater van de FP en PLM houden. Ze stappen hiermee een nieuwe markt in. Naast die van de grote systemen bij grote verhuurders wordt het merk ook bereikbaar voor muzikanten, bands, ZZP'ers, eenmanszaken, etc, etc.
        Die hebben vaak ook geen luidsprekers met absurde vermogens of in z'n algemeen lagere eisen dan de 'touring boys' en 'echte' professionals.

Goed voor de naamsbekendheid en acceptatie.
        d&b Audiotechnik

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by MusicSupport
          Meer komt er niet uit een 16A groepje hoor.
          Echt wel! Kijk maar eens bij diezelfde Lab Gruppen en dan bij de FP10.000Q.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
            • Jun 2012
            • 706

Originally posted by MusicXtra
            Echt wel! Kijk maar eens bij diezelfde Lab Gruppen en dan bij de FP10.000Q.
            Tot je hem echt gaat belasten op zijn vier kanalen, en dan trekt de voeding het voor geen meter meer. Of je hem op 2Ohm gaat belasten. Eigenlijk, als je er echt mee gaat werken

Nu, het kan prima hoor, Powersoft levert 2x 9kW 2Ohm uit een 1U amp die piek 15A trekt op 230V.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by desolation
              Tot je hem echt gaat belasten op zijn vier kanalen, en dan trekt de voeding het voor geen meter meer.
              Metingen met een sinus zijn inderdaad zwaar teleurstellend maar gelukkig is muziek nogal dynamisch en daar presteert hij super.
              Maar die discussie is hier al zo vaak gevoerd.

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

Met muziek is het ook voor discussie open hoor, hang er maar eens 4 dikke dubbel 18" subs aan op 4Ohm die 2kW+ vreten en poot ze neer op een fuif. En dan spreken we nog niet over 2Ohm loads waar ze dik de mist in gaan.

Heel mooie amps voor hoog en mid voor mijn ervaring, maar echt het zware werk moet je echt niet met de Quad's gaan doen bij LAB.

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

Ik geloof dat tijdens een testdag van dit forum heel iets anders werd geconcludeerd...en jou bewering juist werd omgedraaid..en dat zelfs budget amps door de pro mannen hier wenkbrauwen deed fronzen.... Ik zelf heb een inuke en een crest en die inuke klinkt veel gedetailleerder dan de zware trafo crest..juist op het laag is het veel en veel strakker...zelfs op het hoog en mid is hij zelfs strakker..

Als dit voor een inuke geld dan is dat voor deze lab volgens mij helemaal zo...
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by desolation
                    Met muziek is het ook voor discussie open hoor, hang er maar eens 4 dikke dubbel 18" subs aan op 4Ohm die 2kW+ vreten en poot ze neer op een fuif. En dan spreken we nog niet over 2Ohm loads waar ze dik de mist in gaan.

Heel mooie amps voor hoog en mid voor mijn ervaring, maar echt het zware werk moet je echt niet met de Quad's gaan doen bij LAB.
                    Kennelijk heb je er zelf geen ervaring mee, voor mij is er geen betere amp voor het sub dan die FP10.000.... Dat geldt trouwens ook voor het mid en hoog.
                    En ik hang er regelmatig dikke dubbel 18's aan waarbij ik vier stuks zoveel mogelijk probeer te vermijden.
                    Rackjes zijn zo ingedeeld dat er per amp 2 dubbel 18's op komen en de andere twee kanalen gebruikt worden voor mid en hoog.
                    Tijdens de amp testdag was het, zoals drbeat al schrijft, al snel duidelijk dat de conventionele amps niet eens meer in de schaduw van de digi-amps kunnen staan.
                    De enige uitzondering (laat ik Kasper ff voor zijn ) was de Bose, die klonk net zo neutraal en ging er net zo dik op als een FP.
                    Lees het topic over die amp dag nog maar eens door of kom 12 mei in Harderwijk luisteren.

Comment

• dexter
                      • Jul 2005
                      • 433

@MusicXtra: Jij hebt toch geen originele LabGruppen versterkers, maar clonen van Sanway ofzo? Zoals ik me kan herinneren van de testdag.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Ik heb idd geen originele maar eigen import amps.
                        Qua specs echter volledig gelijk met de originele.

Comment

• peterwagner
                          • Oct 2008
                          • 317

Nou, de PLM10000q op een Clair CS218 doet het echt prima. Zelden zo'n strak laag gehoord.

Comment

• MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

De nieuwe labjes lijken mij toch wel interessant voor gebruik als monitoramp e.d.
                            Ook voor compacte kleine setjes wel erg compleet en toch licht en compact, met hopelijk de vertrouwde lab gruppen kwaliteit.
                            Ik heb al een demo aangevraad, zal helaas nog wel even duren ben ik bang.

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

Vind ze nog aardig aan de prijs! Tegenwoordig wil je juist een beetje meer power... gewoonweg omdat de speakers van vandaag de dag dat ook allemaal prima kunnen hebben, en zelfs regelmatig gewoonweg nodig hebben. 1Kw plus op een 12" speakertje.
                              Lees bruto prijzen van om en nabij de 1800 euro? Maar er staat wel labgruppen op
                              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MarkRombouts
                                • Jan 2005
                                • 1391

Brute prijzen die ik heb gehoord bedragen 1160 en 1600 euro.

Voor mijn D&B Maxen heb ik echt niet zo veel vermogen nodig. Dan zijn ze toch een stuk voordeliger dan een D6, en met de ingebouwde DSP moet dat klinken ook wel gaan lukken.

Comment

Working...