Geluidsset studentenvereniging

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • knorrepot
    • Oct 2009
    • 234

Originally posted by baumann
    Op internet vind ik over de rs18:

Dus een polemount in de zijkant als ik een beetje vrij mag denken.

Een liggende rs-sub, is zoals MusicXtra al op hint, geen optie voor ons kleine podium. Over die nieuwe sub, ik denk dat het kostenplaatje vergeleken met eerder genoemde sets nog al oploopt met een eventuele nieuwe nexo sub waar dan een nxamp4x4 bij moet.. Ik weet niet wat het verschil in prijs is met een FP10000Q maar ik denk dat er wel prijsverschil aanwezig is.

Dank voor jullie input weer!
    Ruw gezegd scheelt dit zo'n 2000 euro en 1 he rackspace. En je zult een connector paneel moeten maken ivm de sense lijnen. Maar let wel even op het geen een lab q10 4x 1250 @ 8 ohm levert, en een nxamp maarliefst 4x 1900 @ 8 ohm!
    Het is niet voor niks dat een nx 4x4 2 powercon aansluitingen heeft..
    Last edited by knorrepot; 15-03-13, 11:49.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Volgens mij is dit topic behoorlijk uit de bocht aan het vliegen, van 1 RS15 sub per kant naar 3 per kant, dan weer een RS18, NXamp of FP10000Q en zo verder.
      Laat de keuze van componenten lekker aan de diverse leveranciers over en organiseer dat je de diverse opties naast elkaar kunt vergelijken.
      Beoordeel dan de opties op de eisen die jullie eraan stellen en je weet binnen een uurtje welke set het gaat worden.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
        • Jun 2012
        • 706

Originally posted by knorrepot
        Dat probeerde ik te vertellen. Het zou goedkoper kunnen zijn met losse amps en processor te werken ipv een nxamp 4x4. Dit kan dan alleen met de RS, en niet de nieuwe sub.

Al ben ik benieuwd of een enkel 18" sub een ps15 bij kan houden. Zou wel mooi zijn dat deze zo groot is, dat je met 2 of 3 op elkaar een mooi stackhoogte is om een ps15 op te zetten. Dan heb je een mooie set staan!
        De nieuwe kast zal idd niet kunnen, maar een RS18 wel, en volgens je post kon een RS18 niet op een NX242

De sub van de STM is enkel 18" en kan zeer goed een PS15 volgen, levert dan ook dezelfde druk als een RS18. Ik weet niet wat te verwachten van het nieuwe kastje waar ze over spraken op PLASA, maar ik gok boven RS15 en onder S118, dus pakweg 138-139db druk. Dat moet voldoende zijn voor een PS15 bij te houden.

RS18 heeft zeker en vast een polemount in de lengte en niet enkel in de breedte, een van de standaard configs voor de GEO-S12 gebruikt deze namelijk. Is ok een mount die doorloopt in de gehele kast.

NXAMP4X4 kopen is een betere keuze als je geen gebruik kan maken van de NX-TD's of een heel goedkope NX242-ES4 op de kop kan tikken. De processoren van nexo zijn namelijk aardig prijzig.

1x RS15 is alleszins te weinig voor een PS15 op vol vermogen te volgen, maar kijk ook of dat nodig is. Een PS15 is namelijk een ERG krachtige kast voor zijn formaat. Vaak kom je al even goed weg met een PS10 die je goed belast ipv een PS15 die staat te wachten op een moment dat hij eindelijk eens los mag. En dat scheelt toch behoorlijk in kostprijs.
        PS10 en LS600 kan je namelijk nog kwijt op een NXAMP 4x1 en gaat ook betrekkelijk hard.

Comment

• Kasper
          • Jul 2004
          • 171

Laat de keuze van componenten lekker aan de diverse leveranciers over en organiseer dat je de diverse opties naast elkaar kunt vergelijken.

Eens. En ik denk dat het zeker de moeite loont MusicXtra uit te nodigen. Hoe makkelijk is dat te regelen immers. En wat ik ervan gehoord heb, is dat geen gepruts.

Ben dan zelf erg benieuwd naar TwAudio vs. BA. Ben van het eerste merk behoorlijk onder de indruk geraakt tijdens demo's in Frankfurt. Zie eerder topic.

Groet,
          Kasper

Comment

• baumann
            • Jul 2012
            • 29

Originally posted by Kasper

Eens. En ik denk dat het zeker de moeite loont MusicXtra uit te nodigen. Hoe makkelijk is dat te regelen immers. En wat ik ervan gehoord heb, is dat geen gepruts.

Ben dan zelf erg benieuwd naar TwAudio vs. BA. Ben van het eerste merk behoorlijk onder de indruk geraakt tijdens demo's in Frankfurt. Zie eerder topic.

Groet,
            Kasper
            Ik ben daar zelf ook benieuwd naar!

Wij hebben nog 2 offertes, van JBL en Martin Audio binnengekregen waar ik op sommige onderdelen weinig info over online kan vinden..

Alleen speakers genoemd:

JBL: 2x JBL STX825 met 2x JBL STX828S óf 2x JBL ASB 6128 (laatste kan ik weinig over vinden)

Martin Audio: 2x W8VDQ met óf 4x WS18x of 2x WS218x (toppen kan ik weinig over vinden)

Nu zou ik deze graag meenemen in onze overweging, maar hebben jullie ervaring met een van deze sets? Is er voordeel om de WS218 te nemen boven 4x WS18? Wat zijn de verschillen tussen de JBL subs? Zijn de Martin Audio Tops iets voor onze bedoeling?

Dank alvast!

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Welke versterkers en processor worden er bij deze sets geleverd?

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by MusicXtra
                Welke versterkers en processor worden er bij deze sets geleverd?
                2

Bovendien zal een luisterproef echt wel nodig zijn.

Comment

• desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

Over de JBL: STX838 is over het algemeen een nettere topkast met betere klank

Over de subs: ASB6128 is efficienter, gaat lager, maar heeft geen handvaten of eender wat. is een echte kast voor fixed install. Zowel klankmatig als qua performance/watt verkies ik hem steenhard boven de STX828S.

Kijk eventueel ook naar een setje 2x VRX932 ipv een STX top, klankmatig veel netter en ook handzamer om te plaatsen.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

VRX is toch wel een andere prijsklasse.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

De Martin Audio toppen zijn met 628 mm best breed. Ik heb ze nooit gehoord maar 8" drivertjes hebben meer moeite met het midlaag als een 12 of 15" driver, die 'meppen' meer. Verder is de sub slechts 1060 mm hoog waardoor de top niet hoog genoeg komt, dat probleem speelt niet bij de voorgestelde JBL set.

Comment

• desolation
                        • Jun 2012
                        • 706

Originally posted by frederic
                        VRX is toch wel een andere prijsklasse.
                        Niet meteen. STX835 kost ongeveer 4000 per cab, een VRX932 is voor 2200 per topje te vinden.
                        STX 825 is een stuk goedkoper, maar klankmatig ook een heel stuk minder. Meer boenkieboenk kast dan echt een nette fullrange topkast. Daarnaast is er jong tweedehands best wat VRX te vinden aan interessante prijzen.

Over het algemeen ben ik klankmatig veel minder te spreken over de nieuwe STX reeks dan de oude SRX reeks. En dan moet je er nog een pak meer vermogen in duwen...

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Die Martin set lijkt me wel het beluisteren waard. De stackhoogte van de top is niet relevant aangezien je deze gewoon op een statiefje set (tussenpaaltje met subs). Zelf zou ik de twee enkel 18's verkiezen boven één dubbele: meer handzaam- en flexibel.

JBL kan ik absoluut niet bekoren... typisch zo'n Amerikaans merk dat om de zoveel jaar weer dezelfde stokoude woofers in een ander kastje schroeft met een nieuwe marketing mikmak eromheen (EV heeft daar ook een handje van). En dan opnieuw de hoofdprijs durven vragen... Met uitzondering van compleet nieuwe topseries zoals de VTX.
                          In de voorgestelde subs zit ook dezelfde woofer; de 2242H. Alleen in een andere kast (afmetingen/tuning/etc). En die 2242H gebruiken ze al zo ongeveer sinds de steentijd. Tegenwoordig kan zoiets echt niet opboksen tegen moderne Italiaanse/Duitse componenten.

Dusss, een céédéétje samenstellen met muziek die je goed kent en dan lekker alle dealers langs gaan voor een demo. Is geen straf lijkt me

Mvg,

Teun

Ps. In de categorie VRX is momenteel heel veel keus; bij Turbosound, Das Audio, L'Acoustics etc etc
                          Last edited by 4AC; 22-03-13, 11:33.
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Originally posted by desolation
                            Niet meteen. STX835 kost ongeveer 4000 per cab, een VRX932 is voor 2200 per topje te vinden.
                            STX 825 is een stuk goedkoper, maar klankmatig ook een heel stuk minder. Meer boenkieboenk kast dan echt een nette fullrange topkast. Daarnaast is er jong tweedehands best wat VRX te vinden aan interessante prijzen.

Over het algemeen ben ik klankmatig veel minder te spreken over de nieuwe STX reeks dan de oude SRX reeks. En dan moet je er nog een pak meer vermogen in duwen...
                            In die prijsklasse zou ik dan toch de RCF TT reeks overwegen.

Comment

• baumann
                              • Jul 2012
                              • 29

Dankjulliewel voor de antwoorden, heb ik weer wat om in te lezen..

Comment

• Paul Vlaar
                                • Jul 2011
                                • 2

Ik lees vaak de reacties op het forum maar doe zelf niet actief mee
                                Ik zou nu wel eens willen reageren en iets vragen.

Dit forum begon met 1x rx212 en 1x rx118 per kant.
                                Ik kan me voorstellen dat het laag veel te kort komt.

Ik gebruik zelf dagelijks een ev rx set met
                                1 x rx212 en 3x rx 118 per kant
                                aangestuurd met
                                Dx46 3 weg firfilter ( preset)
                                Cp3000 op het hoog
                                Cp 4000 op het mid
                                Cp4000 op het laag

Dit gebruik ik soms voor grote evenementen
                                Goede klank en veel druk.
                                Nu is 3 rx 118 per kant voor de studentenvereniging is natuurlijk veel te groot en onhandig
                                Maar die Rx212 top kast, zoals bij mij, goed aangestuurd gaat toch als de brandweer!
                                Is die nexo Ps15 R2 ( met nx 4x4) nou echt zoveel beter en harder? ( specs zijn nagenoeg gelijk)

Ik denk wel dat het nexo laag veel beter is trouwens.
                                Ik ben ondanks mijn totaal 6 x rx118 niet helemaal tevreden

Is er iemand die hier wat over weet en mij misschien tips kan geven?

Alvast bedankt en veel succes allemaal!

Comment

Working...