Advies. Dynacord, QSC, JBL PRX, Qube of Db technologies?
Collapse
X
-
-
Toch wel raar, als ik hier in de zomer op de parkconcerten (+/- 1000-2000 personen) ga kijken staan er altijd systemen met minstens 4 toppen per kant. Ik vraag mij af wat deze mensen dan verkeerd doen?
Die hebben geen Brooklyn Audio ! Of geen verstand van muziek .......
MIjn 8"topje kan ook 1000 man aan maar dan moeten ze wel stil zijn ............
Vindt het allemaal een grote ophef dat nu Brooklyn Audio ineens het beste zou moeten zijn. Het merk komt net kijken en moet zich eerst maar eens bewijzen tegenover de andere merken.
Ik heb ook al diverse systemen gebouwd en die draaien nog steeds zonder problemen maar om dan te zeggen dat het het beste systeem is nee dat hoor je mij niet zeggen.
Brooklyn Audio zal best een goed klinkend systeem zijn maar dat zijn ook veel zelfbouw projecten waar aandacht aan is besteed. Vindt het super dat er toch mensen zijn die zich er echt in verdiepen en iets ontwikkelen wat zeker doeltreffend is.
Ze hebben echt niet het wiel opnieuw uitgevonden dat doen trouwens de A merken ook niet meer. Die apen elkaar ook na met voor hun ogen een verbetering zou moeten zijn.
Alles boven een bepaald budget is gewoon goed te noemen of het nu een Bmerk is of een Amerk of een zelfbouw project. Je moet gewoon gaan luisteren en nog meer luisteren en zodra jij bij dat ene nummer juist de kippenvel op je armen krijgt is dat voor jou mss wel het beste geluid terwijl een ander dat nou mss nou net niet vindt.
Ieder heeft een eigen gevoel of mening bij een systeem en dat zal altijd wel zo blijven.Last edited by Rolandino; 17-02-13, 14:55.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Vind 2500 man met 1 top per kant ook een beetje voorbarig. Hebt er toch minimaal 2 nodig voor de spreiding.
en dan nog denk dat het setje dan wel behoorlijk aan zijn max staat te draaien.
en systeem voor 2500 man buiten bereken ik liever met een flinke overkill, zodat het systeem flinke headroom heeft.
kom dan in geval van een conventioneel systeem toch al gauw aan 4 hoornloaded toppen per kantA&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
Hier dan wat ervaringen met DB technologies,
DVx D12.. erg goede topkast... actief, kun je niets aan fout doen, gassen tot de limiter en het geluid blijft overeind.. Hoog heeft voldoende headroom om op hoge volume ook netjes te blijven klinken! Midlaag is ruim voldoende voor een enkel 18" sub.. Ga je 2 subben stacken per top, dan zul je of een 2de top moeten plaatsen om flink body te behouden, of je subben iets hoger crossen.
S10; wat een subkast... relatief compact.. hele dikke amp module en ook nog eens goed klinkend! Verkoop je je absoluut niet aan! 2keer een S10 presteert beduidend beter dan de S20 van DB tech.
300 man band versterking met een combi dvx D12 en S10 sub.. zal krap worden, maar zeker niet onmogelijk! In een zaaltje moet dit toe doen zijn, zolang er geen maximaal rock volume wordt gevraagt.
450 man met dubbel dvx D12 per kant en passende bassen is op rock volume prima te doen.. Topjes enigsinds hoog plaatsen en goed richten. De bijpassende beugels van DB zijn erg handig.. makkelijk en ZEER bruikbaar.
Cafesetje 2keer dvx d12 en een single 18" is meer dan voldoende... ook om je drums mee te versterken indien nodig!
Ik hoop dat je er iets mee kunt. Ik heb de dvx kasten een aantal jaren en nog altijd heel erg blij mee. Elke keer weer.JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :DComment
-
sorry, ik lees tegenwoordig niet meer het hele topic door
dan zijn er nog 50 overige factoren, waaronderWij zijn op zoek naar een compacte PA voor versterking tot 300 personen, welke makkelijk uit te breiden is naar een groter systeem. Wij hebben een aantal merken op het oog: Dynacord, JBL PRX, QSC KW serie, Qube en DB technologies. Wat zijn de ervaringen met deze merken? Andere adviezen zijn ook welkom.
- gewicht ( busje / oplegger? )
- actief / passief ( versterkers al aanwezig?)
- voor dry hire of zelf bedienen?
- collegiaal bijhuren? ( in de buurt, of aan de andere kant van het land?
- afschrijving / restwaarde / return on investment?
- stofferen / lak / cased / hoezen / dolly's / wielplaten?
enne, DB-technologies is geen D&B, voor alle duidelijkheid ...Comment
-
Wat is er bij je in de buurt makkelijk bij te huren om eventueel uit te breiden ?
Dat is natuurlijk ook een rede om dat systeem te gaan aanschaffen.
Als eerste is ook je budget niet bekend.
Je kan wel interesse hebben in bv Qube of EV of JBL maar als je deze centen niet hebt is de discussie hier ook niet nodig.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Dank voor alle input, maar zal de vraagstelling nogmaals helemaal herhalen.
@ **************:
- Gewicht maakt niet zoveel uit, vervoer per aanhanger of bus, voorkeur voor een compacte set.
- Geen voorkeur voor passief/aktief
- Dry hire en zelf bedienen (dj werk, tape-acts en bands)
- Collegiaal bijhuren (onderzoek hadden we al gedaan, wat er in de buurt te krijgen is)
- ROI is (nog) niet van belang. We lopen tegen merken acceptatie aan, om hieraan te kunnen voldoen (of mee te kunnen komen), vandaar de overstap.
- Lak, hoezen, wielen en hoezen (maar daar is altijd een mouw aan te passen)
Ennuh, jah, ken het verschil, noem DB technologies Flexsys en DV( staat aan het begin van de topic) en geen D&B Q1, Q7 en Qsub. Ken de prijzen van D&B. Het klinkt goed, maar als je dan naar prijs/kwaliteit kijkt kom je wel duur uit.
@ Rolandino (ten eerste, doe ze de groeten in Tuinzigt ;-))
Als je in het begin van de topic kijkt, dan hebben ons oog laten vallen op een aantal systemen, welke allemaal in het budget passen. Deze systemen zijn:
Dynacord Corus Evolution of Vari Line
QSC KW serie
JBL PRX
DB technologies Flexsys of DV serie
Qube Q serie (of Q...A aktief)
We zijn op zoek naar advies en gebruikservaringen (voor- en tegens in de praktijk) in deze systemen (alternatieven mogen ook)
We kijken weer uit naar de reacties, alvast dank allemaal!Comment
-
- Per aanhanger / bus, en dan versterker-racks meeslepen.. toch maar actief dus.
- dry hire en zelf bedienen, dus goede beveiliging tegen opblazen, speakermanagement, oid
- ROI niet van belang, maar geen D&B, maar wel merken / rider acceptatie...,
zal wel een gevalletje Dynacord worden dan.
Succes verder.Comment
-
Zo zat ik ook te denken. Ook omdat het in zijn omgeving in zijn segment veel collega's zijn die Dynacord of EV hebben.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Genoemde systemen zijn leuk te noemen en vele malen beter
dan wat normaliter hier wordt benoemd (DAP?SKytech/B*ger etc.)
Ik ben pertinent geen JBL fan, hoeveel je ook neerzet er blijft
gewoon niets uitkomen. Wil je echt waar voor je geld en gewoon
goed spul hebben, sja, dan toch D&B, maar dan Audiotechnik.
Kwa klank net zo goed, maar minder gezien, ga dan zeker eens
luisteren naar Cadenbach, die ik echt zet naast Adamson.
Maar ja, alles gebaseerd op persoonlijke voorkeur.
Op de door mij genoemde merken geniet het pertinent
geen voorkeur om MP3's te draaien.........
grtz
Nes
Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Hoi Nes,Genoemde systemen zijn leuk te noemen en vele malen beter
dan wat normaliter hier wordt benoemd (DAP?SKytech/B*ger etc.)
Ik ben pertinent geen JBL fan, hoeveel je ook neerzet er blijft
gewoon niets uitkomen. Wil je echt waar voor je geld en gewoon
goed spul hebben, sja, dan toch D&B, maar dan Audiotechnik.
We zijn/waren ook absoluut geen JBL fan, maar de nieuwe PRX is echt een hele verbetering.
De investering isvoor ons te hoog voor een D&B set, mocht zo'n set nodig zijn, is die goed te huren in de buurt. Als het budget er is, dan weten we de weg naar AudioPro wel te vinden.. ;-)
@ MrVazil en RayM: thnx!Comment
-
Laatst KW122, K12 beluisterd tov JBL PRX612m. K12 en KW122 liggen niet zo ver uit elkaar, volgens mij is het enige verschil de behuizing, K12 is PVC tov hout voor de KW.
Qua klank vind ik beide QSC's beter als de JBL, ze klinken veel opener, JBL vind ik nogal plat klinken...
DB Flexsys zou ik vanaf blijven, is ok voor DJ toepassingen maar niet voor live gebruik. Die Sub18d vind ik echt tegenvallen qua output en klank, je hoort echt goed dat deze bandpass zijn, ze klinken echt niet strak en gaan niet zo laag. Top F212 valt goed mee, alleen te weinig power in het hoog voor live toepassingen.
DB DVX reeks is dan weer top, zoals al aangehaald klinkt de DVX D12 echt goed en lekker compact. Ideaal hierbij zijn de vliegbeugels, eens je topkasten hebt die je kan vliegen doe je bijna niets anders meer, dit klinkt zoveel malen beter.Comment

Comment