Advies. Dynacord, QSC, JBL PRX, Qube of Db technologies?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Audio & Co.
    • Feb 2013
    • 10

Advies. Dynacord, QSC, JBL PRX, Qube of Db technologies?

Dag Leden,

Ik heb het forum al eerder bezocht om zaken te lezen, maar heb nu een specifieke vraag en ben benieuwd of jullie kunnen helpen.

Wij zijn op zoek naar een nieuwe PA, voor versterking tot 300 man, liefst zo compact mogelijk. De set wordt gebruikt voor Live, DJ en tape-acts. De set moet verder uit te breiden zijn, naar een zwaarder systeem.

We zijn al op zoek geweest, reviews gelezen op diverse forums. We komen bij een aantal sets uit:

Dynacord Corus Evolution of de Vari-Line
    QSC KW112, QSC KW118s
    JBL PRX
    Qube Q115 Qube QS118
    Db technologies flexsys

Even de voor en tegens (naar onze mening) op een rij:

Dynacord:
    We komen met inprikken vaak Dynacord tegen, klinkt lekker, enkel zijn de systemen zo gekleurd van zichzelf. Hoe is dat met de nieuwe systemen?

QSC KW serie:
    Klinkt beter als de K serie, echter is de twijfel of deze set het vermogen heeft een zaal/kroeg goed te vullen?

JBL PRX
    Deze set is ons meerdere malen aangeraden, echter vinden wij JBL schreeuwen in het hoog, is dat bij deze set ook zo?

Qube Q serie:
    Klinkt super, het enige nadeel is de prijs...

Db technologies
    We horen goede verhalen over het flexsys suysteem, zijn hier ervaringen mee?

We moeten nog een luister rondje maken, echter advies op voorhand is welkom! Andere suggesties zijn ook welkom. We zijn benieuwd naar de ervaringen.

Alvast dank!
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Ik heb de Flexsys eens gehuurd. Klonk echt zeer goed voor de toch erg lage prijs. Is het dochterbedrijf van RCF ( zitten ook rcf drivers in ).
    Maar voor 300 man ga je al wel richting 4 subs. Wat je wel zou kunnen doen is:
    2x dB Technologies DVA S10
    2x dB Technologies DVX D12
    Ik ken mensen die zetten 2x dva s09 + dvx d10 in voor 300 man. Maar dit is dan wel echt de maximum. Dan zou ik liever kijken naar een stapje hoger. Het kinkt gewoon echt goed. Je krijgt echt waar voor je geld.

Mocht dit buiten budget vallen zou je dus ook de dva s09 met dvx d10 kunnen kopen. Maar is wel wat aan de krappe kant.

Hoe dan ook, van alle genoemde sets ga je geen spijt krijgen

Wat is je uiterste budget precies?

Comment

• desolation
      • Jun 2012
      • 706

Wat is jullie budget?

PRX600 klinkt een heel stuk beter in het hoog dan MRX en PRX500 deden. Ze zijn ook een stuk compacter geworden. Ikzelf heb 2x 612M en die klinken heel fijn. Voor PA/Live on tape is een combinatie van 618SXLF en PRX635 een heel mooie en krachtige set.

Echter zou ik met jullie eisen iets helemaal anders kopen, desnoods tweedehands: Nexo. Dit jaar staat er een single 18" op de planning voor onder de PS15 en dan heb je met 1x PS15 en 1x sub per kant echt een berg vermogen mee.

Comment

• Audio & Co.
        • Feb 2013
        • 10

Hey Sjig,

Dank voor je antwoord! Zal het meenemen in de keuze....

Dat we van alle genoemde setjes geen spijt krijgen, weet ik zeker. Het is alleen dat we nu een stap willen maken, waar we achter kunnen staan... En alles in dee keuze doorzetten (bij 1 merk blijven). Dus we gaan geen overhaaste beslissingen nemen!

En tsjah, het budget....We zijn aan het sparen! ;-)

Comment

• Audio & Co.
          • Feb 2013
          • 10

Hoi desolation,

Thnx voor de tips! Al was Nexo eigenlijk al afgevallen.

Comment

• sjig
            • May 2012
            • 909

Wat is het uiterste bedrag wat mag worden besteed?
            En is dit dan met of zonder xlr/speakon kabels?
            Laatste vraag, gaat de voorkeur uit naar actief of passief?

Comment

• Audio & Co.
              • Feb 2013
              • 10

Het budget is zonder de bekabeling, die hebben we meer dan genoeg.

Er is niet echt voorkeur voor passief of aktief. We draaien nu passief met aktieve monitoren. Passief is handig, door enkel een speakon uit te rollen is een volle kroeg, met aktief komt daar ook een voeding bij, maar dat kan met meerpolige kabel....Dus tsjah...

We hebben nu een budget voor een eerste stap naar een ander merk, alle genoemde setjes passen daar in.

Comment

• MELO
                • Feb 2011
                • 77

Niet zo lang geleden was ik ook zoekende naar een nieuwe PA, en kan je eigenlijk van harte aanbevelen om eens bij Brooklyn Audio een afspraak te maken.
                heb nu zelf een setje welke te gebruiken is van 50 pers. tot een slordige 1000 pers. Door de eenvoud van het uitbreiden.
                de prospect set is met enkel een topje per kant tot max 2500 pers. Goed te gebruiken.
                ik heb geen enkel systeem gezien wat zo makkelijk en logisch is uit te breiden.
                de top is het belangrijkst bij deze set, de rest alleen aanvullen met subs en kick's.

dus alvorens te beslissen, zeken eens vrijblijvend gaan luisteren in Breukelen.
                Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

Comment

• RayM
                  • Jan 2006
                  • 742

@ Audio & Co, Heren ik ken jullie natuurlijk. Er zullen hier nog veel sets genoemd gaan worden.
                  Qube Audio ken ik natuurlijk heel goed, geen idee hoe de prijzen zijn in verhouding tot andere merken.
                  Maar misschien nuttig om toch eens een praatje te gaan maken bij DLP, is om de hoek voor jullie.

Ik denk dat het vooral luisteren is naar de diverse systemen, al dan niet in demovorm.

@ Melo, ik weet dat je dweept met Brooklyn Audio. Het zal zeker goed zijn, dat geloof ik meteen.
                  Ik ken het line array systeem en de wedges, die zijn goed. Maar daar hangt ook een flink prijskaartje aan.
                  Maar met een enkel topje 2500 man? Daar zet ik mijn twijfels bij.
                  En het is echt niet het enigste systeem wat zo makkelijk en logisch uit te breiden is.
                  Dan ben je niet goed op de hoogte in de markt.
                  Last edited by RayM; 17-02-13, 00:14.
                  Heerlijk die stilte

Comment

• Turboke
                    • Oct 2006
                    • 463

Lijkt me toch straf om één feesttent met 1 top per zijde te voorzien voor 2500 man.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Even iets nuanceren, volgens mij schrijft Melo maximaal 2500 personen, da's dus wel met wind mee en heuvel af en niet in een tent.
                      Mits de top goed geplaatst wordt, da's in dit geval niet zo hoog mogelijk maar op ca. 2,5 meter, kun je met 1 top en twee kick's per kant in de open lucht inderdaad tot 2500 man aan.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Audio & Co.
                        • Feb 2013
                        • 10

Originally posted by RayM
                        @ Audio & Co, Heren ik ken jullie natuurlijk. Er zullen hier nog veel sets genoemd gaan worden.
                        Qube Audio ken ik natuurlijk heel goed, geen idee hoe de prijzen zijn in verhouding tot andere merken.
                        Maar misschien nuttig om toch eens een praatje te gaan maken bij DLP, is om de hoek voor jullie.
                        @RayM; leuk dat je ons gelijk herkend...;-) Kan ook haast niet anders, is zo dicht in de buurt! De sfspraak met Jan is al gemaakt, dus dat komt wel goed.

@Melo: We nemen het advies van Brooklyn mee in de zoektocht.

In het algemeen zijn we nog op zoek naar gebruikers ervaringen van de andere genoemde systemen, de voors- en tegens.

Comment

• Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

Originally posted by RayM
                          Maar met een enkel topje 2500 man? Daar zet ik mijn twijfels bij.
                          Of het mogelijk is ? vast wel alleen bestaat er iets als "inverse square law" .
                          Alle systemen hebben hier mee te maken dus als je op 1 top werkt denk ik niet dat er veel mensen voor aan bij het podium zullen blijven staan niet lang iig op de "echte die-hards" na (lees doven) als je een 30mt moet overbruggen . Verder krijg je te maken met het veranderen van de respons off axis van het hoog tov de on axis respons naarmate je hoger op de frequentie schaal kijkt .

Verder heb ik het eea aan ervaring met dynacord oa. In combinatie met een serieuze processor en actief gestuurd valt er een goeie sound te maken maar de presets van uit dynacord zijn vaak niet wat je wil hoewel er over smaak niet te twisten valt . Als ze dit in duitsland mooi vinden prima maar ik vind het te schel aan de basis .

DB-technoligies ongeveer hetzelfde verhaal als bij dynacord . Is in basis ok maar heeft een processor nodig om het eea lekker te laten klinken . Een groot voordeel : gaat niet snel kapot al moet ik hier wel bij zeggen dat ik tot nu toe voornamelijk op de T4 en T12 (? ik en type nummers) heb gewerkt .
                          Last edited by Timo Beckman; 17-02-13, 13:00.

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Let ook op het publiek, als 2500 man het Wilhelmus in Rap-versie gaan zingen maken ze meer kabaal dan op een zomerse zondagmiddag in een park in Breukelen bij een Jazz-combo. In die laatste setup blijft de Brooklyn Prospect prima overeind.

Heb al eens een keer een feesttentje met 2500 man met enkele toppen gedraaid (ander merk, maar okee). Achterin bij de bar konden ze mekaar dan nog goed verstaan, qua drankbestelling, vooraan was het groot feest.

Wil je in een feesttent alle 2500 man HiFi op de oren zetten, dan zul je toch moeten Linen, of delay-stacken, omdat een feesttent nu eenmaal een paar rare akoestische eigenschappen heeft, vooral in de lengte-opstelling met het podium op de kop van de tent. Staat het podium in de breedte, dus halverwege aan de zijkant, dan moet je voor de spreiding sowieso al infillen.

kortom : de BA-Prospect haalt die 2500 man makkelijk, maar niet op House-niveau in een feetstent.
                            Doelstellingen beter omschrijven dus graag .
                            Last edited by Gast1401081; 17-02-13, 12:40.

Comment

• Audio & Co.
                              • Feb 2013
                              • 10

Originally posted by MacGyverSounds
                              Let ook op het publiek, als 2500 man het Wilhelmus in Rap-versie gaan zingen maken ze meer kabaal dan op een zomerse zondagmiddag in een park in Breukelen bij een Jazz-combo. In die laatste setup blijft de Brooklyn Prospect prima overeind.

Heb al eens een keer een feesttentje met 2500 man met enkele toppen gedraaid (ander merk, maar okee). Achterin bij de bar konden ze mekaar dan nog goed verstaan, qua drankbestelling, vooraan was het groot feest.

Wil je in een feesttent alle 2500 man HiFi op de oren zetten, dan zul je toch moeten Linen, of delay-stacken, omdat een feesttent nu eenmaal een paar rare akoestische eigenschappen heeft, vooral in de lengte-opstelling met het podium op de kop van de tent. Staat het podium in de breedte, dus halverwege aan de zijkant, dan moet je voor de spreiding sowieso al infillen.

kortom : de BA-Prospect haalt die 2500 man makkelijk, maar niet op House-niveau in een feetstent.
                              Doelstellingen beter omschrijven dus graag .
                              Volgens mij is onze omschrijving en vraagstelling heel duidelijk. Het lijkt een andere discussie te worden over Brooklyn Audio, en dat was niet de vraagstelling.

Wij zijn op zoek naar een compacte PA voor versterking tot 300 personen, welke makkelijk uit te breiden is naar een groter systeem. Wij hebben een aantal merken op het oog: Dynacord, JBL PRX, QSC KW serie, Qube en DB technologies. Wat zijn de ervaringen met deze merken? Andere adviezen zijn ook welkom.

Comment

Working...