Advies. Dynacord, QSC, JBL PRX, Qube of Db technologies?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by Hansound
    Dat lijkt me ook iets overdreven ja.
    Dat is het ook....
    Ondanks dat het misschien off-topic is wil ik er toch op reageren; jammer dat een aantal mensen lezen wat ze willen dat er staat, niet lezen wat er staat en zich een mening vormen zonder ooit iets gehoord te hebben.
    Onder goede omstandigheden en afhankelijk van de muzieksoort kun je op een behoorlijk volume met de Prospect top 2500 man bespelen met slechts één top per kant, wel aangevuld met meerdere kick kasten en uiteraard subs.
    Dat betekent dus niet een hard-core dance feestje met een joelende menigte in een feesttent maar wel een open-air rockbandje op het plaatselijke marktplein.
    Dat je geen vier toppen per kant nodig hebt komt doordat de spreiding 100° horizontaal is, dat je ondanks dat toch makkelijk 30 meter of meer worp hebt komt doordat de spreiding verticaal slechts 20° is en er niets richting de vogeltjes gaat.
    En dat het vooraan te luid zou zijn in vergelijking met een stack van meerdere toppen klopt ook niet omdat de spreiding van deze top 100° horizontaal is en je dus alleen op heel korte afstand (minder dan 2 meter) daar meer hinder van zou hebben.
    Nu on-topic; voor de beste keuze van een set is je gehoor nog altijd de allerbeste raadgever. Het gaat om een relatief grote investering dus ik zou de leveranciers vragen om een demo welke onder vergelijkbare omstandigheden plaatsvindt als waar je de set voor in wilt gaan zetten, dus niet in een mooi gedempte showroom maar wel in die kroeg waar de plafondbalken net ff te laag zitten, aan de ene kant ramen en aan de andere kant een betonnen muur.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Turboke
      • Oct 2006
      • 463

Laat maar eens weten wanneer je set in de buurt van eindhoven ergens staat ben benieuwd, zou nogal een gemak zijn met minder toppen te moeten slepen.

Comment

Working...