Graag expert advies over P/A mixer voor specifieke toepassing (zie tekst)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Ik denk ook meer in een Soundweb of Xilica matrix oplossingen voor de TS dan een complete mengtafel met functies die overbodig zijn en ook nog eens veel ruimte innemen. Ik mis in dit topic eigenlijk het advies te kijken naar matrix mixers i.p.v. conventionele mixers op het Soundweb en Xilica advies hierboven na.

Andere voorbeelden als Ecler MIMO88 of A&H IDR8 al kan ik mij voorstellen dat deze wat buiten het budget vallen. Alhoewel er een aardig budget is schijnbaar als de TS o.a. kijkt naar een X32 om deze klus te klaren. Maar matrix mixers zijn oplossing die denk ik beter passen in wat de TS zoekt.

[LOL]8x8 matrix mixer for dummies[/LOL]

Originally posted by djspeakertje
    Dingen als DCA's en bedieningsgemak
    frederic vroeg wat de X32 meer had dan een DM1000 niet naar de overeenkomsten
    Last edited by vasco; 12-12-12, 13:37.

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Originally posted by frederic
      Weet jij eigenlijk wel wat DCA is? DM1000 heeft die wel.
      Mijn handtekening zegt genoeg, maar ik heb nog wel de hersenen in mijn hoofd om te begrijpen wat een DCA/VCA is en doet. Wat bedieningsgemak betreft vind ik de X32 wat fijner werken dan de oudere Yamaha's, maar dat is persoonlijk en had ik er eigenlijk niet neer moeten zetten.

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• stamgast
        • Feb 2010
        • 253

Retehandig: http://www.midasconsoles.com/xl88.php
        In feite net zoiets als Vasco postte.

Comment

• desolation
          • Jun 2012
          • 706

Kost ook maar een goeie 10k

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by stamgast
            Retehandig: http://www.midasconsoles.com/xl88.php
            In feite net zoiets als Vasco postte.
            Ben er al jaren naar op zoek-2e hands dan.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Niemand doet dat dan ook weg. Je zal nog lang mogen zoeken.

Comment

• PvG
                • Sep 2012
                • 979

Alternatief dat nog niet is aangedragen: pc met DAW software en een usb/firewire multi in/out geluidskaart. Eventueel kun je dan via een midicontroller de DAW bedienen. De uitdaging is dan misschien de benodigde kennis opbouw en hoe de latency voldoende klein te krijgen, maar is goedkoper dan de andere oplossingen.
                As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

PvG is ook iets waar ik nu net aan zat te denken. Bijvoorbeeld een MOTU 8Pre met een ADA8000 (of elke betere 8x8 I/O AD/DA naar/van ADAT module) extenden kun je er een 16x12 matrix mixer van maken. Heeft eigen mixer software om het apparaat aan te sturen en latency is te verwaarlozen. Een firewire audio-interface welke je (ook) als een digitale mixer kunt gebruiken via een computer met de bijgeleverde software.

Zijn vast meer merken en/of typen te vinden die dit kunnen en de kosten liggen zeker een stuk lager dan bij het gebruik van conventionele of matrix mixers.

Originally posted by djspeakertje
                  Mijn handtekening zegt genoeg...
                  Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about!
                  Die lord van jou is niet behulpzaam dan, tijd voor een ander geloof
                  Last edited by vasco; 13-12-12, 16:47.

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Originally posted by vasco
                    PvG is ook iets waar ik nu net aan zat te denken. Bijvoorbeeld een MOTU 8Pre met een ADA8000 (of elke betere 8x8 I/O AD/DA naar/van ADAT module) extenden kun je er een 16x12 matrix mixer van maken. Heeft eigen mixer software om het apparaat aan te sturen en latency is te verwaarlozen. Een firewire audio-interface welke je (ook) als een digitale mixer kunt gebruiken via een computer met de bijgeleverde software.

Zijn vast meer merken en/of typen te vinden die dit kunnen en de kosten liggen zeker een stuk lager dan bij het gebruik van conventionele of matrix mixers.
                    Bijvoorbeeld de Presonus firestudio project (minder dan 400 euro!)
                    Last edited by SPS; 13-12-12, 13:58.
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Bart C.
                      • Dec 2012
                      • 10

Ik blijf heel deze discutie met zeer veel andacht, doch in stilte volgen en leer heel wat bij......Thanks

Bart (TS)

Comment

• PvG
                        • Sep 2012
                        • 979

Een Motu 896mk3 heeft 8 inputs + 8 outputs. De meegeleverde CueMix software Mac&PC biedt je een volledige mixer. Latency is laag omdat de processing op een dsp in de Motu gebeurt. Mogelijkheid om te bedienen via midi. Prijs ca 1keuro. Lijkt mij de ultieme oplossing voor deze toepassing.

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

SPS, is inderdaad ook zoiets.
                          Komt echter niet verder dan 10x10 en de vraag is (vooralsnog) 16x16.

Bij Presonus kom je dan op een AudioBox 1818VSL wat een 10x10 is (S/PDIF meegeteld) welke je dan kan uitbreiden met een ADAT 8x8 pre-amp zodat je een 18x18 matrix krijgt. Samen met de Virtual StudioLive software heb je dan een matrix mixer. Kost rond de 500 euro zonder een 8x8 AD/DA uitbreiding.

De TS leest stil mee maar toch zal er een actie moeten komen van zijn kant. Wij kunnen hier allemaal verschillende merken etc gaan opnoemen. Echter het ging om hem een idee te geven van wat er allemaal mogelijk is. Met deze ideeën zal hij toch echt vervolgens zelf iets moeten gaan ondernemen. Zonder input van zijn kant kunnen wij op den duur geen output meer geven.

Comment

• PvG
                            • Sep 2012
                            • 979

Ik kan de TS in ieder geval nog meegeven dat de Presonus producten niet compatible zijn met alle firewire/usb interfaces... Voor 1818VSL is het nog onduidelijk of deze wel compatible wordt met USB3. De firewire producten van Presonus kunnen niet overweg met alle host chipsets (TI wel, maar Ricoh niet en VIA vaak ook niet).

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Euhm, dat is zowat het probleem van alle firewire audio interfaces?

Comment

• vasco
                                • Oct 2003
                                • 2567

Noop dat is het niet, heb persoonlijk in elk geval hele andere ervaringen.

Comment

Working...