Nieuwe 24 kanaals geluidstafel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

@djspeakertje, weet jij wel hoeveel 30 seconden is voor een recall scene en het zetten van de faders?
    Jij kunt niet zo snel een kabel en microfoon uit de kist halen en een microfoon inpluggen.
    Gelieve het debat niet te vervalsen met "de factor 10". We hebben hier in dit topic toch niet te maken met theaterwerk? Alsjeblief zeg, jullie zijn off-topick aan het zeveren tot en met!
    En dan wordt het helemaal grappig: dan ga jij hier een analoge bompa tafel van minstens 10-15 jaar promoten, die regelmatig revisie nodig heeft.
    Die bovendien te groot is om in de ruimte van de TS te gebruiken.
    Met wie ben jij eigenlijk aan het lachen?

Als je een monitor tech of FOH tech hebt, die met een digitale tafel nog constant moet zitten klooien in EQ settings en EQ scenes in een geprogrammeerde digitale mix, heb je te maken met een beunhaas.
    Sorry hoor. Scenes worden gemaakt tijdens de soundcheck voor de show.
    Ik duw op 1 knop en schuif de faders op hun plaats. is dan in 20-30 seconden klaar.
    De vereiste eigenschap van een digitafel is dat je met 1 toestel een volledige FOH in huis hebt.
    En als je met theater werk zit, of je wil een digitale mengtafel in een 19 inch-rack krijgen, dan heb je idd automatische faders nodig.
    In het eerste geval omdat je werkelijk op de seconde per nummer moet kunnen recallen, en in het tweede geval omdat je layers nodig hebt.
    Nogmaals, de Studiolive is niet geschikt voor de PA boer die meerdere malen per week op pad moed, en grote shows moet aankunnen.
    Als mengtafel voor jeugdhuizen bands enz.. met een klein budget daarvoor is hij gemaakt.
    Last edited by frederic; 24-11-12, 14:19.

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Ik weet niet hoe het met je woordenschat zit, maar reviseren houd in dat het gehele apparaat uit elkaar gaat, schoongemaakt en doorgemeten wordt en indien nodig onderdelen vervangen worden. Dat is iets dat ze met motorblokken doen in de racewereld...
      Waarschijnlijk bedoel je onderhoud, maar een digitafel die een glas bier gedronken heeft moet net zo goed naar de TD...

Maargoed, ik heb helemaal geen zin meer om met jou te discussiƫren, je staat blijkbaar niet open voor andermans meningen en standpunten, je houdt krampachtig vast aan je eigen verhaal en bent zo te lezen ook niet van plan om daar iets aan te veranderen, waardoor ik besloten heb je vanaf nu domweg te negeren.
      Ik blijf uiteraard gewoon lezen wat je schrijft.

Over de werkwijze van beunhazen (en wat dat met motorfaders te maken heeft) heeft iedereen zijn/haar eigen ideeƫn, en daar ga ik me nu dan ook niet over uitlaten.

Overigens lijkt het me verstandig dat je je voortaan beperkt tot wat je zelf (niet) kan, in plaats van mij te vertellen wat ik wel en niet kan, dat weet ik zelf wel namelijk.

Daan
      Last edited by djspeakertje; 24-11-12, 22:58.
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Originally posted by frederic
        Als je een monitor tech of FOH tech hebt, die met een digitale tafel nog constant moet zitten klooien in EQ settings en EQ scenes in een geprogrammeerde digitale mix, heb je te maken met een beunhaas.
        Sorry hoor. Scenes worden gemaakt tijdens de soundcheck voor de show.
        Die klusjes zijn veel te makkelijk, ik doe de laatste tijd enorm veel shows waar het woord soundcheck niet eens bekend is bij de organisatie. Bandje opbouwen en gaan, festivals met korte change overs, dat soort dingen. Dan heb je geen tijd voor een soundcheck en heb je ongeveer 1 minuut de tijd om je monitormix over 6 groepen in orde te krijgen tijdens het eerste nummer. Of je FOH en monitormix tegelijk. Als het dan persee digitaal moet ga je dat niet voor elkaar krijgen op een een Presonus of soortgelijk.
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• PvG
          • Sep 2012
          • 979

Sorry, ff afdwalen, maar interessante claim:
          Originally posted by renevanh
          Die klusjes zijn veel te makkelijk, ik doe de laatste tijd enorm veel shows waar het woord soundcheck niet eens bekend is bij de organisatie. Bandje opbouwen en gaan, festivals met korte change overs, dat soort dingen. Dan heb je geen tijd voor een soundcheck en heb je ongeveer 1 minuut de tijd om je monitormix over 6 groepen in orde te krijgen tijdens het eerste nummer. Of je FOH en monitormix tegelijk. Als het dan persee digitaal moet ga je dat niet voor elkaar krijgen op een een Presonus of soortgelijk.
          Bedoel je dat dat digitaal niet lukt? Of dat dat op een Presonus niet lukt? Roland V-mixer, Behringer X32, Presonus StudioLive, Soundcraft Compact, Digico SD11, A&H GLD/iLive ... volgens mij moet je op al deze tafels ongeveer evenveel handelingen doen (de Presonus zou dan zelfs wel eens de meest gunstige kunnen zijn: FOH mix rechtstreeks op de faders en per aux de mix instellen door de betreffende aux mix op de ledbars te zetten en met encoders aanpassen). Dus ik snap niet wat je bedoelt. Wat gaat er volgens jou mis op deze tafels?

Mijn ervaring: Juist het werken met scenes werkt niet goed op de Presonus (audio drop en geen moving faders), dus veel minder geschikt voor in het theater. Maar bij hectisch live-werk kun je er vlot op werken.

NB: Ik probeer niet de Presonus te promoten (die heeft ook zeker gebreken), maar de werkwijze van Rene te begrijpen...
          Last edited by PvG; 25-11-12, 15:27.
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Mijn werkwijze werkt misschien gewoon niet op de Presonus, dat kan ook natuurlijk.
            Ik werk eigenlijk altijd (tenminste: met digitaal op monitors) met sends on fader, dan kan ik snel mixen. Dan switch je uiteraard constant tussen je bussen en zijn moving faders wel handig.

Op de Presonus moet je, als ik het goed begrijp, elk kanaal selecteren, aux sends draaien, volgende kanaal, etc. Dat duurt gewoon een heel stuk langer, vooral omdat het meer handelingen zijn. Dat dit goed te doen is bij een soundcheck van 30 minuten of langer snap ik en ben ik het ook wel mee eens. Wat voor mij alleen zoveel belangrijker is, is de snelheid waarmee ik het kan doen als het echt heel snel moet. Langzamer werken is bijna nooit een probleem, ook niet op een Si Compact of Digico. Juist die snelle toegankelijkheid, dat is voor mij doorslaggevend. Dat lukt mij op elke analoge tafel en elke digitafel met motorized faders elke keer weer (Si Compact, Digico, GLD), maar met een Presonus zie ik dat niet zo makkelijk en snel gebeuren.
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Ik eergisteren 7 bandjes afgemixt in het jeugdhuis Peace of cake.
              Als het kan op een analoge tafel, kan het ook op mijn Studiolive.

De eerste band stevig afmixen, en alle mogelijke kanalen programeren die volgende bands nodig hebben.

Als jeje huiswerk goed op voorhand doet, kun je dit wel.

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Mijn werkwijze werkt misschien gewoon niet op de Presonus, dat kan ook natuurlijk.
                Ik werk eigenlijk altijd (tenminste: met digitaal op monitors) met sends on fader, dan kan ik snel mixen. Dan switch je uiteraard constant tussen je bussen en zijn moving faders wel handig.

Op de Presonus moet je, als ik het goed begrijp, elk kanaal selecteren, aux sends draaien, volgende kanaal, etc. Dat duurt gewoon een heel stuk langer, vooral omdat het meer handelingen zijn. Dat dit goed te doen is bij een soundcheck van 30 minuten of langer snap ik en ben ik het ook wel mee eens. Wat voor mij alleen zoveel belangrijker is, is de snelheid waarmee ik het kan doen als het echt heel snel moet. Langzamer werken is bijna nooit een probleem, ook niet op een Si Compact of Digico. Juist die snelle toegankelijkheid, dat is voor mij doorslaggevend. Dat lukt mij op elke analoge tafel en elke digitafel met motorized faders elke keer weer (Si Compact, Digico, GLD), maar met een Presonus zie ik dat niet zo makkelijk en snel gebeuren.
                Nope, Je selecteert de mix(Aux) 1 keer, en je draait aan de knoppen per kanaal welk kanaal je op die mix wil.
                Je ziet bovendien in 1 oogopslag welke kanalen naar die mix gestuurd worden.
                Als je zegt dat het je met een analoge tafel wel lukt en met digitafels van Soundcraft etc maar niet met Presonus. wel dan ken je de studiolivetafel niet.

Last edited by frederic; 26-11-12, 14:35.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by PvG
                  Sorry, ff afdwalen, maar interessante claim:

Bedoel je dat dat digitaal niet lukt? Of dat dat op een Presonus niet lukt? Roland V-mixer, Behringer X32, Presonus StudioLive, Soundcraft Compact, Digico SD11, A&H GLD/iLive ... volgens mij moet je op al deze tafels ongeveer evenveel handelingen doen (de Presonus zou dan zelfs wel eens de meest gunstige kunnen zijn: FOH mix rechtstreeks op de faders en per aux de mix instellen door de betreffende aux mix op de ledbars te zetten en met encoders aanpassen). Dus ik snap niet wat je bedoelt. Wat gaat er volgens jou mis op deze tafels?

Mijn ervaring: Juist het werken met scenes werkt niet goed op de Presonus (audio drop en geen moving faders), dus veel minder geschikt voor in het theater. Maar bij hectisch live-werk kun je er vlot op werken.

NB: Ik probeer niet de Presonus te promoten (die heeft ook zeker gebreken), maar de werkwijze van Rene te begrijpen...
                  Audiodrop? 9 kansen op dien dat je een verkeerde firewirekaart gebruikt.

Comment

• drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

Als jeje huiswerk goed op voorhand doet, kun je dit wel.
                    Het zou prettig zijn als je niet meteen begint te brommen en je gal spuien en mensen in hun waarde laat en die grote mond thuis houd en niet hier kalkt..dat breekt alleen je standpunt maar af tot de grond of lager.

Ik heb aardig wat van die snel snel snel klussen gedaan, maar om persoonlijke redenen vind ik dan een analoge makkelijker. Puur dat je op ervaring kunt varen, die op welke analoge tafel dan ook. Het zelfde is en ik als mens (zoals velen hier) graag op mijn oude gewoonten terugval met stress situaties....
                    Back on topic, wat gaat de TS nu doen?
                    Ik mag de mackie tafeltjes aanraden..
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

Audiodrop? 9 kansen op dien dat je een verkeerde firewirekaart gebruikt.
                      Minder arrogantie kan een mens inderdaad sieren.

PvG heeft het over een audio drop bij scene wissels. Is via Google behoorlijk wat over te vinden. Wanneer je een scene wissel (recall) doet op een Studiolive deze kort geen audio doorgeeft. Lijkt mij verre van met een firewire interface te maken hebben en totaal ongewenst.

Van het eigen forum van PreSonus o.a.
                      Last edited by vasco; 26-11-12, 15:37.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Originally posted by vasco
                        Minder arrogantie kan een mens inderdaad sieren.
                        eens.

Als jij digitaal leuk vind : doe je best. De DSP's zijn tegenwoordig stukken goedkoper, en de onderkant van de markt begint zich er ook goed tegenaan te bemoeien nu,.
                        Maar ik ben toch van mening dat een digitale geluidstech 4 stappen door moet om wat hoog van de HiHat af te halen, waar ik gewoon een potmeter terugdraai.

kortom: leef je digitaal uit, ik wil gewoon een domme k2, een simpele Venice320, of nog liever, een ouwe delta. Wel goed miken, en daar is echt een enorme winst te behalen.

Diegene die perse een XL2, 3 of 4 willen moeten zich eerst maar eens afvragen of ze hun bekabeling wel van goud hebben. (Vooral als er een SA-Wbin-set achter hangt, met de 500B amps en die geweldige crossover ertussen. Bullitje erop, U begrijpt waar ik heen wil. Die dure tafel is dan paarlen voor de zwijnen. )

En vergeet niet: als het bandje TE goed klinkt is het ook niet "Live" meer...

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

Ondanks dat digitaal veel voordelen kan bieden, denk ik dat de TS het meeste kan varen bij een hybrid zoals de VeniceF.
                          Het mixen op zich is dan nog 100% analoog, maar er kan wel multitrack opgenomen en afgespeeld worden. De Mackie VLZ3-3204 is op zich wel een leuke tafel maar zeker als je ook opleidingen geeft is de firewire functionaliteit van de F32 heel fijn om te hebben. Daarnaast klinken de huidige Venice modellen ook een pak beter dan de oude venice modellen. Enige wat je mee zit is dat de tafel natuurlijk een stuk boven het vooropgestelde budget gaat.

Comment

• mrVazil
                            • Mar 2010
                            • 330

wij zijn met de band ook aan het uitkijken naar een nieuwe tafel. Hebben nu een O1v maar daar willen we graag vanaf. Ik vind die venice een schitterende tafel, maar het grote nadeel is dat ze maar 6 auxen heeft, en ik heb er toch echt 8 nodig

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by mrVazil
                              wij zijn met de band ook aan het uitkijken naar een nieuwe tafel. Hebben nu een O1v maar daar willen we graag vanaf. Ik vind die venice een schitterende tafel, maar het grote nadeel is dat ze maar 6 auxen heeft, en ik heb er toch echt 8 nodig
                              Werk je soms met stereo in ears?

Comment

• mrVazil
                                • Mar 2010
                                • 330

zes muzikanten met mono in-ears, en twee voor effecten

Comment

Working...