Nieuwe 24 kanaals geluidstafel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by MusicXtra
    Denk ook dat de degelijkheid van een Presonus niet toereikend is.
    Daar helpt een flightcase niets aan.
    Faders voelen al niet echt heel degelijk aan.
    Sorry, maar dit is bull-crap als we over dit prijssigment spreken.
    De topic starter heeft zeer duidelijk aangegeven dat hij over een prijs spreekt van rond de 2000€
    Faders van roland mixers zijn ook niet 'degelijk'. Van Yamaha zeker niet, die mag je na 3-4 jaar beginnen vervangen.
    Over Tehringer begin ik niet.
    En nieuwe analoge tafels in die prijsklasse zijn even gevoelig. En oude bompa tafels van 2000€ mag je al snel het zelfde bedrag bij tellen voor reviseer kosten.

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Originally posted by frederic
      Over Tehringer begin ik niet.
      Zullen we merken en producten gewoon bij de echte naam noemen?

Ben het verder wel met desolation eens, als je dan toch voor een digimixer zou kiezen, doe het dan goed en ga niet voor een 'halve' digimixer zoals een 01V of Studiolive. Die zijn geschikt voor studio's (he... STUDIOlive!) maar mijn inziens echt niet voor live gebruik met korte (tot geen) soundchecks en beperkingen qua kanalen. Als je twee bandjes checkt wil je toch op z'n minst de mix snel kunnen recallen, dat is een van de grote voordelen van digitaal.
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Sorry, maar dit is bull-crap als we over dit prijssigment spreken.
        Nee dat is het niet, als je ooit een Presonus hebt gebruikt weet je al genoeg. Een LX7 bijvoorbeeld heeft wel goede faders. t'Is maar net welke keus een fabrikant maakt, kiest die voor goedkope faders of offert hij andere features op ten gunste van een betere kwaliteit faders.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by MusicXtra
          Nee dat is het niet, als je ooit een Presonus hebt gebruikt weet je al genoeg. Een LX7 bijvoorbeeld heeft wel goede faders. t'Is maar net welke keus een fabrikant maakt, kiest die voor goedkope faders of offert hij andere features op ten gunste van een betere kwaliteit faders.
          LX7 kost dan ook geen 2000€ (nieuw) maar een stuk meer.

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Originally posted by renevanh
            Zullen we merken en producten gewoon bij de echte naam noemen?

Ben het verder wel met desolation eens, als je dan toch voor een digimixer zou kiezen, doe het dan goed en ga niet voor een 'halve' digimixer zoals een 01V of Studiolive. Die zijn geschikt voor studio's (he... STUDIOlive!) maar mijn inziens echt niet voor live gebruik met korte (tot geen) soundchecks en beperkingen qua kanalen. Als je twee bandjes checkt wil je toch op z'n minst de mix snel kunnen recallen, dat is een van de grote voordelen van digitaal.
            Wat een hoop onwetenheid. (hé studioLIVE)

Ik bezit 2 studiolivetafels. Dacht je dat presonus geen mixen kan recallen? Dan ken je die mengtafel helemaal niet.
            Ik recall een scene en zet de faders terug op hun plaats in minder dan 30 seconden.
            je kunt mixen opslaan, en de positie van de faders worden ook opgeslagen.
            Je roept een mix op, en druk op de knop locate faders, dan moet je ze gewoon effen terug op hun plaats schuiven.

En de beperking qua kanalen? Ik hang ze gewoon aan elkaar met firewire en heb er dan 48.

Een reden waarvoor Presonus in die situatie maar al te goed op zijn plaats is: de presets.
            Als ik hoor jeugdhuis/ jongerencentrum enz.. kan ik me voorstellen dat niet altijd de beste geluidstechnici aanwezig zijn.
            De ingebouwde presets zijn zo goed dat iemand met weinig ervaring wel een goede mix kan neerzetten.
            Last edited by frederic; 23-11-12, 11:20.

Comment

• PvG
              • Sep 2012
              • 979

Frederic, jij draagt de Presonus aan. Ik heb hem zelf (geen verhuur, alleen eigen live-gebruik) en ik (en Musicxtra) raad hem in de situatie van de TS (= gebruik door derden) af vanwege de kwaliteit van de faders en verdere robuustheid. Dat staat helemaal los van wat een nieuwe lx7 kost.
              As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Dat die tafel minder geschikt is voor de professionele PA boer die elke week meermaals op pad is, daar ga ik mee akkoord.
                Voor die doelgroep is hij dan ook niet gemaakt.
                Ik heb die tafel nu toch al meer dan een jaar en gebruik em toch minstens 1 keer om de 14 dagen in een livesituatie.
                En vorig jaar buiten in een warme zomerdagen. Tot nu toe geen enkel probleem met de faders.

Dacht je dat een Roland M400 of onze Ilive van de bigband meer bestand is tegen een omvallende pint?
                Denk je dat je die mengtafels ook kunt gooien of laten vallen?

En waarover zijn we eigenlijk bezig? Een jeugdhuis die die mengtafel 20-30 keer gebruikt op een jaar?
                Mengtafel in flightcase, als hij niet wordt gebruikt beschermhoes er op tijdens het optreden, wegbergen op een veilige plaats na het optreden. Dan zal je daar lang plezier mee hebben.
                Last edited by frederic; 23-11-12, 11:35.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Het al of niet tegen een omvallende pint kunnen of gooien met een mengtafel zijn wat vreemde parameters om de kwaliteit aan af te meten, bij mijn weten kan geen enkele mengtafel daar tegen.
                  Zet eens een Presonus, een M400 en een LX7 naast elkaar en voel eens aan de faders, dan snap je exact wat ik bedoel.....

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Zet een Opel Renauld en een mercedes naast elkaar, zul je ook het verschil merken in reiden.
                    Als ik mijn Presonus zet naast onze Ilive dan voel ik dat natuurlijk ook.
                    Wil dat dan zeggen dat er maar 1 geschikt is en de rest rommel en onbruikbaar?
                    Bovendien gaat de discussie daar niet over. Je somt tafels op die niet eens in de buurt komen van het budget van de TS.
                    En wie zegt dat Presonus slechte faders heeft, kent deze tafel niet. Die tafel functioneert perfect waarvoor hij ontworpen is. Voor situaties en doelgroep van de TS dus.

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

De één is in topics op zijn "staart" getrapt als de X32 kritisch belicht word, de ander als de STUDIOlive of studioLIVE (rene had die terugkopper kunnen zien aankomen ) een veeg krijgt. Iedereen zijn voorkeur natuurlijk maar waarom telkens dat pushen van deze (budget)tafels in topics door deze mensen terwijl TS de voorkeur voor analoog meer malen heeft kenbaar gemaakt. Iedereen op dit forum weet de voorkeuren ondertussen wel van deze leden maar niet iedereen zijn jullie.

Originally posted by NesCio01
                      Waarom lees ik nergens iets over de CDC four
                      (oeps, wel errug off topic, sorry), niet dat ik die hier wil adviseren hoor.
                      GRIJNS
                      TS wil analoog dus zou eerder zeggen een Live 1.
                      Last edited by vasco; 23-11-12, 13:43.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Wil dat dan zeggen dat er maar 1 geschikt is en de rest rommel en onbruikbaar?
                        Bovendien gaat de discussie daar niet over. Je somt tafels op die niet eens in de buurt komen van het budget van de TS.
                        En wie zegt dat Presonus slechte faders heeft, kent deze tafel niet. Die tafel functioneert perfect waarvoor hij ontworpen is. Voor situaties en doelgroep van de TS dus.
                        Nee, dat wil zeggen dat er 1 naar mijn mening in ieder geval niet geschikt is.
                        Een LX7 komt wel degelijk in de buurt van het budget, bovendien som ik die tafels niet direct op om deze aan TS te adviseren maar om het verschil in kwaliteit van de faders aan te tonen.
                        Ik ken de Presonus dus wel en heb geen goede indruk van de faders, zou deze tafel, ondanks dat het een prima apparaat is voor zijn prijs, dus ook zeker niet adviseren voor een jongerencentrum. Vooral door de wens van TS dat het ding de komende 10 jaar dienst moet doen.

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Ik recall een scene en zet de faders terug op hun plaats in minder dan 30 seconden.
                          je kunt mixen opslaan, en de positie van de faders worden ook opgeslagen.
                          Je roept een mix op, en druk op de knop locate faders, dan moet je ze gewoon effen terug op hun plaats schuiven.
                          Op eender welke tafel met gemotoriseerde faders kost je dat 3 seconden. Dat is een factor 10 voor alles wat je met de faders doet, inclusief je EQ's op je outputs, alles faders op alle layers, DCA's, Aux sends, etc.
                          Op een Presonus moet je bij al die functies elke keer je faders gaan relocaten? Ik switch me op monitors een ongeluk tussen 8 aux bussen, bijbehorende EQ's en FX layers, dat duurt op een Presonus dus een factor 10 langer. Daarom vind ik die keuze niet geschikt.

Denk je dat je die mengtafels ook kunt gooien of laten vallen?
                          Als je dat wil moet je voor een GLD gaan, die schijnt tegen een stootje te kunnen...
                          Last edited by renevanh; 23-11-12, 14:25.
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Tegen dat de bassist zijn versterker van het podium getrokken heeft en de nieuwe bassist zijn versterker in de plaats heeft gezet, staat uw mengtafel in de nieuwe mix.

Comment

• Roeltej
                              • May 2001
                              • 761

Presonus heeft geen layers... faders zijn gewoon kanaalfaders, 16 kanalen, 16 faders.. meer doen ze niet, dus ze hoeven niet gemotoriseerd te zijn. (wat overigens ook stuk kan).
                              Rest kan gewoon standaard gerecalled worden.
                              Vitality Show

Comment

• djspeakertje
                                • Oct 2008
                                • 1912

Tegen dat de bassist zijn versterker van het podium getrokken heeft en de nieuwe bassist zijn versterker in de plaats heeft gezet, staat uw mengtafel in de nieuwe mix.
                                Heb je wel eens monitoren geschoven en/of een monitortech van dichtbij aan het werk gezien? Je ziet ze continu heen en weer gaan tussen hun sends-on-fader, grafische EQ's en inputlayers. Dat doen ze niet alleen tijdens changes, maar vooral ook terwijl de band staat te spelen (soundcheck!), en dan is een factor 10 inderdaad belachelijk veel. Als het voor jou werkt, prima, fijn dat je iets hebt gekocht waar je blij mee bent. Persoonlijk had ik het niet gedaan, omdat ik motorfaders een essentieel onderdeel van een digitafel vind.
                                Voor al dat heen en weer schakelen heb je dus motorfaders voor nodig. Op een analoge tafel is dat niet nodig, omdat je daar voor elke functie een apart knopje/schuifje hebt. Dat neemt veel plek in, vandaar dat er hier een aantal zijn die (sinds de post van TS waarin hij aangeeft 1,5m ruimte te hebben) digitale mengtafels naar voren schuifen als oplossing.

BOT: Lekker een 24 of 32 kanaals K2 of K3 kopen, huidige outboard erbij of een beetje updaten (extra compressor/gate/fx is nooit verkeerd). Koop je bij een fatsoenlijk bedrijf, dan is de tafel helemaal nagekeken en krijg je 3 maand garantie en strakke service. Als de tafel bij dat bedrijf uit de verhuur komt is ie weliswaar wat meer afgebeult, maar ook heel goed onderhouden (er van uitgaande dat je een bedrijf hebt gekozen dat netjes met de spullen omgaat).
                                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...