Nieuwe 24 kanaals geluidstafel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

......................
    Last edited by Timo Beckman; 31-12-12, 12:20.

Comment

• arvoitus
      • Apr 2011
      • 45

Even wat extra info:
      Een groot probleem wat ik vergeten ben te vermelden: Op de FOH plaats is de zaal ongeveer 7 meter breed (2,2 meter muur + 2,2 meter doorgang + 2,2 meter muur). Qua breedte hebben we dus 2,2 meter ruimte om iets neer te zetten.
      De lichttafel en een 19" rack met EQ, compressors en FX nemen ongeveer een meter in beslag, waardoor er nog 1,5 meter ruimte voor de geluidstafel (inclusief flightcase) overblijft. Hierdoor zijn analoge monsters helaas niet mogelijk, 24/32 kanaals is echt een max qua ruimte.

Een Soundcraft K2 24 kanaals zou heel tof zijn, maar als ik voor dezelfde prijs een nieuwe Soundcraft GB2 dan geef ik qua duurzaamheid/onderhoud de voorkeur aan een nieuwe tafel.

Het is de bedoeling dat de tafel na elke avond in een afsluitbare ruimte komt te staan, zodat de zaal ook vrij is voor andere dingen wanneer er geen mengtafel nodig is.

Originally posted by PvG
      Hmm. De TS heeft nu een analoge tafel staan die op zich voldoet, maar om een of andere reden (is die bekend?) vervangen moet worden. Dan zijn er de volgende opties:
      1) Het is niet dringend: de huidige tafel doet het nog en heeft enkele kleine gebreken.
      In dit geval zou ik de huidige tafel opknappen en dus niet een 2e-hands tafel met mogelijk ook probleempjes kopen. Geld in de zak houden en doorsparen voor een digitale tafel (die tzt ook goedkoper is en evt 2e hands goed te krijgen is).
      2) Het is wel dringend: de huidige tafel is niet eenvoudig te repareren. Dan is een 2e-hands tafel een optie.

Laat de TS nog iets van zich horen? Of staat er al een andere tafel ;-)
      We hebben nu twee analoge tafels:
      - Spirit LX7 24 kanaals (FOH Tafel)
      - Spirit LX7 16 kanaals (Monitor Tafel)

Tegenwoordig is 16 kanalen net te weinig voor ons, dus daarom gaat de monitortafel weg, en de 24 kanaals wordt dan als monitortafel ingezet. En daarom zijn we nu op zoek naar een nieuwe FOH tafel.
      Last edited by arvoitus; 11-12-12, 01:39.

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

okee, licht-tafel aan de andere kant van de doorgang, effectrack onder de tafel bouwen, en die Soundcraft 8000 ophalen, ( mits in goede stat, natuurlijk).
        Anders : venice320, al dan niet met F ophalen.

En vooral snel weer terug naar waar het om ging : plezier in muziek !

Comment

• PvG
          • Sep 2012
          • 979

Of: FOH laten zoals die is en een 2e hands 24-kanaalsmonitortafel op de kop tikken... en dan weer snel muziek maken.
          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Originally posted by soundsystem
            Vind ik ook...tenzij de tafel gekocht wordt om bij gelegenheid eens een bandje te laten spelen, dus enkele keren per jaar.
            Maar bij intensief gebruik, dus bijna wekelijks zou ik toch naar een iets recenter model uitkijken...
            ik vind 15 tot 20 bandjes per jaar niet onder de categorie intensief gebruik vallen.
            Een hobbyband gebruikt zijn behringer zangmixer al 2 tot 4x zo vaak per jaar.
            Maar dat terzijde.
            lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Als ruimte een issue is en wanneer de mixer ook nog eens steeds weer weggehaald wordt beginnen de voordelen van analoog het toch wel af te leggen tegen digitaal....
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by MusicXtra
                Als ruimte een issue is en wanneer de mixer ook nog eens steeds weer weggehaald wordt beginnen de voordelen van analoog het toch wel af te leggen tegen digitaal....
                +2

Gezien de ruimte die hij heeft, zou ik dan toch overwegen om digitaal te gaan. E
                n blijkbaar is hij dan toch van plan de tafel telkens weg te bergen. Die bompa tafels zijn wel zeer zwaar.
                Als de reden is dat digitaal afschrikt naar gebruik toe, is Presonus Studiolive een te overwegen tafel.

Comment

• desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

angst voor digimixers en dan eentje leggen zonder motorised faders, pret gegarandeerd

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Wat voor onzin is dat?

Comment

• Fridge
                      • Mar 2002
                      • 153

dat lijkt me inderdaad nogal onzin desolation, zolang je geen scenes etc. recallt (wat je op je analoge bak ook niet doet, dus...) heb je toch met motofaders cq het presonus-lampjes-recall-systeem geen deuk te maken?

Comment

• Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

Originally posted by desolation
                        angst voor digimixers en dan eentje leggen zonder motorised faders, pret gegarandeerd
                        Inderdaad... op je analoge mixer gaan ze ook niet op en neer... dus kan je makkelijker omschakelen.. ideaal!
                        Vitality Show

Comment

• PvG
                          • Sep 2012
                          • 979

Een Presonus SL24 zou hier functioneel inderdaad prima als vervanger dienen (heb er zelf een) voor de gehele set (FOH+monitor+FX), maar...
                          ik twijfel wel of de robuustheid van de Presonus voldoende zou zijn in de omgeving waar deze hier zou komen te staan.
                          Zwakke punten:
                          - Faders: er zijn gevallen waar deze beginnen te haperen (te controleren met de VSL PC software). Er zitten ook geen beschermende rubbers in de fadersleuven, dus er komt gemakkelijk vuil in.
                          - Gevoeligheid voor statische ontladingen (op een droge winterse dag: trek je trui uit, wijs naar de tafel, *pats*, lock up...).
                          - Erg kieskeurig vwb firewire interface hardware (maar die hoef je niet per se te gebruiken natuurlijk).

Zonder motorised faders kan prima.
                          As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Wat een flightcase en beschermhoes allemaal niet kunnen doen om te beschermen.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Denk ook dat de degelijkheid van een Presonus niet toereikend is.
                              Daar helpt een flightcase niets aan.
                              Faders voelen al niet echt heel degelijk aan.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Originally posted by MusicXtra
                                Denk ook dat de degelijkheid van een Presonus niet toereikend is.
                                Daar helpt een flightcase niets aan.
                                Faders voelen al niet echt heel degelijk aan.

Alle waar naar haar geld, zou ik zeggen.

Waarom lees ik nergens iets over de CDC four
                                (oeps, wel errug off topic, sorry), niet dat ik die
                                hier wil adviseren hoor.

grtz

Nes
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...