Roland V-Mixer M200i

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by RayM
    Je bent dus eigenlijk verplicht om ook een Ipad aan te schaffen, anders is er niet mee te werken.
    Afgaande op dat kleine lullige display wat ik op de foto zie.
    Ach, die klacht hoor je ook niet over de SiCompact (hoewel je daar via de LEDs onder de rotary's kan zien wat de stand van zaken is) En deze klacht lees ik ook niet over de Mackie DL1608.

Zelfs met iPad is het nog een concurrerend product; ze zouden de iPad erbij moeten verkopen; dan wordt het geheel €500,- duurder (bruto) en is het nog steeds een prijstechnisch concurrerend product met de mogelijkheid om de mixer aan de zijkant te zetten en met je iPad in de zaal te gaan zitten.

Met groter ingebouwd scherm was de mixer duurder in kostprijs en dus minder aantrekkelijk en tablets (los van het merk) hebben wel de toekomst als je het mij vraagt.
    d&b Audiotechnik

Comment

• desolation
      • Jun 2012
      • 706

Het had leuker geweest als je zowel een iPad als een android tablet kon gebruiken. Als het toch met een losse aansluitkabel is ipv slide-dock moet dat makkelijk te doen zijn.

Comment

• Roeltej
        • May 2001
        • 761

Alleen..

iPad1/2/3/4/mini en welke dock connector of wordt er een ouderwetsche Apple 30 pins connector en een nieuwe lightning connector meegeleverd?

De iPad2 is nog leverbaar, maar zal waarschijnlijk langzaamaan gaan verdwijnen ten gunste van de mini (leuk ding trouwens) en dan kan je nieuw alleen maar iPads met lightning connector kopen.

Valt de iPad zelf ook vast te zetten? Bedoel, je draait even om en iemand trekt die iPad eruit.. en uh... dan issie weg

En zo overpriced is een iPad niet, vergelijk hem maar eens met andere topmodellen van A-merken (tab2 van Samsung is niet meer topmodel), zit allemaal in dezelfde range qua prijs.

@Desolation:

Android, leuk, welke versie ga je dan ondersteunen... ? 2+,2+,3+,4+ ? Welk merk? Welke schermresoluties? Welke schermverhoudingen?
        Sommige vrij basic apps krijgen ze al niet voor elkaar om op een breed scala aan Android devices te laten werken... En nu wil je er ook hardware mee aan gaan sturen. Daarbij zijn er bij Android tablets ook verschillende aansluitingen mogelijk.
        Krijg je dadelijk pipo's die een 100 euro Bart Smit tablet kopen en het gek vinden dat het niet werkt. Of een nieuwe Samsung, maar die heeft weer een verkeerde stekker...
        Last edited by Roeltej; 07-11-12, 14:24.
        Vitality Show

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Wat mij opvalt: geen rotaries. Naja vooruit. Eentje.
          Daar is live toch niet mee te werken?! EQ instellingen, gain, eventueel HPF wil ik heel snel bij kunnen, niet per stuk moeten selecteren en aan één rotary draaien.

De vergelijking met de Si Compact gaat niet helemaal op. Dat scherm is ook wel een beetje klein, maar de interface is niet jaren 90 en ik kan er mijn EQ op zien. Dat kan hier al niet zonder iPad.

Filmpje is overigens 'private' dus hoe het zit met motorized faders is niet te zeggen...
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Originally posted by Roeltej
            iPad1/2/3/4/mini en welke dock connector of wordt er een ouderwetsche Apple 30 pins connector en een nieuwe lightning connector meegeleverd?
            De USB (dock) connector wordt met je iPad geleverd. Achterop de M-200i zitten USB aansluitingen als ik kijk naar de foto's die showband heeft geplaatst. Ik denk dat je hierop o.a. de bij je iPad geleverde kabel moet steken waardoor het type iPad niets uitmaakt zolang je de (gratis) app van de Roland M-serie mixers kan installeren.

Originally posted by frederic
            Ik zie er echt de gein niet van in, als de ipad met de connector moet verbonden zijn.
            En als je nu gewoon eens logisch nadenkt dan kan je bedenken dat fabrikanten dat ook wel snappen. De M-480 mixer kun je voorzien van een Roland WNA1100-RL WiFi adapter. Kan mij voorstellen dat dit standaard al ingebouwd zit in de M-200i omdat hier de iPad van groot belang is. Via een WiFi router/accesspoint of Ad-Hoc kun je zo de iPad met de mixer draadloos verbinden. Werkt met de M-480 prima.

90% van de consumenten hebben een iPad voor de heb. Wij gebruiken het voor meer dan alleen mixers bedienen. Er zijn echt hele nuttige functies te bedenken waardoor het helemaal niet meer zo overpriced is en zelfs een goed stuk gereedschap wordt.
            Last edited by vasco; 07-11-12, 17:13.

Comment

• RayM
              • Jan 2006
              • 742

90% is wel overdreven. Ik vind het een slechte zaak dat de fabrikant je verplicht om een Ipad aan te schaffen
              omdat ze zelf een display uit de vorige eeuw toegevoegd hebben. Niet iedereen wil een Ipad aanschaffen/meenemen.
              Heerlijk die stilte

Comment

• Roeltej
                • May 2001
                • 761

Originally posted by vasco
                De USB (dock) connector wordt met je iPad geleverd. Achterop de M-200i zitten USB aansluitingen als ik kijk naar de foto's die showband heeft geplaatst. Ik denk dat je hierop o.a. de bij je iPad geleverde kabel moet steken waardoor het type iPad niets uitmaakt zolang je de (gratis) app van de Roland M-serie mixers kan installeren.
                Die zwarte stekker van de foto zat anders niet bij mijn iPad... maar via usb > connector is idd wel een goede oplossing.
                Vitality Show

Comment

• Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

Originally posted by RayM
                  Ik vind het een slechte zaak dat de fabrikant je verplicht om een Ipad aan te schaffen
                  omdat ze zelf een display uit de vorige eeuw toegevoegd hebben. Niet iedereen wil een Ipad aanschaffen/meenemen.
                  Je moet die iPad gewoon zien als onderdeel van de aanschaf. Grote kans dat zelf een touchscreen met deze mogelijkheden inbouwen niet goedkoper is dan een eenvoudige iPad, daarnaast nemen met een ipad ook nog eens de mogelijkheden toe (rondlopen en bedienen; processor bedienen via ipad etc).

Ik vind het een pluspunt dat je het ding ook KUNT bedienen zonder iPad; mocht je de ipad laten vallen dan werkt het misschien een avond minder fijn, maar is het geen showstoppper. Tel dus gewoon die 350 euro voor een ipad 2 bij de prijs op en vergelijk het dan met andere mixers. Met de wetenschap dat je de iPad ook nog voor andere dingen kunt gebruiken.
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

De ipad als bijkomende wifi controler vindt ik wel OK.
                    Maar gezien de aard van de ipad, vindt ik het toch wel een zwak onderdeel. (kans op breuk)
                    Ik denk niet dat ik me momenteel zal laten verleiden voor een digitale mengtafel te kopen, waarvan de ipad eigenlijk een essentieel onderdeel van de besturing is.

Comment

• LVG
                      • Jul 2011
                      • 152

Originally posted by frederic
                      De ipad als bijkomende wifi controler vindt ik wel OK.
                      Maar gezien de aard van de ipad, vindt ik het toch wel een zwak onderdeel. (kans op breuk)
                      Ik denk niet dat ik me momenteel zal laten verleiden voor een digitale mengtafel te kopen, waarvan de ipad eigenlijk een essentieel onderdeel van de besturing is.
                      Kijk en dat is nou precies de grap, dat is het bij de m200i juist NIET

Bij de andere tafels die worden vergeleken draait alles op de ipad op de preamp na, als die ipad weg valt kun je niksmeer.

Hier kun je zo verder mixen zonder ipad En als je aan het mixen bent wat wil je met het scherm?
                      Je hebt je aux sends knoppen, je faders (met mute/ solo/ sel) knoppen je snel toetsen (tap delay, eq etc) en je kan nog iets in je scherm veranderen als het echt moet

9/10 keer als je band schuift kom je toch alleen nog maar aan de faders en de aux sends om fx wat meer/ minder te zetten en de muto/ solo knoppen

Voor die gene die denken dat je meer rotaries nodig hebt, download even de gratis m480 app op de ipad en stoei er even mee voordat je iets zegt zonder iets geprobeerd te hebben
                      (nee je hoeft geen m480 te hebben om dit te kunnen testen) je zult zien hoe snel dit werkt en hoe gemakkelijk je eq etc bedient

Tuurlijk kun je een hele channelstrip op een tafel bouwen, schermp groter bouwen en/ of tochscreen maar zoals al gezegd moet het in de betaalbare prijsklasse vallen en is het inderdaad vast goedkoper om een ipad te kopen dan een touchscreen scherm in te bouwen. En het grote voordeel je kan draadloos mixen als je dat zou willen (gaat via de bekende roland lan stick, zelfde manier als de m480) Persoonlijk vind ik dat erg fijn even snel wedges in regelen doe ik gewoon bij de wedge zelf

En voor die gene die er tegen aanmoken om te gaan werken met de ipad, welkom in 2012

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

Originally posted by LVG
                        En voor die gene die er tegen aanmoken om te gaan werken met de ipad, welkom in 2012
                        Met m'n Presonus doe ik niks anders!!

Paul
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Of je nou een digitale tafel met of zonder I-pad hebt, je bent in beide gevallen afhankelijk van een computer.
                          En Apple staat toch wel bekend om z'n stabiliteit, het wantrouwen is in dit geval niet terecht.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

Originally posted by Roeltej
                            Alleen..

De iPad2 is nog leverbaar, maar zal waarschijnlijk langzaamaan gaan verdwijnen ten gunste van de mini (leuk ding trouwens) en dan kan je nieuw alleen maar iPads met lightning connector kopen.

Valt de iPad zelf ook vast te zetten? Bedoel, je draait even om en iemand trekt die iPad eruit.. en uh... dan issie weg

En zo overpriced is een iPad niet, vergelijk hem maar eens met andere topmodellen van A-merken (tab2 van Samsung is niet meer topmodel), zit allemaal in dezelfde range qua prijs.

@Desolation:

Android, leuk, welke versie ga je dan ondersteunen... ? 2+,2+,3+,4+ ? Welk merk? Welke schermresoluties? Welke schermverhoudingen?
                            Sommige vrij basic apps krijgen ze al niet voor elkaar om op een breed scala aan Android devices te laten werken... En nu wil je er ook hardware mee aan gaan sturen. Daarbij zijn er bij Android tablets ook verschillende aansluitingen mogelijk.
                            Krijg je dadelijk pipo's die een 100 euro Bart Smit tablet kopen en het gek vinden dat het niet werkt. Of een nieuwe Samsung, maar die heeft weer een verkeerde stekker...
                            Heel simpel, 4.X en hoger. Alles daaronder is inderdaad te onspecifiek qua hardware, puur omdat het geen os is dat aangepast is voor tablets. Elke ICS tablet heeft wel een dual of quad core cpu en een scherm met minimum de resolutie van een iPad. En dan vergeten we ook nog de Microsoft Surface tablets die 9/10 een goed stuk van de markt gaan innemen.
                            Er zit wifi op, dus je kan prima voor die tablets je data over wifi pompen en de usb aansluiting enkel gebruiken om te laden.
                            Merk boeit geen knijt, net zoals de rom. ICS is ICS.

Comment

• renevanh
                              • Oct 2004
                              • 2371

Originally posted by MusicXtra
                              En Apple staat toch wel bekend om z'n stabiliteit, het wantrouwen is in dit geval niet terecht.
                              Tot een of andere manager bij Apple bedenkt dat de app voor deze mengtafel niet aan een of andere voorwaarden voldoet, kun je mooi ineens 3 weken niet mixen. Apple bepaald wat jij op je apparaat mag draaien, alleen om die reden alleen al voor mij geen iPad.
                              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Originally posted by renevanh
                                Tot een of andere manager bij Apple bedenkt dat de app voor deze mengtafel niet aan een of andere voorwaarden voldoet, kun je mooi ineens 3 weken niet mixen. Apple bepaald wat jij op je apparaat mag draaien, alleen om die reden alleen al voor mij geen iPad.
                                Beetje out off the blue reactie René. Als iets uit de APP-store wordt gehaald,
                                wat jij op je i-? hebt draaien, dan blijft dit gewoon draaien, volgens mij.

Zoals Sander terecht opmerkt, draait dit enorm stabiel.
                                Je gaat toch zeker niet in kwaliteit inboeten omdat er ergens
                                beleidsbeslissingen kunnen worden genomen waar je het niet mee
                                eens bent.

Ik meen, dat je dan zelfs met Klark en Midas niet meer
                                draaien kunt. Ook daar neemt 'men' 'vreemde' beslissingen.............
                                (Square One, Venice en X32)

grtz

Nes
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...