Aktieve monitor en mengpaneel. kan dit?
Collapse
X
-
Bij de 300Hz (of beter: tussen 300 en 600Hz) zit echter meer een dipje dan een bult. Die enorme bult zit rond de 6kHz
Volgens de User Guide is de response in Korea (of China, weet ik het) wel minder grillig dan in de rest van de wereld... :PNeem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Vandaag weer gespeelt met de DI ertussen en ging nu gelukkig goed. Geen ruis! Maar alles nu ook vanuit een voeding dus ik denk datt we een aardlus hadden. Met de combo ging goed wel op een verhoging. Bedanjt nog voor de tip!Comment
-
Maargoed, back on topic: Als je een microfoon voor je versterker wilt hangen hoef je dus niet blind voor de SM57 te gaan omdat sommige mensen dat zeggen. Er zijn genoeg andere microfoons, gewoon een kwestie van veel luisteren en uitproberen.
@Vasco: Zoals het grafiekje heel mooi illustreert wordt het laag van de SM57 vanaf de 200Hz steeds minder, en uiteindelijk ligt het -10dB punt dus op 50Hz. Dat betekent niet dat ik die frequentie uit een gitaar kan en/of wil halen, maar daarmee wil ik aangeven dat ik persoonlijk wel eens wat laag mis uit een SM57, wat het grafiekje heel mooi verklaard.
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Met die mic zal ik tzt eens kijken. even nog een andere vraag. Voor een di box moet je dan altijd het volume van je tone works helemaal open zetten of krijgt de techincus hier oorpijn van ;-) Dat hij het goed de zaal in krijgt dat geloof ik wel. Of heeft hij hier juist een heel sterk (hard) signaal voor nodig?Comment
-
@Vasco: Zoals het grafiekje heel mooi illustreert wordt het laag van de SM57 vanaf de 200Hz steeds minder, en uiteindelijk ligt het -10dB punt dus op 50Hz. Dat betekent niet dat ik die frequentie uit een gitaar kan en/of wil halen, maar daarmee wil ik aangeven dat ik persoonlijk wel eens wat laag mis uit een SM57, wat het grafiekje heel mooi verklaard.
Comment
-
Vandaag met mic bij de versterker gespeelt ging super! Podium geluid goed zaal goed. Die mic was echt een goede zet. tknxComment
-
Welke mic precies?
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Ik kreeg hier het advies om een microfoon bij de gitaarversterker te zetten. En dat is heel goed bevallen. Geluid in de zaal goed en op het podium ook goed :-) Welk merk weet ik niet.Comment
-
Daan
Idem met het proximity effect (meer laag bij dichtbij gebruik)
PaulGeluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
Comment