Aktieve monitor en mengpaneel. kan dit?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by djspeakertje
    Dat klopt, je vergeet alleen te vermelden dat het -10dB punt op 50Hz ligt klik
    Een gitaar heeft een bereik van 80Hz tot 13KHz. Probeer jij frequenties weer te geven van een instrument welke niet worden geproduceerd door dat zelfde instrument?

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Originally posted by MusicXtra
      (overigens zet ik mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid van dit grafiekje, geloof er geen ene moer van dat een SM57 zo vlak is, volgens mij zit er een enorme bult in de weergave rond de 300 Hz)
      Het grafiekje klopt niet helemaal als ik hem naast het grafiekje leg uit de bijgeleverde User Guide van de SM57.
      Bij de 300Hz (of beter: tussen 300 en 600Hz) zit echter meer een dipje dan een bult. Die enorme bult zit rond de 6kHz

Volgens de User Guide is de response in Korea (of China, weet ik het) wel minder grillig dan in de rest van de wereld... :P
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• musictrain
        • May 2012
        • 19

Vandaag weer gespeelt met de DI ertussen en ging nu gelukkig goed. Geen ruis! Maar alles nu ook vanuit een voeding dus ik denk datt we een aardlus hadden. Met de combo ging goed wel op een verhoging. Bedanjt nog voor de tip!

Comment

• djspeakertje
          • Oct 2008
          • 1912

Originally posted by MusicXtra
          (overigens zet ik mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid van dit grafiekje, geloof er geen ene moer van dat een SM57 zo vlak is, volgens mij zit er een enorme bult in de weergave rond de 300 Hz)
          Dat grafiekje had ik gewoon ff snel van google geplukt, voor de liefhebbers dan meteen maar even de officiële van de Shure website: http://www.shure.com/idc/groups/publ..._specsheet.pdf (had ik meteen moeten doen, klopt).

Maargoed, back on topic: Als je een microfoon voor je versterker wilt hangen hoef je dus niet blind voor de SM57 te gaan omdat sommige mensen dat zeggen. Er zijn genoeg andere microfoons, gewoon een kwestie van veel luisteren en uitproberen.

@Vasco: Zoals het grafiekje heel mooi illustreert wordt het laag van de SM57 vanaf de 200Hz steeds minder, en uiteindelijk ligt het -10dB punt dus op 50Hz. Dat betekent niet dat ik die frequentie uit een gitaar kan en/of wil halen, maar daarmee wil ik aangeven dat ik persoonlijk wel eens wat laag mis uit een SM57, wat het grafiekje heel mooi verklaard.

Daan
          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• musictrain
            • May 2012
            • 19

Met die mic zal ik tzt eens kijken. even nog een andere vraag. Voor een di box moet je dan altijd het volume van je tone works helemaal open zetten of krijgt de techincus hier oorpijn van ;-) Dat hij het goed de zaal in krijgt dat geloof ik wel. Of heeft hij hier juist een heel sterk (hard) signaal voor nodig?

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

@Vasco: Zoals het grafiekje heel mooi illustreert wordt het laag van de SM57 vanaf de 200Hz steeds minder, en uiteindelijk ligt het -10dB punt dus op 50Hz. Dat betekent niet dat ik die frequentie uit een gitaar kan en/of wil halen, maar daarmee wil ik aangeven dat ik persoonlijk wel eens wat laag mis uit een SM57, wat het grafiekje heel mooi verklaard.
              Duidelijk, begreep je verhaal al niet in combinatie met gitaren.

Comment

• musictrain
                • May 2012
                • 19

Vandaag met mic bij de versterker gespeelt ging super! Podium geluid goed zaal goed. Die mic was echt een goede zet. tknx

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

Welke mic precies?

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• musictrain
                    • May 2012
                    • 19

Ik kreeg hier het advies om een microfoon bij de gitaarversterker te zetten. En dat is heel goed bevallen. Geluid in de zaal goed en op het podium ook goed :-) Welk merk weet ik niet.

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

Daan
                      Typisch de eigenschap van een cardioide microfoon!
                      Idem met het proximity effect (meer laag bij dichtbij gebruik)

Paul
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...