Behringer Inuke

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drbeat
    • Jun 2012
    • 671

    #31
    Originally posted by showband
    zijn er inmiddels nu forumleden die een jaartje ervaring hebben met die dingen?

    Voor onze 2 kanaals ampbehoefte (buttkicker L / backupmonitor R) zou ik best wel een 3 kilo zware amp willen hebben namelijk.
    Maar dan moet ie wel een beetje heel blijven.
    Dat doet hij ook..er wordt veel afgegeven op behringer maar ik vind de versterkertjes echt niet slecht.
    Wij repeteren en spelen met 1 inuke op het laag en een crest op het topje en dat gaat als een trein.
    Der zit ook niet veel meer in wat kapot gaat. Koop er gewoon 1 . Je valt er geen buil aan en gaat prima.

    Ik heb voor mijn bud kikker een 50 euro ampje...van de bax..werkt nog steeds...
    Voor back-up heb je niet zo duur spul voor nodig...altans voor de bud kikker...monitor kan die inuke prima af..

    Ik ken zelfs een drive in die alleen maar inukes heeft gekocht.. Voor budget klusjes een super ding en hij heeft tot nu toe geen schades gehad.en hij is toch elke week er mee weg..

    Het is geen lab maar daar is de prijs ook niet naar... En zoals ik al eerder schreef...klank is meer dan acceptabel!
    Last edited by drbeat; 12-04-13, 08:26. Reason: foutjes
    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

    Comment

    • jop
      • Jun 2002
      • 92

      #32
      Zo even een kick.

      Heb 1,5 jaar geleden bij wijze van experiment 4 nu3000dsp's gekocht om een 'bierset' te versterken. Een flinke bak vermogen voor weinig. Klankmatig zijn ze niet verkeerd en zeer licht gewicht.

      Helaas kan ik nu bevestigen dat de versterkers echt niet betrouwbaar zijn.

      De versterkers zijn ongeveer 20 keer ingezet, en hierbij heb ik 7 defecto's gehad. (sommige amps al 3 keer weggeweest voor repa)
      Dit kom neer op 1x defect gaan per 11x gebruiken.

      Wat ik niet snap is hoe het buisnessmodel van behringer werkt. De amps zijn al geregeld gerepareerd en dat kost ook geld natuurlijk.
      Powerd by MB-Audiosystems

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #33
        Dan kunnen er twee dingen mis zijn, of jij doet iets heel erg verkeerd of de amps zijn inderdaad erg onbetrouwbaar....
        Kan altijd een keer gebeuren dat er iets stuk gaat maar 7 keer op 20 keer verhuren is erg veel, ik had ze er na 4 keer al uitgemikt.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • Rieske
          • Aug 2002
          • 544

          #34
          Zoveel defecten ? Bij mij vlogen ze direct in de container ! Het oud hollandsch gezegde klopt weer eens; "alle waar is naar zijn geld"
          Life is what you make it

          Comment

          • timmetje
            • Dec 2012
            • 424

            #35
            Wat waren precies de defecten?
            Last edited by timmetje; 10-02-14, 20:00.
            Tim

            Comment

            • drbeat
              • Jun 2012
              • 671

              #36
              Originally posted by Rieske
              Zoveel defecten ? Bij mij vlogen ze direct in de container ! Het oud hollandsch gezegde klopt weer eens; "alle waar is naar zijn geld"
              En dat baseer je op bovenstaand verhaal?

              Zal ik dan zeggen dat ik ze op subjes heb staan en er met een rockcoverband over speel en nog geen 1 X wat dan ook heb gehad en ik er niet zachtzinnig mee speel? Dat ze soms wel drie keer per week aan staan voor repeteren enz.. en dat dit al een jaar is en hij ook nog wel eens zo af en toe wordt gebruikt door een neef die er flinke beuk muziek mee staat te draaien?..

              En dat mijn verwachting is dat hij dat de komende tijd ook blijft doen?..

              En dat een DJ die ik ken al vanaf de eerste inuke er een heeft en hiermee net als ik zonder problemen mee draait???

              Maar goed...ieder zijn ervaringen... wat wel belangrijk is bij dit soort amps....een stabiele spanningsbron en niet met een spanningspunt samen met de vriezer en koelkasten en oven van de bezoeken kroeg....
              Dat heb ik met een crown xti fout zien gaan ( altans dat dachten we na dat de amp in protect sprong) tijdens eeen stevig laag bass stuk en hij niet meer verder ging....bleek dat alles aansloeg en de stoppen sprongen.... versterker even uit laten staan en toen weer draaien... er zitten dan even pieken en dalen in t net en de dalen lijken voor dit soort amps nekkend....

              Wij hebben er twee APCs voor draaien...
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

              Comment

              • MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

                #37
                Ik ben ook wel erg nieuwsgierig wat er stuk ging en of het steeds dezelfde amp was die stuk ging of steeds een andere.
                Een amp mag in ieder geval nooit stuk gaan door een automaat die eruit springt omdat de betreffende groep overbelast wordt.
                In dit jaargetijde moet je, op locatie aangekomen, erg voorzichtig zijn met condens, een rack uit de kou in een warme ruimte niet gelijk onder spanning zetten maar eerst zonder deksels tijd geven om op temperatuur te komen. Vooral met moderne amps met veel minuscule SMD's kan een klein beetje condens al funest zijn.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                Comment

                • soundsystem
                  • Aug 2011
                  • 73

                  #38
                  Originally posted by jop
                  Zo even een kick.

                  Heb 1,5 jaar geleden bij wijze van experiment 4 nu3000dsp's gekocht om een 'bierset' te versterken. Een flinke bak vermogen voor weinig. Klankmatig zijn ze niet verkeerd en zeer licht gewicht.

                  Helaas kan ik nu bevestigen dat de versterkers echt niet betrouwbaar zijn.

                  De versterkers zijn ongeveer 20 keer ingezet, en hierbij heb ik 7 defecto's gehad. (sommige amps al 3 keer weggeweest voor repa)
                  Dit kom neer op 1x defect gaan per 11x gebruiken.

                  Wat ik niet snap is hoe het buisnessmodel van behringer werkt. De amps zijn al geregeld gerepareerd en dat kost ook geld natuurlijk.
                  In de eerste reeksen van deze versterkers was er een probleem met bepaalde diodes in de voeding, die er soms na een tijdje gewoon mee kapten.
                  Dit probleem is blijkbaar opgelost in de nieuwere reeksen.

                  Comment

                  • drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

                    #39
                    Originally posted by MusicXtra
                    Ik ben ook wel erg nieuwsgierig wat er stuk ging en of het steeds dezelfde amp was die stuk ging of steeds een andere.
                    Een amp mag in ieder geval nooit stuk gaan door een automaat die eruit springt omdat de betreffende groep overbelast wordt.
                    In dit jaargetijde moet je, op locatie aangekomen, erg voorzichtig zijn met condens, een rack uit de kou in een warme ruimte niet gelijk onder spanning zetten maar eerst zonder deksels tijd geven om op temperatuur te komen. Vooral met moderne amps met veel minuscule SMD's kan een klein beetje condens al funest zijn.

                    je zou er haast een appart te schakelen fann er in bouwen om de condens af te voeren voor dat probleem..

                    en iid mag hij dan niet kapot gaan maar protect kan ik me wel voorstellen...dat doet de behringer overigens prima is mijn ervaring..
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                    Comment

                    • MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

                      #40
                      Originally posted by drbeat
                      je zou er haast een appart te schakelen fann er in bouwen om de condens af te voeren voor dat probleem..
                      Die gaat je niet helpen bij dit probleem, gewoon open zetten en rustig een half uurtje laten staan voor je er spanning op zet.
                      Als het vanuit de vrieskou is nog even wat langer laten staan, gaat erom dat het vocht uit de warme lucht condenseert zodra het in contact komt met de koude versterkers.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                      Comment

                      • DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

                        #41
                        Originally posted by soundsystem
                        In de eerste reeksen van deze versterkers was er een probleem met bepaalde diodes in de voeding, die er soms na een tijdje gewoon mee kapten.
                        Dit probleem is blijkbaar opgelost in de nieuwere reeksen.
                        Correctie: De fabrikant van de diodes heeft slechte exemplaren geleverd, dit probleem is onderkent en de diodes zijn zo ver als ik weet vervangen door het zelfde type, maar dan uit een nieuwe batch. Had ook bij crest of crown etc. kunnen gebeuren.

                        Comment

                        • drbeat
                          • Jun 2012
                          • 671

                          #42
                          Originally posted by MusicXtra
                          Die gaat je niet helpen bij dit probleem, gewoon open zetten en rustig een half uurtje laten staan voor je er spanning op zet.
                          Als het vanuit de vrieskou is nog even wat langer laten staan, gaat erom dat het vocht uit de warme lucht condenseert zodra het in contact komt met de koude versterkers.
                          ja natuurlijk, helemaal gelijk...wellicht dat het helpt de versterkers wat op te warmen met die fann.. Maar moet zeggen dat ik er eigenlijk met die nieuwe versterkers niet zo heel veel ervaring mee heb met dat van koud naar warm... En ook nog afhankelijk van de luchtvochtigheid van de ruimte waar je dan in rijd. als het een kroegje is waar je al 4 uur dampende mensen in hebt staan met slechte ventilatie, of een grote zaal welke nog koud is en net wordt opgewarmd...

                          Tja...Dan wordt het inderdaad spannend...vooral als je snel zo'n klusje hebt van zo'n zanger die een uurtje zingt en dat 2 of 3 klusjes op een avond doet...met eigen zangset...

                          Maar het ging hierboven toch om een BierBeuksetje?? Wellicht dat ze gedacht hebben dat die versterker ook dorst had?? Of het warm kreeg...even koelen met een verse gekoelde pint.....
                          Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

                          Comment

                          • DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

                            #43
                            Originally posted by drbeat
                            ja natuurlijk, helemaal gelijk...wellicht dat het helpt de versterkers wat op te warmen met die fann.. Maar moet zeggen dat ik er eigenlijk met die nieuwe versterkers niet zo heel veel ervaring mee heb met dat van koud naar warm...
                            Als je een verwarmde bus hebt helpt dat heel veel...

                            Comment

                            • MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

                              #44
                              Het geldt uiteraard voor alle apparatuur, ook digimixers zijn hier erg gevoelig voor.
                              Als ik ergens binnenkom gaan 's winters altijd eerst de deksels van alle apparatuur zodat het kan acclimatiseren.
                              Bij een buiten festival wat twee dagen duurt laat ik alles 's nachts ook aan staan.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                              Comment

                              • Fridge
                                • Mar 2002
                                • 153

                                #45
                                Originally posted by MusicXtra
                                In dit jaargetijde moet je, op locatie aangekomen, erg voorzichtig zijn met condens, een rack uit de kou in een warme ruimte niet gelijk onder spanning zetten maar eerst zonder deksels tijd geven om op temperatuur te komen.

                                mja, dit weekend nog een gevalletje gehad, een RCF ART top die in de protect bleef hangen na 20 minuutjes acclimatiseren. Oke niet helemaal eerlijk, ze kwamen van buiten, en de locatie was een zwembad Na nog een half uurtje wachten wilde het wel gelukkig.

                                Comment

                                Working...