Nexo stm

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • purplehaze
    • Jul 2004
    • 692

    #46
    Originally posted by daviddewaard
    hmm main alleen draaien?? gaat om een kastje ala synco mh met 4x6,5 inch en een paar compressie units,
    denk dat 6,5 inch drivertjes het niet zo leuk krijgen om iets onder de 200 hz voor hun kiezen te krijgen.
    daarom zit er ook een lowtje bij
    Er is trouwens ook een "mini maintje" de M28 dubbel 8" met 4x 4" en een 1 incher... 140 dB
    gaat +/- 3 dB van 60Hz tot 19kHz dus een stukje lager nog dan de M46
    Kan handig zijn.

    Comment

    • DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

      #47
      Originally posted by pilot
      Ik kocht altijd de prof audio directory en het was volgens mij in 1986 dat de zwaarste versterkers die erin stonden 500 watt op 8 ohm waren.Is wel heel hard gegaan ook.Bose versterker heb ik nog lang gehad was 400 watt bij 4 ohm en 280 op 8 ohm.Loeizwaar en behoorlijk warm aan het eind van de avond.
      500W op 8 ohm was voor '86 behoorlijk veel ja. Jarenlang is 200-300W bij 8 ohm het maximum geweest. Er waren er toen al wel die tot 2 ohm belast konden worden.

      Volgens mij was carver 1 van de eerste die bij 8 ohm veel vermogen kon leveren met een licht bakkie. Dat was volgens mij ook ergens begin '80.

      Comment

      • purplehaze
        • Jul 2004
        • 692

        #48
        ...dit topic ging toch over NEXO STM?

        Comment

        • daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

          #49
          net terug uit frankrijk en heb het systeem vandaag mogen horen. WOW i'am fucking impressed is mijn eerste indruk, echt een heel erg strakke sound de 12 inch lowtjes beuken als een gek echt enorm veel punch ook zonder sub is een kickdrum echt een kijharde trap in je middenrif.
          vocalen zitten echt recht in je face en zeer gedetaileerd en helder en open geluidsbeeld, en echt super kristalhelder tophoog.
          de rigging is ook echt geniaal bedacht en het zijn mooie compate kastjes die je gewoon met bijvoorbeeld 2 tops/basjes en 1 subje per kan kan stacken in een club of in een grote array setting waar je met gemak pinkpop mee kan draaien.

          ik kan niet wachten tot dit systeem op de markt komt en ik er een keer in het wild op kan mixen.
          ik had eerder nooit zo'n hog pet op van nexo maar dit systeem is een fucking killer waar ik denk bijna geen systeem tegenop kan.
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

          Comment

          • qvt
            • Oct 2009
            • 721

            #50
            Originally posted by daviddewaard
            net terug uit frankrijk en heb het systeem vandaag mogen horen. WOW i'am fucking impressed is mijn eerste indruk, echt een heel erg strakke sound de 12 inch lowtjes beuken als een gek echt enorm veel punch ook zonder sub is een kickdrum echt een kijharde trap in je middenrif.
            vocalen zitten echt recht in je face en zeer gedetaileerd en helder en open geluidsbeeld, en echt super kristalhelder tophoog.
            de rigging is ook echt geniaal bedacht en het zijn mooie compate kastjes die je gewoon met bijvoorbeeld 2 tops/basjes en 1 subje per kan kan stacken in een club of in een grote array setting waar je met gemak pinkpop mee kan draaien.

            ik kan niet wachten tot dit systeem op de markt komt en ik er een keer in het wild op kan mixen.
            ik had eerder nooit zo'n hog pet op van nexo maar dit systeem is een fucking killer waar ik denk bijna geen systeem tegenop kan.
            Klinkt goed! Zo is JBL ook goed bezig met zn VTX!!
            There is no substitute for imagination

            Comment

            • daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

              #51
              Originally posted by qvt
              Klinkt goed! Zo is JBL ook goed bezig met zn VTX!!
              ik ben eigenlijk ook een JBL man en werk heel veel met Vertec wat ik een fantastisch systeem vind.
              heb het VTX systeem gehoord en klinkt ook erg goed, maar is bij lange na niet zo impressive als het STM systeem.
              en denk ok dat er in Nederland nauwelijks markt voor VTX is het is gewoon te lomp en groot en zal meer in de schuur staan dan dat het on the road is.
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

              Comment

              • purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

                #52
                Originally posted by daviddewaard
                dit systeem is een fucking killer waar ik denk bijna geen systeem tegenop kan.
                Zozo, ik word toch ook wel benieuwd hoe dit klinkt, wanneer kunnen we een keertje ergens een demo verwachten in Nederland is de vraag...

                Comment

                • daviddewaard
                  • Mar 2008
                  • 627

                  #53
                  Originally posted by purplehaze
                  Zozo, ik word toch ook wel benieuwd hoe dit klinkt, wanneer kunnen we een keertje ergens een demo verwachten in Nederland is de vraag...
                  dat er een systeem deze kant op komt word denk ik na plaza , dan word het systeem leverbaar.
                  het is nu nog in het prototype stadium
                  A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

                  Comment

                  • salsa
                    • Jan 2007
                    • 1315

                    #54
                    Originally posted by daviddewaard
                    dat er een systeem deze kant op komt word denk ik na plaza , dan word het systeem leverbaar.
                    het is nu nog in het prototype stadium
                    Ik heb idd vernomen dat dit systeem opzich klaar is maar omdat men nu al veel afname verwacht de productie in volle gang bezig is en dat men daarom pas wil gaan leveren september of oktober.

                    Dat dit een vet systeem is had ik inmiddels ook al van Bert begrepen...KAN NIET WACHTEN!!!!
                    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                    Comment

                    • salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

                      #55
                      Kickje!

                      Inmiddels zijn er video's te zien op Youtube en op de site van NEXO over hun nieuwe STM systeem.
                      Er wordt wat uitgelegd door diverse R&D mensen, en je kan visueel zien hoe compact de kasten zijn.

                      Dave
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                      Comment

                      • MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

                        #56
                        Vraag me wel af of de Speakons met kabelschoentjes of soldeertin vastgezet zijn.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

                        Comment

                        • hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

                          #57
                          Originally posted by MusicXtra
                          Vraag me wel af of de Speakons met kabelschoentjes of soldeertin vastgezet zijn.
                          Hahahahaha

                          Want zoals je nu zelf ook wel weet is dat de belangrijkste specificatie bij elk modern luidsprekersysteem!

                          Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                          "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                          Comment

                          • salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

                            #58
                            Hmmm, het model van de Nexo STM S118 lijkt wel erg veel op die van Speakerplans X1 sub.....

                            Dave
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                            Comment

                            • purplehaze
                              • Jul 2004
                              • 692

                              #59
                              Originally posted by salsa
                              Hmmm, het model van de Nexo STM S118 lijkt wel erg veel op die van Speakerplans X1 sub.....

                              Dave
                              ..zoeken op internet naar een geschikt ontwerp is toch ook een soort R&D ... :-)

                              Comment

                              • MusicSupport
                                • Feb 2006
                                • 1016

                                #60
                                Laat ik na het kijken van de filmpjes de eerste zijn die kritiek heeft. En natuurlijk ook positieve punten.

                                Ik heb het filmpje gekeken m.b.t. de uitleg over de individuele elementen en m.b.t. de rigging van een systeem.

                                Innovatief vind ik het deel van de rigging waarbij je met het trekken aan een schuifhendel de rigging aan de voorzijde van de kasten vergrendeld! Top gedaan; erg makkelijk!

                                Het systeem met de pistons voor de anglesettings, die je vooraf de juist ingestelde hoek meegeeft, lijkt handig. Maar volgens mij ben je in tegenstelling tot wat men zegt echt afhankelijk van een dubbele motortakel.
                                Nou is dit voor dergelijke systemen wel min of meer een must wil je de boel stabiel ophangen, maar ik kan me genoeg Layher torens voorstellen waar slechts 1 motortakel in hangt...
                                Er is nog iets teveel losse hardware nodig om de boel goed gerigged te krijgen. Zonder bodembumper (2 stuks bij gebruik van een M46 en SB112 zij aan zij) en bijbehorende koppelaar kun je het systeem niet zo gebruiken Tevens is er dan weer veel losse hardware noodzakelijk (Spanketting, pinnen, en een extra handje) Bij een motortakel zal je het systeem dan wel vooraf moeten vastzetten op de juiste hoek wat de voordelen t.o.v. andere systemen weer teniet doet.

                                Nu vind ik het bewonderenswaardig dat dit 'solo' opgezet kan worden maar met dergelijke dure systemen lijkt mij het toch verstandig lekker samen te werken of zelfs met drie man.

                                Bij kasten van dergelijk formaat begin ik me toch een beetje zorgen te maken als het de constructiemethode betreft: injection molding komt gewoon neer op een 'heet'/'onder druk' gegoten/gespoten plastic behuizing. Ik ben benieuwd naar de weerbaarheid en de hoeveelheid scheuren in de kasten na perongeluk misbruik en jaren on the road. Hout is dan toch wat veerkrachtiger en tevens 'weatherproof' te maken met de juiste coatings (JBL; d&b).

                                Het concept is ronduit goed te noemen maar als 'line source array' zie ik toch wat opstakels op de weg m.b.t. de theorie v.s. het eindproduct.

                                Dan is het leuk dat je 1 M46 als standalone top kan gebruiken maar dan wil ik dat graag wel even in praktijk zien. Kan ik die toch net iets te grote kast op een paaltje zetten? Moet er een frame onder; hoe werkt dit?
                                Hoe verhoudt de verticale openingshoek zich wanneer de M46 standalone wordt gebruikt?

                                Ik zit met nog wat vragen en daarom is dit systeem nog niet de 'fucking killer' zoals hierboven werd genoemd.
                                Last edited by MusicSupport; 20-06-12, 11:54.
                                d&b Audiotechnik

                                Comment

                                Working...