Welke kabel heb je nu besteld Mark?
GLD of yamaha LS 9
Collapse
X
-
-
ohja, die was ik nog vergeten.
Er wordt door TMaudio bij Engine een kabel besteld met 2x cat6 en 2xAES-EBU. Kabel is van link dacht ik, en wordt daar op maat geassembleerd.
Ik heb bewust geen combi gekozen met stroomvoorziening in de kabel, aangezien dit bij mij toch vaak apart wordt gelegd. Ook sta ik vaak op locaties met vaste voorzieningen hiervoor. Op deze manier blijft de haspel toch een heel stuk compacter.Comment
-
Iets wat zeker een plus is is dat de GLD op linux werkt en niet op windows daar ik hier een zeer groot wantrouwen tegen heb zeker met audio gerelateerde zaken . Het drag & drop systeem was ook een prima manier om dingen op de plaats te krijgen daar waar je het wil . Jammer dat het een digi tafel betreft (analoog is meer mijn ding doe je niks aan) en je nog steeds met je ogen naar een scherm zit te staren als je niet uitkijkt terwijl je eigenlijk naar het podium zou moeten kijken waar alles gebeurt .
Het onderliggende OS is wat mij betreft geen issue. Een tafel met linux kan net zo goed instabiel zijn!Comment
-
Kan idd ook problemen geven (kijk maar naar MIDAS in het begin) maar het geeft mij iets meer vertrouwen.....
In een ver verleden heb ik met de 1ste versie soundcraft digi tafel mogen spelen van die series die er nu zijn (VI serie). Was leuk maar na een paar keer kreeg ik windows errors (weet niet meer wat toen het probleem was) die pas bij een van de daar op volgende updates verholpen werden .
Het geeft mij gewoon weinig vertrouwen dat windows en iets waar ik geen vertrouwen in heb ga ik niet meenemen op productie tenzij het absoluut noodzakelijk is .
Verder kan ik niet veel over digi tafels zeggen daar ik er niet veel mee werk tot op heden .
Ga er trouwens wel mee beginnen binnen kort maar dit hangt een beetje af van de drukte de komende tijd ..........Comment
-
ohja, die was ik nog vergeten.
Er wordt door TMaudio bij Engine een kabel besteld met 2x cat6 en 2xAES-EBU. Kabel is van link dacht ik, en wordt daar op maat geassembleerd.
Ik heb bewust geen combi gekozen met stroomvoorziening in de kabel, aangezien dit bij mij toch vaak apart wordt gelegd. Ook sta ik vaak op locaties met vaste voorzieningen hiervoor. Op deze manier blijft de haspel toch een heel stuk compacter.d&b AudiotechnikComment
-
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
De dingen die ik met Digico's heb zien misgaan lijken toch wel verdacht veel op Windows foutjes. Vaak zijn ze met een simpele herstart opgelost, zonder verdere verklaring. Erg vreemd en niet echt geruststellend in mijn ogen.Comment
-
Die paar keer dat ik met een SD8 heb mogen werken heb ik maar 1 x een fout melding gehad die ik gewoon lekker genegeerd heb daar ik midden in een show zat en de tafel gewoon bleef werken .
Wat niet weg neemt dat ik windows gewoon niet genoeg vertrouw en te weinig weet van windows om problemen echt op te lossen .
Is mijn probleem weet ik maar ik ben geluids friemelaar en geen it'erComment
-
-
Wij hebben al ruim 1,5 jaar een Digico SD9 en heb nog nooit software problemen gehad (ook geen andere aan de tafel gerelateerde problemen overigens).
Het Windows OS is inderdaad een volledig kaalgestripte versie, dus daar kan op zich helemaal niet zoveel mee fout gaan.
Mijn ervaringen zijn dan ook gewoon positief, maar overal waar (veel) elektronica gebruikt wordt, kan op een gegeven moment een keer wat misgaan natuurlijk.
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Zul je net de volgende tech zijn die er op werkt . Gevalletje niet leuk.........Comment
-
Een kaalgestripte versie van Windows is echt wel stabiel, heb een laptopje van meer dan 10 jaar oud waar alleen Smaart en processor software op draaide, ding is nog net zo snel en stabiel als een nieuwe.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment