kabeloplossing

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakertech
    • Jan 2008
    • 1697

Originally posted by MusicSupport
    Ik ga Pinanson eens mailen vanaf hoeveel meter ze een nieuwe Hybrid kabel willen maken...
    In Roosendaal zit kabelfabriek van der Hof. Ze maken custom kabels vanaf 200 meter. Misschien kunnen ze ook de hier gevraagde kabel maken.

Speakertech
    Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
    ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• MusicSupport
      • Feb 2006
      • 1016

Originally posted by speakertech
      In Roosendaal zit kabelfabriek van der Hof. Ze maken custom kabels vanaf 200 meter. Misschien kunnen ze ook de hier gevraagde kabel maken.

Speakertech
      Had ik al mee gesproken; zelfs een rondleiding in de fabriek gekregen! Wordt een erg duur kabeltje bij 200M en is voor hen geen standaard product. Moet op verzoek ingekocht worden en dus ook gemaakt worden.
      Ga op de beurs ook eens met Pinanson spreken; wie weet kan ik ze op ideen brengen!

Bedankt voor de tip
      d&b Audiotechnik

Comment

• daviddewaard
        • Mar 2008
        • 627

Originally posted by renevanh
        Rechtstreeks uit de nieuwsbrief van TMaudio over LINK (van de LK connectors):

de SPKAL 12/3 U2A2, een kabel met 2x CAT5, 2x AES, 1x Power 3x3,5mm2 shielded. Uitermate geschikt voor een set-up met digitale mengtafel ! Ook verkrijgbaar met 1 x AES en 1 x Power.

Volledige nieuwsbrief.
        nou da's lekker dan een nieuwe "ouwe" achterhaalde kabel
        cat 6 in tegenwoordig de standaard, volgens mij lopen ze bij LK beetje achter de feiten aan.
        maar verder erg handig power/data/asl lijn daar je f.o.h in 1 kabel met 1 plug :-)
        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

Originally posted by daviddewaard
          nou da's lekker dan een nieuwe "ouwe" achterhaalde kabel
          cat 6 in tegenwoordig de standaard, volgens mij lopen ze bij LK beetje achter de feiten aan.
          maar verder erg handig power/data/asl lijn daar je f.o.h in 1 kabel met 1 plug :-)
          En dan nu nog met 3x SFTP Cat5e of Cat6 erin en i.p.v. 2x AES 110Ohm graag 3 stuks of zelfs 4. Wordt de kabel maar iets dikker van en levert meer gemak. ASL'tje erbij of een extra retourtje of een backup Ethernet lijntje, of extra DMX of een Artnet lijntje... Noem maar op!
          d&b Audiotechnik

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Originally posted by MusicSupport
            En dan nu nog met 3x SFTP Cat5e of Cat6 erin en i.p.v. 2x AES 110Ohm graag 3 stuks of zelfs 4. Wordt de kabel maar iets dikker van en levert meer gemak. ASL'tje erbij of een extra retourtje of een backup Ethernet lijntje, of extra DMX of een Artnet lijntje... Noem maar op!
            Nog ff en we zijn weer terug bij af met een polsdikke kabel naar het podium....
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Wij hebben naast de 2x CAT (voor digitale snakes) over de powerlijn dLAN ethernet lopen met een paar Devolo adapters, één bij de tafel en één bij de snake. Hierdoor hebben wij voor computers (data) geen CAT lijntje van de kabel nodig en blijven deze beschikbaar voor de snakes. Wij hebben wel de power in de hybride kabel erbij zitten en ik denk niet dat het (altijd) goed gaat als je direct op het huis inprikt met je 230.
              Last edited by vasco; 20-03-12, 13:32.

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Mijn 'gebeden' zijn gehoord: http://www.maaselectro.nl/MEOE1N.asp...04010703&cat=0

Toch weer net te dik, maar wel uitermate handig. Ik heb altijd 2 UTP lijnen lopen, een AES lijn en een DMX lijn. Als ik nu maar 1 keer hoef te lopen win ik tijd. Dat compenseert wel voor de iets dikkere kabel.
                d&b Audiotechnik

Comment

• BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

Let er op dat sommige kabelbouwers CAT5e patchkabel gebruiken. Dat ene woordje patch betekent het verschik tussen max 100 of max 50 meter om certified 100mbit te halen.

Comment

• MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

Originally posted by BJD
                    Let er op dat sommige kabelbouwers CAT5e patchkabel gebruiken. Dat ene woordje patch betekent het verschik tussen max 100 of max 50 meter om certified 100mbit te halen.
                    Goede tip!

Bovenstaande kabel is met samengestelde litzen als aderparen en dus geen massieve patch kabel. Echter vanwege de AWG26 aderdikte slechts tot 70M gegarandeerd. Heb net de offerte gehad en daar schrok ik wel van. Toch maar weer eens bij de fabriek gaan praten.
                    d&b Audiotechnik

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Originally posted by daviddewaard
                      Ik zou niet weten waarom je voor cat 6 zou kiezen op dit moment. Er is geen enkele digitale tafel op de markt die met 1000BASE-T om kan gaan of daar meerwaarde uit zou kunnen halen. Onze audio loopt tegen 48 bit, soms 96 bit over de kabeltjes, daarbij is een frequentie van 100Mhz nog altijd ruim voldoende. Leuk dat Cat6 tot 250Mhz kan gaan, maar dat hebben we (nog) helemaal niet nodig.

Originally posted by BJD
                      Ik ben heel benieuwd waar je dat vandaan haalt, want dat is bullshit. De enige modificatie in Cat5e ten opzichte van Cat5 is dat de aderparen vaker gedraaid zijn waardoor crosstalk problemen sterk verkleind worden. Het blijft gewoon werken op 100Mhz met een max van 100 meter. Dat maakt Cat5e overigens geschikt voor 1000BASE-T netwerken (4 aderparen in gebruik ipv 2, zoals bij Cat5).
                      Met Cat6 is dat overigens wel aan de orde, maar net iets anders. 1000BASE-T over cat6 is maximaal 100 meter, ga je 10GBASE-T werken dan blijft er maximaal 50m over.
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Voor die prijs kun je aardig wat keer heen en weer lopen om losse kabels neer te leggen.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• BJD
                          • Oct 2007
                          • 771

Ik ben heel benieuwd waar je dat vandaan haalt, want dat is bullshit.
                          Ik dacht al, wat is al dat spul dat ik verlies tijdens het praten, maar het is bullshit, bedankt man!

Waar ik het vandaan heb? Van een inporteur, een fabrikant, verschillende datasheets en door metingen met een Fluke CableIQ, om kabels te certificeren.
                          Niet alles wat dus onbekend is of waar je nog nooit van hebt gehoord is bullshit
                          Last edited by BJD; 06-06-12, 18:39.

Comment

• mrVazil
                            • Mar 2010
                            • 330

Ik ben heel benieuwd waar je dat vandaan haalt, want dat is bullshit.
                            Hij heeft het niet over cat5e maar over patchkabel, en daar is zijn bewering helemaal juist.

Comment

• BJD
                              • Oct 2007
                              • 771

cat5e patchkabel dan wel. Maar het gaat inderdaad niet om het verschil cat5 vs cat5e.

Edit: na een snel rondje google lijkt het er op dat het verschil tussen cat5e en cat5e patch te maken heeft met een solid of stranded (gevlochten?) binnenkern.
                              Dat verklaart ook het lengte verschil, daar ik mij kan indenken dat je veel mooiere twists kan maken met een solid kern.
                              Tevens een goede verklaring waarom de meeste combikabel bouwers patchkabel gebruiken: soepelheid en duurzaamheid.
                              Last edited by BJD; 07-06-12, 09:31.

Comment

• renevanh
                                • Oct 2004
                                • 2371

Dan heb je het dus over het type kabel, niet over de category.
                                Solid, stranded, (un)shielded, etc, dat kan allemaal cat5e zijn.
                                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...