utp & dmx samen dat volg ik nog, maar waarom stroom erbij ? Vermits je digitaal gaat kan je toch geen aardlus genereren met je mengtafel... of ben ik hier verkeerd ?
kabeloplossing
Collapse
X
-
Comment
-
-
Ik heb me anders laten vertellen dat het Roland protocol galvanisch gescheiden is, heb er ook nooit problemen mee gehad ondanks dat ik regelmatig de voeding van de mengtafel van een andere bron betrek.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Sterk punt Beldog. Door AD/DA conversie zou de 'aardbrom' bij aansluitingen over
meerdere fases, tot het verleden behoren, valt hier en daar te lezen.
Blijft een feit dat er 230V naar FOH moet. Ik overweeg deze dan toch
in 1 kabel met
- 1 x 230V
- 2 x utp
- 1 x 100 Ohm (dmx)
te laten meegaan.
De dikte maakt deze kabel mss ook iets meer hufterproof?
tnx voor je reply!
grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
-
Als Roland dit inderdaad zo gedaan heeft, hebben ze daar dus ook goed bij nagedacht! Weer een plusje voor ze.
Een goede DMX splitter zou ook galvanisch gescheiden moeten zijn, of lichttafels dat ook hebben weet ik niet.
Maar als er geen analoge audio multi meer ligt, gaat de DMX verbinding dus ook geen aardlus maken naar de audio.
Klein gevaar is wel dat wanneer er een flink potentiaalverschil zou zijn tussen de WCD waar de tafel in zit en de WCD waar de dimmers in zitten, de (niet erg dikke) aardverbinding van de DMX kabel een flinke vereffeningsstroom gaat voeren. Als die niet galvanisch gescheiden is.
Ik hou me maar aan de gewoonte om alle stroom uit één punt te betrekken. Ook uit het oogpunt van de bij ons gebruikelijke 'tijdelijke voorzieningen' en aggregaten etc.Comment
-
Een UTP aderpaar heeft in principe dezelfde impedantie als een DMX/AES aderpaar (110ohm). Je zou dus een extra UTP kabel mee kunnen trekken die dan maximaal 4 DMX of AES lijnen voor zijn rekening neemt. DMX/AES zijn gebalanceerd dus in principe is de aardverbinding aan beide einden van de kabel niet nodig. Een STP-kabel met aarding aan één eind moet genoeg zijn.
Als je met wat grotere lichttafels werkt is het soms wel zo praktisch.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Ik werk met een Roland M400, trek 1 cat5 naar het podium en haal mijn elektriciteit uit het dichtsbijzijnde stopcontact. Tot hier toe nog geen problemen gehad. Ik was bij de aanschaf van de M400 zo blij dat ik van die dikke multi af was, dat ik zeker niet ga zoeken hoe ik mijn digitale "multi" terug dikker en zwaarder kan maken. Voorzien wij ook licht, wordt er gewoon een dmx-lijntje bij getrokken. Dat zijn dan 2 dunne kabeltjes, zo gelegd & zo weer opgedraaid op de kleine en o zo handige haspeltjes.
Ok, soms zoek ik de weg van de minste weerstand...
Comment
-
uhhhhhh,
Mijn DMX is voor aansturing van een XTA DP448 vanaf een MBP,
die ook dmv een usb DI aan de tafel hangt.
Kwa kabel ben ik er uit. Multiple purpose van kwaliteit.
Ik mocht nog geen tips krijgen voor een beschermpotje
voor de connectoren, nog tips?
Tnx all!
grtz
NesLast edited by NesCio01; 28-02-12, 00:24.Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Rechtstreeks uit de nieuwsbrief van TMaudio over LINK (van de LK connectors):
de SPKAL 12/3 U2A2, een kabel met 2x CAT5, 2x AES, 1x Power 3x3,5mm2 shielded. Uitermate geschikt voor een set-up met digitale mengtafel ! Ook verkrijgbaar met 1 x AES en 1 x Power.
Volledige nieuwsbrief.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Rechtstreeks uit de nieuwsbrief van TMaudio over LINK (van de LK connectors):
de SPKAL 12/3 U2A2, een kabel met 2x CAT5, 2x AES, 1x Power 3x3,5mm2 shielded. Uitermate geschikt voor een set-up met digitale mengtafel ! Ook verkrijgbaar met 1 x AES en 1 x Power.
Volledige nieuwsbrief.
Tnx Rene!
Ik ben sowieso een liefhebber van LK, ziet er mooi uit deze oplossing.
Nu begrijp ik wel dat een combikabel door Digico ernstig wordt afgeraden.
Zij raden zelfs het gebruik van o.a. een chassisdeel Cat 5 af en adviseren
om te werken met zgn. opboskabel (in het haspel).
Mss weet Darquiri hier meer over........ . Het blijven toch 2 verschillende
berichten uit 1 bron.
ps. sinds de inbraak met diefstal staat mijn kabeloplossing even op een laag pitje......
grtz
NesWeest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment

Comment