Hoe lang duurt opbouwen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooper
    • Aug 2006
    • 90

Originally posted by djspeakertje
    +1 (met name die onderste regel)

Daan

vind ik ook zo,
    en het is ook fijner om de soundcheck te doen zonder publiek,
    dus eerst soundcheck, podium af, met de band gaan eten,
    en laat ondertussen het publiek maar binnekomen

dan moet je wel iets vroeger op locatie zijn, maar veel minder stress en alles kan met meer kwaliteit uitgevoerd worden.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

Met de grote bezettingen en de wens om de zaal vaak uren van te voren op te leveren, maakt dat wij vrijwel nooit kunnen soundchecken. Opbouwen en goed linechecken. Muss op dit forum doet dit met vaste bands en digi tafels volgens mij ook.
      lekker belangrijk!

Comment

• som
        • Nov 2002
        • 787

Originally posted by Trooper
        vind ik ook zo,
        en het is ook fijner om de soundcheck te doen zonder publiek,
        dus eerst soundcheck, podium af, met de band gaan eten,
        en laat ondertussen het publiek maar binnekomen

dan moet je wel iets vroeger op locatie zijn, maar veel minder stress en alles kan met meer kwaliteit uitgevoerd worden.
        Zo is het idd het fijnste werken meestal gaat het ook goed maar soms schort er wat aan de afspraken zodat je moet rennen om het weer klaar te krijgen.

Vorige maand nog; 18.00 op locatie: goedenavond! , reactie ;koffie? want je bent 2 uur te vroeg, we zijn nog gewoon open voor de gasten.
        Reply; tijd is besproken met ene Henk,antwoord; die is er vanavond niet, 20.00 uur is normaal hier.
        Sta je dan, pff
        Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by som
          20.00 uur is normaal hier.
          Sta je dan, pff
          Zou ik eerst ff duidelijk maken dat ik mijn tijd toch echt hard nodig heb en als het echt niet anders kan zoveel mogelijk voorbereiden, goed plan maken en eventueel alvast gaan eten.
          Ken het helaas ook wel uit ervaring, heel irritant allemaal.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SH1000
            • Dec 2009
            • 220

Originally posted by SH1000
            Binnenkort doe ik weer het geluid in een cafe (100 - 150 man?) voor een popbandje met drums, gitaar, bas, toetsen en 3 x zang. Zelf heb ik natuurlijk een (kleine) PA op te bouwen met alles er op en eraan, waaronder drie monitors en een in ear systeem. Wat vinden jullie nu een redelijke termijn vanaf dat we de eerste spullen naar binnen mogen sjouwen totdat de band echt klaar staat om op te treden (natuurlijk inclusief sound check en wat spare tijd voor onvoorziene probleempjes)? Hoe korter de periode, hoe blijer de cafebaas

Natuurlijk hebben we zoveel tijd nodig als dat er gewoon nodig is, maar ik heb wel een inschatting gegeven. Ik zal die inschatting later (morgen of zo) wel even posten maar ben erg benieuwd wat jullie nu een redelijke opbouwperiode vinden in zo'n situatie.

NB Dan weet ik ook gelijk ofdat ik voortaan wat harder door moet werken

Laatst deed ik dus dat optreden in het cafe voor dat popbandje met ...

Eters tussen 18:00 uur en 21:00 uur. Na 21:00 uur opbouwen was niet de bedoeling want er moest om 21:00 direct worden gespeeld. Dus stonden we er om half vijf met een bus vol geluid. De band arriveerde om 17:00 uur...

De cafebaas meldt dat er toch nog wat extra eters komen, de helft van de beschikbare ruimte is straks bezet. Of we niet op kunnen bouwen en het dan om 21:00 op zijn plaats schuiven . We brengen alles naar binnen, zetten het in de hoek en spreken af dat hij de extra eters om 20:30 naar de bar dirigeert onder het genot van een gratis drankje...

Wij naar huis en om 20:15 uur terug in het cafe. De eters genieten van het hoofdgerecht, daarna volgt nog desert, een kopje koffie en de rekening. Niemand schijnt haast te hebben en ik heb me echt voorgenomen mijn humeur niet te laten verpesten. Tegen tienen is de ruimte eindelijk vrij. Dus nu even hard werken, het zweet staat op mijn voorhoofd. De cafebaas vraagt om 22:30 waarom er nog steeds niet wordt gespeeld. Blijven lachen...

22:40 spelen we, na 2 nummers is alles redelijk ingeregeld en na 4 nummers is het allemaal naar mijn zin.

Dus opbouwen duurde ca. 45 min, het wachten 5 uur. 't was een erg leuk optreden en ik ben vrolijk gebleven.
            Last edited by SH1000; 27-11-11, 19:20.
            Good is the enemy of Great
            [Jim Collins]

Comment

• som
              • Nov 2002
              • 787

Originally posted by MusicXtra
              Zou ik eerst ff duidelijk maken dat ik mijn tijd toch echt hard nodig heb en als het echt niet anders kan zoveel mogelijk voorbereiden, goed plan maken en eventueel alvast gaan eten.
              Ken het helaas ook wel uit ervaring, heel irritant allemaal.
              Dat zeker,en de reactie is dan vaak dat het altijd wel weer lukt, en dat is ook zo, misschien wat later of dat de soundcheck overgaat in de eerste set.
              Zelfs een direct teruggeslagen tennisbal stuitert wel eens verkeerd.

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Originally posted by showband
                Met de grote bezettingen en de wens om de zaal vaak uren van te voren op te leveren, maakt dat wij vrijwel nooit kunnen soundchecken. Opbouwen en goed linechecken. Muss op dit forum doet dit met vaste bands en digi tafels volgens mij ook.
                Klopt Chris. Zoals ik al zei in een eerdere reactie proberen wij met de meeste bands op 19:00 - 19:15 gesoundchecked klaar te zijn of alleen goed geline-checked i.v.m. diner in de zaal ernaast, boven, onder, etc. De zaal wordt dan vaak om 20:00 al weer in gebruik genomen.
                d&b Audiotechnik

Comment

Working...