Midas Pro2/Pro2c

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

pfffffffffff,

ben ik al weken aan het wikken en
    wegen om een SD 11 te gaan kopen,
    lees ik hier e.e.a. omtrent digico.

Mmmm, maar eens wachten op een
    contrageluid van Darquiri?

Maar ja, ik dacht eruit te zijn,
    maar de twijfel slaat weer toe.......

'What's it gonna be boy',
    k voel me net Meatloaf.......
    Ok, 'let me sleep on it'?

grtz

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• LVG
      • Jul 2011
      • 152

Originally posted by Raymond Bancken
      Dit is compleet met stagebox DL251 CAT kabels en Pro2 surface in flightcase.

Al bekend wat het gewicht is met flightcase (zonder case heb ik gezien)?

Ik vroeg me af als je 2 tafels met 1 stagebox dl251 gebruikt (foh/ monitor setup) wie heeft dan de outputs op de dl251?

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

@Nescio
        Midas is natuurlijk ook kwaliteit, maar over CAT kabels kan je volgens mij minder kwijt dan over eventueel MADI protocol van Digico.
        Weet niet of je al ervaring hebt met Digico en voor wat voor toepassing je een digitale tafel wilt gaan gebruiken, persoonlijk vind ik het aantal faders op de SD11 te weinig voor kleine showtjes is het nog wel te doen, maar je zit na verloop van tijd in zoveel layers tegelijk te werken dat het soms lastig is overzicht te houden.

Als ik de keuze nu zou moeten maken tussen Midas digitaal en/of Digico digitaal zou ik vooral kijken wat er in de regio te huren is aan extra systemen.
        Zelf ben ik vooral thuis in de Digico's, werk regelmatig op een SD8 en ook wel op de 9. Het bedrijf waar ik dan voor loop heeft 1 MADI-rack 48in/8uit, bij erg grote shows waarbij we meer kanalen nodig hebben huren we wel eens een rack bij, die komt dan op de 2e set aansluitingen. Hoe dit werkt bij Midas weet ik niet...

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

@Stainz:
          Bedankt voor je uitleg.
          Het blijft gewoon wikken en wegen
          en compromissen aangaan tussen aantal
          schuiven en gewicht en het alleen
          kunnen handlen.

Toepassing, blijft kleinschalig,
          waarbij opslaan wel erg fijn is
          en het eff. rack en de multi thuis
          kunnen blijven,
          de vele EQ's en op ieder kanaal
          GCL wel erg fijn is.

sorry dat ik off topic ben.

grtz
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• BJD
            • Oct 2007
            • 771

Originally posted by stainz
            @Nescio
            Midas is natuurlijk ook kwaliteit, maar over CAT kabels kan je volgens mij minder kwijt dan over eventueel MADI protocol van Digico.
            Soortement klinkklare onzin! Midas werkt met CAT5 kabels, Digico met coax. Over een CAT5 kabel pomp je een paar honder Mhz, over een coax gaat het, met de nodige demping, tot in de gigahertzen. Echter, voor audio heb je niet meer nodig dan die paar honderd Mhz. Voordeel van CAT5 is dat het gewoon blijft werken als het knakt.

Comment

• daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

Originally posted by LVG

Ik vroeg me af als je 2 tafels met 1 stagebox dl251 gebruikt (foh/ monitor setup) wie heeft dan de outputs op de dl251?
              als je met 2 pro2's op 1 dl251's draait deel je op fo.h en monitors allebij dezelde analoge gain, je hebt bijde nog wel een digitale gain.
              de outupts op de ldl251 zijn vrij te ruoten van zowe fo.h als monitors,
              achter op de tafel zitten ook al 8 outs,
              dus in geval van monitos 8 outs op de achterkant van tafel gebruiken, f.o.h stuurd bijvoorbeeld 4 lijnen naar stage blok dus blijven 4 lijnen over voor monitors , dus 12 groepen
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• MusicSupport
                • Feb 2006
                • 1016

Originally posted by daviddewaard
                als je met 2 pro2's op 1 dl251's draait deel je op fo.h en monitors allebij dezelde analoge gain, je hebt bijde nog wel een digitale gain.
                de outupts op de ldl251 zijn vrij te ruoten van zowe fo.h als monitors,
                achter op de tafel zitten ook al 8 outs,
                dus in geval van monitos 8 outs op de achterkant van tafel gebruiken, f.o.h stuurd bijvoorbeeld 4 lijnen naar stage blok dus blijven 4 lijnen over voor monitors , dus 12 groepen
                Lol, met welke gebrekkige smartphone of tablet heb je dit verhaal in elkaar gepunnikt?
                d&b Audiotechnik

Comment

• daviddewaard
                  • Mar 2008
                  • 627

Originally posted by BJD
                  Soortement klinkklare onzin! Midas werkt met CAT5 kabels, Digico met coax. Over een CAT5 kabel pomp je een paar honder Mhz, over een coax gaat het, met de nodige demping, tot in de gigahertzen. Echter, voor audio heb je niet meer nodig dan die paar honderd Mhz. Voordeel van CAT5 is dat het gewoon blijft werken als het knakt.
                  hoeveel kanalen je met midas kan versturen over een utp hang af van de setup
                  en pro9/6 met cat 5 of glasvezel tussen fo.h en podium is id 155 in 155 out omdt de computer op het podium staat in een apart rack en de tafel alleen een contril surface is. en vanaf de computer op het podium ga je verder met aes 50 over cat 5 naar je i/o boxes.
                  pro2 heeft geen externe computer dus communicatie tussen tafel en podium gaat over AES 50 was betekend 24 in 24 uit per utp kabel
                  Last edited by daviddewaard; 14-09-11, 12:45.
                  A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• daviddewaard
                    • Mar 2008
                    • 627

Originally posted by MusicSupport
                    Lol, met welke gebrekkige smartphone of tablet heb je dit verhaal in elkaar gepunnikt?
                    ?? hoezo licht je nader toe

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

Er zit op iedere smartphone / ipad of iets dergelijks een spellingchecker, maar op die van jou dus nog niet?

Tip : er zit een knopje aaan de zijkant : WIJZIG. Kun je je posts ff door de spellingchecker halen.

Comment

• MusicSupport
                        • Feb 2006
                        • 1016

Originally posted by daviddewaard
                        ?? hoezo licht je nader toe
                        Uuh; de nodige 'spelvouten' bijvoorbeeld
                        d&b Audiotechnik

Comment

• Raymond Bancken
                          • Feb 2006
                          • 23

Originally posted by LVG

De tafel waar je de stagebox op aansluit heeft de uitgangen. Door een extra cat kabel tussen FOH en stage te leggen kun je de uitgangen ook op de andere tafel gebruiken.

Comment

• LVG
                            • Jul 2011
                            • 152

Originally posted by Raymond Bancken
                            De tafel waar je de stagebox op aansluit heeft de uitgangen. Door een extra cat kabel tussen FOH en stage te leggen kun je de uitgangen ook op de andere tafel gebruiken.
                            Hallo Raymond bedankt voor je reactie.
                            Ik kan dan als ik bijv. foh output 1 t/m 4 gebruik output 5 t/m 16 gebruiken voor de monitor console?

Dit kan namelijk bij de Roland M400/M480 namelijk niet (zover ik weet..) de tafel die de gains bediend heeft de outputs van het stageblok namelijk

Comment

• jadjong
                              • Oct 2003
                              • 654

Als de stagebox op AES1 van de eerste tafel zit en AES6 is de returns van de tweede tafel kan je die op de eerste tafel met elkaar verbinden, buiten de mixbussen om. Op de manier kan je overal waar een dlxxx doosje staat een signaal van of naar een ander AES50 apparaat patchen. Out 1/4 voor FOH en 5/16 voor monitors is enkel wat klikwerk in de verbindende tafel.
                              Last edited by jadjong; 14-09-11, 21:47.

Comment

• Raymond Bancken
                                • Feb 2006
                                • 23

Originally posted by LVG
                                Hallo Raymond bedankt voor je reactie.
                                Ik kan dan als ik bijv. foh output 1 t/m 4 gebruik output 5 t/m 16 gebruiken voor de monitor console?

Dit kan namelijk bij de Roland M400/M480 namelijk niet (zover ik weet..) de tafel die de gains bediend heeft de outputs van het stageblok namelijk
                                Ja, geen probleem. Door die extra cat kabel heb je 24 I/O's tussen de 2 tafels. Hiermee kun je rechtstreeks xlr in en outs van het stageblock doorpatchen

Comment

Working...