Set voor feesttenten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Ik heb het idee dat tune een hoop gebakken lucht bij zijn speakers verkoopt. Iedereen gebruikt tegenwoordig neodymium, goede speakers rammelen niet en stralen meer naar voren dan naar achteren. Daar is niets nieuws aan.

Nog wel een tip: gebakken water levert in het HF gebied meer winst op dan gebakken lucht. Maar als je speakers bouwt dan zal het onderwerp "transmissie" met de daarbij behorende natuurkunde je ook niet vreemd zijn.

Comment

• marcel1
      • Sep 2011
      • 1

ik zou eens bij kv2 audio kijken es serie 2 x 18 sub 1 x top per kant ruim voldoende en alleen op tebouwen

Comment

• tune
        • Sep 2011
        • 5

lucht

Grappig dat je dat idee van gebakken lucht hebt, terwijl je het systeem blijkbaar nog nooit hebt gehoord. Elke geluidsman die dit systeem hoort verbaast zich erover hoe zuiver en strak het klinkt. Waaronder mensen die al meer dan 20 jaar full time in het vak zitten. Het idee achter geluid is trouwens trillende lucht, niet gebakken.

Alleen het ging hier om Pim die een goede tip vroeg, we beginnen een beetje af te dwalen heb ik het idee..

Maar is het niet nog leuker als we gewoon eens samen een bakkie koffie zouden drinken...

Comment

• BJD
          • Oct 2007
          • 771

Het idee achter transmissie is dat je HF bij een hogere luchtvochtigheid minder gedempt wordt. Maargoed, daar ging het in dit topic inderdaad niet over. Wat mij wel opvalt is dat alle inhoudelijke posts tot nu toe verwijzen naar Sivian. Ik ben wel nieuwsgierig naar jou banden met dit merk. Spam word namelijk niet zo gewaardeerd op dit forum.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by BJD
            Ik ben wel nieuwsgierig naar jou banden met dit merk. Spam word namelijk niet zo gewaardeerd op dit forum.
            de man heet Jeroen, en blaft naar de planeet Pluto. ( 1x googlen..)
            En is de enige echte dealert wereldwijd, en heeft idd de schuur volstaan met Sivian, volgens zijn eigen website.

Wat overigens niet belet dat dat een goed merk is, dat zou zo maar kunnen.

Er staan iedere week weer nieuwe speakerbouwers ( of kastenbouwers, eigenlijk..) op, die soms wel, en soms niet slagen in hun doelstelling.
            Net zoals er iedere week weer een autobouwer opstaat, die Ferrari wil verslaan, en een productiebureau, dat deMol wil verslaan. En dat mag, dat hoort bij de natuur.

@ Pim, : dit forum heeft zo ongeveer iedere speaker van naam en faam wel besproken ondertussen, maar ik zou in eerste instantie de inruilbaarheid / doorverkoopmogelijkheid / eindwaarde van het setje in de gaten houden. Scheelt je een boel geld als je er ooit weer vanaf wilt.
            Last edited by Gast1401081; 25-09-11, 08:57. Reason: spelling

Comment

• Cable Guy
              • Sep 2011
              • 12

Beste Pim,

Ik begrijp dat je het gewicht van de kasten erg belangrijk is.
              Ik ken maar weinig hoorngeladen toppen die minder dan 50 kilo wegen.

Maar wat ik wel te koop zag staan was een Meyer UPA-set. 2x UPA en 2x USW per kant.
              Deze set is non-powered, waardoor het gewicht van de subs op zo'n 50 kg per stuk komt, de toppen zijn iets van 30.

Twee van deze toppen zullen niet zo ver stralen als een hoorngeladen kast, maar het level van een goede hoorngeladen top halen ze wel.

Voor Meyer heb je natuurlijk wel de originele processors nodig, maar die zitten bij de set die ik zag staan op okésjon. (wel 14 ruggen)

Ik heb geen ervaring met powersoft op meyer, de UPA's waar ik wel eens mee werk worden aangestuurd door zware analoge amps, merk weet ik even niet.

Groeten, Tom
              Wat zegt u? - Nee ik vind de klank mooi zo; kraakhelder

Comment

• Hansound
                • Apr 2006
                • 832

Originally posted by Cable Guy
                Beste Pim,

Ik begrijp dat je het gewicht van de kasten erg belangrijk is.
                Ik ken maar weinig hoorngeladen toppen die minder dan 50 kilo wegen.

Maar wat ik wel te koop zag staan was een Meyer UPA-set. 2x UPA en 2x USW per kant.
                Deze set is non-powered, waardoor het gewicht van de subs op zo'n 50 kg per stuk komt, de toppen zijn iets van 30.

Twee van deze toppen zullen niet zo ver stralen als een hoorngeladen kast, maar het level van een goede hoorngeladen top halen ze wel.

Voor Meyer heb je natuurlijk wel de originele processors nodig, maar die zitten bij de set die ik zag staan op okésjon. (wel 14 ruggen)

Ik heb geen ervaring met powersoft op meyer, de UPA's waar ik wel eens mee werk worden aangestuurd door zware analoge amps, merk weet ik even niet.

Groeten, Tom
                Nou een Upa zou ik in een feesttent niet snel kiezen, veel te clean geluid.
                Zou eerder een vuile rock en roll set nemen, dan lijkt het lekker hard.....

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by Hansound
                  Nou een Upa zou ik in een feesttent niet snel kiezen, veel te clean geluid.
                  Zou eerder een vuile rock en roll set nemen, dan lijkt het lekker hard.....
                  Meyer klinkt zo clean of vuil als je zelf wil. t'is deze achter de knopjes die daar verantwoordelijk voor is.

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by Cable Guy

Afblijven, das een afgeragte set.

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by MacGyverSounds
                      Afblijven, das een afgeragte set.
                      Heb je het over deze set?

Ziet er toch niet zo afgeragt uit?

Comment

• Hansound
                        • Apr 2006
                        • 832

Originally posted by frederic

das een mooie set, en zeker niet te duur...

Comment

• Gast1401081
                          • Mar 2001
                          • 7999

Originally posted by frederic

nee. die op okesjon.. was ook 10.000 duurder.

Comment

• tune
                            • Sep 2011
                            • 5

Grappig dat iedereen hier het merk wat in zijn eigen schuur met type aanduiding, gewicht en prijs noemt onderstreept en onderbouwd, zonder enig probleem. En dat als ik het merk wat ik heb gekocht omdat ik ( en niet alleen ik ) het zo goed vindt, en niet andersom dat ik het zo goed vindt omdat het het merk is wat ik heb gekocht..
                            Wordt er ineens over spam gesproken.. Ik zit eigenlijk nooit op forums, wellicht moet ik nog wat wennen, maar ik dacht dat we hier zaten om elkaar goede tips te geven over hoe we samen met collega bedrijven ons werk op een hoger niveau te krijgen. en als dat ook nog eens kan tegen lagere kosten...

Enne ******** it IS DUTCH 100 % zelfs de kasten worden hier van hoogwaardig berkenmultiplex ( uit Finland dan wel..) gemaakt.Dus het moet jou zeker aanspreken, Nogmaals iedereen is welkom voor een bakkie koffie.
                            En als ik per ongeluk op iemands teen ben gaan staan, dan biedt ik daar bij deze mijn excuus voor aan..

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by tune
                              Grappig dat iedereen hier het merk wat in zijn eigen schuur met type aanduiding, gewicht en prijs noemt onderstreept en onderbouwd, zonder enig probleem. En dat als ik het merk wat ik heb gekocht omdat ik ( en niet alleen ik ) het zo goed vindt, en niet andersom dat ik het zo goed vindt omdat het het merk is wat ik heb gekocht..
                              Wordt er ineens over spam gesproken.. Ik zit eigenlijk nooit op forums, wellicht moet ik nog wat wennen, maar ik dacht dat we hier zaten om elkaar goede tips te geven over hoe we samen met collega bedrijven ons werk op een hoger niveau te krijgen. en als dat ook nog eens kan tegen lagere kosten...

Enne ******** it IS DUTCH 100 % zelfs de kasten worden hier van hoogwaardig berkenmultiplex ( uit Finland dan wel..) gemaakt.Dus het moet jou zeker aanspreken, Nogmaals iedereen is welkom voor een bakkie koffie.
                              En als ik per ongeluk op iemands teen ben gaan staan, dan biedt ik daar bij deze mijn excuus voor aan..
                              Eerste zin verkoops talk. of het nu berken MX is van finland, of zimbabue, tweede zin ook verkoopssfeer.
                              Hoe zou dat toch komen dat we denken aan spam? (pardon reclame)

Comment

• daviddewaard
                                • Mar 2008
                                • 627

wat ik nog steeds niet snap:
                                wie gaat er in ***snaam een feessttent in zijn eentje doen voor 600 man,
                                dan mot je wel een hele vieze centen knijper zijn die graag zijn kont onder zijn lijf vandaan strest.
                                ik wens je er veel succes mee, sta je op f.o.h en niemand op stage dus dat word heen en weer rennen tussen f.o.h en stage
                                als ik zo'n klus doe zorg ik dat ik voor geluid dan minimaal 3 man bij me heb.
                                dus dan is het stacken van en zware pa en eitje
                                btw zou nooit en te nimmer en klus in me eentje doen,
                                of het moet gaan op 2 toppies voor spraak voor 100 man
                                Last edited by daviddewaard; 06-10-11, 01:45.
                                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

Working...