Kiva, T10 of VRX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zjeten
    • Mar 2003
    • 331

Ik ben ook de srx712 aan het overwegen voor monitors.
    Heb daarvoor xti4000 maar als je kijkt welk vermogen je in die monitors moet steken. Ik ga waarschijnlijk voor coda. Cue four heeft een veel hoger rendement. Moet nog een audio test horen maar zijn 3 weg monitors.
    Heb wel al hun line array gehoort en dit was echt wel top.
    Zeker eens apex contacteren in combi met lab voor een demo.
    Groeten,
    Jefrey

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by MarkRombouts
      Het blijft toch een lastige keuze moet ik zeggen.

De genoemde systemen zijn prima inzetbaar voor de klussen die ik doe, en met inhuur uit te breiden voor de grotere opdrachten.

Echter als je gaat kijken naar het kostenplaatje, zowel voor mij als voor de klant, wordt het toch lastig.

Met de kleinere array speakers als Kiva en T10 ben je altijd genoodzaakt er minimaal 2 of 3 in te zetten. (T10 kan ook in point source, maar dat zal in mijn geval niet vaak voldoende zijn).

De kosten worden dan zowel voor de aanschaf als voor de verhuur aardig hoog. Zeker als je dit gaat vergelijken met minder flexibele systemen met bijvoorbeeld conventionele topkasten.

Blijft dus de vraag wat verstandig is om te doen. Kijken naar een wat groter systeem waarbij je met enkele topkasten ook al een setje kunt wegzetten, en dan wat inleveren op flexibiliteit ??

Wat ook een optie is de aanschaf van toppen die bij grotere opdrachten kunnen worden ingezet als monitor (of uiteraard als infill, maar dat kan eigenlijk altijd wel). Wat dan ideaal zou zijn is het hanteren van 1 type kast voor zowel monitor als FOH/Infill. Combineren met subs en je bent ook aardig flexibel.

Nu beschik ik al over een 6 tal D&B Max12 monitors en gebruik ik deze ook wel eens als topje. Maar ben daar toch niet zo van overtuigd. Ik gebruik deze met Crown XTi2000 versterkers. Gaat dit klankmatig gezien met D6 of D12 veel beter ??

Andere opties zijn er dan natuurlijk legio: JBL SRX712m. L'acoustics XT12.

Daarbij speelt nog steeds natuurlijk de mogelijkheden tot inhuur. Waarbij JBL SRX/VRX en D&B in de regio ruim vertegenwoordigd zijn. L'acoustics Kiva ook, maar de rest ??
      Ik heb nog nooit D&B maxen op een crownversterker gehoord, maar als ik mijn ellebogen mag vertrouwen, ben ik er vrij zeker van dat een D6/ D12 met D&B max module veel meer rendement geeft, en veel minder EQ problemen.

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Ik heb binnenkort een klusje met de Maxen staan. Ik ga maar gewoon eens een D6/12 inhuren, dan weet ik het in ieder geval.

Ik zal mijn bevinden en eventuele uiteindelijke conclusie zeker laten weten.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Ik heb binnenkort een klusje met de Maxen staan. Ik ga maar gewoon eens een D6/12 inhuren, dan weet ik het in ieder geval.

Zeker opletten dat je de juiste processor module gebruikt.

Comment

• MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

@frederic: ik zal het doorgeven bij de bestelling

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

@frederic: ik zal het doorgeven bij de bestelling
              je zou er mee lachen, maar we hebben hier nog volk over de vloer gehad die een C7 set aan het testen was met de verkeerde module.
              Het klonk niet goed beweerde hij.

Comment

• btvmaarten
                • Jun 2004
                • 56

Ik mis in het namen lijstje Electro Voice,

Telkens meer bedrijven die EV kopen, het is overal in nederland goed in te huren als je extra speakers nodig hebt en het is makkelijk in gebruik niet zwaar bij tillen. O en het klinkt geweldig en is niet duur.

De nieuw Phoenix set is erg goed, wat ik tot nu toe heb gehoord.
                De RX series zijn goed voor bandjes en andere bezigheden.

Het XLD line array systeem is voor klein/middelgrote zalen erg goed toereikend, klinkt fris en fruitig, ook in het laag.
                Wij draaien regelmatig met 3 Xlines en 4 XLD per kant in grote zalen en zijn er zeer content mee.

MOcht je wat horen/bekijken laat maar weten, kan natuurlijk ook bij de importeur maar bij ons krijg je een koekje bij de koffie
                Wat klinkt daar als een nachtegaaltje, EV EV EV

Comment

• @ndrew
                  • Jun 2005
                  • 220

Ik kan alleen maar zeggen wat mijn ervaring is met JBL . Oude sets heb ik de meest bizarre mishandeling zien overleven maar dat mini array van ze ....
                  Ik krijg ze wel aan het klinken uit eindelijk maar vertrouw ze niet na al die onzin die ik er mee heb gehad .....

nb. er is van uit de importeur naar dat bedrijf gezegd dat op 8 toppen per kant 5000 man gedraaid kon worden ...... suc6 maar ik zou het niet doen 800 mischien maar dan nog vertrouw ik die speakers niet .

By the way Ik had het niet over itech maar over de hd serie is een wat andere prijs klasse . Moet er wel bij zeggen dat die itech's het zo af en toe langer vol hielden dan die HD's
                  hoogst waarschijnlijk kun jij net overweg met jbl . ik ken een bedrijf die draait rustig met 2x vrx932 per kant en 3x 718 per kant op ze sloffen 2000man met aangepaste setting in de itechs. dus ik zie t probleem niet.

groeten
                  <laat het maar draaien>

Comment

• MusicSupport
                    • Feb 2006
                    • 1016

Originally posted by @ndrew
                    hoogst waarschijnlijk kun jij net overweg met jbl . ik ken een bedrijf die draait rustig met 2x vrx932 per kant en 3x 718 per kant op ze sloffen 2000man met aangepaste setting in de itechs. dus ik zie t probleem niet.

groeten
                    Tjsaaa; dat doe ik ook met 2 Q1s en 3 Qsubs per kant niet. Wat een onzin reactie!

Okey, met klassieke muziek, maar niet met een liveband of act!
                    d&b Audiotechnik

Comment

• zjeten
                      • Mar 2003
                      • 331

Ik heb zelf vrx en ik vind niet dat je daar 2000 man mee aankan.
                      Deze zomer nog een optreden gezien hier in belgie van filip kowlier in
                      ieper voor toch wel een 2 a 3000 man en dat deden ze met 4 vrx toppen ,5 srx718 per kant met na x aantal meter nog eens 2 x 2vrx delay.
                      En als je met vrx zo'n oppervlakte moet doen hoor je toch dat je klankmatig een heel stuk kwaliteit verliest en er noodzaak is aan een groter systeem. Ik snap de desbetreffende firma natuurlijk ook.
                      Ik zou ook liever mijn kasten inzetten ipv bij te huren.
                      Groeten,
                      Jeffrey

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by @ndrew

groeten

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by zjeten
                          Ik heb zelf vrx en ik vind niet dat je daar 2000 man mee aankan.
                          Deze zomer nog een optreden gezien hier in belgie van filip kowlier in
                          ieper voor toch wel een 2 a 3000 man en dat deden ze met 4 vrx toppen ,5 srx718 per kant met na x aantal meter nog eens 2 x 2vrx delay.
                          En als je met vrx zo'n oppervlakte moet doen hoor je toch dat je klankmatig een heel stuk kwaliteit verliest en er noodzaak is aan een groter systeem. Ik snap de desbetreffende firma natuurlijk ook.
                          Ik zou ook liever mijn kasten inzetten ipv bij te huren.
                          Groeten,
                          Jeffrey
                          Dit doe je idd niet. Zeker geen band.
                          Dit weekend hebben ze JBL VRX gebruikt bij ons in de feesttent 2 per kant, voor +/- 500 man.
                          De toppen zaten op hun tandvlees.

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

Tweemaal 12" per kant voor 2000 man... dan mag ik toch hopen dat 'dat bedrijf' er het handboekje tovenarij voor dummy's bij hebben gedaan.

@TS: waarom niet een degelijk conventioneel systeem? Toppen nemen die qua spreiding ook met meerdere kasten gebruikt kunnen worden. Voor de écht grote klussen gebruik je die vervolgens als delay, monitor, infill of whatever.

Mvg,

Teun
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by 4AC
                              Tweemaal 12" per kant voor 2000 man... dan mag ik toch hopen dat 'dat bedrijf' er het handboekje tovenarij voor dummy's bij hebben gedaan.

@TS: waarom niet een degelijk conventioneel systeem? Toppen nemen die qua spreiding ook met meerdere kasten gebruikt kunnen worden. Voor de écht grote klussen gebruik je die vervolgens als delay, monitor, infill of whatever.

Mvg,

Teun
                              Ik vermoed omdat een modulair systeem als een line array makkelijker kan uitgebreid worden indien nodig, en minder ruimte in beslag neemt.

Comment

• MarkRombouts
                                • Jan 2005
                                • 1391

Afgelopen week gedraaid met de D&B Max12's op de D&B D6 versterker. Is erg goed gegaan. Het was een toneelstuk, waarbij dus vooral spraak versterkt moest worden. Hierin zijn de Maxen zowiezo erg goed. In combinatie met de D6 versterker was het zeker voor elkaar.

Het grootste verschil in geluidskwaliteit was in mijn ogen het gebruik van de digitale AES-EBU ingang op de D6 ipv de analoge ingang. De XTi2000 kan ik alleen analoog aansluiten. Verschil tussen mijn Max12 preset op de XTi2000 en de D6 wanneer beide analoog werden aangesloten was vrij miniem. Door het gebruik van een AES-EBU uitgang op mijn LS9 werd het geluid wel duidelijk beter. Ik heb dit niet meer vergeleken met de XTi2000 via de Benchmark convertor wegens tijdgebrek.

Ook al was ik erg tevreden over het resultaat blijft mijn mening voor de Max12 als topkast ongewijzigd. Ik vind deze daarvoor minder geschikt, ook in combi met de D6/12. Zijn er hier mensen die de Max(12) wel geregeld gebruiken als top ??

Helaas blijft mijn keuze dus nog moeilijk, maar we gaan er mee verder.

Comment

Working...