Maar als je die kant op wil kun je ook voor L'Ac Kara kijken, dat klinkt geweldig.. kan ook veel volume maken.. is licht.. is op meerdere plaatsen in nederland in te huren.. internationaal ridervriendelijk.. Wel duur, speakers bumpers bekabeling amps en je praat al snel over een ton!
Kiva, T10 of VRX
Collapse
X
-
Nou, het is ooit DE enige 15 " subkast die gemaakt is door EAW .
Samen met de juiste processor ( MX100 of 250 ) .
12 kastjes ( 1200 tot 1500 AES )
Awel je kan alles wat 18" is inpakken en wegwezen.
Duidelijk zo Mark.
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Aan TS, met uw keuze voor T10 zal je zeker niet miskozen hebben.
Ik zou aan beide kanten 2 B4 subjes zetten. Is 15", maar drukt genoeg in het laag. (in het concept mini line array)
Het inzetten van extra B2 subs denk ik niet dat je het zult redden met 3 topjes per kant.Comment
-
ik snap dat het een beetje in verhouding moet blijven, dat lijkt me logisch.
Een basissetje met 2 x 3 T10 op paaltjes op een Qsub of B4 lijkt me mooi voor wat kleinere dingen.
Setje met 6 of 8 T10 per kant gevlogen met daaronder dan 2 Qsubs en een B2 of zo lijkt me wel mooi voor wat grotere dingen. De vraag is dan echter of je ook Tsubs nodig hebt om de 6,5" uit de T10 te helpen in het low mid ???Comment
-
ik had het ook over hd's :-)Ik kan alleen maar zeggen wat mijn ervaring is met JBL . Oude sets heb ik de meest bizarre mishandeling zien overleven maar dat mini array van ze ....
Ik krijg ze wel aan het klinken uit eindelijk maar vertrouw ze niet na al die onzin die ik er mee heb gehad .....
nb. er is van uit de importeur naar dat bedrijf gezegd dat op 8 toppen per kant 5000 man gedraaid kon worden ...... suc6 maar ik zou het niet doen 800 mischien maar dan nog vertrouw ik die speakers niet .
By the way Ik had het niet over itech maar over de hd serie is een wat andere prijs klasse . Moet er wel bij zeggen dat die itech's het zo af en toe langer vol hielden dan die HD's
was dat mini vertec waar jij mee draaide de 4887 of 4886 of terwijl de allerkleinste met 6 in of de normale mini met 8 inch.
maar in ieder geval kan je met bijde sytemen geen 5000 maan draaien met 8 toppen met 8 toppen 4887 haal je denk max 1500 man mee.
voor 5000 man kom je toch al gauw aan de grotere vertec kastenA&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
de set van 49000 is niet die ik bedoel dat is een 4889 systeem met dubbel 15 inchdie vertec set die jij aanhaald 30.000?? doe er nog maar 19.000 bij dan die set kost 49.000 euro. kan hem op die site in elk geval niet vinden voor minder dan dit bedrag.
als het geld er voor is. zou ik zeker voor de l'acoustics gaan, kost wat maar dan heb je wel wat.
ik bedoelde het 4887 systeem die staat op de site voor 32450 incl 4 bumbers en subsA&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
Was de 4887 en dat was het geen wat ik ook zei maar onze vrienden uit utrecht en belgie hebben die set verkocht met die opmerking (5000 man bedoel ik dan).ik had het ook over hd's :-)
was dat mini vertec waar jij mee draaide de 4887 of 4886 of terwijl de allerkleinste met 6 in of de normale mini met 8 inch.
maar in ieder geval kan je met bijde sytemen geen 5000 maan draaien met 8 toppen met 8 toppen 4887 haal je denk max 1500 man mee.
voor 5000 man kom je toch al gauw aan de grotere vertec kasten
Maar goed voor mij geen JBL als het aan mij ligt (ligt meestal niet aan mij dus....) .Comment
-
Hallo Sis,
Volgens mij heb/had je tekeningen van de SB150's...?
Zou je die kunnen/willen delen?Comment
-
XLC dvx
Ik was op de site van Heuff een berichtje aan het zetten en zag een xlc dvx systeem staan.
volgens spec een combi van 12", 2x 6,5" en 2x compressie driver.
het zijn 19? kasten.
Ik ken het systeem verder niet, zit een beetje op de grens van mijn werkgebied..
Groet jurjenTrainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2Comment
-
Zaterdag is de line-array te beluisteren bij een live band in Breukelen.
De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
als je echt een miskoop wil doen moet je dat kopen.
dat systeem klinkt als een op hol geslagen goederentrein... en dat is nog wel subtiel uitgedruktA&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
goederen trein
ik woon gelukkig niet meer bij het spoor, we hebben in oosterhout wel een goederen spoor, maar die rijden niet zo hard meer...
Was zo'n typering nog niet tegengekomen.....Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2Comment
-
-
Het blijft toch een lastige keuze moet ik zeggen.
De genoemde systemen zijn prima inzetbaar voor de klussen die ik doe, en met inhuur uit te breiden voor de grotere opdrachten.
Echter als je gaat kijken naar het kostenplaatje, zowel voor mij als voor de klant, wordt het toch lastig.
Met de kleinere array speakers als Kiva en T10 ben je altijd genoodzaakt er minimaal 2 of 3 in te zetten. (T10 kan ook in point source, maar dat zal in mijn geval niet vaak voldoende zijn).
De kosten worden dan zowel voor de aanschaf als voor de verhuur aardig hoog. Zeker als je dit gaat vergelijken met minder flexibele systemen met bijvoorbeeld conventionele topkasten.
Blijft dus de vraag wat verstandig is om te doen. Kijken naar een wat groter systeem waarbij je met enkele topkasten ook al een setje kunt wegzetten, en dan wat inleveren op flexibiliteit ??
Wat ook een optie is de aanschaf van toppen die bij grotere opdrachten kunnen worden ingezet als monitor (of uiteraard als infill, maar dat kan eigenlijk altijd wel). Wat dan ideaal zou zijn is het hanteren van 1 type kast voor zowel monitor als FOH/Infill. Combineren met subs en je bent ook aardig flexibel.
Nu beschik ik al over een 6 tal D&B Max12 monitors en gebruik ik deze ook wel eens als topje. Maar ben daar toch niet zo van overtuigd. Ik gebruik deze met Crown XTi2000 versterkers. Gaat dit klankmatig gezien met D6 of D12 veel beter ??
Andere opties zijn er dan natuurlijk legio: JBL SRX712m. L'acoustics XT12.
Daarbij speelt nog steeds natuurlijk de mogelijkheden tot inhuur. Waarbij JBL SRX/VRX en D&B in de regio ruim vertegenwoordigd zijn. L'acoustics Kiva ook, maar de rest ??Comment

Comment