Kiva, T10 of VRX
Collapse
X
-
-
Kijk een beetje uit met dat vertec zeker met de kleinere array's .
Ik heb niks als ellende gehad met dat spul en het lag nooit aan de spullen volgens de distributie .
Alles "draaide" op JBL settings met oa limiter settings van JBL en toch klapte er geregeld speakers uit .
Hetzelfde gaat voor die crown amps . Ik heb op een festival meegemaakt dat een hd5000 amp (nieuw uit doos) er gewoon mee kapte na een dagje werk . Betreffende amp stond niet eens zijn best te doen (25% van zijn vermogen) maar bij de laatste act van dat festival klapte dat kreng er gewoon uit .
Het bedrijf waar ik toen voor werkte had standaard 1 of 2 x-tra versterkers bij zich voor het geval dat er weer wat kapot ging . Ik snap dat er wel eens wat kapot kan gaan maar niet met de regelmaat waar dit bij dat bedrijf gebeurde .
Die VRX'en kun je absoluut niet vergelijken met die D&B en l'acoustic sets . De lat ligt bij L'acoustic en D&B een stuk hoger (de prijs ook trouwens maar goed is ook logisch)
ik wark een behoorlijk wat jaartjes als vertec systeem tech voor diverse bedrijven en werk er heel veel mee en heb nog nooit meegemaakt dat er een driver is uitgeklapt ( de orinele jbl limitier settings kunnen 6 uur vol in de limit draaien zonder stuk te gaan maar raad ik af)
als je met dit systeem overweg kan kan je het net zo goed laten kinken en v-dosc o.i.d)
er is inderdaad een tijdje een slechte batch i-tech's geweest heb er ook behoorlijk wat gezeik mee gehad.A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixenComment
-
die vertec set die jij aanhaald 30.000?? doe er nog maar 19.000 bij dan die set kost 49.000 euro. kan hem op die site in elk geval niet vinden voor minder dan dit bedrag.
als het geld er voor is. zou ik zeker voor de l'acoustics gaan, kost wat maar dan heb je wel wat.Comment
-
Schiet alleen niet echt op als je een supercompacte line-array koopt waar je vervolgens nog extra low kastjes bij moet plaatsen. Dan doe je er volgens mij beter aan een iets krachtiger dubbel 8 of 10" line-array te kopen. Daarmee heb je dan het voordeel dat het low beter koppelt en dus ook verder draagt.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Bovendien geen garantie of niets. Met deze bedragen zou dit toch mogen.die vertec set die jij aanhaald 30.000?? doe er nog maar 19.000 bij dan die set kost 49.000 euro. kan hem op die site in elk geval niet vinden voor minder dan dit bedrag.
als het geld er voor is. zou ik zeker voor de l'acoustics gaan, kost wat maar dan heb je wel wat.
Comment
-
Fulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
@sis: als je een vergelijkbare tip hebt, ben ik zeker geinteresseerd. Kan alleen zo vlug geen contact info van je vinden, dus vandaar hier de vraag.
Wat betreft D&B T10, combineert dit ook goed met Qsubs en B2 ? of moet je per se de B4 of Tsub gebruiken ??Comment
-
Ik kan alleen maar zeggen wat mijn ervaring is met JBL . Oude sets heb ik de meest bizarre mishandeling zien overleven maar dat mini array van ze ....ik wark een behoorlijk wat jaartjes als vertec systeem tech voor diverse bedrijven en werk er heel veel mee en heb nog nooit meegemaakt dat er een driver is uitgeklapt ( de orinele jbl limitier settings kunnen 6 uur vol in de limit draaien zonder stuk te gaan maar raad ik af)
als je met dit systeem overweg kan kan je het net zo goed laten kinken en v-dosc o.i.d)
er is inderdaad een tijdje een slechte batch i-tech's geweest heb er ook behoorlijk wat gezeik mee gehad.
Ik krijg ze wel aan het klinken uit eindelijk maar vertrouw ze niet na al die onzin die ik er mee heb gehad .....
nb. er is van uit de importeur naar dat bedrijf gezegd dat op 8 toppen per kant 5000 man gedraaid kon worden ...... suc6 maar ik zou het niet doen 800 mischien maar dan nog vertrouw ik die speakers niet .
By the way Ik had het niet over itech maar over de hd serie is een wat andere prijs klasse . Moet er wel bij zeggen dat die itech's het zo af en toe langer vol hielden dan die HD'sLast edited by Timo Beckman; 23-08-11, 22:11.Comment
-
-
nee, niet echt mijn smaak, en ook niet echt vergelijkbaar met de voorgestelde opties. Vooral voor de kleinere opdrachten niet echt bruikbaar.
Voorkeur gaat momenteel uit naar de T10, ivm de toepassingsmogelijkheden van 3 x T10 op statief in beugel. In combi met een sub een mooi compact setje, en makkelijk uit te breiden voor grotere klussen.Comment
-
-
T10 combineert zeker in de opstelling die jij in gedachten hebt (3 topjes in een bracket) erg goed met zowel Q-Sub als B4's. B4's dragen wat minder ver (15") en de Q-Sub levert een wat diepere punch! De processing op de D12's met T10's is op alle punten subliem en levert geen tekorten (ook niet met 2x 6,5"!
De T-Subs zijn echt als low extension voor de T10 array bedoelt. Bij arrays met meer dan 4 kastjes is dit wel een voorwaarde om het mid en midlaag in het systeem lekkerder te krijgen. De T-Sub heeft een hele hoop power maar is niet echt als subwoofer bedoeld. In theatertoepassing zou dit weer wel goed kunnen!
En met T10 ben je knetterflexibel vanwege de draaibare hoorn (zonder gereedschap!) ; dat is een unique selling point waar weinig tot geen andere A merken tegenop kunnen.
Ik zou Mark ook willen adviseren ook eens met MusicXtra te praten. Zijn systemen zijn behoorlijk voor elkaar en wie weet...d&b AudiotechnikComment
-
Je zou dan ook nog de Q-serie (met name Q1) van D&B kunnen overwegen. Loepzuiver voor de kleine feesten en gaat daarbij ook nog eens loeihard voor de grote feesten.Comment
-
Waar zoek je naar in het nieuw aan te schaffen systeem ?
Elk systeem heeft zijn voor en nadelen dus zul je hier ook ter dege over nagedacht hebben .
Dat idee betreffende de vision acoustic array is niet gek . Dit is een set die zonder meer mee kan met de grote merken .Last edited by Timo Beckman; 23-08-11, 22:12.Comment

Comment