Digitale eindtrappen vs conventionele eindtrappen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

12 inch vinyl
    lekker belangrijk!

Comment

• knorrepot
      • Oct 2009
      • 234

Originally posted by showband
      12 inch vinyl
      Daar heb ik ook nog wel wat van staan! haha!

12'' subjes vergelijken lijkt mij wel intressant. Hierbij een foto van onze eigen dubbel 12'' mainifold subs:

En de het andere 12'' schijfjes!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Een testdag voor alleen 12" subjes..... Geloof niet dat die druk bezocht gaat worden.
        Beter is dan een vergelijkingsdag voor subs algemeen, beginnen met 12" subjes en zo doorgaan tot 21" subs.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Algemeen subjes lijkt mij ook een beter idee, net als een nieuw topic daarvoor

Cubo 15's kan ik zo meenemen, ben nu al heel benieuwd!
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Bij deze gedaan. KLIK

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

Heel kort mijn ervaringen met de S1200 (EV Q66):

Enkele (...) jaren geleden hebben wij (toenmalige maat en collega) een vergelijkende test gehouden tussen een Ecler PAM800, EV Q66, EV P2000 en een Carver PM1.5.
              Als speakers hebben wij gebruikt: EV ZX1, EV ZX5 en 18" subs met daarin Beyma 18GT400's. De test is gehouden zonder processor, EQ of wat dan ook. Dus vanuit de tafel rechtstreeks naar de versterker en dan rechtstreeks naar de speaker.

Uit de test met de topjes kwam de Ecler als schelste (letterlijk) naar voren, gevolgd door de Q66. Het lekkerste (warm) klonk de Carver, gevolgd door het schonere (meer HiFi) van de P2000. Denk bij deze vergelijking aan het verschil tussen een buizen gitaar versterker een een transistor gitaar versterker. Het verschil tussen de Q66 en P2000 was dermate groot en dus zeer merkbaar. Denk in termen van: 'Kun je een avond op hoog volume volhouden' (P2000) en 'Na een uur begint dat geluid te irriteren'. Overigens is een ZX5 van zichzelf al aardig schel (ZX1 minder) zodat je met een mindere scherpe kast wellicht betere resultaten haalt.

Voor de subjes waren de resultaten overeenkomstig met de topjes waarbij ik de kanttekening wil plaatsen dat de verschillen wel stukken minder zijn. De Q66 en P2000 lagen hier dus dichter bij elkaar dan bij de topjes. Uit deze test kwam de P2000 als winnaar naar voren vanwege het betere 'duwwerk', om het zo maar te zeggen. Op zo'n moment merk je gewoon dat het ontwerp van de P2000 boven de anderen stond, hetzij vanwege moderner danwel duurder.

De ideale set (uit het bovenstaande rijtje) om een stel ZXjes met genoemde sub aan te sturen bestaat dus uit een PM1.5 op het hoog en een P2000 op het laag, waarbij een P2000 op het hoog ook geen straf is.

Nog een klein nieuwtje voor wie een (betaalbare) conventionele Crown wil: Crown komt met de XLi-lijn. Zie hiervoor deze Google-link: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=crown+xli Dat is, op de vermelding in de prijslijst van de importeur na (http://www.audioxl.nl/media/files/Cr...05-2012-NL.pdf), het enigste wat ik er op dit moment over kan vinden.
              Last edited by Outline; 22-05-12, 06:12.

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Even mezelf quoten:

Originally posted by Outline
                Het vermogen van de SYNQ is MAX PIEK (dus korte burst) bij 1% THD (kijk maar achterop de versterker). Hou je IRL misschien de helft van over.
                In praktijk komt het voor bijv. een 3K6 dus neer op MAX. 2x 600W aan 8 Ohm continu.

Overigens vandaag weer uit zeer betrouwbare bron gehoord dat het met de voedingen van de Digit's nog regelmatig fout gaat. Mijn broer heeft er ondertussen ruim 50+ uit ALLE (dus 1, 2 en 3) series in diverse projecten geïnstalleerd en daar is meer dan de hellft ondertussen al 1 of meerdere keren van gerepareerd.

Zo blijkt maar weer: Niks zo fijn als een duurtest...
                Last edited by Outline; 30-05-12, 23:07.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Ondertussen heb ik veromen dat een 3k6 een aantal (goeie) speakers op een rare manier er door heeft geblazen.

Comment

• Outline
                    • Feb 2006
                    • 1434

Ach, in hetzelfde praatje hoorde ik ook GXjes ook hun kwalen schijnen te hebben.

Ik begin dan ook steeds meer trek te krijgen in een lekker ouderwetse versterker....

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Vergeet ook niet dat fabrikanten zwaar onder druk staan om voor weinig geld veel te leveren.
                      Daarbij zijn de moderne digitale amps vele malen complexer dan de ouderwetse trafo amps.
                      Onderdelen zijn minuscuul, printspoortjes zitten akelig dicht op elkaar en zijn ragfijn en de onderdeel dichtheid is veel hoger.
                      Daarbij komt ook nog dat Synq slechts 1 HE hoog is, dat brengt nogal wat problemen met zich mee op thermisch gebied. Ventilatoren zijn klein en de air-flow door de versterker heen is lastiger langs alle onderdelen te krijgen.

Comment

• Timo Beckman
                        • Jul 2006
                        • 1298

Originally posted by MusicXtra
                        Vergeet ook niet dat fabrikanten zwaar onder druk staan om voor weinig geld veel te leveren.
                        Hadden ze geen fabrikant moeten worden . Ze zullen zich ook moeten realiseren dat als er een amp in rook opgaat door iets wat in 2HE hoort in 1HE te proppen wat het betekent voor de gebruiker als die op klus staat .

Comment

• SH1000
                          • Dec 2009
                          • 220

een gebruikers ervaring; sinds de vergelijkingsdag gebruik ik er een. Nooit problemen gehad, doet het ook prima.
                          Good is the enemy of Great
                          [Jim Collins]

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

Originally posted by Outline
                            Even mezelf quoten:

In praktijk komt het voor bijv. een 3K6 dus neer op MAX. 2x 600W aan 8 Ohm continu.

Overigens vandaag weer uit zeer betrouwbare bron gehoord dat het met de voedingen van de Digit's nog regelmatig fout gaat. Mijn broer heeft er ondertussen ruim 50+ uit ALLE (dus 1, 2 en 3) series in diverse projecten geïnstalleerd en daar is meer dan de hellft ondertussen al 1 of meerdere keren van gerepareerd.

Zo blijkt maar weer: Niks zo fijn als een duurtest...
                            What's your point? Dat 'digitaal' minder betrouwbaar is dan 'analoog'?
                            Je hebt het hier over de Synq, zowat de allergoedoopste budget bak die nog enigszins klinkt. Kan me prima voorstellen dat daar de betrouwbaarheid van kan tegenvallen. Maar wat wil je, voor dat geld.
                            Datzelfde geldt ook voor de QSC GX serie, een budgetserie die de naam QSC eigenlijk niet waardig is.
                            Ik zelf zie in ieder geval geen reden om 'digitaal' minder betrouwbaar te vinden dan 'analoog'. Zeker als je kijkt naar het aantal installaties- en touring projecten die er al jarenlang mee werken.

Maar goed, mijn nummer 1 reden om voor digitaal te gaan zijn toch de klankeigenschappen.

Mvg,

Teun
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Kasper
                              • Jul 2004
                              • 171

Goedendag Allen,

Ik was onlangs op bezoek bij JK Acoustics in 't Harde voor een set hi-fi luidsprekers. De man maakt werkelijk prachtige produkten, zeer de moeite waard!

Wat ik even met jullie wil delen is dat hij in z'n actieve Ultimate luidsprekers, 26 en 46.000 per set!!! (iets boeven mijn budget hoor ) gebruik maakt van digitale versterking voor het laag. Uiteraard kregen we even de praat over digi vs analoog en onze testdag. Opmerkelijk was dat deze fabrikant een overtuigde voorkeur heeft voor digi op het laag en analoog voor de mid-hoog frequenties.

Groet,
                              Kasper

Comment

• showband
                                • May 2001
                                • 4524

voorlopig hier ook een tevreden gebruiker van goedkope digitale eindversterking op sub. (geen synq maar zelfde prijsklasse)
                                Gewoon "gruwelijk veel vermogen niet tot zijn limiet gebruiken" en je hebt echt beter geluid dan analoog met minder sjouwen voor hetzelfde geld.
                                lekker belangrijk!

Comment

Working...