De laatste analoge Crown gaat volgende week de deur uit. Daarna is alles nu lichtgewicht. Ik denk dat die luisterdag zijn vruchten wel heeft afgeworpen. In elk geval voor mij.
Digitale eindtrappen vs conventionele eindtrappen
Collapse
X
-
-
Een Lab Gruppen fp3400 en een Crown MA5000i. Over de laatste zit ik nu te twijfelen tussen de xti 4000, xti 6000 of misschien toch een extra MA5000i die ik dan ook eventueel kan uitwisselen met de andere. ik heb in principe aan de xti4000 genoeg. maarjah die schijnen qua betrouwbaarheid weer niet helemaal mee te komen. daarnaast staat me jullie xti van de testdag nog bij waarvan de klank toch minder was. vind de keuze erg lastig omdat ook de prijzen erg verschillen, aan de ene kant wil je betrouwbaarheid en brede inzet, maar aan de andere kant ook niet teveel uitgeven. de eerste twee heb ik verkregen op inruil van de oude.Steelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Comment
-
Ik heb voor de prijs van verkoop van vier analoge versterkers, 2 lichtgewichten teruggekocht (tweedehands jong gebruikt) een fp3400 en een ma5000i, ik heb daarmee denk ik veel geluk gehad. ik heb nog een beetje geld over van deze deals en dat kan ik nu nog inzetten, maar er zal ook een x bedrag bij moeten. Daar zit ik nu over te twijfelen of ik inderdaad dat op korte termijn weer kan terugverdienen. het zijn niet misselijke bedragen tenslotte, en goedkoop is lang niet altijd de beste keuze op lange termijn. betrouwbaarheid en inzetbaarheid tellen ook mee in deze keuze. een Itech is inderdaad te overwegen, die zijn er legio te krijgen met al aardig wat uren op de tellerSteelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Heb dit hele topic aandachtig doorgelezen, toch wel verbaasd over de positieve ervaringen met de sync versterkertjes!
Alleen jammer dat er bij de test geen crest 8001, qsc mx3000 etc. aanwezig waren.
Toch heb ik het idee dat de oude trafo bakken kwa vermogen specs. een stuk conservatiever zijn met de opgegeven vermogens.
Bijv. een 2x 900 watt zwaargewicht zou je eigenlijk moeten vergelijken met een 2x 1800 watt lichtgewicht versterker.
Ook zie je in de specsheets van bijv. een crest 8001 het vermogen is gemeten op 0,025 thd en bij zo'n synq digit 0,1 thd maakt toch een verschil.Comment
-
Ik heb geen idee hoe je op dit idee bent gekomen maar de opgegeven vermogens van beiden kun je zonder meer met elkaar vergelijken.
En het verschil in thd zul jij niet horen, sterker nog; de analoge bakken hadden een typerende 'eigen' sound waar de digitale eigenlijk allemaal datgene versterkten wat erin gestopt werd. Heb zo het vermoeden dat de analoge versterkers dus meer vervormden dan de digitale.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Heb dit hele topic aandachtig doorgelezen, toch wel verbaasd over de positieve ervaringen met de sync versterkertjes!
Alleen jammer dat er bij de test geen crest 8001, qsc mx3000 etc. aanwezig waren.
Toch heb ik het idee dat de oude trafo bakken kwa vermogen specs. een stuk conservatiever zijn met de opgegeven vermogens.
Bijv. een 2x 900 watt zwaargewicht zou je eigenlijk moeten vergelijken met een 2x 1800 watt lichtgewicht versterker.
Ook zie je in de specsheets van bijv. een crest 8001 het vermogen is gemeten op 0,025 thd en bij zo'n synq digit 0,1 thd maakt toch een verschil.
en ik dacht voordat ik naar de test kwam hetzelfde als jij. "die oude lompe dingen zullen op het laag die digitale feestbakkies eens een poepie laten ruiken".
nou van alle conclusies was het enige wat onvervalst door iedereen grdragen werdt dat digitaal op laag gewoon de ticket is. Vooral qua geluid.
En daar zaten ook ervaren oortjes tussen, en mensen die de dikke bakken zelf meenamen voor de test.
De test was echt overtuigend
zoals bekend hoog je weinig verschil in volume tussen 2 x 900 watt en 2 x 1800. Dat was bij de test ook akelig duidelijk. gewone dynacord 900's gaan in de praktijd echt niet veel zachter dan een dikke crown.
op hoog was de discussie niet verstomt. Ook ik vond de bijgeluiden van analoog daar niet fout.lekker belangrijk!Comment
-
+1 voor de reacties hierboven.
Volgens mij heb je dit topic toch niet aandachtig genoeg doorgelezen, wat ik me ook wel kan voorstellen door de inmiddels 43 pagina's (!).
Zo staat er uitgebreid vermeld dat er bijv. een 9001 aanwezig was, alsmede een ma5000 en wat ander conventioneel gebeuren.
Maar goed, vandaag de dag vind ik dit nog steeds een heel interessant onderwerp en een welkome discussie.
Mvg,
Teunuǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazenComment
-
uit de test kwam duidelijk dat de lichtgewichten juist minder vervorming hadden en veel directer waren. ook wer geconstateerd dat de lichtgewichten juist op het laag veel beter waren. bij de analoge bakken kwam de discussie op gang dat de bijkomende vervorming ook wel aangenaam aan de oren was bij zang e.d. de lichtgewichten deden op geen enkele manier onder voor de analoge bakken qua vermogen. voor mij een zeer opvallend en onverwacht resultaat, lichtgewichten van synq deden ook niet onder voor de dure merken, en de analoge dap deed ook niet onder voor de duurdere analoge merken. al met al een hele leerzame dag. zou deze dag graag eens herhalen, ik denk dat het aanbod van lichtgewichten nu heel wat breder wordt door de ervaringen van de eerste dagSteelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Dus kort samengevat wint de goedkope chinese meuk van de dure bakken ?
Dit is natuurlijk geen test op lang termijn maar wel heel positief voor Synq.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Da's wel heel erg kort door de bocht, beter is te zeggen dat de analoge bakken hun tijd er echt op hebben zitten.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Dus presteren de Synq amps beter dan de oude betrouwbare bakken. ( dit is dus een feit na de testen die zijn afgelegd ) Maar deze oude bakken hebben zich al jaren bewezen en dat moeten de Synqs nog gaan doen.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
Comment