Gain structuur
Collapse
X
-
Inderdaad klopt . Zo zie je hoe snel je fouten hiermee kunt maken . Daarbij heb ik ook nog eens geen wiskunde knobbel dus trap ik er ook nog eens 2 x zo snel in .
Je komt idd op 19,95 Volt uitComment
-
Als dit probleem van de baan is, zijn er eigenlijk maar 2 serieuze items waar je rekening mee moet houden en dat is de betrouwbaarheid van die flatcable en de limiters die bijgeluiden maken (of is dit ook opgelost in het 2de ontwerp? google op "dcx crackling when limiting").
Het is duidelijk dat dit een budget toestel is, maar klank-gewijs heeft een Minidrive het moeilijk om hem te overtreffen (niet wat kwaliteit of restwaarde betreft natuurlijk).
Wat mij betreft lijkt me dus dat er een vrij grote afzetmarkt kan zijn voor de DCX,
Overigens is er al een hele grote afzetmarkt voor.. In engeland bijvoorbeeld zie je ze bijna alleen maar. Tenzij je 800 euro of meer te besteden hebt is er eigenlijk gewoon niets beters (voor het geld!!)''diamonds are forever''Comment
-
het staat nu redelijk ingesteld. Morgen uitproberen in een zaal, zien wat er dan gebeurd.
ik zit nu alleen nog met het instellen van de limiters. die dcx limiters zijn dus kut begrijp ik. maar kan ik dan in plaats daarvan de compressor gebruiken jah/nee en moet dat dan op de in of uitgangSteelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Hey Sander,
lees voor het instellen van je limiters dit pdf'je eens (zie 'Limiter Calibration' op pagina 4) http://renkus-heinz.com/support/prod...sersManual.pdf
Ik ken de DCX verder niet (nooit mee gewerkt), maar door bovengenoemde methode op mijn XTA's toe te passen heb ik nog nooit brokken gehad (is natuurlijk ook een heel andere processor.
De werking van een compressor en een limiter zijn sterk aan elkaar verwant, maar ik verwacht niet dat je de compressor in die DCX als limiter kunt gebruiken. Waarschijnlijk ga je er zelfs eerder brokken mee maken.
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Nu ik allemaal crown mai versterkers heb kan ik kiezen tussen 32dB, 26dB en 1,4V. welke setting is het beste. ik had hem tot dusver ingesteld op 32dBSteelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
lees voor het instellen van je limiters dit pdf'je eens (zie 'Limiter Calibration' op pagina 4) http://renkus-heinz.com/support/prod...sersManual.pdfComment
-
3 is vrij ideaal als je bijvoorbeeld je sub apart wil insturen (bandjes e.d.). Ik hou van m'n DCX :PNeem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
presonus 24.4.2 mixer, daarnaa een behringer dcx 2496 daarna de mai ampsSteelwing - Full Speed Ahead!!!Comment
-
Een multimeter is prima voor uitgangen te testen, doe anders een testje met een signaal generator vanaf je pc, op het web zijn nog wel de flash varianten van de minirator te vinden, doe een test met 100 Hz 10 volt op je versterker uitgang en verhoog de frequentie naar 1000 Hz. Vergelijk de uitlezing, overigens is er wel een truc om de ingangs limiters te gebruiken, plaats een passieve pad van -10 of -20 db voor de ingang. Happy testing.Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2Comment
Comment