IEM - welke wel - en welke juist niet?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

IEM - welke wel - en welke juist niet?

Een zangeres heeft mij gevraagd om eens mee te kijken naar "in ear monitors". Ze zingt in een goede amateur coverband met 3 zangeressen op bedrijfsfeesten etc. Ze heeft nog geen ervaring met in ears en natuurlijk zal ze eerst nog het e.e.a. proberen. (nieuw of tweedehands zijn beide mogelijk)

Met welke systemen hebben jullie echt goede ervaringen en wat moet ze echt links laten liggen?

De andere zangeressen willen later over, allemaal tegelijk lijkt mij echt veel handiger wat vinden jullie? De zangeres in mijn eigen band heeft overigens als enige in ears (van de 4) en dat gaat gewoon goed. Het zijn wel half doorlatende oortjes en wil alleen zichzelf horen.
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]
  • showband
    • May 2001
    • 4516

allereerst standaard de link:

en de lijst.
    1) beste manier voor in ear. Is aan een draadje :

beste geluid, degelijkste optie, valt nooit uit, kost amper batterijen en kan op adapter, en ook nog het goedkoopste.

2) pas vanaf de EW300 sennheisser is wireless te gebruiken. Koop tweedehands en let op de frequentieband waarin hij werkt. Want er komt een herindeling aan! Onder deze prijsklasse is alles rotzooi. DSuurder heb je ook shure en akg enz.

3) over deze kun je fijn discussieren: dopjes zelf : begin gewoon met standaard doppen. Neem een model met beugel aan je oren. 30 euro. Ik heb nog nooit een zangeres horen klagen over de geluidskwaliteit van oordoppen. Uitsluitend over de mix en de pasvorm " en die vervelende draadjes en kastjes".

4) gegoten doppen zijn het goedkoopste bij http://www.cinepaq.nl/site/index.php Voor zang is een meerwegsysteem mijns inziens totaal overbodig. Daar kun je ook fijn over discussieren.

5) neem spares mee!!!
    Last edited by showband; 01-06-11, 13:33.
    lekker belangrijk!

Comment

• dexter
      • Jul 2005
      • 433

En wat is er dan mis met de Sennheiser EW100 serie?
      Hardware matig zijn de 100, 300 en 500 serie gelijk alleen software matig iets meer functies zoals batterij indicator en namen meegeven.

Dus vanwaar is de EW100 niet bruikbaar Showband?

Comment

• MusiQmaN
        • Sep 2006
        • 328

Volgens mij is http://ears4u.nl/ net zo goedkoop (en goed) Heb mijn full-concha's hiervandaan (heb er later een 3-weg van laten maken en nog een set niet full-concha bijbesteld voor mn iPhone)
        Drummer en techniek freak.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

Originally posted by dexter
          En wat is er dan mis met de Sennheiser EW100 serie?
          Hardware matig zijn de 100, 300 en 500 serie gelijk alleen software matig iets meer functies zoals batterij indicator en namen meegeven.

Dus vanwaar is de EW100 niet bruikbaar Showband?
          er is niets mis met de EW100 serie. Alleen er zijn geen EW100 in-ear setjes gemaakt. Vandaar dat ik niet wil aanraden daarnaar te zoeken.
          lekker belangrijk!

Comment

• tarpan
            • Dec 2008
            • 266

Ik heb al verschillende keren met in-ears gewerkt van fisher amps (hardwired body pack). Deze zijn niet draadloos, maar hebben een heel goeie prijs-kwaliteit verhouding.

oops...zoals die van showband dus
            Last edited by tarpan; 04-06-11, 11:52.
            als je bij de brom zit...

Comment

• SH1000
              • Dec 2009
              • 220

Tnx voor de reacties.

Het stukje van showband had ik inderdaad eerder al gelezen en is erg informatief. Bedraad is helaas geen optie dus ik ga eens naar een EW300 kijken. Eerst maar eens huren en er is ook inderdaad voldoende 2e hands aanbod.
              Last edited by SH1000; 05-06-11, 20:17. Reason: draadloos vervangen door bedraad, foutje
              [Jim Collins]

Comment

• SH1000
                • Dec 2009
                • 220

Originally posted by showband
                allereerst standaard de link:

2) pas vanaf de EW300 sennheisser is wireless te gebruiken. Koop tweedehands en let op de frequentieband waarin hij werkt. Want er komt een herindeling aan! Onder deze prijsklasse is alles rotzooi. DSuurder heb je ook shure en akg enz.
                Toch maar even voor de zekerheid (na zoeken en googlen):
                B -band = ok, eventueel A/C/G
                D/E -band = niet doen

Klopt dit inderdaad?
                [Jim Collins]

Comment

• tarpan
                  • Dec 2008
                  • 266

Originally posted by SH1000
                  Tnx voor de reacties.

Het stukje van showband had ik inderdaad eerder al gelezen en is erg informatief. Draadloos is helaas geen optie dus ik ga eens naar een EW300 kijken. Eerst maar eens huren en er is ook inderdaad voldoende 2e hands aanbod.
                  Die is niet draadloos?
                  als je bij de brom zit...

Comment

• SH1000
                    • Dec 2009
                    • 220

Originally posted by tarpan
                    Die is niet draadloos?

Foutje, bedraad is geen optie...

(ik zal de verbetering toevoegen)
                    [Jim Collins]

Comment

• BJD
                      • Oct 2007
                      • 771

Ik hoor positieve reacties over de PSM900 van Shure. Echter moet dit wel binnen je budget passen.

Comment

• Rieske
                        • Aug 2002
                        • 544

Originally posted by BJD
                        Ik hoor positieve reacties over de PSM900 van Shure. Echter moet dit wel binnen je budget passen.
                        Ik zie steeds vaker riders waarop Shure uit den boze is.
                        Life is what you make it

Comment

• MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

Originally posted by Rieske
                          Denk dat dit geldt voor de eerdere en lager gepositioneerde modellen als de PSM200/400/600 en wellicht zelfs de 700. Over de 700 heb ik eerder wat dingen gehoord maar als daar dan commentaar op is hoor ik dat liever van een gebruiker. Met de PSM200 heb ik slechte gebruikservaringen!

Wij zijn zeer tevreden gebruiken van IEM300G2 van Sennheiser.

Pluspunten:

Flexibel te gebruiken, werkt nagenoeg altijd; zeker met gebruik van een A2003. Makkelijk in te stellen als mono of stereo zender/ontvanger combi en behoorlijke geluidskwaliteit!

Nadelen:

Kunnen niet tegen een duik in het toilet; tsjaa zangeressen :P

Antenne's van de beltpacks willen wel eens breuk vertonen, echter is makkelijk te verhelpen.
                          Voedingskabels kunnen van betere kwaliteit!
                          Soms wat storingsgevoelig door veel 'water' tussen zender ontvanger.
                          Geluidskwaliteit op de zender is anders dan wat op de beltpack ontvangen wordt!

Qua in-ears zelf ben ik erg content met de Ultimate Ears UE5Pro! Top geluid!
                          d&b Audiotechnik

Comment

• Blacknoise
                            • Apr 2010
                            • 17

Originally posted by Rieske
                            Beste Rieske,

Ben erg benieuwd in welke wereld jij leeft maar sinds Shure vorig jaar de PSM900 heeft geïntroduceerd zie je steeds meer bands de overstap maken juist naar Shure vanwege de enorm goede audiokwaliteiten en RF prestaties, waar de andere systemen vaak nog last hebben van vegen en knallende dropouts zijn de Shure nagenoeg stil (qua vegen en artifacten). De geluidsbeleving wordt omschreven alsof je met een bedrade headphone staat te spelen. En nu Shure binnenkort met de PSM1000 komt voor de HighEnd gebruikers zal de sneeuwbal van Shure IEM alleen maar sneller gaan rollen.

Nogmaals ik wil je niet afkraken maar dat Shure geweerd wordt van de riders kan ik me bijna niet voorstellen dat het actuele riders zijn, uit ervaring.

Grt,
                            Blacknoise

Comment

• djyellow
                              • May 2003
                              • 83

Originally posted by SH1000
                              Toch maar even voor de zekerheid (na zoeken en googlen):
                              B -band = ok, eventueel A/C/G
                              D/E -band = niet doen

Klopt dit inderdaad?
                              Ook ik zou graag deze vraag beantwoord hebben...
                              Welke frequentie banden zijn in de toekomst nog te gebruiken ?

Comment

Working...