kleine vraag inregelen processor,

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

top,

bedankt jongens

Zondag ben ik daar weer even denk ik,
    dan zal ik deze instelling even veranderen..

het enige waardoor het nu misvormt komt door de dj mixer die ervoor zit (djm 800), achterop kan je ze mooi terug draaien, dit is nog niet gedaan.. dus dj's die graag in de +10/overload gaan op de mixer heeft niet zo'n leuk effect op het ingang signaal van de processor.

ik zal het zondag even aanpassen en proberen als de mixer vol in het rood gaat +- op de 0 db bij de processor binnen te komen,

ook even makkelijker afstellen ipv nu met waardes van -6a9 db te drukken en vanaf daar ook te moeten gaan limiten, nogmaals, het moest allemaal even snel in 10 minuten. daarom echt de Basics erin gezet om het spul te beschermen,

zondag even verder dus,

alleen vroeg ik me dit nog even af, of ik dit goed zie:

als ik het goed heb: als ik een frequentie lijn in gedachten trek, en ik wil een bepaald EQ gebied gaan versterken.. over een bredere lengte.. is het dan zo als je een 6 db oct pakt, deze versterkt.. je een groter gebied pakt omdat deze minder Stijl is? (meer een Boog dan een Punt, visueel gezien)
    aldoende van jullie leert men bij dit soort kleine dingetjes,
    nogmaals bedankt ,
    Last edited by Tummy; 13-05-11, 21:02.
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

Die filters die in de processor zitten dienen niet om dingen te versterken maar om frequentie die lager liggen in het geval van de top in dit geval weg te halen zodat de speaker het langer vol houdt (de frequenties onder het high pass filter zijn niet gelijk weg maar verminderen met x dB per octaaf ) . Het zelfde geldt omgekeerd voor de sub .

Dat er optelling plaats vindt op het x-over gebied kan (on)gewenst zijn vandaar dat er meestal 24 dB L/R gebruikt wordt omdat de response vanuit je processor 0 dB wordt en het fase gedrag matched tussen het high & lowpass filter .

Comment

• Tummy
        • Nov 2008
        • 324

Dat snap ik volledig timo,

sorry misschien iets onduidelijk, ik had het in de quote over de EQ sectie, hier kan je kiezen uit een PEQ, en dan een bepaalde Band selecteren (wijder/smaller), maar als ik de PEQ verander in een High/low band eq staat hier ook de optie met het aantal HZ dan de aantal db versterken en dan erachter 6/12/24 oct,

dus naar mijn idee, als je dan de 6 oct pakt, en bijv op 65 hz iets gaat 'pushen'.. pak je met deze 6 oct een 'weider' gebied mee dan met een 24 oct.

omdat mij werd uitgelegt het hier om de Stijlheid gaat, en de 6 oct meer een 'bolling' vormt op het frequentie gebied dan een rechte smalle punt omhoog.
        Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Originally posted by Tummy
          het enige waardoor het nu misvormt komt door de dj mixer die ervoor zit (djm 800), achterop kan je ze mooi terug draaien, dit is nog niet gedaan.. dus dj's die graag in de +10/overload gaan op de mixer heeft niet zo'n leuk effect op het ingang signaal van de processor.

ik zal het zondag even aanpassen en proberen als de mixer vol in het rood gaat +- op de 0 db bij de processor binnen te komen,
          Lijkt me niet de juiste manier!

DJ's die dan netjes op 0 uitsturen komen -/- 10 dB in het systeem!!

Gewoon de processor in-puts limiten. wordt er TE hard ingestuurd, dan gaat het gewoon RUK klinken, kun je mooi de DJ zelf de schuld geven (anders leren ze het nooit!).

En de DJ die netjes uit het rood blijft heeft het optimale rendement van het systeem.
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

DJ's leren het toch nooit

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Whitefarmer
              En de DJ die netjes uit het rood blijft heeft het optimale rendement van het systeem.
              Keep-on dreaming.
              De enige DJ die ik ken die daar werkelijk mee bezig is is Roog, hij weet precies hoever hij een DJM800 in het rood moet duwen om het lekker te laten klinken.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 650

Ik moet eerlijk zeggen dat de meeste DJ's het pas lekker vinden klinken als de boel echt in het rood draait ( compressoren en limiters vol in) en het schijnbaar beter vinden klinken.

Ook ik zie een trend dat er toch wel DJ's zijn, die zich hier bewust van worden EN er op gaan letten. De jongens waar ik dan op doel, hebben zeker geen A-status. Wie weet gaat het nog wel eens goed komen met die jongens

Comment

Working...