DVD's van concert op locatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by JeroenVDV
    Ik snap je post niet. Gelredome / Arena / Ahoy staat meerdere malen per maand vol met meer dan het dubbele aantal mensen. En akkoord gaan met een live-registratie? Heb jij ooit bij een concert een handtekening gezet dat je akkoord ging met DVD-opnames?
    Robert snapt hem wel

Het gaat om de artiest in kwestie. De organisatoren die maandelijks een van de bovengenoemde stadia, zalen en hokken vullen zullen wel weten waar ze voor een DVD opname moet aankloppen. Of er toestemming voor de opname is had inderdaad betrekking op het feit of de betrokken artiesten dat OK vinden. Of ik of een ander uit het publiek erop staat maakt mij persoonlijk niet uit. Wat ik wil zeggen; de bekende namen die een dergelijk groot publiek op poten krijgen hebben ook organisatoren en evenementenkantoren en techniekbedrijven die van de hoed en de rand weten.

Wellicht is mijn vraag; wie is de TS en wat voor concert voor 13000 man organiseert hij met welke artiesten en weet niet waar hij zijn liveregistratie moet laten maken. Wellicht is de vraag hypothetisch, vandaar mijn 'troll'
    d&b Audiotechnik

Comment

• JeroenVDV
      • Mar 2004
      • 963

Ah, ik had "zij" geinterpreteerd als "het publiek", niet als "de bekende namen"
      Creating shows beyond Imagination

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Je kunt wel een volledig gemonteerde DVD afleveren (een uur na het concert)
        Als een livecaptatie goed ingestudeerd is, zoadat elke cameraman perfect weet welke beelden hij moet schieten, en er een aftakking van het geluid is, die direct professioneel wordt afgemixt, kan je na een concert wel een DVD hebben. maar 13.000 copyen zal niet lukken

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Originally posted by frederic
          maar 13.000 copyen zal niet lukken
          Knappe conclusie na 15 reacties.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• stamgast
            • Feb 2010
            • 253

Metallica live naar 400 bioscopen wereldwijd hebben we gedaan, schijven met data gingen mee met de klant om er later dvd's van te persen die een maand later in de winkel lagen.
            Na concert dvd's uitdelen van dezelfde show heb ik nog nooit mogen meemaken (op een oplage van 30 na voor de klant / platenmaatschappij).

Comment

• robin1
              • Jul 2010
              • 10

Wellicht is het wel mogelijk om in plaats van DVD's, usb sticks te vullen met het videomateriaal..(Wel heel veel usb poorten nodig..en ook dan is 13.000 erg veel) Bijvoorbeeld met zo iets: nu.nl/plugged | Direct 20 usb-sticks vullen

Succes in ieder geval!

Comment

• Rovaro
                • Feb 2011
                • 3

Yo Guys, thanks voor de reacties. We werken inderdaad met professionals dus qua afmixxen enzovoorts geen problemen.

Originally posted by robin1
                Wellicht is het wel mogelijk om in plaats van DVD's, usb sticks te vullen met het videomateriaal..(Wel heel veel usb poorten nodig..en ook dan is 13.000 erg veel) Bijvoorbeeld met zo iets: nu.nl/plugged | Direct 20 usb-sticks vullen

Succes in ieder geval!
                Beste suggestie so far! Weet iemand een bedrijf die dat kan binnen een toegift naar het publiek toe (zeg 20 minuten).

Comment

• BJD
                  • Oct 2007
                  • 771

Zoals al eerder aangegeven 13.000 is een ontzettend grote hoeveelheid voor on-the-fly levering. De beste oplossing die ik nog gehoord heb is het concert naast een DVD fabriek houden
                  Je zou ook een CD kunnen laten persen met daarop een applicatie die via internet het concert binnenhaalt.
                  Dan geef je de mensen iets tastbaars mee, waarmee ze via internet thuis direct het concert kunnen terugkijken.

Comment

• vasco
                    • Oct 2003
                    • 2567

Originally posted by Rovaro
                    Weet iemand een bedrijf die dat kan binnen een toegift naar het publiek toe (zeg 20 minuten).
                    Nee, dit kan niet in 20 minuten.

De snelste duplicator die ik kan vinden is een CopyBox 118 USB duplicator (dit bedrijf schijnt ze ook te verhuren dus bel ze eens om back to reality te komen) welke 118 sticks tegelijk kan verwerken. Het komt erop neer dat dit apparaat in een uur 4248 sticks met 1Gb aan data per uur kan verwerken volgens de specs (genoemde tijd is zonder het wisselen van sticks staat op de website).

Voor 13.000 kopieën ben je dan nog altijd 3,06 uur bezig (mits je videomateriaal niet meer is dan 1Gb). Bij 4,3Gb aan DVD videomateriaal gaat het je dan toch nog 13,16 uur kosten om alle sticks te vullen.

Kortom, blijf vooral doorzoeken maar het gaat gewoon niet in deze grote oplage lukken binnen een acceptabele tijd. Kom a.u.b. met beide beentjes back to earth en stap over op iets wat wel realistisch is zoals distributie achteraf d.m.v. eerder genoemde ideeën.
                    Last edited by vasco; 22-02-11, 15:01.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by Rovaro

Beste suggestie so far! Weet iemand een bedrijf die dat kan binnen een toegift naar het publiek toe (zeg 20 minuten).
                      Jouw grootste probleem gaat de distributie worden van 13.000 USB sticks.
                      Stel dat je 65 man hebt voor de distributie, dan moeten ze per persoon nog altijd 200 USB sticks verdelen.
                      Wil je dat dus binnen 20 minuten allemaal regelen en ben je daar de helft van de tijd voor het kopieren aan kwijt dan blijft er per USB stick 3 seconden over om deze vanaf de kopieerplek tot aan de klant te krijgen.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by MusicXtra
                        Knappe conclusie na 15 reacties.
                        1 zin uit een tekst halen, en de rest weglaten is toch zo plezant.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Je zou natuurlijk kunnen het volledige concert een eind op voorhand opnemen, en dan wat publiek bijfaken.

Comment

• Roeltej
                            • May 2001
                            • 761

Originally posted by MusicXtra
                            Jouw grootste probleem gaat de distributie worden van 13.000 USB sticks.
                            Stel dat je 65 man hebt voor de distributie, dan moeten ze per persoon nog altijd 200 USB sticks verdelen.
                            Wil je dat dus binnen 20 minuten allemaal regelen en ben je daar de helft van de tijd voor het kopieren aan kwijt dan blijft er per USB stick 3 seconden over om deze vanaf de kopieerplek tot aan de klant te krijgen.
                            1gb met beetje compressie moet ook wel lukken... maar dan is je computerje weer even aan het sputteren om je videobeelden te verwerken... en uh... ook dat duurt langer dan 20 minuten.

Je kan wel zorgen dat je publiek heeeeeeel langzaam naar buiten gaat, zodat je tijd hebt om wat te verwerken terwijl ze in de rij staan...
                            Vitality Show

Comment

• Wannesn
                              • Jun 2009
                              • 16

Maar dan moet het wel heel langzaam zijn ja
                              misschien kan je het combineren, de eerste helft krijgt een usb en de tweede helft een cd of dvd. dan heb je meer tijd

Maar ik ben nu eigenlijk wel benieuwd naar wat voor productie dit zal zijn.
                              Als ik kan wil ik zeker komen
                              Cubase 7, tannoy's, yamaha

Comment

• Lala
                                • Sep 2008
                                • 370

Simply Red verkocht hun shows op USB stick. Op voorhand moest je kopen, zodat ze precies wisten hoeveel USB`s ze nodig hadden. De eerste helft van het concert stond op de stick, en de dag daarna kon de tweede helft gedownload worden.

Ik denk dat het zoiets moet worden, want het is technisch gewoon niet mogelijk om 13.000 dvd`s te branden binnen 20 minuten...

Comment

Working...