L'acoustics arcs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fritsdevries1
    • Dec 2009
    • 16

Bij ons is het onder de verschillende vriendengroepen gewoon een soort 'wedstrijd' wie de meeste decibellen heeft.
    Wij winnen dan ook geen prijzen maar doen mee voor ons plezier.
    Daarnaast staan we na de optochten vaak ergens op een plein, met verschillende wagens die aan elkaar gekoppeld zijn. Dus vandaar dat we zo'n dergelijke installatie hebben

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Originally posted by fritsdevries1
      Daarnaast staan we na de optochten vaak ergens op een plein, met verschillende wagens die aan elkaar gekoppeld zijn. Dus vandaar dat we zo'n dergelijke installatie hebben
      Heerlijk die stilte

Comment

• RenéE
        • Oct 2006
        • 291

Dan zou ik inderdaad je wagen maar goed vol laden met speakers zo lang het nog kan. Want binnen een aantal jaar mag, als de politici hun zin krijgen, zelfs in de discotheek de muziek nog maar op wat jullie zelf waarschijnlijk zullen omschrijven als 'fluisterniveau'. Dankzij dit soort acties waar het alleen maar draait om harder, harder, harder. Alvast dank daarvoor!

Ik ben geen voorstander van het voorstel in het volgende topic, maar dit topic lijkt mij in ieder geval wel prima geschikt hiervoor:
        http://www.licht-geluid.nl/forum/de-...alswagens.html
        Last edited by RenéE; 07-02-11, 16:46.

Comment

• BJD
          • Oct 2007
          • 771

Originally posted by fritsdevries1
          Bij ons is het onder de verschillende vriendengroepen gewoon een soort 'wedstrijd' wie de meeste decibellen heeft.
          Wij winnen dan ook geen prijzen maar doen mee voor ons plezier.
          pfff, stel mafketels daar in Limburg.
          En vervolgens het marktplein opblazen met alle "kijk mij eens een groot gehuurd PA op mijn wagen hebben" sets? Prettige carnaval/tinnitus!

Comment

• fritsdevries1
            • Dec 2009
            • 16

Originally posted by BJD
            pfff, stel mafketels daar in Limburg.
            En vervolgens het marktplein opblazen met alle "kijk mij eens een groot gehuurd PA op mijn wagen hebben" sets? Prettige carnaval/tinnitus!
            Hoezo limburgers? Ik ben gewoon een brabander hoor. In limburg kennen ze dit volgensmij helemaal niet zoals wij het vieren, daar hebben ze wel praalwagens enzenz.

Comment

• BJD
              • Oct 2007
              • 771

Sorry, ik kom uit het noorden. Hier doen ze sowieso niet zoveel aan carnaval.

Comment

• RayM
                • Jan 2006
                • 742

Ben een Brabander maar heb niets met carnaval. Gelukkig is wat TS hier verteld niet standaard in Brabant. En er zijn diverse organisaties die limieten stellen aan het geluidsniveau. Overschrijd je die mag je eruit. En terecht.Vele optochten zijn nog steeds waar ze voor bedoeld zijn.
                Er zijn natuurlijk uitzonderingen. De regionale optocht hier op dinsdag, de meesten die meedoen zijn jongeren uit de regio die zich uit komen leven. Er komen dan inderdaad geluidsmuren voorbij, waarbij opvalt dat er veel topkasten zijn met kapotte hoorns en drivers. En het zijn toch geen kleine kasten.
                Heerlijk die stilte

Comment

• Turboke
                  • Oct 2006
                  • 463

Het leuke vind ik hieraan dat als er groepen zijn die dan tegen een wagen willen spelen waar dus een zware instalatie opstaat en na verloop van tijd hoor je daar dan alles stilletjes wegvallen, of zie je het in rook op gaan.
                  Hebben dus eerst al goed wat centen mogen geven voor de huur en nadien ook nog eens bijbetalen om de stukken te betalen.

Comment

• @lex
                    • Jul 2006
                    • 1086

Ehm... Dit komt dan toch voort uit het Katholiek geloof?

Iets met goed rentmeesterschap?

@lex
                    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• jaksev
                      • Jul 2007
                      • 365

Nou wat een onzin allemaal zeg:P

Ik kom zelf ook uit limburg. Zo`n geweldig grote geluidsetjes staan er bij ons niet op de wagens. Het grootste wat ik hier heb gezien was een EV Eli setje enkel. En een stuk of 6 sx300. Meer echt niet.

Vind het zowiezo echt onzin dat dat zo onbeschoft hard moet gaan

Comment

• Turboke
                        • Oct 2006
                        • 463

Wij hebben hier met 4 stacks floodlight gespeeld, en er zijn vrij veel wagens bij met D&B setjes erop aan belachelijke prijzen.
                        En wij plaatsen enkel zelf en er blijft altijd een gast van ons op de wagen aanwezig voor de goede gang van zaken.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by Turboke
                          Wij hebben hier met 4 stacks floodlight gespeeld, en er zijn vrij veel wagens bij met D&B setjes erop aan belachelijke prijzen.
                          En wij plaatsen enkel zelf en er blijft altijd een gast van ons op de wagen aanwezig voor de goede gang van zaken.
                          [FONT=Verdana]Dat soort verhuurders komt er bij mij niet in voor een serieuze klus.[/FONT]
                          [FONT=Verdana]Een ernstige PA firma die zichzelf respecteert, zet geen D&B L Acoustics inzet op dergelijke bierfestijnen, waarvan je bijna zeker weet dat je breuk en een hoop miserie hebt nadien.[/FONT]
                          Last edited by frederic; 08-02-11, 15:43.

Comment

• RenéE
                            • Oct 2006
                            • 291

Dat snap ik dan weer niet helemaal. Bedrijven met L'acoustics en D&B moeten ook hun geld verdienen, en ja sommige bedrijven zullen vast belachelijke prijzen vragen. Sommigen zullen zulke hoge prijzen vragen juist omdat ze geen zin hebben om zulke klusjes te doen. Maar ga na:

Een bedrijf met zulke apparatuur zal na zulke klussen (en niet alleen zulke klussen) wel slim genoeg zijn om de kasten even na te lopen op kapotte of aanlopende drivers. En om de rest van de apparatuur te controleren. Als er zoveel geld wordt geboden voor een setje dat het bedrijf daardoor:
                            1. Iemand bij het setje kan laten babysitten.
                            2. Genoeg overhoudt om wat kapotte drivers te vervangen.
                            3. Iemand de set helemaal kan laten poetsen zodat die mogelijk nog schoner is dan voor de carnaval.
                            4. Daarna nog steeds genoeg overhoudt. (En soms zelfs zoveel dat dat het bedrijf de kans geeft om na de carnaval de meest lelijke kasten te verkopen en er gloedjenieuwe voor weer te kopen.)

Zou dat bedrijf dan niet gek zijn om de klus af te slaan? En waarom zou dat bedrijf dan een bedrijf zijn dat zichzelf niet respecteert? En waarom zou je daar niet willen huren?

Comment

• fritsdevries1
                              • Dec 2009
                              • 16

We hebben al vijf jaar een wagen met flink wat geluid, maar we hebben nog nooit stukken gehad aan onze set.
                              We gaan er echt wel fatsoenlijk mee om, want het kost al genoeg, dus we zijn er zeker zuinig op.

Dus waarom zouden ze het niet aan ons verhuren

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Originally posted by RenéE
                                Dat snap ik dan weer niet helemaal. Bedrijven met L'acoustics en D&B moeten ook hun geld verdienen, en ja sommige bedrijven zullen vast belachelijke prijzen vragen. Sommigen zullen zulke hoge prijzen vragen juist omdat ze geen zin hebben om zulke klusjes te doen. Maar ga na:

Een bedrijf met zulke apparatuur zal na zulke klussen (en niet alleen zulke klussen) wel slim genoeg zijn om de kasten even na te lopen op kapotte of aanlopende drivers. En om de rest van de apparatuur te controleren. Als er zoveel geld wordt geboden voor een setje dat het bedrijf daardoor:
                                1. Iemand bij het setje kan laten babysitten.
                                2. Genoeg overhoudt om wat kapotte drivers te vervangen.
                                3. Iemand de set helemaal kan laten poetsen zodat die mogelijk nog schoner is dan voor de carnaval.
                                4. Daarna nog steeds genoeg overhoudt. (En soms zelfs zoveel dat dat het bedrijf de kans geeft om na de carnaval de meest lelijke kasten te verkopen en er gloedjenieuwe voor weer te kopen.)

Zou dat bedrijf dan niet gek zijn om de klus af te slaan? En waarom zou dat bedrijf dan een bedrijf zijn dat zichzelf niet respecteert? En waarom zou je daar niet willen huren?

Een verhuurder die dit allemaal in zijn prijs voorziet in het verhuren van topmerken?
                                Ik denk niet dat dit echt betaalbaar is voor de doosnee carnavalhuurder.

Comment

Working...