Geluidset voor lagere school

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

In principe moet dit voldoende zijn voor dergelijke omstandigheden. HET grote voordeel van de XTi serie is echter dat je deze aan kunt sluiten op je pc. Er is een heel simpel programmaatje geheten Band Manager, waarmee je oa de EQ en limiter in kunt stellen. Je zou kunnen overwegen om een limiter op -3dB/-6dB te zetten bij deze set, dan heb je minder kans op clipping. Je kunt dit één keer van te voren instellen, en niemand die er meer met z'n poten bij kan (of ze moeten er zelf een laptop aan gaan koppelen). Je kunt met dit programma ook de knoppen op de versterken 'locken'. Dan werken de knoppen niet meer, behalve de volume-knop uiteraard.

Betreffende de cd-speler; erg blij wordt je niet van de meeste Conrad spullen. McCrypt is dan ook écht een budget merk. Moet de cd-speler per se een USB Ingang hebben? Mp3 spelers en laptops kun je namelijk met een 3,5mm minijack-->tulp gewoon aansluiten op je mengpaneel. En dan kun je kijken naar de wat degelijkere merken, zoals Numark of Denon.

Mvg,

Teun
    Last edited by 4AC; 14-12-10, 14:43. Reason: Foutje, bedankt
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• agraaff
      • Dec 2010
      • 41

Originally posted by 4AC
      2x 8 ohm per kanaal wordt 4 ohm stereo.
      En dan levert de XTi2000 zo'n 800 watt. In principe moet dit voldoende zijn voor dergelijke omstandigheden. HET grote voordeel van de XTi serie is echter dat je deze aan kunt sluiten op je pc. Er is een heel simpel programmaatje geheten Band Manager, waarmee je oa de EQ en limiter in kunt stellen. Je zou kunnen overwegen om een limiter op -3dB/-6dB te zetten bij deze set, dan heb je minder kans op clipping. Je kunt dit één keer van te voren instellen, en niemand die er meer met z'n poten bij kan (of ze moeten er zelf een laptop aan gaan koppelen). Je kunt met dit programma ook de knoppen op de versterken 'locken'. Dan werken de knoppen niet meer, behalve de volume-knop uiteraard.

Betreffende de cd-speler; erg blij wordt je niet van de meeste Conrad spullen. McCrypt is dan ook écht een budget merk. Moet de cd-speler per se een USB Ingang hebben? Mp3 spelers en laptops kun je namelijk met een 3,5mm minijack-->tulp gewoon aansluiten op je mengpaneel. En dan kun je kijken naar de wat degelijkere merken, zoals Numark of Denon.

Mvg,

Teun
      Ter verduidelijking de Top wordt doorgelust vanaf de Sub dus vanaf de versterker 1 kabel naar de Sub en dan doorlus (via lowpass) naar de top.
      wordt het dan 4 ohm? want dan zou ik met de XTI1000 ook uit de voeten kunnen (500W rms bij 4 ohm)

Voel mij een echte N00B ondertussen

Vereiste is MP3 en USB ingang om ipv CDtjes te branden of USB stikje er in te doen.

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Originally posted by agraaff
        Ter verduidelijking de Top wordt doorgelust vanaf de Sub dus vanaf de versterker 1 kabel naar de Sub en dan doorlus (via lowpass) naar de top.
        wordt het dan 4 ohm? want dan zou ik met de XTI1000 ook uit de voeten kunnen (500W rms bij 4 ohm)
        Intern filter in de subs, das waar ook.
        Foutje, bedankt.

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Voel mij een echte N00B ondertussen

Vereiste is MP3 en USB ingang om ipv CDtjes te branden of USB stikje er in te doen.
          Met XTI 1000 kom je net iets te kort. Ik zou de 2000 nemen. Als de toppen 300w zijn en de subs ook 300w moet je minstens 600w bij 4ohms hebben.

Een tip, vervang de ingebouwde filters ook. Je zal verschieten hoe anders en beter je speakers zullen klinken.

Comment

• apenzuursound
            • Nov 2009
            • 37

Voor een CD-speler zou ik gaan kijken naar een numark, weinig geld en toch veel kwaliteit.

Comment

• agraaff
              • Dec 2010
              • 41

Originally posted by frederic
              Een tip, vervang de ingebouwde filters ook. Je zal verschieten hoe anders en beter je speakers zullen klinken.
              Hmm leuke, ik moet van 1 toch het filter repareren a 40 euro inderdelen en wil ook alle XLR female connectoren vervangen voor speakon. Dus waarom niet

Maar geen idee wat ik er dan in moet zetten, zijn hier standaard setjes voor te krijgen? en verouderen die dan?

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Hmm leuke, ik moet van 1 toch het filter repareren a 40 euro inderdelen en wil ook alle XLR female connectoren vervangen voor speakon. Dus waarom niet

Maar geen idee wat ik er dan in moet zetten, zijn hier standaard setjes voor te krijgen? en verouderen die dan?
                Die ga je vinden bij de invoerder Wils Zij gaan je wel tonen wat je moet hebben.
                Filters verslijten toch op de duur.

Comment

• Back on Track
                  • Jun 2009
                  • 227

voor CD speler zou ik de Geminini CDMP-2600 kiezen...

deze is zeer gebruiksvriendelijk en heeft toch nog hele degelijke compartimenten voor een Budget speler.
                  BACK ON TRACK DJ

Comment

• Mark Vriens
                    • Oct 2009
                    • 139

Originally posted by Back on Track
                    voor CD speler zou ik de Geminini CDMP-2600 kiezen...

deze is zeer gebruiksvriendelijk en heeft toch nog hele degelijke compartimenten voor een Budget speler.
                    Haha, ik zat net dit topic eens even door te lezen en dacht ook aan de CDMP-2600. Ik heb 'm zelf ook, erg fijne speler. Leest CD's goed. Hiervoor een Numark CDN-55 gehad, voldeed niet aan de eisen, begon na 4 dagen ineens verschrikkelijk te stotteren/overslaan. Waarschijnlijk productiefout. Geld teruggekregen en de Gemini gekocht. Wat een fijne speler voor niet een zo veel geld. USB werkt goed, je moet alleen wel mapjes maken als je er een ext. harde schijf aan hangt, anders is het niet te overzien!!
                    Al met al goede speler.
                    Over het mengpaneel: Ik heb zelf de EFX-12, het grote broertje van de EFX-8. Ook een erg fijne mengtafel, goede faders, geen ruis en niks op aan te merken. Wat betreft het FX gedeelte. Deze gebruik ik niet vaak, het is niet echt heel fijn te bedienen, maar als je wat extra galm oid nodig hebt zit het er wel op... Maar voor jou doeleinden is de EPM-8 uitermate geschikt! Gewoon doen!!
                    Vragen, stel ze gerust

Groeten, Mark
                    CDJ 2000's zijn in tha pocket!

Comment

• Back on Track
                      • Jun 2009
                      • 227

En ik heb de Epm 8

dit is gewoon een functionele kwaliteitstafel
                      BACK ON TRACK DJ

Comment

• agraaff
                        • Dec 2010
                        • 41

Thx voor de input tot nu toe, de EMP8 wordt het in ieder geval. Goed, functioneel en simpel in gebruik en uiterlijk.

Vraag voor de Filters heb ik bij Wils neergelegd, laat het wel weten als ik antwoord heb

Versterker twijvel ik, is wel erg veel duurder, weet niet of ik dat er wel uit haal gezien het gebruik, dat gezegd hebbende, het moet wel weer minimaal 10 jaar mee gaan.

Denk dat ik voor 1500 euro weer een goede basis set heb. Ga dit even melden op school, zal meteen een foto maken als ze sleil achterovervallen van het bedrag zij denken, versterker met cdspeler en speakers heb je bij de mediamarkt toch ook voor 300 euro

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Thx voor de input tot nu toe, de EMP8 wordt het in ieder geval. Goed, functioneel en simpel in gebruik en uiterlijk.

Vraag voor de Filters heb ik bij Wils neergelegd, laat het wel weten als ik antwoord heb

Versterker twijvel ik, is wel erg veel duurder, weet niet of ik dat er wel uit haal gezien het gebruik, dat gezegd hebbende, het moet wel weer minimaal 10 jaar mee gaan.

Denk dat ik voor 1500 euro weer een goede basis set heb. Ga dit even melden op school, zal meteen een foto maken als ze sleil achterovervallen van het bedrag zij denken, versterker met cdspeler en speakers heb je bij de mediamarkt toch ook voor 300 euro
                          En na een jaar in de vuilbak

Comment

• Mark Vriens
                            • Oct 2009
                            • 139

Originally posted by frederic
                            En na een jaar in de vuilbak
                            en dat uitgerekend 300 x 10 jaar = 3000 euro, dus zit je met een profi-set veeel beter!!
                            CDJ 2000's zijn in tha pocket!

Comment

• agraaff
                              • Dec 2010
                              • 41

T
                              Snel antwoord van Wils gehad...

Doorgaans voltstaat het vervangen van de componenten, tenzij er printbanen zijn weggebrand.
                              het vervangen van componenten ( indien dus mogelijk ) is in elk geval de snelste en goedkoopste optie
                              ik heb even op de servicewebsite gekeken, de filter is af fabriek nog leverbaar en zou compleet ca € 80,- kosten.
                              Als een filter goed gerepareerd is is er geen verschil.
                              de levensduur van speakers is afhankelijk van de gebruiksintensiteit ervan.
                              een conus wordt natuurlijk slapper naarmate hij meer en zwaarder is gebruikt.
                              Last edited by agraaff; 15-12-10, 12:55. Reason: Stukje toegevoegd

Comment

• vasco
                                • Oct 2003
                                • 2567

Ik ga mee in wat er eigenlijk al is gezegd en wat je zo te lezen ook gaat doen, althans uiteraard na goedkeuring begrijp ik. Het is niet voor niets dat een set speakers van HK al 10 jaar meegaat en met een kleine reparatie nog wel 10 jaar mee kan schat ik zo in.
                                ...zij denken, versterker met cdspeler en speakers heb je bij de mediamarkt toch ook voor 300 euro
                                Heb dit ook wel eens gehoord van een vriend die in de ICT werkt

Comment

Working...