Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Originally posted by showband
    jullie weten toch wel dat de kopersbescherming/consumentenrecht niet overal zo is als in nederland?
    Uiteraard, maar de PayPal voorwaarden zijn ook duidelijk. Als de verkoper niet overgaat tot levering kun je het overgemaakte bedrag makkelijk terug eisen. Niet echt een risico dus, en anders eentje van 36 pond, daar gaan we ook niet dood aan.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Originally posted by drbeat
      ...........misschien dat je pech hebt met de invoerrechten .................

Studiospares
      964 North Circular Road (corner of Waterloo Road),
      London
      NW2 7JR
      .

Binnen de EU betaal je geen invoerrechten.
      en als onderneming betaal je geen BTW.

De prijs excl. BTW moet jou dus worden gefactureerd,
      evt. vermeerderd met verzendkosten.

Verder lijkt mij de prijs voor de rackoren,
      hoewel ze duidelijk de tafel in de levering
      plaatsen.

Ook Nes is benieuwd!

grtz

Nes
      Last edited by NesCio01; 25-12-12, 21:11.
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

jullie weten toch wel dat de kopersbescherming/consumentenrecht niet overal zo is als in nederland?
        Ook in Nederland (en Belgie) staat in de wet, als de prijsvermelding een duidelijke fout vertoont, (dus niet 1 tot 10% foutmarge) maar +/- 95% prijsverschil zoals in dit geval, heeft de verkoper wel het recht die fout te corrigeren.
        Hij moet jou wel het geld terug keren als je al betaald hebt.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Ben benieuwd, overigens zijn ze wel goedkoop...zelfs de x32 voor 2237,17...incl. misschien dat je pech hebt met de invoerrechten maar niet gek om te proberen....als bedrijf heb ik toch geen garantie....altans niet zoals particulieren..

We stay tuned....
          Opgelet, in pond.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

en de uk is niet hetzelfde als een schengenland in de eu!
            lekker belangrijk!

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by frederic
              Opgelet, in pond.
              Nee, genoemde prijs is in Euro maar ex btw. Incl btw is ie praktisch evenduur als elders: 2684,60 euro.

en de uk is niet hetzelfde als een schengenland in de eu!
              Het Schengen verdrag gaat alleen over het vervoer van personen, daar heb je in dit geval niet zo heel veel mee te maken
              Andersom heeft Schengen ook weer weinig met Europa te maken, dat zijn twee hele verschillende dingen. (Noorwegen, IJsland, Zwitserland en Liechtenstein zijn geen EU, wel Schengen bijvoorbeeld.)
              UK = EU, dus betaal je geen invoerrechten en betaal je VAT aan de leverancier of kun je de BTW laten verleggen naar jou.
              Last edited by renevanh; 25-12-12, 23:52.

Comment

• drbeat
                • Jun 2012
                • 671

Das een verkooptrucje wat hier in nederland niet op gaat.. ze vermelden op verschillende manieren de inc of ex prijs..ze zijn daar niet eenduidig in. Pas na doorklikken weet je de juiste prijs...of zie ik dat verkeerd..

Maar goed, we zijn op het X32 topic presonus aan het kopen....

Hoe gek kan het gaan!
                Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Das een verkooptrucje wat hier in nederland niet op gaat.. ze vermelden op verschillende manieren de inc of ex prijs..ze zijn daar niet eenduidig in. Pas na doorklikken weet je de juiste prijs...of zie ik dat verkeerd..

Maar goed, we zijn op het X32 topic presonus aan het kopen....

Hoe gek kan het gaan!
                  Idd dat is in Belgie en Nederland verboden. De prijs moet altijd incl. BTW zijn bij de producten.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Als er aan particulieren ook verkocht wordt, moet de prijs incl. btw zijn. Groothandels mogen dus gerust ZONDER btw prijzen adverteren (wet België).
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Originally posted by renevanh
                      UK = EU, dus betaal je geen invoerrechten en betaal je VAT aan de leverancier of kun je de BTW laten verleggen naar jou.
                      BTW is een nationale belasting, welke gedeeltelijk wel Europees wordt geregeld.
                      Bij overlegging van je BTW-nummer aan de Engelse leverancier, hoeft deze geen
                      Engelse VAT te berekenen!

BTW verlegging (art. 23 wet OB) is weer heel iets anders. Dat heeft met invoer
                      te maken en dat heb je enkel van buiten de EU.

Dit geldt enkel voor bedrijven. Particulieren betalen binnen de EU wel de
                      BTW (behalve in enkele niet BTW gebieden).

De meesten hier op het forum kunnen dus BTW-vrij in het buitenland bestellen onder
                      overlegging van je BTW-codenummer.

grtz

Nes
                      Last edited by NesCio01; 27-12-12, 00:19.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by laserguy
                        Als er aan particulieren ook verkocht wordt, moet de prijs incl. btw zijn. Groothandels mogen dus gerust ZONDER btw prijzen adverteren (wet België).
                        Groothandels hebben geen webshop.
                        We kunnen er dus van uitgaan dat een webshop gericht is naar particulieren.
                        Wat die webshop doet is op zijn zacht gezecht dubieus.

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Originally posted by NesCio01

BTW verlegging (art. 23 wet OB) is weer heel iets anders. Dat heeft met invoer
                          te maken en dat heb je enkel van buiten de EU.
                          Ik heb Duitse leveranciers (bijvoorbeeld Strato, Thomann) die de BTW verleggen, dat kan prima binnen de EU.
                          Hier vindt u informatie over het verleggen van btw. Als buitenlandse ondernemer die zakendoet in Nederland, krijgt u hier vaak mee te maken.

Artikel 23 is overigens enkel een artikel wat afwijkingen in artikel 22 behandeld, je verwijzing klopt niet helemaal.

In alle gevallen zal je de (verlegde) BTW moeten opgeven in je aangifte omzetbelasting.

Groothandels hebben geen webshop.
                          Waarom niet... ik ken er best een paar die dat wel hebben, waaronder ook in ons vakgebied.
                          Een webshop is tegenwoordig een stuk service naar de klant (en dat kunnen ook andere bedrijven zijn).

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

We kunnen er dus van uitgaan dat een webshop gericht is naar particulieren.
                            Dat zie ik toch echt anders hoor.
                            Als ik, als ondernemer, bij een webshop buiten NL bestel
                            en m'n BTW-nummer opgeef, hoef ik toch echt geen
                            BTW te betalen hoor.

Een webshop is een ondernemer en hoeft aan buitenlandse
                            ondernemers geen BTW door te berekenen of te heffen.

Wanneer ik als ondernemer aan een ondernemer in België
                            iets verkoop, hoef ik ook geen BTW te heffen.

grtz

Nes

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Volgens mij dwalen we nu wel erg ver af van het onderwerp.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

[offtopic]

Ik heb Duitse leveranciers (bijvoorbeeld Strato, Thomann) die de BTW verleggen, dat kan prima binnen de EU.
                                Wat jij bedoelt heeft niets met verlegging te maken.
                                Het best lees je je in, in de Intracommunautaire verwerving.

Het voorbeeld over de aankoop van schoenen in Franktijk die naar Nederland komen
                                spreekt, m.i., voor zich? 0% BTW!

Artikel 23 is overigens enkel een artikel wat afwijkingen in artikel 22 behandeld, je verwijzing klopt niet helemaal.
                                Mijn verwijzing klopt voor de volle 100%, echter gaat het hier te diep om ook de uitvoeringsregeling
                                Omzetbelasting erbij te halen. Het is echter zo dat zonder vergunning art. 23 wet OB '68 verlegging niet mogelijk is!

Ik ga ervan uit dat jij, noch Thomann een art. 23 vergunning hebben, zodat er geen sprake is van verlegging,
                                doch van een Intracommunautaire verwerving, zoals ik eerder al schreef.
                                Thomann heeft in deze nl. niets met de maatstaf van heffing te maken, jij wel.
                                (import EU is een maatstaf voor de Nederlandse BTW, Export uit Duitsland niet).

Maar dit gaat allemaal wel erg diep.

Nog 1 leuke?
                                Omdat jij als onderneming BTW int, ben je dus eigenlijk onbezoldigd belastingambtenaar?
                                Je draagt het verschil tussen geïnde en betaalde BTW toch ook af aan de Belastingdienst
                                (mits je meer hebt geïnd dan hebt betaald).

grtz

Nes

Comment

Working...