Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by RobertK
    Binnenkort dagje proefdraaien met de X32, ben erg benieuwd!
    Idee om er een aan te schaffen als monitortafel voor een tourtje van 80 shows met 10 man op 't podium.

Iemand al een idee hoe de tafel het op een tour houd?
    Heu,

Probleem 1: tafel is nog maar een paar maanden op de markt.
    Probleem 2: Ik denk niet dat veel grotere PA firma's dit gaan aanschaffen.
    Last edited by frederic; 07-12-12, 01:12.

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by desolation
      Dat lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk, maar ik kan me vergissen. Vrijwel elk gesprek met iemand van Behringer of Midas is er mij uitdrukkelijk gezegd dat de Behringer producten 48Khz zijn en de Midas producten 96Khz. Meteen ook de reden waarom er geen mogelijkheid is om een X32 te gebruiken als monitor desk bij bv een PRO2 Setup.
      Een firma die met een Pro2 setup de baan op gaat, die daarnaast gaat investeren in Behringer?
      Ik denk het niet.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by frederic
        Probleem 2: Ik denk niet dat veel grotere PA firma's dit gaan aanschaffen.
        Toch zouden een aantal dat misschien eens moeten overwegen gezien het prijsniveau waarvoor ze werken.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
          • Jun 2012
          • 706

Originally posted by frederic
          Een firma die met een Pro2 setup de baan op gaat, die daarnaast gaat investeren in Behringer?
          Ik denk het niet.
          En waarom niet? Het grootste klankmatige verschil tussen de Pro1/2 en de X32 is het draaien op 96k en de preamps. Je gebruikt de stagerack van Midas, dus punt 2 is al van de baan en om compatibel te zijn moet je op 96k kunnen draaien.
          Of je bakje faders dan 10k kost of 3k maakt voor je eigen portemonnee toch best wat uit denk ik, van 7 mille koop je al een mooie set IEM's en microfoons....

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

En waarom niet?
            Moeten we dat nou echt uit gaan leggen?
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• desolation
              • Jun 2012
              • 706

Nee, je kan ipv té gemakkelijk het enige niet-argumenterende deel van de post te quoten ook gewoon reageren op hetgeen wél iets zegt.

Allereerst: als die firma een Pro2 heeft voor een vaste tournee en daarnaast een X32 voor de standaard rentals die naar live-on-tape "artiesten" gaan en kleine caféjobs, dan zie ik al niet in waarom de post van frederic uberhaupt enigszins zinnig is. Zo een opstelling heeft zelfs méér zin dan de tientallen bedrijfjes die met hun VI1 of SD9 voor 150EUR op de pensenkermis gaan staan.

Ik heb vroeger op marktrock evenzeer een MH3 op de front zien liggen en een onnozele LX7II op de monitors, dit zou een evenredige opstelling zijn met het verschil dat beide surfaces gewoon de DLXXX preamps van Midas gebruiken en het verschil in geluidskwaliteit dus veel kleiner zou zijn.

Niet dat het kan, want de X32 ondersteunt geen 96kHz.

Comment

• soundsystem
                • Aug 2011
                • 73

Allereerst: als die firma een Pro2 heeft voor een vaste tournee en daarnaast een X32 voor de standaard rentals die naar live-on-tape "artiesten" gaan en kleine caféjobs, dan zie ik al niet in waarom de post van frederic uberhaupt enigszins zinnig is. Zo een opstelling heeft zelfs méér zin dan de tientallen bedrijfjes die met hun VI1 of SD9 voor 150EUR op de pensenkermis gaan staan.
                I like!
                Ik zie hier in de buurt genoeg van die omhooggevallen bedrijven die met hun 40 kanaals tafels en d&b geluid voor een habbekrats komen opdraven in de lokale parochiezaaltjes...

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

En daarom zitten er bij de kerken geld, goed voorbeeld van dubbeltje eerste rij zitten (en vaak nog lukken ook).

Bij dat soort klussen heb ik meestal meer dan genoeg aan 16 kanalen. Een M300 met één 1608 is dan ook meer dan voldoende. Kan mij voorstellen dat een X32, al dan niet met één S16, voor dit soort klusjes die niet veel mogen kosten een overweging zijn tot aanschaf. Ik ga echt geen SD9 inhuren van een bevriend techneut voor dit soort werk, wil ook beleg op de boterham.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by soundsystem
                    I like!
                    Ik zie hier in de buurt genoeg van die omhooggevallen bedrijven die met hun 40 kanaals tafels en d&b geluid voor een habbekrats komen opdraven in de lokale parochiezaaltjes...
                    Wil je me hun namen doorgeven? We kunnen dat altijd gebruiken. En ze mogen hun techniekers thuis laten.

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

hier tegen leuven zit er een held die voor een goeie 4-500EUR een gevlogen GEO-T met 12 toppen en 4 CD18's komt zetten. inclusief plaatsing.
                      en geloof me, zo zijn er wel meerdere hoor. eentje tegen tienen doet fuiven voor de meest belachelijke prijzen, de letterlijke reclame is "elders goedkoper? wij passen onze prijs aan!".

Comment

• daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

hier tegen leuven zit er een held die voor een goeie 4-500EUR een gevlogen GEO-T met 12 toppen en 4 CD18's komt zetten. inclusief plaatsing.
                        en geloof me, zo zijn er wel meerdere hoor. eentje tegen tienen doet fuiven voor de meest belachelijke prijzen, de letterlijke reclame is "elders goedkoper? wij passen onze prijs aan!".
                        en dat soort lieden verzieken de markt!!
                        neem aan de je er voor die prijs er geen know-how en kwaliteit bijgeleverd krijgt?
                        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• LVG
                          • Jul 2011
                          • 152

Originally posted by daviddewaard
                          neem aan de je er voor die prijs er geen know-how en kwaliteit bijgeleverd krijgt?
                          In deze regio zit iemand die vindt dat een movinghead (expression 5000) in de verhuur netto € 7,50 moet kosten
                          Aangezien hij de 101 elders huurt voor 17,50 en deze movinghead 2,5 x zo duur is in aanschaf, althans zo probeerd hij het uit te leggen. Iemand die ergens die goede (niet a merk maar gewoon goed werkende movingheads verhuurd voor € 7,50 incl. case, haak en kabels )

Hoe bedoel je geen beslag op je boterham

Comment

• desolation
                            • Jun 2012
                            • 706

Originally posted by daviddewaard
                            bij de eerste valt het eigenlijk best mee. hebben een grote nexo inventaris en draaien gewoon met belachelijke prijzen.

de tweede is gewoon honkytonk china spul. draait met SRX kopies van MVM audio, lab kopies van MVM audio, china headjes zonder CE of ROHS, china lasers zonder enig keurmerk, etc...

daarnaast hebben we er ook nog een in Limburg (Borlo/Gingelom) die zich doodleuk bezig houd met chinese JBL kopies van chinese department store in te kopen en dan door te verlappen aan lokale verenigingen en zalen alsof het orginele producten zijn.

de markt zit gewoon VOL met lutsers de dag van vandaag....

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

En wat heeft dat met de x32 te maken?

Comment

• DJ Antoon
                                • May 2005
                                • 1681

Originally posted by MacGyverSounds
                                En wat heeft dat met de x32 te maken?
                                Helemaal niets, weer 2 pagina's off topic. (Maar daar maak ik me zelf ook wel eens schuldig aan...)

Op het onderstaande gedeelte van de change log, had ik al lang reacties verwacht!

• Matrix buses have some new features that enable them to be used in simple speaker processing
                                applications:
                                - phase inverter switchable in config/preamp section
                                - signal tap (pre/post EQ, pre/post fader) from bus sends to matrix can be selected now
                                - EQ bands LOW and HIGH now can be switched to crossover filter types (butterworth, bessel,
                                linkwitz-riley up to 24dB/oct).
                                Note: The crossover filter types use up the intermediate bands LOW2 and HIGH2 respectively when
                                activated.

Comment

Working...