Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • desolation
    • Jun 2012
    • 706

Dat hangt natuurlijk van je eisen af
    Met een goede versterkering en processing kan je een dubbel DAP X12T + X15HL stack nog best een aardig geluid laten produceren, voor een veel lager budget dan bv een PS10+LS600 met NXAMP4X4.
    Is het hetzelfde qua kwaliteit en niveau? Nee dat zeker niet, maar voor optredens tot pakweg 100-150 personen kun je het met zo'n DAP stack ook wel redden zonder meteen 20 mille te leggen voor een geluidsset.
    Line Arrays is een andere kwestie, ik moet de eerste chinese line array die én goedkoper én even goed klinkt dan bv een JBL of een L'Acoustics nog tegenkomen.

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

dat laatste is idd met die line arrays zeker het geval. maar idd binnen een kroegje....als je daar een prachtige meyer of prachtige EAW set neer zet, of een dap...natuurlijk in kwaliteit niet te redden kwa vergelijking...maar kwa prijs en afschrijving wel....en vergeet niet, die kroegbaas moet pinten verkopen om jou in te huren....hij moet dusdanig pinten verkopen dat hij jou als verhuurder, je band of dj en zijn overige kosten personeel ed moet betalen en winst maken op het geheel....anders gaat hij naar de ......Eeuwige bierverstrekkingsvelden....denk ik zo...

En alles wordt minder, dus kwaliteit en prijs komen steeds verder bij elkaar vandaan te staan bij topmerken...en bij de budget komt het weer tot elkaar....Way of life denk ik zo...
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

Originally posted by drbeat
        Een rede meer om niet voor de presonus te gaan...als dit echt van hen af komt.. .wat ik betwijfel....

Maar goed....de Behringer is wat mij betreft toch best ok voor de gemiddelde kroegklus....waar je met je midas gewoon niet gaat staan omdat je dan met je prijs gewoon niet mee kunt.... Het blijft een spel van prijs en aanbod...

Hier worden de meest duurst materieel de hemel in geprezen en met budget of middenmotors de vloer geveegd, maar wat ik me afvraag, brengen de investeringen die gedaan worden voor die uber-supermixer of uber-supermic Überhaupt terug betaald op dit moment??...
        Ik ben bang dat het verband houd met het persbericht wat The MUSIC Group (behinger) heeft uitgestuurt. Waarin ze nogal apetrots de wereld vertelden dat ze een presonus topman een X32 zagen kopen. En een serie steken onder water uitdeelden.
        Dat grote fabrikanten elkaars spullen kopen (om reverse enginering te doen) is geen nieuws. Daar is herr Uli zelf nogal trots op.

"One day I opened up a signal processor of an established brand and I realized that despite a selling price of $ 1,000, the components inside were just worth $ 100. I started to design equipment initially for myself but surprisingly I had immediately sold ten pieces to my friends and fellow musicians before I had even built them. I discovered that all my musician friends faced the same dilemma. There was simply a tremendous need for good and affordable equipment"

persbericht behringer:
        http://www.lifepr.de/inaktiv/mm-music-group/Rick-Naqvi-Chooses-BEHRINGER/boxid/351258

Rick Naqvi Chooses BEHRINGER!

(lifePR) (Bad Ems, 25.09.2012) Baton Rouge, LA - Accomplished musician and industry veteran Rick Naqvi was spotted recently at the Guitar Center store in Baton Rouge taking delivery of BEHRINGER's X32 Digital Console. The X32 has proven to be a blockbuster success for BEHRINGER who have notched in excess of 20,000 units sold worldwide since it hit stores July 27 this year. GC stores have been among the few retailers with consoles in stock and it is in the Baton Rouge store that Mr. Naqvi scored his X32.

The X32 is already revolutionizing the live sound and recording markets starved for a true digital mixer with motorized faders, LCD scribble strips and a brilliant TFT screen, all for under $3,000! Built from the ground up to be a true digital system, the X32 packs MIDAS-designed mic preamps, AES50 digital networking and Ultranet Personal Monitor mixing into a console that can be managed directly from its intuitive control surface, a connected PC or even iPad® and iPhone® devices without need for a host computer.

While it is unclear how Mr. Naqvi intends to use his newly-acquired X32, the console is equally at home in the studio as well as the stage. Packing over 40 studio-quality effects into 8 stereo FX channels, the X32 is a complete production environment with stunning audio fidelity and immense usability. Record to Pro Tools (or any other DAW) through its on-board interface, then mix down, sweeten and master your recordings all with the comfort and confidence of total recall and savable presets. Heck, why not make a 2-track recording right to USB stick by plugging it into the X32; yup, the X32 does that too.

We'd like to welcome Rick Naqvi to the rapidly growing X32 family and wish him all the very best. You can find Rick online at www.facebook.com/rick.naqvi or at his day job as Vice President of Sales at PreSonus in Baton Rouge, LA. Welcome aboard Rick!
        Über MM Music Group

The MUSIC Group is one of the world's largest holding companies for pro audio and music products brands. As the corporate parent for world-recognized brands such as MIDAS, KLARK TEKNIK, TURBOSOUND, BEHRINGER and BUGERA, the MUSIC Group owns and manages some of the finest brands in the industry.

Founded in 1989, BEHRINGER revolutionized the music and audio manufacturing industry by offering previously high-priced professional equipment at consumer pricing, defining a new "Prosumer," or home recording market. BEHRINGER is designed by musicians for musicians, and offers a comprehensive product range of professional-quality equipment that includes loudspeakers, amplifiers, mixers, powered mixers, computer-based recording and DJ products, microphones, headphones, wireless systems, musical instruments and professional lighting systems. The company owns and operates its own manufacturing facility, known as "MUSIC Group City", where every product is carefully engineered and quality tested. For more information, please visit www.MUSIC-Group.com.
        Last edited by showband; 29-11-12, 11:54.
        lekker belangrijk!

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Ergens las ik het volgende
          Het ding met dure mics is: het klinkt maar zo goed als de zwakste schakel in de chain
          Wat ik me afvraag is hoe dit dan staat t.o.v. bijvoorbeeld een
          B(eta) 87A of een d:facto t.o.v. de X32.

grtz

Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• desolation
            • Jun 2012
            • 706

Het fijne aan een d:facto gebruiken tov een el cheapo mic is dat je off axis ook een prima klank opneemt, het gewoon 100% lineair klinkt dus er niet tot zeer weinig eq aan te pas komt en dat je je quasi geen zorgen moet maken over feedback. De gevoeligheid en directionaliteit van bv mijn eigen Beta98AD/C tov een Sennheiser E604 of E904 die we ervoor hadden zorgt ervoor dat de toms veel beter doorkomen zonder dat we er meer gain op moeten knallen. Minder agresieve gain zorgt er ook voor dat we ver van dat feedbackpunt blijven, dus dat het ook veel minder genepen moet worden in de EQ.

De zwakste schakel in de chain zal ook nooit de X32 zijn, maar eerder je live situatie. Live heb je nooit en te nimmer een ideale situatie waar elke mic perfect "zijn" ding kan opnemen zoals in de studio. Er is live gewoon een bovengrens. Het verschil tussen een mic van 50EUR en een mic van 250EUR zal je wel horen, het verschil tussen een van 250EUR en een van 700EUR zal al heel wat minder zijn op een podium. Maar het is niet omdat de klank niet sterk verschillend is dat het gebruiksgemak er niet op vooruit gaat.

Nes: mijn excuses voor de scherpe uithaal, had het andere topic nog niet bekeken en het kwam over als de zoveelste "als je toch met een X32 mixt kan je evengoed cheapo mics gebruiken" opmerking.
            Last edited by desolation; 01-12-12, 13:36.

Comment

• drbeat
              • Jun 2012
              • 671

Originally posted by desolation
              Misschien wordt het ook gewoon eens tijd dat je er een gaat gebruiken (en dan niet 20 minuten bij feedback door een SM58 lullen) ipv altijd cynische vragen te stellen over het toestel, hoewel het voor jou 99%y kans geen verschil zal maken. Het zal namelijk nooit een tafel van 100 mille worden.
              Ness vraagt of de verschillen met de sm tov d;facto erg groot zijn, zelfs op deze tafel. Zonder een oordeel te geven over de X32. Ness vraagt in een ander topic netjes aan je hoe deze zich verhoud en hoe je ervaringen zijn..
              Ook ik zou dat graag willen weten.

Mede omdat ik eerlijk gezegd de sm58 voor zang bij lange naa niet mooi vind klinken....zeker voor een vrouwenstem vind ik die ronduit slecht en heb ik voor onze zangeres een goede condensator senheiser geadviseerd want die paste perfect bij haar stem...maar ik hoor altijd graag welke mics er nog meer zijn en hoe ze bevallen...als ik bv door de sm zing of praat heb ik heel veel bass in mijn stem...
              Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

Een SM58 vind ik persoonlijk een dof stuk rommel qua klank. De enige reden om een SM58 te nemen is dat hij geen drol kost en onverwoestbaar is, maar voor de rest is het vooral een prima mic om je hele vocal te "camoufleren".
                E865/965 zijn inderdaad heel mooie mics, maar ik zou zelf niet in de 965 willen investeren. Dat komt qua prijs héél dicht in het waarwater van een KMS105 en das toch wel een heel andere klasse mic.
                De Beta58 is eigenlijk een heel stuk beter, zonder gigantisch veel meer te kosten. SM58 komt hier uit de koffer voor 3 dingen: kinderen, presentaties en dj's.

Om antwoord te geven op de klankvraag: ja je hoort dat zeker, maar live camoufleert ongelooflijk veel tekortkomingen. Het verschil tussen C451 overheads op de drums tov C430 is echt NIET te horen bij live werk tot middelgrote podia (en dat was zowel op X32, VI1 als MH3), maar in de studio met de X32 kon je echt dag en nacht verschil horen tussen C430, C451, C2000, SM57 en MXL V67N (waar de C430 en SM57 recordings gewoon een shift+delete hebben gekregen). Het is echt zeer situatiegebonden, want in hetzelde festival hebben we 2 akoestische gitaren gemict via de X32 en daar kon je héél goed horen op welke gitaar er een SM57 stond en op welke een Stagg MCO-7 (vrij oude U87 replica). Enkel en alleen omdat je in zo'n situatie amper off-axis opname hebt, en de mics daar echt hun vol potentieel kunnen halen.
                De enige goede reden voor mij om te investeren in degelijke microfoons is dat ze je leven gewoon véél makkelijker maken. Je moet minder EQ'en, je hebt minder snel last van feedback, de balans tussen on en off axis is veel beter, etc... Wat er op het einde van de rit voor zorgt dat het veel makkelijker is om een goede klank te creëren in een live setting dan met mindere mics. Daarnaast zijn goede mics gewoon universeel goed, als je een degelijke micset hebt kan deze dienen voor zowel een zaaltje van 100 man als voor een podium van 30.000 man.

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Een SM58 vind ik persoonlijk een dof stuk rommel qua klank. De enige reden om een SM58 te nemen is dat hij geen drol kost en onverwoestbaar is, maar voor de rest is het vooral een prima mic om je hele vocal te "camoufleren".
                  Volgens mij hangt dat echt enorm van je vocal af. Ik ben ook een beta58 fan, maar een van m'n vaste bandjes heeft een zangeres die ik toch liever met een SM58 hoor. Dat 'camoufleert' voor haar net de dingen die ik er anders uit moet knoeien met m'n EQ waardoor het echt geweldig klinkt.
                  De zanger daar in tegen... dat krijg je met een beta58 amper goed, daar zou een Sennheiser volgens mij dan weer beter werken, dat ga ik volgende keer proberen (e945).

Ergo: nogal afhankelijk van je bron, maar je hebt wel gelijk als je zegt dat de SM58 wat minder helder klinkt dan de beta58.

EDIT: even in de war... nou hebben we het ineens over mics, haha
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Nes: mijn excuses voor de scherpe uithaal, had het andere topic nog niet bekeken en het kwam over als de zoveelste "als je toch met een X32 mixt kan je evengoed cheapo mics gebruiken" opmerking.
                    @Desolation: excuses acceptet. Het is mss goed ons te realiseren, dat het hier gaat om
                    platte tekst, die we lezen vanuit ons eigen perspectief, zonder dat we het perspectief
                    van de schrijver zien, horen of kunnen voelen. Het kan hierbij zeker wel helpen als we
                    niet te directief vanuit een emotie antwoorden, waarbij dan krachttermen voorbij komen
                    waar we later spijt van hebben of waarvan we niet weten hoe zeer we daar een ander
                    mee raken.

Met elkaar weten we erg veel, zowel jong als oud.
                    Laten we vooral proberen om ons als professionals op te stellen en onze kennis, met
                    respect, te delen met elkaar.

Mss ook goed een misverstandje weg te nemen? Ik denk te lezen dat ik in het segment
                    van tafels van 100K geplaatst wordt? Waarvan dit komt is me een raadsel, sorry.
                    Een XL4 kwam voorbij, nadat ik schreef over een CDC four. Deze tafel is, volgens mij,
                    in de prijscategorie van een SD 11i, het segment waarin ik op dit moment zoek.

V.w.b. de d:facto, hierover heb ik een separaat topic aangemaakt.
                    Mss goed dit ook voor de CDC four te doen.

grtz

Nes
                    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

Zijn die CADAC's dan nog wat ze geweest zijn? First hand weet ik dat het nu een volledig onderdeel is van de Chinese Soundking group.

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Nieuwe firmware:

CHANGE LOG
                        1.10 (2012-11-29)
                        Improvements:
                        • Bus AFL solo now always post insert
                        • Talkback gain reduced (previous default setting was too high)
                        • Handling of fader move events while switching fader assignment fixed
                        • Sporadic noise when changing insert position removed
                        • User assignable buttons now correctly return to previous banks when used for sends on faders
                        New Features:
                        • Direct control of all mic preamps independent from their channel assignment to allow inline
                        recording mode and live card inserts:
                        - route local or AES50 inputs to card,
                        - route card returns to console input channels
                        - set preamp gain (2.5 dB steps) on new preamp setup page,
                        - adjust digital trim +/-12 dB on console 'tape return' channels
                        • 2 new Dual-band DeEsser Effects (dual-mono, stereo) with M/S processing option (can be used as
                        insert or side-chain processes)
                        • The user assignable buttons can now be (re-)assigned to JUMP function regardless of previous
                        function (by holding one of the SET buttons)
                        • Matrix buses have some new features that enable them to be used in simple speaker processing
                        applications:
                        - phase inverter switchable in config/preamp section
                        - signal tap (pre/post EQ, pre/post fader) from bus sends to matrix can be selected now
                        - EQ bands LOW and HIGH now can be switched to crossover filter types (butterworth, bessel,
                        linkwitz-riley up to 24dB/oct).
                        Note: The crossover filter types use up the intermediate bands LOW2 and HIGH2 respectively when
                        activated.
                        • New features with GEQ-On-Fader function (reset all, jump in blocks of 8)
                        • On request for theatre productions−the scene parameter safes for mute and fader/pan in input and
                        bus channels, can now be set independently
                        • The meter screens for input channels, mix buses and aux/FX now show the channel's mute status
                        Notes:
                        • Due to additional scenes parameters (matrix bus options: signal tap, x-over filter in EQ and phase
                        reverse) all scenes that use matrix buses should be checked, because previously created scenes do
                        not contain these additional parameters yet. In order to make old scenes consistent with Firmware
                        1.10 it is recommended to initialize the console, then load and immediately save back each scene.

Comment

• Hitvision
                          • Jun 2003
                          • 388

Geen 96 kHz AD/DA upgrade da's jammer. Dit hadden ze toch wel aangekondigd?
                          Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• DJ Antoon
                            • May 2005
                            • 1681

Originally posted by Hitvision
                            Echt aangekondigd...
                            Betekent wel dat er nog enorm veel processor power over is, 96kHz betekent gewoon 2x zoveel berekeningen.

Comment

• desolation
                              • Jun 2012
                              • 706

Originally posted by Hitvision
                              Dat lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk, maar ik kan me vergissen. Vrijwel elk gesprek met iemand van Behringer of Midas is er mij uitdrukkelijk gezegd dat de Behringer producten 48Khz zijn en de Midas producten 96Khz. Meteen ook de reden waarom er geen mogelijkheid is om een X32 te gebruiken als monitor desk bij bv een PRO2 Setup.

Comment

• RobertK
                                • Jun 2012
                                • 82

Binnenkort dagje proefdraaien met de X32, ben erg benieuwd!
                                Idee om er een aan te schaffen als monitortafel voor een tourtje van 80 shows met 10 man op 't podium.

Iemand al een idee hoe de tafel het op een tour houd?

Comment

Working...