Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LVG
    • Jul 2011
    • 152

Originally posted by drbeat
    En dat is volgens mij ook de enige en juiste manier om dit soort tekortkomingen te melden en tot een oplossing te komen..en wel zo eerlijk naar de dealer en fabrikant....die kunnen uiteindelijk niets met fora problemen...wel met de gecrascte tafel op de werkbank.....toch?
    Uiteraard ook gelijk gedaan en Zoals je leest ook met Behringer contact over gehad De uitleg van Behringer heb je dus gelezen (freeze/lock) wat dus niet het geval wad en toen ik dat ook melde en liet zien in het filmpje van de crash heb ik niks meer gehoord ook Niet van de dealer...

Lekkere service... Not
    Bij de tafels van de merken waar ik veel mee werk ben ik dat totaal net gewend
    De support van Roland (meeste Roland gebruikers weet wie ik bedoel) kan ik altijd bereiken volgend mij hebben de digico eigenaars dezelfde ervaring

Comment

• drbeat
      • Jun 2012
      • 671

Originally posted by LVG
      Uiteraard ook gelijk gedaan en Zoals je leest ook met Behringer contact over gehad De uitleg van Behringer heb je dus gelezen (freeze/lock) wat dus niet het geval wad en toen ik dat ook melde en liet zien in het filmpje van de crash heb ik niks meer gehoord ook Niet van de dealer...

Lekkere service... Not
      Bij de tafels van de merken waar ik veel mee werk ben ik dat totaal net gewend
      De support van Roland (meeste Roland gebruikers weet wie ik bedoel) kan ik altijd bereiken volgend mij hebben de digico eigenaars dezelfde ervaring
      Helemaal waar kwa roland.dat kan ik beamen. Ik heb bij mijn behringertjes eigenlijk nooit klachten gehad, simpelweg omdat ik daar de simpelste dingen van gebruik.

Wellicht dat behringer hier gewoon steekjes laten vallen omdat er zo veel vragen en errors zijn wat wij niet weten...of te weten komen.....
      Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Hier iets leuks:

Comment

• desolation
          • Jun 2012
          • 706

tof gemaakt, maar uiteraard een beetje biased

reaper is een gratis DAW die overal op werkt, SMAART integration heeft Uli zelf aangekondigd voor firmware 2.0 in begin 2013
          highpass, gating of limiting op auxen? processing doe je afaik op je amprack of IEM transmitter zelf
          Ze gebruiken voor veel zaken ook wel expliciet de langste manier, zoals het resetten van de delay tempo. dat doe je gewoon met een macro knop in het echte leven. Net zoals het instellen van de gain, de rotary boven je kanaal is per default de gain dus daarvoor ga je echt niet door menus bladeren

Bottomline voor mij: Presonus heeft zonder twijfel zijn pc & ios apps beter op orde, en daar is bij Behringer nog best wat werk aan. dat weten ze daar ook maar al te goed want het is een van de top gevraagde items. desalniettemin een fijn stukje leesvoer dat duidelijk maakt dat als je met de functionele beperkingen kan leven en je graag een remote-control georienteerde desk wilt, de studiolive momenteel de beter keuze is

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Zonder voorkeur voor de één of de ander te hebben; Behringer kan eenzelfde document maken waarbij het voordeel voor hun uitpakt.
            Marketingtechnisch niet het meest slim om de ellebogen van je eigen product af te zetten op concurrerende producten om hoger op de ladder te komen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jadjong
              • Oct 2003
              • 654

Do the StudioLive mixers have motorized faders?

The faders on the StudioLive series mixers are not motorized. You can recall your stored fader position using Fader Locate Mode. If you recall a scene with Fader Recalling set to "yes", Fader Locate Mode will automatically be enabled and you can use the Fat Channel meters to recall your stored fader position.
              Dit lijkt me het grootste minpunt.

Comment

• soundsystem
                • Aug 2011
                • 73

Originally posted by jadjong
                [h=3]
                Dit lijkt me het grootste minpunt.
                Originally posted by frederic
                Kerel, je begint mij serieus op mijn zenuwen te werken met uw Presonus-veraf***ing. Ik zou zeggen kruip lekker in de STUDIO met dat ding en amuseer u...
                Ik zeg bewust STUDIO, want als je geen motorized faders hebt hoor je volgens mij niet thuis in een live omgeving.

Ik ben absoluut niet voor de behringer, ben hier eerder neutrale lezer, maar zo'n document opstellen om de concurrent de grond in te boren is echt triestig hoor.
                Zoals MusicXtra zegt, Behringer kan op dezelfde manier iets neerschrijven waar ze presonus de grond inboren, en volgens mij gaat die lijst dan zelfs langer zijn

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Wat voor bullcrap is me dat?

"als je geen motorized faders hebt hoor je volgens mij niet thuis in een live omgeving." Mensen die heel hun leven analoog live hebben gemixt zullen U eens ferm uitlachen.
                  Ik zet even snel een mix neer met die presonus als vb onze Ilive.
                  En dan ""presonus-veraf***ing" wat voor zever is dat? Ik zeg duidelijk waar die tafel kan gebruikt worden en waar niet.
                  En dan "volgens mij" je weet het dus niet wan je kent die tafels niet?

Reageer dan niet kerel! Of probeer op zijn minst eerst te lezen wat er staat. Of zeg wat er niet juist is in dat document.
                  Last edited by frederic; 28-11-12, 09:01.

Comment

• drbeat
                    • Jun 2012
                    • 671

Een rede meer om niet voor de presonus te gaan...als dit echt van hen af komt.. .wat ik betwijfel....

Maar goed....de Behringer is wat mij betreft toch best ok voor de gemiddelde kroegklus....waar je met je midas gewoon niet gaat staan omdat je dan met je prijs gewoon niet mee kunt.... Het blijft een spel van prijs en aanbod...

Hier worden de meest duurst materieel de hemel in geprezen en met budget of middenmotors de vloer geveegd, maar wat ik me afvraag, brengen de investeringen die gedaan worden voor die uber-supermixer of uber-supermic Überhaupt terug betaald op dit moment??...
                    Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• JohanH
                      • Mar 2010
                      • 98

.... maar wat ik me afvraag, brengen de investeringen die gedaan worden voor die uber-supermixer of uber-supermic Überhaupt terug betaald op dit moment??...
                      Ahwel, dat vraag ik mij bij veel bedrijven af... De grote jongens (de klasse PRG en co) hebben er niet zo een last van, maar voor veel kleinere uit het middensegment vraag ik mij heel serieus af hoe ze het in ***snaam gefinancierd krijgen. En waar ik het helemaal van krijg zijn van de ego's die de grootste mond opzetten van welk materiaal enkel goed is voor hen, maar zelf er niet in slagen of het lef niet hebben om zelf de investeringen te doen...

Comment

• desolation
                        • Jun 2012
                        • 706

In het hoog segment brengt dat nog steeds op, want daar is veel vast werk via lange contracten vast te slepen. De producties daar hebben ook gewoon nog steeds geld om een correcte prijs te betalen voor het materiaal dat ze vragen, plus je werkt daar ook steeds in samenspraak met mensen met kennis van zaken. De tourmanager van de Rolling Stones weet prima waarom ze tafel x en line array y vragen, en wat dat moet kosten.

Het middensegment daarentegen zitten er veel te zweten. Want daar wil elke band die net uit het pensenkermis-niveau is gestegen naar iets grotere podia meteen dat je daar voor een appel en een ei een brand name line array ala GEO-S12, ARCS, etc.. neerpoot met een VI-series/iLive/Pro2-3/etc... (liefst 2 voor aparte monitormix), gekoppeld aan de meest high-end micros en in-ears die er zijn. Eigenlijk vragen ze daar dat je quasi het materiaalniveau levert van het hoge segment, voor 1/3 tot 1/2 van wat het hoort te kosten om een respectabele return te halen. En het zijn net die kerels die het hardst lopen te schreeuwen dat ze daar wel staan met supergear en je café optredens komen mixen met een mengtafel van 25 mille, enkel omdat ze gewoon tegen elke prijs elke job nodig hebben om de investering af te betalen. Laatst nog gehoord op een lokaal festival, ze kwamen prijs vragen voor een VRX FOH set voor hun open air stage, kost bij ons 400EUR BTW in geplaatst en opgehaald. Achteraf gehoord dat er iemand voor dezelfde prijs daar 6x GEO-T met 2x CD18 per kant is komen neerpoten voor hetzelfde budget, inclusief lifting towers voor de arrays. De reden daar is simpel: de artiesten hun prijzen swingen doodleuk de pan uit (doe elk jaar een fuif waar een Radio DJ anderhalf uur komt foute platen draaien, lapt er leuk een factuur van bijna 2 mille voor neer) en die artiesten + hun techs hebben steeds meer en meer noten op hun zang qua materiaaleisen. De organisator gaat voor die eisen no way financieel opdraaien, want hij tapt niet meer bier omdat ineens alles gemiced is met Neumann en DPA ipv Shure en Sennheiser. Dus wie mag er zijn broek uit doen voor elke job die hij wil binnenhalen? De verhuurder.

Dan sta ik daar eerlijk gezegd liever met mijn X32, met goede mics (maar daarom geen Neumann/DPA/Earthworks) en een goede FOH set waar de klanten ook 100% van tevreden zijn maar die mij niet elke maand doet zweten om de lening/leasing af te betalen.
                        Last edited by desolation; 28-11-12, 09:46.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Een rede meer om niet voor de presonus te gaan...als dit echt van hen af komt.. .wat ik betwijfel....

Maar goed....de Behringer is wat mij betreft toch best ok voor de gemiddelde kroegklus....waar je met je midas gewoon niet gaat staan omdat je dan met je prijs gewoon niet mee kunt.... Het blijft een spel van prijs en aanbod...

Hier worden de meest duurst materieel de hemel in geprezen en met budget of middenmotors de vloer geveegd, maar wat ik me afvraag, brengen de investeringen die gedaan worden voor die uber-supermixer of uber-supermic Überhaupt terug betaald op dit moment??...
                          Gewoon Troostwijk in de gaten houden, en dan weet je dat het steeds slechter gaat in de sector. Steeds meer 'grote jongens' komen in de problemen.

Wie vb een dure line array en een Harry, of zijn digitale tegenganger de PRO6 op pad gaat, moet bijna 2 keer per week zijn materiaal verhuurd krijgen om na een normale afschrijfperiode zijn centen terug te hebben. (en liefst nog wat meer)

Comment

• drbeat
                            • Jun 2012
                            • 671

Gewoon Troostwijk in de gaten houden, en dan weet je dat het steeds slechter gaat in de sector. Steeds meer 'grote jongens' komen in de problemen.

Wie vb een dure line array en een Harry, of zijn digitale tegenganger de PRO6 op pad gaat, moet bijna 2 keer per week zijn materiaal verhuurd krijgen om na een normale afschrijfperiode zijn centen terug te hebben. (en liefst nog wat meer)
                            En daarom denk ik dat de Behringertjes, DAPs en alle andere budgetmerken het hoofd beter boven water houden dan de echte PRO merken zoals Klark ed... En je echt wel mag kijken naar de X32 omdat hij zo veel meer bied dan dat hij kost.... Dus ik denk dat er hier steeds meer vragen komen over budgetmerken, en niet alleen maar over het ubermateriaal......tot dat er weer meer budget vrij komt voor een optreden van een band....

Comment

• desolation
                              • Jun 2012
                              • 706

De veilingen op troostwijk ed zijn dan weer helemaal om te lachen. Je ziet daar materialen verkocht worden aan quasi de nieuwprijs of zelfs boven de nieuwprijs.
                              Maar het is een feit, als je ziet wat een berg aan materiaal er te koop staat bij brokers voor audio equipment...

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

En daarom denk ik dat de Behringertjes, DAPs en alle andere budgetmerken het hoofd beter boven water houden dan de echte PRO merken zoals Klark ed... En je echt wel mag kijken naar de X32 omdat hij zo veel meer bied dan dat hij kost.... Dus ik denk dat er hier steeds meer vragen komen over budgetmerken, en niet alleen maar over het ubermateriaal......tot dat er weer meer budget vrij komt voor een optreden van een band....
                                Voor mengtafels kan ik jou hierin volgen. De productiekosten zijn redelijk laag.
                                Zowel de de X32, Studiolive, M200 van Roland en nog een aantal andere zaken bieden voor een bedrag van +/-3000€ veel meer dan een analoge setup die zeker wel 20k kost.
                                Maar voor speakers is dat toch nog een ander verhaal.
                                Daar zit je met mechanische natuurkundige eigenschappen van speakers, wat het ontwerp en productie de hoogte indrijf.
                                Ik ben nog geen chinees tegengekomen die dit tot een goed einde brengt met een goedkope variant.
                                Last edited by frederic; 28-11-12, 11:41.

Comment

Working...