Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • desolation
    • Jun 2012
    • 706

Originally posted by vasco
    Waar komt de link met een 01V nu weer vandaan
    Dacht dat we het over meer recente modernere digitale tafels hadden in vergelijk tot een X32 en de acceptatie. Dat een 01V niet acceptabel is in deze tijd begrijpen de meeste hier wel, dan is al snel alles beter

Verder beschrijft MusicXtra het gewoon goed, het maakt niet zoveel uit wat er staat als het gereedschap maar goed en deugdelijk is. Een timmerman wil ook geen kunststofhandgreep Gamma hamer uit de grabbelbak van 2,50 om zijn werk te verrichten.
    01V96i (de nieuwe versie) is anders een splinternieuw toestel ....

Ik kwam in het verleden ook amper auto's met airco, abs of TC tegen. Ondertussen is dat gewoon standaarduitrusting op zelfs een Clio.
    Tijden veranderen, en als jouw digimixer een heel stuk minder features heeft dan is dat toch een serieus minpunt.
    VCA's op een analoge tafel waren een complexe schakeling, op een digimixer is dit niet meer dan gewoon programmeren. Niet meteen te vergelijken maw.
    Last edited by desolation; 19-09-12, 07:55.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Originally posted by desolation
      Klopt maar je noemde toch echt de hele oude 01V zonder de toevoeging 96i en dat zijn twee verschillende mixers uit andere tijden. Dan snap je mijn reactie toch ook wel mag ik hopen.

En dan nog, waarop is deze "splinternieuw" tafel gebaseerd?
      Lijkt mij niet de vergelijking waarover we het hier hadden met o.a. M-serie mixers, wordt zo wel heel erg hak op de tak.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by showband
        nou, nou. dat gaat me ook wat ver.

de reden dat tweedehands digimixers onverkoopbaar zijn is niet allen gebruiksgemak hoor.
        Maar ook de nog beroerde geluidskwaliteit.

Een tweedehands analoog van merk x doet in de regel een kwart tot half de aanschafprijs
        Een tweedehands digitaal merk x doet ondertussen bijna een factor tien waardevermindering in die tijd...
        Analoge tafels halen ook geen drol meer binnen hoor tweedehands. A
        ls ik zie aan welke prijzen vb. Harries tweedehands de deur uitgaan bij Troostwijk.

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Originally posted by frederic
          Als ik zie aan welke prijzen vb. Harries tweedehands de deur uitgaan bij Troostwijk.
          tWordt hier breder en breder;
          analoog vs digitaal = geen vergelijk!
          digitaal vs digitaal i = geen vergelijk!
          verkoop vs veiling = geen vergelijk!

Troostwijk is een veiling, veelal van faillissementen,
          da's imo andere koek dan reguliere handel?

grtz

Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• drbeat
            • Jun 2012
            • 671

Het vliegt nogal de bocht uit met de discussie....inmiddels op pagina 40...

Ik weet niet of er mensen zijn die eventueel een testdag willen met deze tafel met een band enz. erbij maar ik zou wel eens ergens willen gaan kijken waar men op de tafel werkt.

Er zijn wel zaken die duidelijk uit de discussie komen:

voors:
            -meer dan compleet voor het budget.
            -preamps zijn verberterd tov de voorgaande analoge tafels
            -digitaal ism een ipad besturen is aanwezig
            -ook in het werk blijkt de besturing erg overzichtelijk
            -mogelijkheid tot digitale multikabel
            -enz.

tegens:
            -geacepteerdheid van Behringer
            -geen ervaringen met extreme situatie's
            -enz.

Het verhaal wordt steeds langer. Er zijn al mensen die met de tafel gewerkt hebben. Ik zelf zie de tegens, zoals geaccepteerdheid niet als grootste probleem. Ben wel critisch maar laten we wel eerlijk zijn, het stukje techniek wat je krijgt, en de compactheid van je volledige rack, en tafel is zeerzeker toegenomen en is al met al afgespiegeld met de kosten en de baten zijn tijd wel vooruit.

Probleem zit hem vooral in dat de gemiddelde technieker met arensogen naar de tafel kijkt, omdat er genoeg mensen onder zijn die geregeld door het merk on the road in de kou zijn gezet.

Maar......de discussie die nu gevoerd wordt is niet echt meer over de tafel.

Graag zou ik van de eigenaren van de tafel horen,
            - waneer men met wat gemixt heeft,
            - soort ruimte (buiten binnen tent enz.)
            - FOH set
            - gebruikte mics
            - gebruikte monitoren.
            - gebruikt aantal monitor groepen
            - gebruikte fx per kanaal.
            - inzet van de tafel, gates, compressors, eq enz.

Dus als er gebruikers zijn: graag info. Ben wel geneigd om er binnenkort eens een testdag van te maken met mijn eigen bands tijdens een repetitie, mixen met de Behringer en met mijn roland VS 2480.
            Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• JohanH
              • Mar 2010
              • 98

Originally posted by drbeat
              Dus als er gebruikers zijn: graag info. Ben wel geneigd om er binnenkort eens een testdag van te maken met mijn eigen bands tijdens een repetitie, mixen met de Behringer en met mijn roland VS 2480.
              Moest ik niet een klein 217km (volgens mappy) van je wonen, kwam ik gerust eens af.
              Stuur anders eens een PM

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

2 jobs tot nu toe mee gedaan

1)
                -Live band, 6 koppig, folk-rock
                -Buiten, band op vrachtwagenbak
                -FOH set : 2x JBL VRX932, 1x dubbel 15" beyma 15SW1300ND per kant, 1x JBL SRX728S sub, 3x Crown MAI9000 met BSS 9088 processing
                -Monitors : 4x JBL SRX712M, 4x 2kW lab copy, Apex Intelli-X processor
                -Mics : Beta52,Beta91,Beta56, 3x Beta98ADC, 2x AKG C430, 1x MXL V67N drums, 3x AKG D7 vocals, 1x Beta58 backing, 2x Radial Pro stereo, 2x AR133
                - 4 Monitor sends, GEQ op elke monitor
                - Stereo GEQ op de FOH send
                - 3x Stereo FX in gebruik (chorus, delay, rotary voor lesley simulatie)
                - In totaal 22 kanalen in gebruik, + uitsplit van de vocals voor monitoring. In totaal 26 kanalen dus
                PEQ op elk kanaal in gebruik, top of my head ongeveer 8 comp/gates in gebruik

De 29e draaien we er een festivalletje mee met grotere bezettingen.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Ik kwam in het verleden ook amper auto's met airco, abs of TC tegen. Ondertussen is dat gewoon standaarduitrusting op zelfs een Clio.
                  Tijden veranderen, en als jouw digimixer een heel stuk minder features heeft dan is dat toch een serieus minpunt.
                  VCA's op een analoge tafel waren een complexe schakeling, op een digimixer is dit niet meer dan gewoon programmeren. Niet meteen te vergelijken maw.
                  Oude wijn in nieuwe zakken noem ik dat.

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

Een O1V is in het beste geval Wijnazijn ...

Comment

• desolation
                      • Jun 2012
                      • 706

Dit weekend een festival mee gedaan
                      6 bands, elk 30-40 minuten podium time, 20min changeover en maar van de helft TF's.
                      Zelfs met 2 gasttechniekers die nog nooit digitaal hadden gemixt (voornamelijk punk) hebben we 0.0 problemen gehad met onze X32.

Comment

• marcel.brouwers
                        • Sep 2012
                        • 5

Dit weekend een festival mee gedaan
                        6 bands, elk 30-40 minuten podium time, 20min changeover en maar van de helft TF's.
                        Zelfs met 2 gasttechniekers die nog nooit digitaal hadden gemixt (voornamelijk punk) hebben we 0.0 problemen gehad met onze X32.
                        Interessant om te volgen.

Persoonlijk ken ik een persoon welke test voor het Duitse "tools 4 music" magazine.
                        Deze persoon heeft deze tafel geruime tijd getest (praktijk) de mixer heeft het ook keer op keer gedaan zonder defecten, uitval of wat dan ook.
                        Overnachtingen tijdens flinke vrieskou en bij vochtig weer in een normale personenauto hebben niet voor defecten of uitval gezorgd.

Hoe de mixer zich over jaren intensief gebruik zal houden ?

Comment

• desolation
                          • Jun 2012
                          • 706

Ondertussen terug een firmware update. Geen grote veranderingen, maar toch wel belangrijke bugfixes:

Comment

• LVG
                            • Jul 2011
                            • 152

Ondertussen terug een firmware update. Geen grote veranderingen, maar toch wel belangrijke bugfixes:

http://www.behringer.com/assets/X32_...Notes_1.09.pdf

Als monitortechneut een festival opgedraaid met ca 7 bands hier even de ervaringen:

- Console ziet er overzichtelijk uit
                            - Menu scherm vind ik niet fijn/ overzichtelijk
                            - Erg veel geblader door de menu's om te zoeken wat ik wil (zal wel kwestie van gewening zijn.. Sommige functies zijn net anders dan op de bijv. yamaha, roland, digico tafels waar ik op werk)

Klank:
                            1 microfoon op aangegesloten wat me opviel is dat de preamp prima klinkt en de eq erg fijn is en (erg) snel werkt (wat me opviel is dat ik op het top hoog 10 a 12 khz vergeleken met andere tafels een bult heb die erg vervelend is op de zelfde microfoon/ instellingen..

dan het volgende:

-Zodra ik meerdere kanalen begin te mixen begint het dun te klinken.. Processor die druk aan het werk is? Had weinig dynamics etc aan staan puur wat kanalen van de 32 naar een aux send gemixt.. Klinkt muf / 1 grote brei / weinig definitie

- De output bussen hebben weinig output signaal. Waar ik normaal me mixen maak en output fader op 0db zet heb ik meer dan zat volume op de wedges en in ears
                            Ik moest nu de output faders omhoog drukken en op de ledjes tegen de rode clip lampjes aansturen voor het zelfde level. Overigens nog geen vervorming te horen (als ik dan iets meer door druk hoor je per direct vervorming)

Na 8 minuten soundcheck en wat gebladder door het menu liep ie MUUR VAST! (recenste firmware/ updates) voor de gene die het niet geloven, ik heb een filmpje gemaakt deze is per email op te vragen.. Misschien dat ik eerdaags even tijd heb om hem op youtube te plaatsen en hier een link te plaatsen. Ik kon niks meer bedienen/ selecteren. Audio ging gewoon door maar moest de power er af halen en er weer opzetten om door tegaan en dus de band vragen even te wachten...... En ik moest nog een hele avond met totaal 7 bands... (lees diepe zucht!)

Kortom grappige tafel met veel functies, leuk voor in de kerk of dergelijke waar het audiokwaliteit niet belangrijk is of waar mensen het verschil niet horen
                            Het viel ons viez tegen qua klank, output vermogen bussen, menu layer strectuur/ bediening

We wachten liever even op de nieuwe Roland tafel rond deze prijsklasse

Comment

• desolation
                              • Jun 2012
                              • 706

Over dat output level: de tafel geeft zowel level als clipping zéér conservatief weer. Toen ik via FiWi in cubase de preamps rechstreeks kon uitlezen zaten deze nog niet in het oranje terwijl de tafel al aangaf dat hij "clipte".

Dat dun klinken heb ik zelfs bij zware belasting nog niet eenmaal meegemaakt, sterker nog, de meeste van onze mixers zijn VI/SD of Pro gewoon en zijn altijd zeer te spreken over de klankkwaliteit van de X32. Evenzeer hebben wij nog nul niks crashes meegemaakt. Is het dan bij 1 crash gebleven, of heeft hij het meermaals gedaan? Want als je van een geisoleerd probleem al zo moet zuchten, heb je duidelijk nooit digitaal gewerkt enkele jaren geleden.

De menustructuur is idd niet altijd optimaal, maar dat heb je met elke compacte tafel (een SICompact/Performer is nog véél erger). Voordeel is dat het geen touchscreen is, dus nog redelijk leesbaar overdag.

Volgens mij heb je een maandagmorgenmodel in je handen gehad, misschien niet te voorbarig conclusies trekken. Het is niet voor niets dat er massas positieve ervaringen zijn en maar af en toe negatieve....

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Beste Desolation,

Het is nu echt om desolaat te worden.
                                Jouw standpunten omtrent de X32 zijn m.i. overduidelijk bekend.

Het is imo dan ook niet noodzakelijk om als iemand een gebruikers-
                                ervaring post, direct in de verdediging te schieten.

Daar doe je nog steeds meer afbreuk dan goed aan.

Ik krijg dan ook meer en meer het idee dat je zelf de
                                tafel ook helemaal niets vind, maar het tegenovergestelde schrijft.

grtz

Nes
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...